Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Na de laatste aanslagen in Parijs zei ik al: ik ben benieuwd wanneer ze een Europese verordening afroepen.

Dit las ik gisteren: Knoops: oorlogsverklaring Rutte kan grote gevolgen hebben

De hele nacht heeft het aan me liggen knagen. Het heeft even geduurd voordat ik het voor mezelf op een rijtje had.

Hoe vaak Rutte ook kan zeggen dat het symbolisch bedoeld was. Als deze uitspraak inderdaad van invloed is op de processen tegen jihadisten dan bevestigd dat dat we inderdaad in oorlog zijn.

Dat lijkt natuurlijk mooi, dat die dan écht(?) aangepakt kunnen worden. Maar het betekend ook dat we dan in staat van oorlog verkeren. Dat heeft gevolgen voor iedereen, kijk maar eens op Wikipedia: Oorlogswet voor Nederland en op Wetten.nl

Daarnaast kan de tegenpartij nu ook all-out gaan. We erkennen immers dat we in oorlog zijn.

Wat zijn jullie ideeen hierover? Het zit me een beetje dwars.

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Het opent de deur op een kier. Immers, bewijs maar stante pé dat je NIET deelneemt aan activiteiten die niet 'bevordelijk' zijn voor de staat.

Stel, ik koop mijn fruit en groente bij een lokale groenteboer. Dit doe ik echt (zijn lekker en nog goedkoper dan de supermarkt ook!) Afijn, het zijn Turken dacht ik. Nu blijkt dat ze geld achterover drukken om hun broeders in het gewapende conflict te helpen.

Nu weet ik daar niks van want tja.. ik koop gewoon mijn groente en fruit toch? Of ben je dan strafbaar bezig omdat je de vijand indirect financiert zonder dat je het weet?

Punt is, waar geweld is, is geen onderhandeling meer. Wat je ook zegt of doet, je bent het haasje. En zelfs militairen hoe goed getraind ook, raken vertroebeld naarmate de oorlog vordert.

Deze post delen

"Maar nu de premier zegt dat we in oorlog zijn, kan het OM gebruikmaken van een ander wetsartikel. Dat artikel zegt dat iemand die in tijd van oorlog steun verleent aan de vijand, of de Staat in tijd van oorlog benadeelt, ook als strafbaar kan worden aangemerkt."

"Het via een verordening verbieden van het hebben en verspreiden van ideeën op papier of via films"

Hiermee heb je gewoon je bevolking compleet onder controle. Als je het niet eens bent met "de Staat" kan je, puur en alleen daarom, opgepakt worden. Je hoeft niet eens wat gedaan te hebben, het hebben van "een idee" is al genoeg om je op te laten sluiten.

Het klinkt allemaal heel leuk, van die regels om "ons" te beschermen. Het kutte is alleen dat deze regels niet "ons", maar "de Staat" beschermen. En dat kan nogal vervelend uitpakken, als die staat op een gegeven moment besluit dat je aan de andere kant van de lijn staat.

• Leuk 1

Deze post delen

"Maar nu de premier zegt dat we in oorlog zijn, kan het OM gebruikmaken van een ander wetsartikel. Dat artikel zegt dat iemand die in tijd van oorlog steun verleent aan de vijand, of de Staat in tijd van oorlog benadeelt, ook als strafbaar kan worden aangemerkt."

"Het via een verordening verbieden van het hebben en verspreiden van ideeën op papier of via films"

Hiermee heb je gewoon je bevolking compleet onder controle. Als je het niet eens bent met "de Staat" kan je, puur en alleen daarom, opgepakt worden. Je hoeft niet eens wat gedaan te hebben, het hebben van "een idee" is al genoeg om je op te laten sluiten.

Het klinkt allemaal heel leuk, van die regels om "ons" te beschermen. Het kutte is alleen dat deze regels niet "ons", maar "de Staat" beschermen. En dat kan nogal vervelend uitpakken, als die staat op een gegeven moment besluit dat je aan de andere kant van de lijn staat.

Mooi gezegd, inderdaad, het instituut 'de Staat' wordt beschermd. Daarnaast denk ik dat we al sinds 911 in een oorlog zijn meegesleept. En het is nooit de oorlog van de hardwerkende bevolking, wie wil er nou oorlog? Oorlogen worden altijd geïnitieerd door leiders die hun bevolking oproepen tot blinde haat en destructie. Leiders die wellicht zelf zijn gehersenspoeld of misschien wel een dubbele agenda hebben waarin het millitaire industriele complex een rol speelt. Zolang de bevolking klakkeloos hun leiders volgt, zal er altijd oorlog zijn.

En op @Nomad_404 zijn vraag terug te komen, ik denk dat er andere tijden aankomen nu. Het westen is al aan het polariseren tussen rechts en links helaas. De aanslagen versnellen dat proces. Ik weet niet wat het uitroepen tot staat van oorlog gaat betekenen. Het zou me niets verbazen als we meer te maken krijgen met rassenrellen:(

Deze post delen

Na de laatste aanslagen in Parijs zei ik al: ik ben benieuwd wanneer ze een Europese verordening afroepen.

De hele nacht heeft het aan me liggen knagen. Het heeft even geduurd voordat ik het voor mezelf op een rijtje had.

Hoe vaak Rutte ook kan zeggen dat het symbolisch bedoeld was. Als deze uitspraak inderdaad van invloed is op de processen tegen jihadisten dan bevestigd dat dat we inderdaad in oorlog zijn.

Dat lijkt natuurlijk mooi, dat die dan écht(?) aangepakt kunnen worden. Maar het betekend ook dat we dan in staat van oorlog verkeren. Dat heeft gevolgen voor iedereen, kijk maar eens op Wikipedia: Oorlogswet voor Nederland en op Wetten.nl

Daarnaast kan de tegenpartij nu ook all-out gaan. We erkennen immers dat we in oorlog zijn.

Er staat ook het volgende bij:

Doel is de buitengewone bevoegdheden van het militair gezag en van het burgerlijk gezag te regelen als een beperkte noodtoestand of de algemene noodtoestand worden afgekondigd.

We kunnen wel in staat van oorlog zijn (met wie dan ook) maar de wet treedt pas in wanneer 1 van de dikgedrukte situaties van toepassing is (zoals bijvoorbeeld op dit moment voor Frankrijk geld), dit is in ons geval nog niet zo, en zo ver zijn we ook nog niet (gelukkig).

Deze post delen

Ik ben van mening:

-dat een MP niet zulke dingen moet roepen, want in andere lastige kwesties is hij ook zogenaamd 'niet te voorbarig' zoals hij dat zelf wel eens zegt wanneer een onderzoek nog loopt.

-dat het net lijkt of hij nu eindelijk de support heeft van de 'publieke angst' om door te mogen stoten met de verborgen agenda, waar ik hem met z'n bondgenoten, van verdenk.

-dat zijn propaganda machine NOS, overuren maakt om het volk wat nu in shock is (en al was, vanwege de vluchtelingen) nog harder te laten roepen om in te grijpen.

Dat het je dwars zit, kan ik helemaal begrijpen :(

• Leuk 1

Deze post delen

@Loreen, je slaat de spijker op zijn kop. Precies mijn idee.

Natuurlijk heeft @houthe gelijk, er moet een noodtoestand worden afgekondigd. Maar is het bevestigen van het in oorlog zijn niet hetzelfde?

Niet direct misschien. En ik geloof niet dat het zo'n vaart zal lopen. Maar ik ben benieuwd wat de toekomst ons brengt.

En @Highway, Rutte was op zijn zachts gezegd onhandig met deze uitspraak. De mogelijke gevolgen hiervan heeft hij niet overzien ofwel door gebrek aan kennis dan wel door de heftige emoties (*_*) die een dergelijke aanslag met zich meebrengt.

@Keyser Suze, ik zit op werk dus kan helaas het filmpje nu niet kijken. Maar ik geloof dat ik de strekking van dat interview ken.

Angst is een machtsmiddel, het wordt gebruikt door overheden en religieus leiders. In de geschiedenis van de mensheid is het helaas niks nieuws.

Deze post delen

Het woord oorlog is m.i. een formaliteit. De jongens van IS in Irak hebben al een tijdje door dat er door Nederlandse F16's bommen en raketten naar beneden worden gestuurd en geen bosjes tulpen. Voor hen is het al een tijdje oorlog.

Dat ze die oorlog nog niet hier hebben gebracht is slechts een kwestie van tijd.

• Leuk 2

Deze post delen

Het woord oorlog is m.i. een formaliteit. De jongens van IS in Irak hebben al een tijdje door dat er door Nederlandse F16's bommen en raketten naar beneden worden gestuurd en geen bosjes tulpen. Voor hen is het al een tijdje oorlog.

Dat ze die oorlog nog niet hier hebben gebracht is slechts een kwestie van tijd.

daar ben ik ook bang voor. zal dan al die bezuigingen ons de das om doen? in de crisis hoorde je telkens weer een bezuinigingsmaatregel in defensie. ik ben bang dat we alles wat we toen hebben wegbezuinigd hard nodig zullen hebben.

het kan ook dat IS ons onderschat, net als hitler die dacht ons in een dag over te nemen. tot die tijd is het hopen en afwachten, en ons in de best mogelijke staat van paraatheid stellen.

maar, het is dan speculatie, maar waarom voeren ze die aanvallen op ons niet meteen door? waarom laten ze ons schrap stellen? willen ze dat we op ons sterkst zijn? of wachten ze een poos om dan als verassing toe te slaan? ik hoop dat de regering daar wel rekening mee houd dat ze ons ook kunnen laten wachten en weer laten afslappen.

kan het zijn dat dit een ongecontroleerde aanslag was? gewoon een groepje mannen die uit naam van IS deze hele aanval hebben bedacht? word er vanuit het "is hoofkantoor" echt een aanval op ons gepland of zijn ze daar door onze aanvallen te druk voor en laten ze het door 'locals' oplossen? enorm veel speculaties en mogelijkheden, maar eigenlijk is bijna geen van allen echt rustgevend.

we kunnen afwachten, hen zo lang mogelijk tegen proberen te houden, als dat lukt boren we ze de grond in, en als dat niet lukt hebben we ons zo lang mogelijk voor kunnen berijden. maar eerlijk gezegd heb ik liever een natuurramp dat een massale koppensnelactie van een groep idioten die in naam van hun religie alle andere religie's willen ombrengen en iedereen die niet bij hun ploegje wil horen.

bij een natuurramp kun je de drukke steden ontvluchten en ren je het bos in, elke aanval van de natuur is tenminste niet op jou gericht, een tornado bijvoorbeeld kan nog rakelings langs je heen trekken. maar zo'n gewapende idioot is puur erop gericht jou, een ontsnapte, de pas af te snijden en je leven te benemen.

dan zal iedereen juist het beste in de stad kunnen blijven of als de bliksem naar je BOL trekken, alleen dan als die bol geen zichtbaar bolwerk is, bijvoorbeeld in de bomen ( lijkt me lichtelijk onpraktisch maar enorm gaaf ) of onder de grond. een moestuin naast een chaletje midden in de bossen met een hekje eromheen is redelijk makkelijk te vinden en aan te vallen.

tja, de tijd zal het leren

Deze post delen

De vermeende IS-figuren komen naar Parijs als reactie op de Franse acties in Syrie.

Na de gebeurtenissen in Parijs reageren de Nederlandse politici: we moeten ook in Syrie gaan bombarderen.....

Deze post delen

http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2006/9/Donner-Voer-sharia-in-als-meerderheid-dat-wil-ELSEVIER090899W/

Minister donner vind dat de Sharia ingevoerd moet kunnen worden.

Laat ik maar niet zeggen wat ik ervan vind,.

Naast dat het inderdaad van meer dan negen jaar geleden is, ging het over een theoretische discussie over de grondwet. Als inderdaad meer dan twee derde van de Nederlanders voor zou stemmen..... :rolleyes: (ok niet erg waarschijnlijk) Wel vervelend dat het artikel waar dit opiniestukje van Elsevier naar verwijst, niet meer te vinden is op Vrij Nederland, misschien ook maar beter, want een hele discussie optuigen op basis van dergelijk verouderd nieuws is weinig zinnig.

• Leuk 1
  • Niet leuk 1

Deze post delen

Naast dat het inderdaad van meer dan negen jaar geleden is, ging het over een theoretische discussie over de grondwet. Als inderdaad meer dan twee derde van de Nederlanders voor zou stemmen..... :rolleyes: (ok niet erg waarschijnlijk) Wel vervelend dat het artikel waar dit opiniestukje van Elsevier naar verwijst, niet meer te vinden is op Vrij Nederland, misschien ook maar beter, want een hele discussie optuigen op basis van dergelijk verouderd nieuws is weinig zinnig.

Niet waarschijnlijk als je geen rekening houdt met de geboortecijfers van autochtonen en alochtonen en met de inwijking. Volgens de informatie die ik heb, toegepast op Vlaanderen, is binnen max 15j de meerderheid van de inwoners moslim. Als dan het democratische principe van 50%+ 1 wordt toegepast, dan zullen wij ons moeten aanpassen aan de wensen van de nieuwelingen, zonder dat we ooit de kans krijgen om onze eigenheid te bewaren omdat er gewoon in verhouding tot de bevolking niet genoeg gewicht meer is.

Deze post delen

Gast DRD28
Niet waarschijnlijk als je geen rekening houdt met de geboortecijfers van autochtonen en alochtonen en met de inwijking. Volgens de informatie die ik heb, toegepast op Vlaanderen, is binnen max 15j de meerderheid van de inwoners moslim. Als dan het democratische principe van 50%+ 1 wordt toegepast, dan zullen wij ons moeten aanpassen aan de wensen van de nieuwelingen, zonder dat we ooit de kans krijgen om onze eigenheid te bewaren omdat er gewoon in verhouding tot de bevolking niet genoeg gewicht meer is.

En op dat moment zullen wij gezien worden als terroristen. ..

Deze post delen

Gast idefix

in mijn ogen een link spelletje ,

er was al vanuit het kalifaat opgeroepen om iedere moslim die niet naar hat kalifaat kan komen

dan maar aanslagen te plegen in nederland belgie duitsland frankrijk en engeland...

je hebt best kans dat een hele boel slapende cellen /trojaanse paarden nu van stal gehaald gaan worden,

terrorisme komt te vervallen en het worden oorlogshandelingen.....

wat dat in kan houden ?

dat iedere moslim in trein bus tram en metro ineens kan denken ......

aluah ahkbar ik wil mijn 72 maagden opeisen en begint te knallen , of gaat met een grote boem naar zijn maagden toe ....

silance i killll you wordt nu ineens niet zo grappig meer.....

ook de meer gematigde moslims zullen nu ook denken ik moet strijden voor het kalifaat en mijn vaderland....

het meest erge vindt ik nog de lakse houding van het kabinet.....

die steken hun hoofd wat dieper in hun aars en kijken of ze nog wat geld uit de burgerij kunnen persen....

ik vermijd grote mensen massa,s , de kerstmarkt in duitsland laat ik voor wat het is ....

Deze post delen

Niet waarschijnlijk als je geen rekening houdt met de geboortecijfers van autochtonen en alochtonen

Zijn die in Belgie zo schrikbarend dan?

Hans Rosling over geboortecijfers.

Deze post delen

Over die geboortecijfers: http://preppers.nl/forum/threads/12755-Vluchtelingen-Asielzoekers-reden-voor-versneld-preppen?p=396661&viewfull=1#post396661

Weet niet welke informatie jij hebt en of je die kan/mag toepassen op België.

Zo'n tien procent van de Belgische bevolking is migrant:

Weet u hoeveel migranten er in ons land leven? Ons land zit immers in de top 3 als het gaat over het overschatten van het aantal migranten. Belgen schatten het aantal migranten in onze samenleving op 29 procent. Het werkelijke cijfer bedraagt 10 procent. Qua overschatten van de migrantenpopulatie doen enkel Italië (30 procent tegenover 7 procent) en de Verenigde Staten (32 procent tegenover de werkelijke 13 procent) het nog slechter.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141029_01348354

Aantal moslims in Belgie is zo'n 6 procent volgens het zelfde artikel wat zich baseert op het onderzoeksbureau Ipsos Mori.

Als je van 6 procent naar 50+ procent wil in 15 jaar, dan heb je het over honderden kinderen per gezin, die dan ook geeneens de stemgerechtigde leeftijd hebben bereikt.

Zelfs het aantal vluchtelingen t.o.v. de 11,2 miljoen Belgen gaat dit niet veranderen in voordeel van jouw analyse.

Deze post delen

Nu moeten we die cijfers wel even uitvlooien want in verhouding tot wat ik zie in diverse delen van het land kloppen ze niet. Maar dat even terzijde.

Daarnaast zijn er nog een aantal problemen :

- de lage nataliteit bij de autochtonen

- de overlijdens van de autochtonen, omdat de babyboomers stilaan het loodje leggen komen de verhoudingen flink onder druk te staan.

Dat is denk ik het probleem. Subjectieve indrukken. Als jij in Molenbeek rondloopt denk je dat 99% van België allochtoon is, als je in het dorpje rondloopt waar ik heb gewoond in België 0%.

Deze post delen

Dat is denk ik het probleem. Subjectieve indrukken. Als jij in Molenbeek rondloopt denk je dat 99% van België allochtoon is, als je in het dorpje rondloopt waar ik heb gewoond in België 0%.

Dat dorpje herken je vandaag niet meer. Die 0% heb je nergens meer. Maar geen probleem toch? Als je ze zo graag hebben wil, maak een kamer vrij, richt ze in, voorzie die kerels van voer en entertainment en wees een fatsoenlijke gastheer. Ik hoor links altijd praten over het goed ontvangen van 'vluchtelingen'*, wel ontvang ze dan toch gewoon. Waarom moet het op mijn kosten?

* Vluchteling is het gangbare woord in de media, terwijl het heel vaak gewoon economische migranten zijn. Mensen die bedreigd worden moeten geholpen worden, daar aarzel ik zelfs niet over. Maar wie verklaart even waarom de christenen vermoord worden en de moslims zogenaamd de slachtoffers zijn? Wellicht ligt het aan mijn beperkt begripsvermogen.

Deze post delen

juist ja: "wij" hebben de oorlog gebracht naar Afghanistan, Iraq, Libie, Mali, enz, enz. Tig landen in puin, honderduizenden onschuldige burgerdoden, miljoenen op de vlucht. dat hebben wij op "ons" geweten. "wij" kozen voor die oorlogen, "wij" waren daar voorstander van. "wij" hebben keer op keer gestemd op partijen die de ene na de andere oorlog wilden in verre landen. het is toch onvoorstelbaar dat er ook nog maar één ziel op het CDA heeft gestemd nadat balkenende zo nodig (middels leugens nog wel) oorlogje moest voeren in Iraq, of op Groenlinks die kostte wat kostte naar Afghanistan moest. Of VVD die keer op keer vóór alle oorlogen en bombardementen was. En toch krijgen die oorloghitsers keer op keer stemmen. "WIJ' hebben om oorlog gevraagd. Keer op keer hebben we gekozen voor partijen die alsmaar oorlog wilden. Het is ontzettend kut voor die fransen die zijn omgekomen en hun families en geliefden, maar ik kots van die hypocrisie van politici, media en mensenmassa's die nu net doen alsof 120 dode fransen erger is dan 1,5 miljoen dode irakezen. Wij hebben keer op keer voor oorlog gekozen, en dat mag hoor, maar dan moet je wel beseffen dat er ook aan onze kant slachtoffers kunnen en zullen vallen. Wil je geen oorlogsslachtoffers? Simpel, dan had je geen oorlogen moeten beginnen! Wij zijn diverse oorlogen gestart, nu dus niet piepen hé!

de oorlog is al lang begonnen, door ONS......

• Leuk 4

Deze post delen

Bush en Blair zijn er ooit mee begonnen om door middel van grote leugens Irak binnen te vallen.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...