Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Deze herfst kleuren niet alleen bladeren goudkleurig, er ligt ook ergens in de natuur echt goud. Waar? Dagelijks, vanaf 16 oktober tot en met 1 november, geeft de Nederlandse Vereniging van Botanische Tuinen precies om 12 uur de ’Aanwijzing van de Dag’. Bent u de gelukkige vinder van het ’Gouden Zaad’, dan mag u het stukje goud ter waarde van 600 euro houden. En iedereen is uitgenodigd om mee te zoeken.

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/eropuit/24621315/__Fanatieke_goudzoekers_opgelet__.html

Aanwijzing 1:

Je moet wel heel veel mazzel hebben wil je met deze aanwijzing het goud vinden, maar er komen iedere dag aanwijzingen bij.

:cool:

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Leuke actie hoor maar...wat een verschrikkelijk filmpje.

En verder reageer ik niet op wat ik aanvankelijk dacht bij de titel, dat doet Loreen wel :p

Deze post delen

En verder reageer ik niet op wat ik aanvankelijk dacht bij de titel, dat doet Loreen wel :p

Ja ja combineer dat dan ook maar met die suggestieve afbeelding van silver berg die irritant knippert in de rechter bovenhoek van uw beeldscherm...

Deze post delen

Inderdaad, dat filmpje zal nergens in de prijzen vallen :rolleyes:, maar het is wel een leuk idee dat je zomaar in de vrije natuur een klompje goud kan vinden. Al hoop ik wel dat een of andere arme sloeber het vindt, en niet een of andere bankdirecteur. Ook hoop ik dat iemand het zal vinden voordat ze gps-coördinaten of andere al te duidelijke gegevens bekend gaan maken.

Deze post delen

Met de aanwijzing van vandaag kom je echt een stuk dichterbij de schat:

Aanwijzing 2:

Hoe groot of klein je ook bent, je kunt het Gouden Zaad zien zónder iets aan te raken, zónder te graven, zónder op je tenen te staan en zónder te bukken. Dus je kunt je schep en je ladder thuis laten!

Deze post delen

Aanwijzing 3:

Het Gouden zaad ligt maximaal 2 meter van een bestaande weg of een bestaand pad.

http://www.botanischetuinen.nl/aanwijzing-3-speurtocht/

Tegen de tijd dat we aanwijzingen krijgen die ons werkelijk in de buurt brengen is het zaad of al toevallig door een voorbijganger gevonden of door een eekhoorn toegevoegd aan de winter voorraad...:rolleyes:

Het zou mij dan ook niet verbazen als het pas wordt neergelegd in de laatste dagen van de actie, als de aanwijzingen heel specifiek worden.

Deze post delen

Tegen de tijd dat we aanwijzingen krijgen die ons werkelijk in de buurt brengen is het zaad of al toevallig door een voorbijganger gevonden of door een eekhoorn toegevoegd aan de winter voorraad...:rolleyes:

Het zou mij dan ook niet verbazen als het pas wordt neergelegd in de laatste dagen van de actie, als de aanwijzingen heel specifiek worden.

Ja, het zou wel lekker zijn als ze iets zeiden in de trant van "Ginkelse heide" of "Texel" of zoiets, al was het alleen maar in welke provincie we moeten zoeken, maar het doel is natuurlijk mensen de natuur in te krijgen, en nu hopen ze waarschijnlijk dat in heel Nederland mensen overal lopen te zoeken.

Zelf wacht ik nog even tot er betere aanwijzingen zijn, al hou ik in de natuur sowieso mijn ogen open, al is het om vogeltjes en andere dieren te zien, een halve ounce goud wil ik echter ook wel vinden als het even kan!

:p

Deze post delen

Wat is dat op de achtergrond? Geruis van bomen of geraas van auto's?

volgens mij is dat geraas van auto's

en meen ik idd ook dat het vlakbij water is en een plek waar veel mensen komen

Deze post delen

tja tot nu toe heeft het nog niet heel veel geholpen, dit levert hen natuurlijk wel lekker veel op als iedereen hun site bezoekt en zij bij google adsence of zoiets zitten.

ach het is wel een leuke actie. doet me denken aan die keer dat er voor een experiment een bord langs een weg stond met honderdbriefjes erop en een tekst als "voor het grijpen" weet het niet helemaal meer maar er waren dus drie breifje van honderd op een verkeersbord geplakt en niemand had dat door.

Deze post delen

De aanwijzing van vandaag:

Aanwijzing 5:

Zoek het Gouden Zaad op een plek waar heel veel bomen staan.

http://www.botanischetuinen.nl/aanwijzing-5-speurtocht/

:p niet in een weiland dus :p

kan ook een openlucht tuincentrum zijn of een of ander gemeente plantsoen , misschien gewoon een belachelijk creatieve plaats, maar ik vrees dat het zal worden gevonden door iemand die er niet eens wat van af wist en het gewoon zag liggen toen hij aan het wildplassen was ofzo. lijkt me wel een erg grappige maar tevens een beetje teleurstellende uitkomst. ook voor iedereen die er echt intesnief naar aan het zoeken is.

Deze post delen

ik vrees dat het zal worden gevonden door iemand die er niet eens wat van af wist en het gewoon zag liggen toen hij aan het wildplassen was ofzo. lijkt me wel een erg grappige maar tevens een beetje teleurstellende uitkomst. ook voor iedereen die er echt intesnief naar aan het zoeken is.

Als dat zaad binnenkort gevonden wordt, moet het wel een toevallige voorbijganger zijn, want aan de aanwijzingen zijn niet voldoende om gericht te gaan zoeken. Voor mij in ieder geval niet.

:p

Deze post delen

Ik begin te vrezen dat de zogenaamde "aanwijzingen" van deze aard blijven, tot men op de laatste dag verbaasd is dat niemand het zaad kon vinden, en men dan maar de coördinaten bekend maakt.. Of zijn de aanwijzingen cryptisch? "Zonder natte voeten" kan natuurlijk ook duiden op een "laarzenpad" of iets dergelijks.

Deze post delen

De aanwijzingen worden concreter:

Een foto uit de buurt van het zaad:

en:

Aanwijzing 8

Weet jij waar deze foto gemaakt is? We geven er een extra aanwijzing bij: Binnen 250 meter van de verstopplek is een bruggetje over een riviertje dat daar stroomt.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...