Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Vempain

Test voor keuzemenu bij alarmnummer in Belgie

Recommended Posts

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2518143/2015/11/09/Wie-112-belt-moet-voortaan-wachten-op-keuzemenu.dhtml

http://www.demorgen.be/binnenland/keuzemenu-bij-noodnummer-112-politie-druk-2-b4b8746f/

'Druk 1 voor politie', 'Druk 2 voor dringende medische hulp en brandweer ' of 'Appuyez sur le 3 si vous parlez français' (Vertaald: 'Druk 3 als je Frans spreekt).

In Belgie wil de minister van binnenlandse zaken Jan Jambon een keuzemenu uit gaan proberen bij het 112 alarmnummer.

In de gebieden rond de taalgrens willen ze dit gaan testen of dit een toekomst heeft.

Er is nog geen definitieve datum gegeven maar de minister wil een maand lang dat de mensen die in het testgebied verblijven niet direct een operator aan de telefoon krijgen maar eerst een keuzemenu

"Dit proefproject moet een antwoord op twee problemen bieden. Ten eerste dat elke oproeper een antwoord in zijn taal krijgt", zegt Jambon. Bellers die aan de taalgrens wonen, komen al eens terecht bij de provincie die net in het andere taalgebied ligt. "En ten tweede: oneigenlijke oproepen vermijden zodat de operators zich op de echt dringende oproepen kunnen concentreren", voegt de minister daar nog aan toe.

Nu vraag ik me af wanneer je met een (zwaar)gewonde zit die direct hulp nodig heeft en je zelf door het aanblik in shock bent of het dan niet heel onhandig is dat je eerst een geluidsbandje moet afluisteren voor je een keuze kan maken en niet gelijk iemand aan de telefoon krijgt die je direct verder kan helpen.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Of alleen mensen aannemen die zowel vlaams als frans spreken, laatste waar je op zit te wachten tijdens een noodsituatie is een bandje waarbij je ook nog toetsen moet indrukken. Zeker met de meeste smartphone's moet je eerst toetsen selecteren en daarna kun je pas typen.

Deze post delen

Of alleen mensen aannemen die zowel vlaams als frans spreken,

Da's niet eerlijk: dan krijgen alleen Vlamingen een baan bij 112. :)

Het Nederlands van de Walen (áls ze al Nederlands kunnen spreken) is doorgaans belabberd, terwijl de doorsnee Vlaming prima en vloeiend Frans kan spreken. :p

Deze post delen

Ik hoop dat ik de hulpdiensten dan nooit meer nodig heb . Een van de redenen dat ik zelden telefoneert is dat ik de persoon aan de andere kant van de lijn amper hoor . Dus ook die computer stem.

Deze post delen

Ik hoop dat ik de hulpdiensten dan nooit meer nodig heb . Een van de redenen dat ik zelden telefoneert is dat ik de persoon aan de andere kant van de lijn amper hoor . Dus ook die computer stem.

Tja, dan is het tijd voor een gehoorapparaat. :p

Misschien dat een hoofdtelefoon of een externe blue tooth speaker al kan helpen, maar daar heb je in een noodgeval niet zoveel aan.

Eerst oordopjes in je oren moeten frutten als je ligt te creperen lijkt me niet handig.

Deze post delen

Da's niet eerlijk: dan krijgen alleen Vlamingen een baan bij 112. :)

Het Nederlands van de Walen (áls ze al Nederlands kunnen spreken) is doorgaans belabberd, terwijl de doorsnee Vlaming prima en vloeiend Frans kan spreken. :p

Dan is dat maar zo, beter dan eerst een bandje afluisteren.

Deze post delen

Ik weet niet of BE al zo ver is, maar In NL kan je ook via sms 112 bereiken. Optie is zeker met een smartphone om vooraf een paar sms texten op te slaan, dan kan je rap versturen als er iets mis is.

Deze post delen

Ik weet niet of BE al zo ver is, maar In NL kan je ook via sms 112 bereiken. Optie is zeker met een smartphone om vooraf een paar sms texten op te slaan, dan kan je rap versturen als er iets mis is.
Even een ervaring van een paar jaar geleden.

Ik had klappen tegen mijn hoofd gehad, was buiten westen geweest en bloedde als een rund.

Ik dacht dat het wel zo slim was even iemand te bellen, maar ik was verward en kon me geen telefoonnummer van buurvrouw of vriendin meer herinneren. Dankzij dochter die irritant heel de week al "112 daar redt je levens mee" (geleerd op EHBO), belde ik die dus maar.Veel pogingen gedaan voor ik het goed uitvoerde. En dat was nota bene op zo'n bejaardentelefoon met extra grote cijfers.

Ik kon niet vertellen wie ik was, ik kon niet vertellen waar ik was, of nou ja, ik vertelde wel een en ander, maar ze bleven zeggen dat ik niet te verstaan was. Terwijl ik het idee had dat ik schreeuwde, verstonden ze me niet, en in mijn poging en te vertellen(schreeuwen) verloor ik steeds weer het bewustzijn.

Ik ben gevonden, en behandeld, eind goed al goed.

Waarom ik dit vertel? Omdat je als je erg gewond bent dus zo verward kan zijn en dingen die je normaal wel kan of weet totaal kwijt kan zijn. Ik zou dus in diezelfde omstandigheden, geen vooraf geprogrammeerd sms-je kunnen sturen, of goed kunnen reageren op een belmenu.

• Leuk 1

Deze post delen

Of de 112 in belgie bereikbaar is per sms weet ik niet. Maakt voor mij eigenlijk niet uit heb zo geen slimme telefoon ben ook niet van plan er een aan te schaffen.

Deze post delen

Tja, dan is het tijd voor een gehoorapparaat. :p

Misschien dat een hoofdtelefoon of een externe blue tooth speaker al kan helpen, maar daar heb je in een noodgeval niet zoveel aan.

Eerst oordopjes in je oren moeten frutten als je ligt te creperen lijkt me niet handig.

Ja ken best zijn . Maar je mag ook niet alles in eens te verlangen he . Ik heb pas 3 weken een bril .

• Leuk 1

Deze post delen

Druk 4 als het zeer doet.... druk 5 als u u vingers kwijt bent....... druk 6 als de verwonding bloed ........ druk 7 als.u Keyser Suze wilt spreken ... Druk 8 als u Keyser Suze niet wilt spreken,,,,,, druk 9 als u een medisch geschoold persoon wilt spreken ....druk.........

Deze post delen

De kneep zit hem echt in dat België twee talig is. Is er überhaupt wel een nationale taal in België?

Deze post delen

De kneep zit hem echt in dat België twee talig is. Is er überhaupt wel een nationale taal in België?

Vlaams, Waals en Duits zijn de nationale talen die in Belgie gesproken worden.

Dit is in meer landen van toepassing zoals Canada, daar spreekt men ook Canadees of "French-Canadian"

Deze post delen

Vlaams, Waals en Duits zijn de nationale talen die in Belgie gesproken worden.

Dit is in meer landen van toepassing zoals Canada, daar spreekt men ook Canadees of "French-Canadian"

Ja daar heb je het probleem dus al. I.p.v. één zijn het er drie. Dat is nog erger dan in Canada :p. Hoewel de scheiding daar wat duidelijker is. Oost Canada spreekt Frans en West Canada is alleen maar Engels

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...