Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Hans Wilsdorf

Zilver kopen.

Recommended Posts

Hallo.

Als je zilver wilt kopen.. waar kun je dan de beste prijs vinden voor respectievelijk maple leaf (500x) of voor een baar van gelijk budget?

Zie op inkoopedelmetaal.nl dat men mapleleaf voor 7775 verkoopt en voor zover ik weet is dat een btw vrij produkt. Maar in een entrepot verkoop staat het voor 6830.- omdat het dan btw vrij zou zijn??

Wat zouden jullie aanraden met oog op investering? 500 maple leaf is 15.5 kilo. Terwijl de baren van 5 kilo 2196 kosten..

Graag jullie advies..

Groeten...Hans

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

@Hans Wilsdorf Hey Hans, ik weet niet wat precies je achterliggende gedachte is om hierin te investeren. Maar als het te maken heeft met het hebben van alternatieve valuta na een shtf situatie, is het ut slimste om beide te doen. Een baar, en een hoop munten. Want hoe ga je ruilen of betalen met een enorme baar? Vandaar ook munten.

Verder moet je een investering zoveel mogelijk proberen te spreidden dus zou een mix sowieso geen kwaad kunnen.

Windmill

Deze post delen

Hallo.

Als je zilver wilt kopen.. waar kun je dan de beste prijs vinden voor respectievelijk maple leaf (500x) of voor een baar van gelijk budget?

Zie op inkoopedelmetaal.nl dat men mapleleaf voor 7775 verkoopt en voor zover ik weet is dat een btw vrij produkt. Maar in een entrepot verkoop staat het voor 6830.- omdat het dan btw vrij zou zijn??

Wat zouden jullie aanraden met oog op investering? 500 maple leaf is 15.5 kilo. Terwijl de baren van 5 kilo 2196 kosten..

Graag jullie advies..

Groeten...Hans

Beste Hans, lees dit eens door en veel van je vragen worden beantwoord: https://www.thesilvermountain.nl/nl/productkeuze

Deze post delen

Dank jullie voor de reacties. Het is deels investering in de hoop dat het gaat stijgen. Deels om wat anders als cash te hebben ten tijde van crisis.

het argument om kleinere hoeveelheden te hebben snap ik wel. Verdelen lijkt me ook wel logisch. Ik ga nu de duitse site die jobs noemt even bekijken.

Verder nog tips?

Deze post delen

Rolex doet het ook goed als investering. :)

Bijzondere single malt whisky's schijnen het ook enorm goed te doen, maar dan moet je de flessen wel dicht laten.

:p

Deze post delen

Een Rolex horloge moet je ook dicht laten zitten hoor, dat verkoopt beter.

Hans Wilsdorf is de horlogemaker die Rolex oprichtte...ik snap wel dat niet iedereen dat weet.

• Leuk 1

Deze post delen

Heb op de duitse site gekeken maar begrijp die tip niet.. ze zijn een stuk duurder dan inkoopedelmetaal.nl

zijn dat dan toch de best verkrijgbare prijzen ?

Je bent je ervan bewust dat de site uit jouw openingspost een INkoop site is? Als je pm verkoopt, krijg je er altijd wat minder voor dan wanneer je het aanschaft.

Is dat het verschil in prijs wellicht wat je ziet?

Deze post delen

dat zijn inkoopprijzen voor INKOOPedelmetaal.nl

Misschien leuk als je je even in de voorstelronde meldt?

Deze post delen

Voor Nederland geldt:

Bij de aanschaf van de zilveren Maple Leaf zult u alleen BTW betalen over de door de dealer gemaakte winst. Dit zorgt er voor dat de zilver Maple Leaf voor particuliere beleggers dus een stuk interessanter is dan de aankoop van zilverbaren. U kunt als particuliere beleggers immers de betaalde BTW niet terug vorderen dus hoe minder BTW u betaald hoe beter het is. De Nederlandse wetgever heeft bepaald dat er BTW over zilverbaren betaald moet worden omdat zilver vaak als grondstof gebruikt wordt en de BTW dus niet ontdoken mag worden. Het kopen van zilver Maple Leaf munten zal dan ook meestal voorbehouden zijn aan de particuliere beleggers. http://www.zilvermapleleaf.nl/

Deze post delen

Verder nog tips?

Koop goud i.p.v. zilver. Zilver zit BTW op, goud niet. Dus als het deels speculeren is, dan moet je eerst 21% terugverdienen. Daarnaast is zilver behoorlijk zwaar als je veel koopt.

Deze post delen

Koop goud i.p.v. zilver. Zilver zit BTW op, goud niet. Dus als het deels speculeren is, dan moet je eerst 21% terugverdienen. Daarnaast is zilver behoorlijk zwaar als je veel koopt.

Op munten zit dus geen btw..

Deze post delen

Op munten zit dus geen btw..

Op goud zit nooit BTW.

Op zilver zit BTW.

Zilver is te krijgen als munt, hier zit BTW op de marge van de handelaar.

Als baar is er BTW over de hele waarde van e.e.a.

In Duitsland lees je b.v. bij een munt: Differenzbesteuerung nach § 25a UtG

Deze post delen

Ik denk dat vooral afhankelijk is van wat je waar koopt. In mijn geval is het soms voordeliger gebleken baartjes te kopen en in andere gevallen weer munten. Ik heb gekozen mijn zilvervoorraad een beetje te spreiden in baartjes en munten. Dit adres is waar je wel aardig goedkoop zilver kunt kopen: http://www.rosjuweliers.nl/goud-en-zilverbaren (hier staan de prijzen op die je er gewoon voor betaald zonder dat daar administratiekosten bijkomen).

Deze post delen

Wie kan me wat vertellen over jaarlijks terugkerende schommelingen/trends in de zilverprijs ?

Ik probeer in te schatten wat een goed moment is om aan te schaffen..

Zelf durf ik geen uitspraken te doen over toekomstige ontwikkelingen in de zilverprijs, maar als je inzicht wilt krijgen in de schommelingen in de prijs, heb je lange termijn grafieken nodig, Deze heb ik gevonden op http://www.zilver-inkoop.nl/zilverprijs.html

afgelopen 2 jaar:

silver_2_year_o_eur.png.b5379ff00aed8a59c85668213f9db0be.png

afgelopen 5 jaar:

silver_5_year_o_eur.png.abbdf390d1446122095ebaafe1f0ab6e.png

afgelopen 40 jaar:

silver_all_data_o_usd-40jr.png.be2a39f7654beb02c450160d7faf0516.png

Nogmaals: grafieken van http://www.zilver-inkoop.nl/zilverprijs.html. Je vindt op deze site ook grafieken voor andere periodes, en voor de goudprijs.

Veel succes met het doorgronden van de schommelingen!

Deze post delen

Wie kan me wat vertellen over jaarlijks terugkerende schommelingen/trends in de zilverprijs ?

Ik probeer in te schatten wat een goed moment is om aan te schaffen..

Ik zou gelijk bij http://www.silverprice.org kijken. Wat de prijs van zilver wordt is moeilijk te voorspellen. De algemene trend lijkt te zijn dat de zilverprijs iets daalt:

Zilverprijs.jpg.6c3b936d5efff479f82b13ed4a1c6cfe.jpg

Ik probeer zelf de pieken te vermijden, door gewoon goed de informatie van week tot week bij te houden. Op dit moment daalt de prijs van zilver relatief hard, maar het zit nog niet onder het eerdere laagterecord. Ik ben dus vooral het type koopjesjager, want ik wil niet zo weinig mogelijk voor zilver betalen als mogelijk is:

Zilverprijs2.jpg.542ce1707817eb73b9736e784443b61d.jpg

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...