Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Knakworsten eten


Pepper19

Aanbevolen berichten

Hallo menschen,

 

Een aantal dagen geleden gooide ik mijn EDC/GHB in het topic "Wat zit er in jouw EDC?". Hier kreeg ik de vraag van Stuudje of ik mijn blikopeners (Coghlan's Blikopener, P38 volgens mijn) al wel eens getest had. Dit was niet het geval, dus ben ik dankzij Stuudje's idee naar de AH gegaan om een blik knakworsten te halen. Deze had aan de boven kant een lipje om het makkelijk te openen. Ik dacht dat deze kant dus minder sterk was, dus heb de de onderkant open gemaakt.

IMG_20151017_161108.jpg.b4a9ea3116a3c2e842d0c8e62ae0f469.jpg

 

Na wat hard drukken met het kleine mesje kreeg ik een gat in de bovenkant (Voorheen onderkant).

IMG_20151017_161236.jpg.2dafa024130dc56dcf72d70f1e3f860e.jpg

 

Dit was het zwaarste werk. Met een klein beetje drukken iedere keer ga je zo heel het blikje rond. Ik had niet echt het idee dat ik nou zoveel kracht uit oefende op de opener. Het is een scherp mes dat zo door het blik heen glijdt.

 

IMG_20151017_161448.jpg.8a9f3fc1c23de99870c8aca902e42311.jpg

 

Het blik was zo open, denk dat het ongeveer 30 seconde heeft geduurd. Daarna met de opener zelf de deksel omhoog gedaan, dit waagde ik niet met mijn blote handen.

 

IMG_20151017_161707.jpg.e8ef76662719f43e1aacb547a2b4ac6b.jpg

 

Dacht dat het ook wel een goed idee was om mijn Esbit brander te testen, aangezien ik die ook nog even nieuw uit de verpakking moest halen. En zeg nou zelf, warme knakworsten zijn beter dan koude!

 

Ik heb een Coghlan's storm lucifer gebruikt om het Esbit tablet aan te steken. Na 7:38 minuten was het Esbit tablet op en had ik een blik stomende knakworsten voor mij staan. Kokend heb ik ze niet gekregen maar wel lekker warm tijdens deze temperaturen.

 

IMG_20151017_162513.jpg.48d7f5ad6d2786372cc4ea0aa3bd5ca8.jpg

 

Dankzij dit testje weet ik nu hoe ik een blik makkelijk kan openen (en dat was het ook!), wat opzich wel makkelijk is aangezien ik er twee bij heb.

 

Nick

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heel leuk.

Maar koken in een blik is zeer af te raden omdat er een teflon coating in zit tegen roesten. Dus gezond kn je het zeker niet noemen. Een klein pannetje is veel veiliger.

Voor de rest zag het er zeker lekker uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes! Maar even over het koken van een blik, is dat niet slecht omdat de binnenkant gecoat is?

 

 

Dit is een broodje aap verhaal, en is helaas niet meer uit te roeien.

Als je weet onder welke temperatuur de worstjes in dat blik gaan, dan zou je eigenlijk al moeten begrijpen dat het geen kwaad kan.

 

Zolang het blik vloeistof(water) bevat kan je niet boven de 100 graden verwarmen.

En stel dat je een blik zou willen verwarmen in een groot open vuur, dan is het wel verstandig om een andere techniek toe te passen.

Maak dan gebruik van Au Bain-marie. Dat voorkomt dat je blik compleet drooggekookt, en de kans op een eetbare maaltijd een stuk groter.

Zodra het blik droog kookt dan zou uiteraard de coating wel verbranden wat niet bevorderlijk is voor de gezondheid, maar in ieder geval is die coating minder ongezond dan het verbrand voedsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof reviewtje altijd goed om je gear te testen! Maar hoe smaken de knakworsten? Heb ze zelf ook op de plank liggen :)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 

Opzich, 80 cent voor een blik van 10 is niet veel natuurlijk. Denk dat ik er nog wel wat in ga slaan. Sowieso ben ik nog maar een beginnende prepper en ik woon nog thuis. Mijn moeder is er geen fan van en denkt dat ik een soort doemdenker ben. Ik wil wel nog een tas vullen dat ik sowieso eten en water heb voor een week en andere benodigdheden mocht het een keer fout gaan. Maar das een een ander onderwerp.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Windmill Ik heb anderhalf net iets minder dan anderhalf blokje gebruikt. Een tablet was gebroken en dat kleine stukje viel er ook uit.

@JD81 Thanks! Mijn vrienden vinden het ook nog apart, maar toen ik vorig jaar bij een weekendje mountainbiken in de Ardennen een EHBO kitje bij had waren ze toch wel even blij. :)

@Floshtf Bedankt voor je reactie, vind het fijn om zo aangemoedigd te worden! Als ik weer wat nieuws heb komt dat er ook op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een broodje aap verhaal, en is helaas niet meer uit te roeien.

Zolang het blik vloeistof(water) bevat kan je niet boven de 100 graden verwarmen.

 

Volgens mij niet correct.

Op het overgangsgebied tussen blik en vloeistof is de temperatuur (volgens mij) hoger. Alleen doordat de temperatuur opgenomen wordt door de vloeistof lijkt het of dat de temp. niet hoger wordt.

Kijk je tijdens het koken van een pan water in de pan dan zie je ook op de bodem de eerste belletjes ontstaan. Daar is het water al gekookt en verdampt. Het belletje is de damp. Even plastisch uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van mijn kant nog even een opmerking over de blikopener; bij de onderkant van dit blik steekt de rand niet uit terwijl dat aan de bovenkant wel het geval is. dit is zo gemaakt om de blikken te kunnen stapelen. ze passen zo in elkaar. ik snap dat je de onderkand koos om de "rits-rats"opening te omzeilen, maar als je met je blikopener aan de bovenkant het blik opent, blijft de opener veel makkelijker achter de uitstekende rand haken waardoor je met veel minder kracht het blik kunt openen.

 

gr.

Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...