Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Man Kung 80 LBS crossbow


Gast idefix

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Roel die camo pijltjes rechts van je boog hebben enigzins dubieuze puntjes.....ben je je daarvan bewust?

 

hihi, ikhad het bewust niet genoemd.

Overigens snap ik niet helemaal het doel van de camo als je de veertjes knal geel en rood laat.

 

Ik heb wel eens gekeken voor die topings wat je daarvoor kan kopen. Is echt "schrikbarend' ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik me van bewust @prepass, Ray maakte me er al op attent, ik plaats later even eentje zonder de puntjes...

Het ging bij de foto om de boog, nooit om de dubieusjes gedacht...:) @-geanonimiseerd-, de pijlen met camo waren op dat moment een leuke aanbieding, ik heb meer zonder dan met camo.

Maar wel met de kleurige veertjes, maakt het vinden een stuk makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kost best een paar centen, maar ze laten je niet in de steek.

Ik vind deze beessies nog steeds pareltjes...loepzuiver op 120 meter.

En de kleintjes voor het snellere dichtbij werk...

 

 

 

attachment.php?attachmentid=21430&stc=1

 

Bijlagen wachtend op Goedkeuring ??? Hu? Ik meen dat ik die eerder al zag die afbeeldingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje half on topic.

Kan je een pees zelf maken ? Ja natuurlijk maar heeft iemand van hier dat al eens gedaan ?

Tips, trics ?

 

Om een pees te maken dat 80lbs en meer aankan heb je professioneel materiaal nodig voor de pees zelf maar ook om de lussen en de pees zelf goed strak te wikkelen.

 

Heb zelf al eens geëxperimenteerd met alternatieve materialen, Kevlar, nylondraad.. op een boog van 35 lbs en na 40 keer schieten knapten ze.. dus ik ga enkel voor het kwalitatieve materiaal.

 

Bij een kruisboog moet je ook zorgen dat je pees en rail goed ingevet is (bijenwas of cariteboter, geen vaseline!) anders is het na 15 keer schieten ook al redelijk gevaarlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dan wel weer jammer vind (maar dat zie ik de laatste tijd veel vaker helaas), is dat er meteen

in de kop op die pagina een gigantische taalvaudt zit. :rolleyes:

 

Groter en sneller
als
de Crossfire I

 

Leuke kruisboog, dat dan weer wel; ik hoop dat je er veel plezier van hebt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrijdagmiddag even ermee gespeeld

voelt stevig aan

ook natuurlijk even de spanmechanisme gescheckt,maar deze heeft een metalen frame en stalen pees

tot nu toe nog geen problemen

alleen opletten met de pijlen,omdat ze snel in stukken breken

zorg ervoor dat er naast en achter het doel genoeg ruimte is

ik schoot op een hard houten schutting en de pijl ketste terug en brak

er bleven natuurlijk ook pijlen in de schutting steken

ook deze alu pijlen braken http://www.dumpstorehengelo.nl/10389407/aluminium-pistool-kruisboog-pijl-12-st--vanaf--6-75-op---op

de spoel niet uitgepakt...word bewaard voor de echte nood zullen we maar zeggen

mijn dochter van 14 schoot al na 3 x schieten van 15 meter raak op een blikje en zo gewoon 7/8 x achter elkaar....mmmm

spannen lukt ze nog net niet...

Is dat nu net niet het spanmechanisme waar in het filmpje voor gewaarschuwd werd ?

Al getest op veiligheid ?

Grappig zo'n draadklosje. Kan je die ook weer opwinden/oprollen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrijdagmiddag even ermee gespeeld

voelt stevig aan

ook natuurlijk even de spanmechanisme gescheckt,maar deze heeft een metalen frame en stalen pees

tot nu toe nog geen problemen

alleen opletten met de pijlen,omdat ze snel in stukken breken

zorg ervoor dat er naast en achter het doel genoeg ruimte is

ik schoot op een hard houten schutting en de pijl ketste terug en brak

er bleven natuurlijk ook pijlen in de schutting steken

ook deze alu pijlen braken http://www.dumpstorehengelo.nl/10389407/aluminium-pistool-kruisboog-pijl-12-st--vanaf--6-75-op---op

de spoel niet uitgepakt...word bewaard voor de echte nood zullen we maar zeggen

mijn dochter van 14 schoot al na 3 x schieten van 15 meter raak op een blikje en zo gewoon 7/8 x achter elkaar....mmmm

spannen lukt ze nog net niet...

 

Hm, en die spoel was ik nu juist het nieuwsgierigst naar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat materiaal is echt niet geschikt om er een reservepees mee te maken. het materiaal mag geen rekkend vermogen hebben en kan niet tegen de hoge temperaturen bij wrijving tegen de rail. ook is het niet gebruikelijk hetzelfde materiaal voor de pees zelf en de omwikkeling te gebruiken...

 

dit is kwalitatief goed spul http://www.lancasterarchery.com/bow-accessories/bow-strings-accessories/bow-string-material.html

 

Is een duidelijk voorbeeld dat je niet alles klakkeloos mag aannemen van een youtube tutorial. Mijn ervaring met die dingen is dubbel de leeftijd van dat kereltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator @-geanonimiseerd-

 

Vanmorgen toch maar de vis pijlen uitgepakt

wil toch nog een extra pees bestellen en dan ook maar wat extra pijlen erbij

De spoel gaat er zeer moeilijk op mischien omdat dit setje er gratis bij zat

kijken of er nog andere merken/verpakkingen zijn

na wat geklooi eindelijk door hoe het werkt...tja tis nog vroeg he..

1 tip...schiet niet op soft targets,want je bent je pijlpunt kwijt omdat er een weerhaak aanzit

Draad kun je na het schieten er weer op draaien

 

2015-11-09-09.00.40.jpg.cf1e8cbb0e179fc3f21aa7a50d59131e.jpg

2015-11-09-09.12.29.jpg.de2c731ca244eb99223e5b9bc2116f3e.jpg

2015-11-09-09.14.14.jpg.5eb8c14e40c6e372b792ed78da62dcff.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...