Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe kom je weg bij een 'nuke' ?


Grizzly

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Haha, interessant dit.. Wij wonen binnen 30 km van de reactor(s) van Petten.. Ja er staan er twee, een hogefluxreactor en een lagefluxreactor, niet zo groot maar wel heerlijk oud (jaren zestig van de vorige eeuw) De LFR is in 2010 uit bedrijf genomen, maar staat er stralend bij voor de komende decennia...

 

http://www.openbeelden.nl/media/22151/Bezoek_aan_reactorcentrum_in_Petten

 

En een vette bom op onze hoofden.. ik ga wel kijken of ik die kan opvangen.. haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij nukes zijn dit je directe problemen

- annihilatie (too late!)

- brandwonden

- directe straling van blast

- fall out

- EMP

- nucleaire winter

 

De straling direct na de blast is gigantisch en blijft geruime tijd aanwezig, maar lang niet in de dosis als de eerste minuten/uren/dagen. Wat je doet door direct na de blast te vluchten is jezelf blootstellen aan onnodig veel straling. Wat je beter kunt doen is jezelf beschermen met zo veel mogelijk lagen metaal en beton, zodat je deze schadelijke straling niet meepakt.

 

Maar goed, als je naast Volkel woont, dan kan ik me voorstellen dat je meteen je biezen wil pakken, voor het geval ze er nog eentje droppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog wat zinvolle info mbt penetratie van de verschillende deeltjes:

[ATTACH=CONFIG]21579[/ATTACH]

 

Ik vraag me af @JohnM wanneer je water/jerrycans gebruikt om straling te dempen dit nog te gebruiken is voor consumptie.....?

 

[ATTACH=CONFIG]21580[/ATTACH]

 

En nog een plaatje van de NRC die eigenlijk de basis weergeeft, zoals ik ook al aangaf. Tijd/afstand/afscherming

 

[ATTACH=CONFIG]21581[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]21582[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog wat zinvolle info mbt penetratie van de verschillende deeltjes:

 

Ik vraag me af @JohnM wanneer je water/jerrycans gebruikt om straling te dempen dit nog te gebruiken is voor consumptie.....?

 

En nog een plaatje van de NRC die eigenlijk de basis weergeeft, zoals ik ook al aangaf. Tijd/afstand/afscherming

 

Duidelijke plaatjes.

Water stopt dus geen Gamma straling. Maar wel de snellere neutronen.

 

Als bescherming kom je dus eigenlijk weer op beton uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd- vergeet niet dat alpha en beta deeltjes enorm gevaarlijk zijn als fallout.......welke je kan inademen in de vorm van stof etc......ondanks dat deze deeltjes al door papier of een dunne laag alufolie tegen gehouden kunnen worden....

 

Klopt, eigenlijk is elke straling gevaarlijk. (ok van een kernbom)

De fallout, dus het stof dat wordt opgezogen en de paddenstoel vormt, is inderdaad een grote boosdoener.

Afgezien van diegene die op het rode knoppie gedrukt heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik vraag me af @JohnM wanneer je water/jerrycans gebruikt om straling te dempen dit nog te gebruiken is voor consumptie.....?

 

Ja, het is nog drinkbaar. Vergelijk het met bijvoorbeeld een röntgenfoto: wanneer je een röntgenfoto van een gebroken arm maakt wordt er ioniserende straling door de arm gestuurd. Doordat de structuren binnen het weefsel een verschillende dichtheid hebben wordt deze straling in meer of mindere mate geabsorbeerd. Aan de andere kant vang je de resterende straling op m.b.v. fotografisch materiaal. Echter: zodra je de stralingsbron uitschakelt is er geen sprake meer van straling, de botten in de arm (die het meeste straling geabsorbeerd hebben) zijn niet ineens radioactief geworden. Zelfde principe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werd genoemd dat het handig was op jodium pillen bij je te hebben. Waar zou je deze jodium pillen moeten kopen? kan dat gewoon bij de drogisterij? en wat zijn ongeveer de verhoudingen die je moet in nemen? en waar moet ik opletten? enige bijwerkingen?

 

Ik hoop dat iemand mij met deze vragen verder kan helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werd genoemd dat het handig was op jodium pillen bij je te hebben. Waar zou je deze jodium pillen moeten kopen? kan dat gewoon bij de drogisterij? en wat zijn ongeveer de verhoudingen die je moet in nemen? en waar moet ik opletten? enige bijwerkingen?

 

Ik hoop dat iemand mij met deze vragen verder kan helpen

Heb je de zoekfunctie van het forum al geprobeerd(rechts bovenin, search)? Er zijn hele topics over, inclusief waar je ze aan kan schaffen en de dosis.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...