Ga naar inhoud
GENEGEERD

Crash JP Morgan, Buy Silver - hoe zit dat nou precies

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

%24500_silver_crash_JPMorgan.jpg

Ik heb al regelmatig op internet iets voorbij zien komen over "Crash JP Morgan, Buy Silver", is er hier iemand die zich daar al eens in heeft verdiept hoe het daar nou precies mee zit?

Het is iets wat blijkbaar al jaren speelt, want op vrijbuiter.nl lees ik er een stukje over uit 2010:

Deze grote Amerikaanse bank heeft voor 3,3 miljard troy ounces aan short posities in zilver. Max schat in dat als 100 miljoen mensen een 1 ounce zilvermunt kopen, JP Morgan als gevolg van de short squeeze zou crashen. Met andere woorden, JP Morgan zou worden gedwongen fysiek zilver te moeten leveren tegen alsmaar oplopende prijzen hetgeen tot een strop van honderden miljarden zou leiden.

De Google bom is al gebarsten. Voor “Crash JP Morgan, Buy Silver” zijn er al meer dan 31.000 resultaten. Zerohedge.com en Alex Jones steunen de actie.

Bron: http://www.vrijspreker.nl/wp/2010/11/crash-jp-morgan-buy-silver/

Overigens is het aantal hits van "Crash JP Morgan, Buy Silver" op Google inmiddels al opgelopen tot ongeveer 2.880.000 resultaten.

De echte bron van de actie is de "500 Dollar Silver Manifesto" van Max Kaiser. Alleen ik ben helemaal niet thuis in de wereld van beleggen, short positions of de paper assets ofzo, dus ik kan hier onvoldoende chocola van maken. Dus als er iemand is die hier meer over kan vertellen: graag.

Of is dit allang gepasseerd & oud nieuws, dat zou ook kunnen - dan loop ik erg achter de feiten aan :) desalniettemin interessant om te weten.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

JP Morgan en dan met name de evil bankster Jamie Dimon moeten het altijd ontgelden bij TKR. Begrijpelijk want JP Morgan Chase is een criminele organisatie die financiele massavernietigingswapens in de markt zet.

Het idee is dat JP Morgan een veelvoud van de werkelijke fysieke hoeveelheid zilver verhandelt in de futures markt. Door fysiek zilver te kopen kan er een situatie ontstaan waarbij de houders van deze future contracten gaan vragen om fysieke levering, immers als men zich gaat realiseren dat dit Ponzi spel op instorten staat en het papieren zilver nergens door gedekt is, dan zal JP Morgan Chase een enorm verlies gaan leiden, mogelijk zelfs omvallen en daarmee het hele systeem met zich meetrekken.

Max Keiser is dus bewust uit op een systeemcrash, begrijpelijk aangezien hij weet hoe verrot en corrupt het huidige banksysteem is. Als mensheid zijn we collectief gebaat bij een beter systeem, banksters als Jamie Dimon horen achter de tralies voor hun misdrijven.

Link naar reactie

Geruchten en feiten, manipulatie, grote bedrijven, te groot om om te vallen, overheid en de gewone man.

Dus dat is duidelijk toch?

Er zijn al hele blogs vol geschreven over de, bewezen volgens sommige, mogelijke zilver manipulatie.

Er lopen zelfs al jaren officiele onderzoeken.

Nog geen uitspraken of veroordelingen tot op heden.

Het is een feit dat JP onwaarschijnlijk veel shorts op zilver heeft uitstaan.

Dit is dus iets dat gaat over derivaten handel dus papierzilver.

De fysieke zilver prijs is daar dus de ' dupe' van, de papier handel in zilver is vele malen groter dan de fysieke handel en kan dan blijkbaar leading worden.

Zodra mensen die papier handel niet meer vertrouwen het is fiat, dan wordt het speculeren wat er precies gaat gebeuren.

Het lijkt dat iedereen het er overeens is dat als de fysiek vraag naar zilver groter, te groot maar wat dat is?, wordt de fysieke prijs weer leading wordt en stijgt, veel stijgt. Als JP dan wat margin callls krijgt op hun uitbundige short positie, die dus gokken op een lage zilverprijs en volgens de geruchten/feiten deze prijs door de omvang van hun papieren handel kunnen manipuleren, dan is die omvang en dus hoeveelheid geld zo groot dat JP omvalt.

Tja er zijn ook genoeg die dan praten over loskoppelen van de papierhandel en fysieke handel.

Maar goed uiteindelijk zal dan die papierhandel gewoon fiat blijken en dus heel veel mensen of bedrijven heel veel geld verliezen.

Omdat de prijs volgens velen al zo lang onderdrukt wordt in combinatie van het beperkte fysiek beschikbaarheid van zilver, de industrieele vraag en beperkt opschaling van productie, zal volgens die aanhangers de fysiek zilver prijs wat omhoog gaan naar zo'n 500 euro de ounce.

Geen idee waar dat bedrag vandaan is gekomen, van mij mag het nog wel wat hoger doorschieten:cool:

Heb hier nog een paar a4 tjes over klaarliggen, maar het posten is zo lastig en ik heb zo'n hekel aan opschonen dat het maar ligt te liggen...

Hoop dat de samenvatting zo uit mijn hoofd iets helpt?

Er is toch heel makkelijk heel veel over te vinden?

Grt,

Kans

Link naar reactie

Ik geloof dat ik extreme of in iedergeval rechtlijnige beslissingen genomen heb.

Ik prep om te overleven en er zo goed mogelijk uitkomen, niet per definitie financieel beter..

Preppen is voorbereiden dus dat doe ik nu voordat het zover is.

Een is eten en drinken voor mijn groep voorzien.

Twee is hulpmiddelen om zelf voorzienend te zijn en dan gericht op eten drinken, onderkomen warmte en wat andere luxe.

Daarna komen zaken om ruilhandel te kunnen bedrijven.

Daarna komen wat zaken zoals PM, om eventueel, als er dan nog zoiets is, mijn koopkracht te 'beschermen'.

Ik zeg het zo omdat alles op dat gebied gewoon een gokje is met potentieel nul en potentieel veel rendament.

Jou opmerking dat een blkje goud waard is, zou zomaar kunnen, voor mij een reden om dit absoluut niet te doen.

Reden? Als mensen zo extreem zijn om hun goud te ruilen voor wat eten, zijn ze waarschijnlijk net zo wanhopig om alles te doen een laar dagen later en jij had wat!

Plus zoiets gaat tegen die tijd nog sneller dan internet en kranten het nu kunnen, jij hebt wat en sorrie dat gaat rechtlijnig tegen de eerste eerste regel van het overleven in, als anderen dat weten en zelf niks hebben....

Ik denk dat op dat moment voor snelle winst? gaan, je ondergang zal zijn.

Als je een kasteel hebt met genoeg wapens en mensen om te verdedigen, wie weet, maar anders moet je die eerste priode zonder ongewenst aandacht zien uit te zingen.

Grt

Kans

Link naar reactie

In de tweede wereldoorlog zijn de boeren die schatrijk zijn geworden door het ruilen van een paar aardappelen voor goud en zilver toch ook niet overvallen?

Daarnaast, PM's die potentieel nul waarde hebben is erg kort door de bocht. (Ken de geschiedenis)

Waar ik het dan wel weer mee eens ben is dat andere zaken prioriteit hebben.

Heb je alles op orde en wat geld over is het zéér verstandig om wat PM's in te slaan.

Wie weet kan een paar ons zilver je gezinnetje op een boot krijgen wat dan weer je redding kan zijn.

Who knows?

Greener

Link naar reactie

Zo iemand is in mijn boekje niet goed bij z'n hoofd...

Bijtende opmerkingen zonder beargumentering zijn storend.

(Overigens zijn oorlogswinsten -goud voor bonen- moreel gezien even erg als dat wat JPM doet......)

Zelfs een (consensuele) transactie waarbij 'oorlogswinsten' gemaakt worden is wederzijds voordelig. Niets immoreels aan, lijkt mij.

Link naar reactie

Bijtende opmerkingen zonder beargumentering zijn storend.

Vrijheid van menigsuiting voor jou en voor mij.

Zelfs een (consensuele) transactie waarbij 'oorlogswinsten' gemaakt worden is wederzijds voordelig. Niets immoreels aan, lijkt mij.

Klopt.

Ik vraag me wel af hoe de samenleving op zo iets zal reageren achteraf. Nadat de rust is teruggekeerd zal iemand die "woekerwinsten" heeft gemaakt wel de consequenties te verwerken krijgen.

Link naar reactie

Vrijheid van menigsuiting voor jou en voor mij.

Klopt.

Ik vraag me wel af hoe de samenleving op zo iets zal reageren achteraf. Nadat de rust is teruggekeerd zal iemand die "woekerwinsten" heeft gemaakt wel de consequenties te verwerken krijgen.

Als je genoeg winst hebt gemaakt dan verhuis je na SHTF....geen gemekker van je oude buurtje waar je horloges van opa en trouwring hebt geruild voor blik bonen en fles water.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...