Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

martin

Terroristische aanslagen Nederland, hoe te preppen ?

Recommended Posts

Vooral kalm blijven en gewoon doen wat je normaal ook doet.

er zijn constant bedreigingen van de IS tegen Nederland. het is juist de bedoeling dat mensen bang worden, dat ze hun normale leven laten ontregelen .

Alert zijn is natuurlijk wel altijd goed! ook zonder terroristische dreiging...

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als ik grote evenementen zou bezoeken dan zou ik mij nu meer bewust zijn van de situatie. Ik zou kijken naar mogelijke vluchtroutes en bedenken wat relatief veilige plekken zijn om te gaan staan.

Verder denk ik aan alert zijn. Ik zeg niet dat je alles aan kan zien komen maar als je goed om je heen kijkt en je bent je goed van je omgeving bewust dan vallen dingen die daar normaal niet thuishoren eerder op. Als een situatie erg verdacht begint te worden dan kan je weg gaan,

Bij preppen voor aanslagen denk ik aan de volgende dingen.

-altijd telefoon bij je hebben.

-altijd kaartje met je medische gegevens zoals bloedgroep en allergie bij je hebben.

Mijn excuses voor het verwijderen van diverse berichten,ik begrijp dat het vervelend is.

Zal voortaan meer nadenken voordat ik post;)

Deze post delen

Het liefst mijdt ik hele drukke gelegenheden (ik houd gewoon niet van massas) maar dat kan niet altijd. Zo moest ik met Sail naar een bedrijfsuitje op het water en moet ik ook regelmatig wel op drukke plekken komen. Ik ben wel anders naar de omgeving gaan kijken sinds ik prep. Ik let veel meer op mijn omgeving: Wie loopt er rond? Doen mensen verdacht? Waar kan ik me verstoppen of waar zijn uitgangen indien nodig enz.

Vanavond gaa we naar een rock concert in de Heineken Music Hall. We weten al dat er extra veiligheidsmaatregelingen zijn maar we zullen zelf meer richting de zijkant gaan staan, liefst ind e buurt van een nooduitgang enz. Niet vooraan deze keer (hoewel d kans dat dat bij dit concert zou lukken al vrij klein zou zijn).

Bij de verslaggeving over Parijs heb ik vooral opgelet bij de verhalen van de overlevenden. Wat hebben ze gedaan om te overleven? Dat waren mensen die bij een nooduitgang waren of die achter, tussen of onder een dode gingen liggen. Gruwelijk. Het feit dat wij (allen) als preppers hier meer over nadenken en scenario's doorlopen betekent dat we minder overvallen zullen zijn door zo een gebeurtenis. Het zal natuurlijk nog traumatisch zijn maar we hebben door onze mentale voorbereiding en voorzorgsmaatregelingen wel meer kans op overleven. Althans dat hoop ik. En ik hoop vooraal dat er vanavond niets gebeurt en dat we een leuke avond hebben.

Deze post delen

@White Eagle Hoop dat je een mooi concert heb want dan heb ik hem ook . Heb het zelf ook dat ik rond kijk voor nooduitgangen en vluchtroutes enz. En het gevoel dat ik "kaal"naar binnen ga zonder edc ,

Deze post delen

Laat je niet lijden voor angst van de terroristen of de dood.

Als je hiervoor je eigen gaat opsluiten ben je niet goed bezig.

Dit is nog maar kinderspel bij wat er nog komen gaat.

Zorg dat je niet bang bent voor de dood, dat is het beste prepmiddel.;)

Je komt toch een keer aan de beurt.

Hoewel je insteek misschien wel verschilt met de mijne denk ik wel dat je een punt hebt. Angst is een slechte raadgever en dat is ook het geval in levensbedreigende situaties (zolang je gezond verstand hiervoor in de plaats gebruikt :))

Zelf ben ik vanwege mijn geloof niet bang voor de dood, maar zou eigenlijk ook even iets anders in dit licht willen benoemen. Zorg dat je met de mensen om je heen op de juiste voet staat. Uiteraard in eerste plaats je (eventuele) gezin en je vrienden en familie. Mocht je omkomen dan niet dat dat is na een fikse ruzie met één van je dierbaren die nog niet is bijgelegd.

Om toch positief af te sluiten :). Als je dit doet heb je een reden om thuis te komen en ben je stik gemotiveerd om het te overleven :o.

P.s. Ik denk ook dat het erger gaat worden...

Deze post delen

Ik weet het niet; mijn leven is vaak letterlijk living on the edge en heeft iets hypocriets.

Aan de ene kant: dagelijks motorrijden met hoge snelheden, het laveren tussen files, consumptie van Belgisch bier en rode wijn, MTB-en en droppings rond de poolcircel, Voor de fun.

Aan de andere kant: mijden van menigtes, ondergrondse metrolijnen en publieksevenementen. Omdat ik het als onveilig ervaar.

Het is totaal niet rationeel. In de metro zitten is echt 1000x veiliger dan op een 200pk BMW. Dus gebruik je verstand, en ga lekker naar Pinkpop;)

Deze post delen

Misschien interessant om te lezen?

Deze tips kunnen je leven redden bij een aanslag als in Parijs

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151119_01978845

De Britse veiligheidsdiensten hebben een lijst met tips opgesteld die mensen moeten helpen als ze slachtoffer worden van een aanslag zoals die in Parijs vorige vrijdag. De lijst zegt exact hoe je je dient te gedragen op zo’n moment en welke informatie je moet doorgeven aan de politie.

En dit is de originele Engelstalige publicatie, die verschillende soorten bedreigingen bespreekt: https://www.gov.uk/government/publications/recognising-the-terrorist-threat/recognising-the-terrorist-threat

• Leuk 1

Deze post delen

Het was fantastisch @knapzak. Was je ook naar Nightwish?

Was wel goed geregeld allemaal maar het fouilleren stelde weinig voor. En waarom mensen alleen waterflesjes zonder dop mee naar binnen mochten brengen, dat vraag ik me nog steeds af 😉

Deze post delen

Waren er paarse jasjes aan het werk?

Ja liep een supervior mee rond en gele buiten groene die foullieren blauwe liepen door de zaal , enheb volgens mij ook nog grijs gezien

Deze post delen

Het National Counter Terrorism Security van de UK (Britse veiligheidsdienst) heeft richtlijnen gepubliceerd wat te doen als je in aanraking komt met een terroristische aanslag. Op zich allemaal logische punten, maar goed om ze te lezen.

https://www.gov.uk/government/publications/recognising-the-terrorist-threat/recognising-the-terrorist-threat

vanaf punt 2.

In een notendop in het Nederlands:

1. Vlucht

• Vlucht weg indien mogelijk;

• Bekijk de veiligste opties;

• Is er een veilige route? Vlucht of verstop je;

• Kan je er geraken zonder jezelf te veel aan het gevaar bloot te stellen?

• Dring er bij anderen op aan om samen te vluchten;

• Laat al jouw spullen achter;

2. Verberg je

• Indien je niet kan vluchten, verstop je;

• Zoek dekking voor kogels;

• Indien je de schutter kan zien, bestaat de kans dat hij ook jou ziet;

• Verberg je achter een dikke bakstenen muur want kogels gaan door glas, hout en metaal;

• Bekijk mogelijke ontsnappingsroutes;

• Zorg ervoor dat je niet ingesloten geraakt;

• Maak geen geluid, zet ook jouw gsm op stil;

• Barricadeer jezelf;

• Verwijder je van de deur;

3. Verwittig

• Waarschuw de hulpdiensten;

• Zeg waar de aanvallers zich bevinden;

• Waar zag je de schutters voor het laatst?

• Beschrijf de aanvallers: hun aantal, kledij, wapens;

• Geef verdere informatie over gewonden, het gebouw, de ingangen, gijzelaars etc.

4. Bij aankomst politie

• Volg instructies van de agenten;

• Blijf kalm;

• Kan je naar een veilige locatie?

• Vermijd plotse bewegingen die als een bedreiging kunnen worden gezien;

• Hou je handen in het zicht;

5. Agenten kunnen

• een wapen op je richten;

• jou kordaat behandelen;

• jou ondervragen;

• jou in eerste istantie voor een aanvaller houden;

De politie zal jou evacueren wanneer het veilig is.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast DRD28

Kogels gaan ook door baksteen. Beton of een meter aangestampt zand tegen een 7,62mm

Deze post delen

Met dank aan @InfernoSis

2.1 RUN

Escape if you can

Consider the safest options

Is there a safe route? RUN if not HIDE

Can you get there without exposing yourself to greater danger?

Insist others leave with you

Leave belongings behind

https://www.gov.uk/government/publications/recognising-the-terrorist-threat/recognising-the-terrorist-threat

Deze tactiek kende men overigens al in de tijd van Koning Arthur:

Deze post delen

• Laat al jouw spullen achter

Dat vind een iets mindere tip, zeker voor ons preppers, als je moet vluchten wil je niet met lege handen komen te staan :)

Deze post delen

Met dank aan @InfernoSis

2.1 RUN

Escape if you can

Consider the safest options

Is there a safe route? RUN if not HIDE

Can you get there without exposing yourself to greater danger?

Insist others leave with you

Leave belongings behind

Deze tactiek kende men overigens al in de tijd van Koning Arthur:

Behold the cave of Caerbannog!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...