Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn BOV is thuis


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@wodan In Deurne bij een verfwinkel voor de industrie. Rond de 20€ per fles.

@QuickFix Het bedrag voor een persoonlijke nr plaat is door de regering :mad::mad: laatst verhoogd van 1000 € naar 2000 € en dat is me toch te veel hoor. Dus een gewone nr plaat voldoet (mijn wagen rijdt er niet minder goed door). @DRD28 hey...ook een leuke bak he.:) @Raycoupe Ik zal er op letten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DRD28 De taksen in Nederland heb ik ook gezien..KROKET :mad::mad::mad::mad:

 

e Jeep Wrangler X Edition is er in twee- en vierdeurs uitvoeringen en in vier kleurstellingen: Bright White, Black, Firecracker Red en BajaYellow. Hij is in Nederland beschikbaar vanaf maart 2015. Verder is er bij de Wrangler X Edition keuze uit twee krachtbronnen (2.8 turbodieselmotor met 200 pk en 3.6 V6 benzinemotor met 284 pk), die beide gekoppeld worden aan de vijftraps automatische transmissie. De prijslijst begint bij € 80.230,- voor de Wrangler en € 91.990,- voor de Wrangler Unlimited. Dank uw overheid, lezer, want in andere landen is dat ongeveer de helft.

 

schreeuw.jpg.8524ac24b8886e98a08e7201e55d0bb9.jpg

 

Gelukkig zijn we 1 Europa, en wordt dit gelijk getrokken, toch? (Woehahahahaha, sorry).

 

Vette bak man! Veel mooie kilometers ermee.

 

Edit: zit er af fabriek geen coating op het chassis?

De Duster die wij 4 jaar geleden gekocht hebben zit standaard een coating op. Tectyleren was niet nodig.

Er zit inderdaad een bruinige coating op het chassis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij onze nieuwe Duster zit dit ook ..bij elke auto trouwens. Maar bij wagens met een ladderchassis zal je nooit fabriek af de zwarte coating op het chassis zien.

Waarom ...weet ik niet. Er wordt wel Dinitrol opgespoten maar voldoet lang niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo...mijn kleine monster heeft een mooie zwarte onderkant gekregen uit vloeibaar rubber dat nu mooi is opgedroogd.

Ik heb er maar een uurtje werk aan gehad om alles mooi mee te spuiten en een half uur werk om de spullen te reinigen :(

Na een goed uur begon de zaak uit te harden en het chassis is duidelijk beter beschermd geworden.

De bussen heel goed en lang schudden zodat het product mengt met de verdunning in de fles is heel noodzakelijk .

 

De producten en het spuitpistool

jeep01.jpg.4b8825a227caa19a2b6d652e71e26983.jpg

 

jeep1.jpg.b4836701b92893ee729a5612a40a08d3.jpg

 

Voor de Coating

 

 

jeep2.jpg.937967dbb3858d861208c0ec1a89716e.jpg

 

jeep3.jpg.6a5f2bb75bf1a9cea0d13f8a37487b2e.jpg

 

jeep4.jpg.b9b67e01c341fe5c80f285063dcafd1c.jpg

 

jeep5.jpg.6c9f201c3c6dccdbdf7f181d70c10064.jpg

 

jeep6.jpg.3d8a108deda5405bc6a291354dba91ac.jpg

 

Elk hoekje en kantje is niet mogelijk wanneer een auto volledig in montage staat.

Het belangrijkste zijn de lasnaden en de kleine hoekjes waar boutjes of moertjes zitten.

Een heel groot deel zit in de coating en zal zeker zijn dienst bewijzen.

Deze week haal ik nog dinitrol om de kleine gaatjes en afloopjes aan het chassis als binnen de deuren te coaten met een doorschijnende veel meer lopend product dat daar voor is geschikt;

Ook een ander soort spuitpistool met spuitdarmpje is daar voor nodig.

Het product moet ook worden opgewarmd ( deels ) voor het gebruik om het wat lopender te maken.

Met deze zaken gedaan zijnde is dit beest van mij roest werend dat het niet normaal is; Zo vind je ze niet in de winkel.

Wat je zelf doet doe je meestal beter.

En wie niet waagt blijft maagd. :D;):):rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volgende diende zich aan.

Door veel naar mijn klein monster te kijken kwam ik een bepaald punt tegen.

Achter de radiator grille zit de radiator van de airco. Dit zijn gewoon openingen die veel bladeren en insecten kunnen vangen en vooral doorlaten.

Kleine steentjes kunnen de radiator beschadigen.

Hoe moet ik dat oplossen ???

 

grill1.jpg.2729d776b546b7b55133c625ef078351.jpg

 

Ik kocht in de Brico aluminium geweven draad - rooster.

 

alu-rooster.jpg.e89516aa8e9dab6f1b2c0a98e240edbc.jpg

 

2 pakjes zelf klevende kabelhouders

 

Procab_ACM130-W_kabelbinderhouder_wit_30x30_mm.jpg.db1fc17b38511e162cd22a2b54ab35d4.jpg

 

2 tubes contact lijm in gel vorm van Pattex

lijm.jpg.3501c325b254e4baf94965f377973171.jpg

 

Kabelbinders heb ik thuis in overvloed.

 

witte_kabelbinders_1_11.jpg.cab45fe94fb7c31e408e1fa894c92f05.jpg

 

Nu heb ik de grille gedemonteerd wat verrassend simpel was en met alle voorzichtigheid op het tapijt gelegd.

De rooster heb ik op maat gesneden met een sterke schaar en deels met een goed mes.

De zelfklevende kabelbinders heb ik dan rondom gekleefd ook in het midden bij elk gat.

Daarna heb ik ze verder vast gezet met contact lijm gel omdat deze anders door vocht ed los zullen komen. DIT IS EEN MUST !!!!!

Nadien heb ik voorzichtig de rooster gepositioneerd en de kabelbinders beginnen door de houders te steken.

Een precisie werkje want in het midden is het even niet zo makkelijk maar met wat geduld lukt dit vrij aardig.

Nadien de uiteinden van de tie wraps mooi afgeknipt en de zaak terug gemonteerd.

Het resultaat is verbluffend en ik ben heel tevreden.

Zie het resultaat.

 

grill2.jpg.2aca57a6b7a2fff4df2b949a9f8d7655.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee! Moet ik ook doen bij de patriot. Hoe is de koelende werking nu?

 

De koelende werking verandert praktisch niet. Geen zorgen in maken. Je kan die kits ook gewoon kopen maar zijn dan wel heel erg veel duurder. Dus gewoon zelf doen ...is plezanter ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo , weer een stap verder nu.

Vandaag 2 CB's gekocht . Een President Truman en een President Teddy.

De Teddy installeer ik in de cave met een grote antenne die 4,5 m boven steekt.

De Truman bouw ik in de Jeep in.

Antenne komt op de zijkant zodat het een symmetrie volgt met de radio-antenne aan de andere kant. (ondertussen staat de LED bar en werklichten naar achter ook gemonteerd.)

Ik ben benieuwd naar het resultaat van beide CB's .

Hier volgt reeds een enkele foto .

 

cb.jpg.878a686464ec7f0c191bc5c18542d9de.jpg

 

De antenne op de cave zal ik morgen fotograferen. Te donker nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben erg benieuwd naar je bereik met die setup. in stedelijk gebied ~5 km. als de basis hoog genoeg zit ~30 over vlak terrein gok ik.

 

Ik ben met name benieuwe naar de sirio omdat dit best een bescheiden antenne is, Zelf heb ik een little will en een wilson 1000.

Als basis heb ik dan een end fed HAM antenne die bruikbaar is op 10/11 meter.

 

In Amsterdam kan ik er niets mee maar in hte vlakke veld werkt dit aardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag kon ik makkelijk praten vanuit Zelzate tot in Gent centrum. Zo een 22 km . En dat gewoon van uit de wagen.

Deze namiddag wil ik een versterkertje plaatsen van 35 watt.

Mijn meting in de wagen was 1,1 op kanaal 1 en 1,3 op kanaal 40. Deze namiddag nog wat fijn tunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...