Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

NL Commandant Landstrijdkrachten: We're close to a third World War

Recommended Posts

https://www.youtube.com/watch?v=fnicr2KRP5I

"War is hell. And I think that hell is closing in on our paradise".

De Nederlandse Commandant Landstrijdkrachten Mart de Kruif windt er geen doekjes om in zijn TED-talk 'Your Call' een maand geleden in Arnhem. Tevens een mooie en hoopvolle talk. Maar het gemak waarmee hij tot 2 keer toe waarschuwd voor een derde wereldoorlog, is opvallend. Ik kreeg kippenvel toen ik het hem hoorde uitspreken.

Het hoeft niet per se als zekerheid of voorspelling te worden geinterpreteerd, het kan ook als uitgelegd worden als: als we zo doorgaan. Ofzo. Maar ja, alles lijkt erop alsof we zo doorgaan. En het gelazer in de wereld is er niet minder op geworden, sinds deze talk op 17 september jl. Eerder het tegenovergestelde.

Hoe letterlijk denk je dat we deze opmerking over WWIII moeten nemen?

Ik zal het hem zelf ook even vragen:

• Leuk 2

Deze post delen

Tsja, als de "balance of power" zoek is, en die is zoek nu de VS haar positie als hegemon kwijtraakt, dan wordt er meestal een nieuwe balance of power gezocht en dat gaat meestal, zo niet altijd, met geweld gepaard omdat de zittende hegemon (of coalitie die daaraan verbonden is) niet bereid is om de macht zonder slag of stoot uit handen te geven. Daarbij komt nu dat de partijen die de status quo willen veranderen geen partijen zijn die bekend staan om het gebruik van diplomatie en soft power, maar juist van dwang d.m.v. hard power.

Deze post delen

Zonder cynisch te willen zijn en vooropgesteld dat deze meneer veel liefde voor de medemens lijkt te hebben en zijn betoog niet erg militaristisch is, vroeg ik mij toch ook steeds af of een wat meer verborgen agenda kan zijn dat er weer meer geld naar defensie moet. Dat is toch ook waar hij belang bij heeft wil hij vanuit zijn rol een bijdrage kunnen leveren aan veiligheid, bescherming en preventie. Neemt niet weg dat hij een mooie boodschap aflevert!

• Leuk 1

Deze post delen

Zonder cynisch te willen zijn en vooropgesteld dat deze meneer veel liefde voor de medemens lijkt te hebben en zijn betoog niet erg militaristisch is, vroeg ik mij toch ook steeds af of een wat meer verborgen agenda kan zijn dat er weer meer geld naar defensie moet. Dat is toch ook waar hij belang bij heeft wil hij vanuit zijn rol een bijdrage kunnen leveren aan veiligheid, bescherming en preventie. Neemt niet weg dat hij een mooie boodschap aflevert!

In mijn optiek moet er ook meer geld naar Defensie, juist omdat Defensie momenteel niet de rol kan vervullen die het moet vervullen. Van een verborgen agenda is in die context geen sprake. De meeste hooggeplaatste militairen alsmede de MinDef maken er geen geheim van dat er meer geld nodig omdat Defensie zijn taken niet goed kan uitvoeren. Als er niet jaren lang stelselmatig bezuinigd was en ze zouden nu om nog meer geld vragen, ja, dan kan ik mij voorstellen dat er vraagtekens rijzen over de noodzaak van het opschroeven van het budget. De wens die er nu ligt is om de budgetten weer enigszins op een redelijk niveau te brengen en verdere afbreuk te voorkomen.

Deze post delen

En dan hebben wij een leger zonder tanks, nog maar een paar helikopters en vliegtuigen die vliegen en besteden nog maar 1% van het BNP aan defensie. Wat bij ieder zichzelf respecterend land minimaal 2% is.:eek:

Gelukkig zijn we lid van de Navo voor wat dat nog waard is en hebben we een goede verzekering (kernwapens).:rolleyes:

@Supervivere, je hebt helemaal gelijk wat betreft defensie. Waarom wij de tijdelijke zetel van de veiligheidsraad niet zullen krijgen ligt aan 2 zaken.

1. we hebben nee gezegd tegen Obama om een paar mensen uit guantanamo bay. op te nemen.

2. we besteden geen 2% aan defensie.

Speech van Wil-Lex was dus kansloos.

Deze post delen

En dan hebben wij een leger zonder tanks, nog maar een paar helikopters en vliegtuigen die vliegen en besteden nog maar 1% van het BNP aan defensie. Wat bij ieder zichzelf respecterend land minimaal 2% is.:eek:

Gelukkig zijn we lid van de Navo voor wat dat nog waard is en hebben we een goede verzekering (kernwapens).:rolleyes:

@Supervivere, je hebt helemaal gelijk wat betreft defensie. Waarom wij de tijdelijke zetel van de veiligheidsraad niet zullen krijgen ligt aan 2 zaken.

1. we hebben nee gezegd tegen Obama om een paar mensen uit guantanamo bay. op te nemen.

2. we besteden geen 2% aan defensie.

Speech van Wil-Lex was dus kansloos.

3 zaken --> MH17. Rusland zal er ook niet mee instemmen. ;-)

Deze post delen

3 zaken --> MH17. Rusland zal er ook niet mee instemmen. ;-)

Nee maar formeel heeft ieder lid in deze één stem. Dus ook de VS en Rusland.;) Toch denk ik dat het een kansloze missie is.

Deze post delen

Een duidelijke boodschap. Of er echt een derde wereld oorlog is die naderd dat is natuurlijk de vraag. Daarom zijn wij natuurlijk ook preppers voorbereid op wat kan gebeuren. Zoals Door anderen al wordt gezegd is de defensie van ons land niet toereikend. Hoe moet defensie met het schamele budget, te weinig personeel en zonder kogels Nederland beschermen tegen een mogelijke aanval. Net als de bezetting van Nederland in de tweede wereld oorlog toen de Nederlandse strijdkrachten op de fiets met kanonnen uit 1800 zich moest verdedigen tegen de tanks en bommenwerpers van de Duitse bezetters. Ik denk dat mocht deze situatie zich weer voordoen de verdediging van Nederland op een zelfde manier zou verlopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Deze post delen

De wens die er nu ligt is om de budgetten weer enigszins op een redelijk niveau te brengen en verdere afbreuk te voorkomen.

En het gat in de begroting dan?

Deze post delen

En dan hebben wij een leger zonder tanks,

Nee hoor, de laatste 15 zijn uit de verkoop gehaald.

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/defensie_krijgt_waarschijnlijk_opnieuw_beschikking_over_tanks_1_883308

:p

EDIT: laatste nieuws, 15 sept 2015: Nederland doet de laatste tanks over aan Duitsland, en least nu 18 modernere tanks van de Duitsers, die worden ondergebracht in een NL-Dld legeronderdeel, maar waar NL vrij over kan beschikken.

zie: http://www.telegraaf.nl/binnenland/24495239/__Leger_krijgt_weer_tanks__.html

• Leuk 1

Deze post delen

er worden tanks geleased van het duitse leger ...(en niet die oude zooi die damals is blijven staan ;) )

https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2015/09/15/nieuwe-tanksamenwerking-duitsland-en-nederland

Deze post delen

Tenzij het politiek leiderschap hier eindelijk eens wakker wordt en op tijd uit NATO stapt en USA/UK eruit zet, staat de grote groep echte europese volks patriotten klaar om over te lopen naar Rusland, wiens beleid veel beter aansluit bij de doelen van de europese volkeren.

Deze post delen

Ik hoor net dat Iran grondtroepen gaat inzetten in Syrië. Iran wil Assad hoe dan ook in het zadel houden.

Dit gaat de VS niet leuk vinden.

Deze post delen

Gek genoeg hou ik wel rekening met een oorlog, dat heeft te maken met de ontwikkelingen in de wereld de afgelopen 20 jaar. Het is nooit echt lang rustig geweest of het volgende stond al weer voor deur.

Misschien naderen we wel een climax in de wereld en kan het niet meer veder zo.

Deze post delen

Ik hoor een bezorgde oude soldaat en geen propaganda. De bezorgdheid van juist deze man vergroot mijn zorgen over de toekomst.

We leven in een tijd van grote veranderingen. De Verenigde Staten zijn een grootmacht in verval die zich meer en meer terugtrekt uit de wereld en een machtsvacuüm achterlaat, Rusland verkeerd als grootmacht al jaren in staat van ontbinding maar is daardoor des te gevaarlijker, het Midden-Oosten staat nu echt in brand, China is zich aan het warmlopen als nieuwe wereldmacht en dat roept spanningen op, ook militair, in die regio. Meer dan ooit is er het risico dat de vlam in de pan slaat met wereldwijde gevolgen.

Deze post delen

Ja, het gaat niet lang meer duren, voordat de vlam in de pan slaat. Het is alleen nog een kwestie van tijd.

Beijing Should Prepare to Counter US 'Coercion' in S. China Sea - Report

http://sputniknews.com/asia/20151015/1028593026/south-china-sea-us-coercion.html#ixzz3ofm5a0PW

https://www.rt.com/news/318738-china-islands-australia-us/

VT Exclusive: Iran on the Ground in Syria in a Big Way

Welcome to hell

http://www.veteranstoday.com/2015/10/14/vt-exclusive-iran-on-the-ground-in-syria-in-a-big-way/

Iraq, Saudi Arabia to buy 1,500 Russian infantry fighting vehicles

http://www.veteranstoday.com/2015/10/07/iraq-saudi-arabia-to-buy-1500-russian-infantry-fighting-vehicles/

Deze post delen

Ik hoor een bezorgde oude soldaat en geen propaganda. De bezorgdheid van juist deze man vergroot mijn zorgen over de toekomst.

We leven in een tijd van grote veranderingen. De Verenigde Staten zijn een grootmacht in verval die zich meer en meer terugtrekt uit de wereld en een machtsvacuüm achterlaat, Rusland verkeerd als grootmacht al jaren in staat van ontbinding maar is daardoor des te gevaarlijker, het Midden-Oosten staat nu echt in brand, China is zich aan het warmlopen als nieuwe wereldmacht en dat roept spanningen op, ook militair, in die regio. Meer dan ooit is er het risico dat de vlam in de pan slaat met wereldwijde gevolgen.

.... the primary cause of what [is] going on [is] not religious, political, regional factions, ethnic plots or major power plays to control recourses. All of those factors were sub plots. The real engine driving it all [is] international organized crime on a scale most people could not ever wrap their heads around.

It was all being done to create permanent instability that could be milked and exploited in a variety of ways to continue sucking money out of the world public on a scale similar to the Cold War costs. This was the answer to those particular offending parties to the “peace dividend” crowd, “We are not done with you yet, not by a long shot.”

En dat lijkt mij zeer waarschijnlijk. Het Westen heeft een vijand nodig voor het militair -industrieel -complex.

Uit het commentaar onder het artikel van @Cyberbeer

http://www.veteranstoday.com/2015/10/14/vt-exclusive-iran-on-the-ground-in-syria-in-a-big-way/

Deze post delen

.... the primary cause of what [is] going on [is] not religious, political, regional factions, ethnic plots or major power plays to control recourses. All of those factors were sub plots. The real engine driving it all [is] international organized crime on a scale most people could not ever wrap their heads around.

It was all being done to create permanent instability that could be milked and exploited in a variety of ways to continue sucking money out of the world public on a scale similar to the Cold War costs. This was the answer to those particular offending parties to the “peace dividend” crowd, “We are not done with you yet, not by a long shot.”

En dat lijkt mij zeer waarschijnlijk. Het Westen heeft een vijand nodig voor het militair -industrieel -complex.

Uit het commentaar onder het artikel van @Cyberbeer

Dit soort belangen spelen ongetwijfeld een rol. Wereldwijd. Nog een factor die de instabiliteit vergroot en mijn zorgen om de toekomst groter maakt. De oude soldaat waarmee dit topic begon is uiteindelijk ook maar een puppet on a string.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...