Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Preppie

Lage landbouw opbrengsten VS

Recommended Posts

Een kort artikel over onrustbarende lage landbouw opbrengsten bij Amerikaanse boeren dit jaar.

http://standeyo.com/NEWS/12_Food_Water/120730.Ron.Klinefelter.html

Arkansas Farmer: Worst Drought I Have Ever Experienced in My Lifetime + Pics of Decimated Veggies

Uit dit artikel:

About all I can tell people with any discernment at all, is that they had better be buying up all the food they can NOW, as prices are already starting to go up. Before this calendar year is over, people won’t believe how much food will cost.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Een kort artikel over onrustbarende lage landbouw opbrengsten bij Amerikaanse boeren dit jaar.

http://standeyo.com/NEWS/12_Food_Water/120730.Ron.Klinefelter.html

Arkansas Farmer: Worst Drought I Have Ever Experienced in My Lifetime + Pics of Decimated Veggies

Uit dit artikel:

About all I can tell people with any discernment at all, is that they had better be buying up all the food they can NOW, as prices are already starting to go up. Before this calendar year is over, people won’t believe how much food will cost.

Vorige week was hierover een stukje op TV. Er werd daarin vooral gesteld dat de maisoogst, en daarmee dus de voervoorziening van vee enorm tegengevallen is. Maar de VS heeft voldoende voedselreserves werd er gesteld om ervoor te zorgen dat er geen grote prijsstijgingen zouden komen..... nee nee.

Deze post delen

wij moeten terug naar lokaal produkten

Helemaal 100% mee eens. Tevens moeten we ook af van ons idee dat we altijd maar moeten groeien. Oneindige groei bestaat niet.

Deze post delen

het heeft alle ingredienten van een SECONDS FROM DISASTER in zich.

de hele aanloop ernaartoe, de tekorten, de eventuele rampen die zich kunnen voltrekken, waardoor er nog meer vernielt wordt.

en dan de hongersnood.

je zou bijna denken dat 2012 echt het jaar van de verandering wordt in de wereld:confused:

Deze post delen

Ik geloofde geen ene reet van die voorspellingen....

Ik zie toch wel veel signalen dat er heel veel echt fout gaat... ?

Deze post delen

Helemaal 100% mee eens. Tevens moeten we ook af van ons idee dat we altijd maar moeten groeien. Oneindige groei bestaat niet.

Dat kan dus niet. De afgelopen decennia heeft onze overheid structureel onze boerenbedrijven geruïneerd met alle $@##@%regels... Nederland heeft haar kapitaal verkwanseld. We hebben geen "graanschuur" voor de zeven magere jaren. We hebben de Euro, dat dan weer wel...

Deze post delen

En wat bedoel je nu precies JBNL?

Dat Nederland zichzelf niet kan voorzien van de benodigde voorraden. We zijn afhankelijk van "het buitenland" voor veel van onze levensmiddelen.

Overigens heb ik je onterecht geciteerd, sorry, ik bedoelde te reageren op het bericht van NatuurlijkEU:

" Oorspronkelijk geplaatst door natuurlijkeu

wij moeten terug naar lokaal produkten"

Ik kan me dus voorstellen dat je dacht dat ik onzin aan het typen was ;-)

Deze post delen

Ik krijg meer en meer respect voor mensen zoals Richard Heinberg, Paul Chefurka (zie http://www.paulchefurka.ca ) en vele anderen die deze scenario's al enkele jaren geleden hebben voorspeld.

Ik zie hun voorspellingen in de actualiteit beetje voor beetje uitkomen. Ik kan alleen maar zeggen dat als de rest van hun voorspellingen (die trouwens op een serieuze en wetenschappelijke manier onderbouwd zijn, en niets met bv religieus fanatisme of zo te maken hebben) gaan uitkomen dit nog maar het begin is.

Ik wil niet de doemdenker uithangen, maar ik ben een spechtje, geen struisvogel. Ik steek mijne kop dus niet in het zand. :)

Peak oil, the end of cheap oil is the end of cheap food.

En hoewel wij het ons niet kunnen voorstellen, is er voor veel delen in de wereld ook zoiets als peak water (zoet water dan toch).

Voor velen in de wereld zal voedsel te duur worden, doet me denken aan de oorzaken van de "Arabische lente", die dan weer aan het omslaan is naar een Arabische winter.

Voor mij is de hele huidige crisis toestand te herleiden naar dit ene gegeven : Namelijk de mensheid die niet verder kan groeien omdat we op de ecologische grens van onze planeet gestoten zijn.

De economie kan niet verder meer groeien omdat er geen goedkope energie en gemakkelijk te winnen grondstoffen meer zijn. Omdat er geen economische groei meer mogelijk is kunnen schulden niet meer betaald worden en gaat de financiele wereld onderuit.

Omdat er geen goedkope energie meer is krijgen landbouwers het ook steeds moeilijker om het benodigde voedsel voor de wereldbevolking te telen. Als er voldoende geld en energie was, konden we toch makkelijk gigantische ontziltingsinstallaties bouwen en ontzilt zeewater duizenden kilometers landinwaarts pompen om van de sahara een grooti landbouwgebied te maken bv.

Bovendien krijgen we steeds meer extremere weerpatronen door al de fossiele brandstoffen die we al verbrand hebben in het verleden en steeds minder middelen om die extremen proberen te bestrijden.

En uiteindelijk zal dit leiden tot wat men 'peak population' noemt en blijkbaar zijn we daar dichtbij op wereldvlak.

We zullen inderdaad terug meer naar ter plekke produceren wat we consumeren moeten. Alleen hoe ga je in Belgie en Nederland alleen al bv voedsel kweken voor ongeveer 16 + 7 miljoen mensen ? Zonder dat je toegang hebt tot messtoffen, pesticiden, brandstoffen die allemaal een fossiele oorsprong hebben en die we grotendeels moeten importeren.

Mij een raadsel....

Deze post delen

Gast Dick Berts

Naar mijn onbescheiden mening, is wat Spechtje hierboven schrijft, het beste stukje dat tot nu toe op deze site is verschenen.

Deze post delen

No probs JBNL! Daarom stel ik de vraag. Schreeuwen kan altijd nog :D

Ik denk dat veel mensen al inzien dat de voedsel productie een probleem gaat worden in de steden. Stadsmoestuinen, moestuinen voor de voedselbanken en andere projecten zijn al gestart. Er is best wel wat plek nog in NL, alleen die liggen vaak op flinke afstand van de steden. Zomer en najaar zijn de seizoenen dat je eigen voedsel productie op minder idelale plekken nog wel wilt lukken, winter, voorjaar geeft mogelijke (te) weinig opbrengst....

Onze gehele maatschappij is hier niet meer op gericht... Wordt heel hard tijd dat dit gaat veranderen

Deze post delen

Ik wilde deze link nog even posten.

Het is wel gemaakt vanuit een amerikaans standpunt, een soms een beetje langdradig (Amerikaanse stijl) maar het geeft wel een zeer goed beeld van hoe we er voor staan wereldwijd.

En het geeft nog maar eens goed weer, dat je de dingen niet apart kunt onderscheiden. Dat energie, voedsel, economie, financiën allemaal verweven zitten in een complex web. En dat deze crisis ook niet zomaar op te lossen valt... Meer nog, dat we waarschijnlijk een point of no return gepasseerd zijn.

http://moneymappress.com/pro/Pyramid0712MMR.php?code=MPYRN801&n=PYRAMIDMMR49EADMMP&o=777458&s=782572&u=56037605&l=473009&r=Milo

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...