Ga naar inhoud
GENEGEERD

De wanhopige horde

Loek037
 Share

Recommended Posts

De wanhopige horde blijkt een belangrijke factor voor een hoop "preppers" Dat is die horde natuurlijk ook, maar het is slechts een probleem met een korte levensduur. Het eerste waar de wanhopige horde last van krijgt is de kou. Ze gaan dan improviseren. Vuurtje stoken in een pan en dat soort dingen. Er ontstaan grote branden waar door hele straten in de as gelegd worden. De steden vullen zich met een dichte rook. De wanhopige horde komt om in zijn eigen vuur. Een paar geluksvogels slaan op de vlucht maar raken al snel onderkoeld en zijn tot niets meer instaat en sterven. In de zomermaanden zal het wat langer duren maar in het Nederlandse klimaat heb je het hele jaar door functionele beschutting nodig.

De wanhopige horde gaat ook al heel snel vervuild water drinken. Er kunnen dan ernstige zieke uitbreken maar de gewone buikloop maakt het dan onmogelijk om jezelf nog te redden. De wanhopige horde verzwakt zichzelf.

Deze wanhopige groep gaat niet op een rationele manier te werk. Ze zijn vooral een bedreiging voor elkaar en roeien elkaar al snel uit. Waarschijnlijk blijven er wel kleine groepjes over die zich nog een korte tijd kunnen handhaven, maar gebrek aan kennis en vaardigheden zal deze groepen snel de das om doen. Overleven is gewoon erg moeilijk.

Dit is mijn visie op de wanhopige horde. Ik zou graag jullie mening willen horen.

Groet

Loek

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Loek037, de groep die je beschrijft wordt ook wel de Golden horde genoemd naar de Mongoolse legers die in de 13e eeuw al plunderend en moordend rondtrokken.

De ontwikkelingen van deze groep wordt in detail beschreven op http://www.Survivalblog.com je kunt dan zoeken op Golden horde survival

Echter deze Amerikaanse site betrekt vuurwapens in de bestrijding van de Golden horde dat mag daar ook, maar voor ons uiteraard niet dus daar moet je dan maar overheen lezen.:)

Link naar reactie

Echter deze Amerikaanse site betrekt vuurwapens in de bestrijding van de Golden horde dat mag daar ook, maar voor ons uiteraard niet dus daar moet je dan maar overheen lezen.:)

Nou....

Het aantal mensen zie ik snel afnemen, dat betekent volgens mij alleen maar dat het aantal wapens per persoon toeneemt?

Heb eigenlijk geen idee hoeveel wapens er in Nederland zijn.

Laten we aannemen dat de wapens in de militaire bunkers daar blijven? Wat hebben we dan in Nederland aan aantallen?

Grt

Kans

Link naar reactie

Gast partizan

geschatte aantallen zijn in de grotere steden 1op30

op het platte land 1op4

hierin zijn niet opgenomen de wapens van sportschutters jagers verzamelaars +/_ 250000

ook het aantal vuurwapens bij de wapenhandel mag niet on derschat worden

dan nog de wapens die op de SVs liggen vele duizenden

dan de politie met 55.000 man hebben de beschikking over meer dan 80.000 wapens

wapens op ambasades ed

wapens in musea al of niet onklaar

dus zonder wapens van de krijgsmacht valt het wel mee

Link naar reactie

Kans, er zijn schattingen dat er toch wel 100.000 of meer illegale wapens zijn, dus in handen van criminelen.

Dan zijn er nog de sportschutters ongever 40000 waarvan misschien de helf een wapen heeft zoals jagers, maar zij worden streng gecontroleerd en zijn erg zuinig op hun vergunning dus houden zich stips aan de regels.

De miltaire voorraad weet ik niet maar als je rekend 40.000 militairen en meer wapens en de politie met hun wapens Als deze geplunderd worden zijn deze plunderaars dus de sterkste zoalang er munitie is.

Denk dat bij een SHTF situtatie er geen aanvoer van munitie is dus na enige dagen of weken zijn ze er doorheen. tot die tijd onderduiken.

Veel zal afhangen of er nog politie en leger operationeel is, kun je nog op de sterke arm rekenen.

Daarna komt weer de ouderwetse wapens (Zwaard, pijl en boog en slagwapens.

Maar gelukkig is deze situatie alleen nog maar te zien in films zoals The Road, maar dan vreten ze elkaar weer op.:(

Link naar reactie

op het platte land 1op4

hierin zijn niet opgenomen de wapens van sportschutters jagers verzamelaars +/_ 250000

wapens op ambasades ed

Er zijn ongeveer 40000 sportschutters incl jagers, dus dan zouden ze elk 5 wapens hebben? denk zelf minder niet elke sportschutter heeft een wapen en dus 5 wapens per persoon is erg ruim gerekend

Link naar reactie

Gast partizan

Ton we hebben ruim 44.000 sportschutters en vele duizenden jagers

en er zijn er maar weinig die het verlof niet volhebben

op het platte land 1op4

ook het aantal vuurwapens bij de wapenhandel mag niet on derschat worden

dan nog de wapens die op de SVs liggen vele duizenden

wapens op ambasades ed

Link naar reactie

Partizan, bedoel je dat naast de sportschutters er 1 op 30 in de stad en 1 op 4 platte land wapens hebben? Dus illegaal en dus crimineel.

Dus reken, reken kraak, kraak stad van 100000 inwoners = 3333 wapens en dus grote stad 10X zoveel 33333 klopt dat?

Dus 4 grote steden 33333X4=133332 wapens illegaal, bedoel je toch?

Ik heb gelezen dat je met 2 geweren een gewone straat onder controle hebt dus beheerst of terroriseert, daar zijn we da mooi klaar mee als stads mens.

Link naar reactie

Gast partizan

inderdaad Ton dat bedoel ik

het is erg moeilijk om zoiets in te schatten maar na aanleiding van het aantal inbeslag genomen wapens

tijdens normale controles,invallen ed klopt het wel

alleen al in het hennep circuit loopt het de spuigaten uit (gem.4 wapens per inval)

maar je hoort er niet veel over anders moet Opstelten zich gaan schamen

Op het platteland is het niet meer als normaal dat er een jachtbuks of zoiets aanwezig is

Link naar reactie

inderdaad Ton dat bedoel ik

het is erg moeilijk om zoiets in te schatten maar na aanleiding van het aantal inbeslag genomen wapens

tijdens normale controles,invallen ed klopt het wel

alleen al in het hennep circuit loopt het de spuigaten uit (gem.4 wapens per inval)

maar je hoort er niet veel over anders moet Opstelten zich gaan schamen

Op het platteland is het niet meer als normaal dat er een jachtbuks of zoiets aanwezig is

in sommige delen van het platteland in nederland ligt nog genoeg oorlogstuig uit de oorlog, tis misschien oud en "traag" maar een kogel uit een luger kop je ook niet terug

Link naar reactie

Jammer dat jullie het onderwerp naar wapens hebben gebracht

Ik heb vandaag weer eens gekeken naar menselijk gedrag VS afgelopen jaren

Hoe gemakkelijk de mens zich laat verjagen uit zijn huis en met gezin op straat gaat wonen

Dat zijn niet de zombies die er dan wel zijn waar jullie aan denken ...............

Opvallend is dat burgers van Nederland het minste op straat zijn geweest

Ik denk dat er vele zo reageren kijk maar

Groet Jolanda

Link naar reactie

Ik denk dat alle voorbereidingen ook geen succes genereren. Er zullen preppers omkomen en totaal onvoorbereide figuren overleven.

Ik denk ook steeds meer dat Nederland geen echt geschikt land is om in te overleven na een SHTF.

Er zijn hier gewoon teveel mensen, het land ligt te diep onder de zeespiegel en er is te weinig natuur waar je in kan overleven. En verder hebben hier alleen de criminele elementen vuurwapens en de brave burgers niet. En wie stopt de criminelen met zo'n ongelijke balans?

Link naar reactie

Ik denk wel dat het zinvol is als je vrijstaand woont. Zoals eerder werd aangegeven kunnen brandjes hele straten af fikken. Met vrijstaande huizen is die kans wat minder. Moet je natuurlijk ook maar net hebben... Maar met een (sta)caravan oid kom je al een mooi eind.

Maar goed, preppen is het voorbereiden op het geen wat je niet verwacht. Dus op zoveel mogelijk kunnen anticiperen.

Link naar reactie

.

Ik denk ook steeds meer dat Nederland geen echt geschikt land is om in te overleven na een SHTF.

?

Dat geld dan ook voor bijna heel europa...

Ook ik ben het daar voor 95% mee eens.

Wel denk ik dat een paar maanden of eerder... na shtf, de populatie gedecimeerd is of erger.

Ziektes en moorden zullen binnen no time hun werk doen.

Wie weet komen we dan op een kleiner aantal overlevenden per vierkante kilometer dan de gebieden die nu beter lijken om te overleven?

Zorg is dan wel een aantal industrieele faciliteiten die wel nog aandacht nodig hebben kerncentrales bv hoe het daar mee gaat af lopen??

Vandaar dat Australie mijn voorkeur heeft, of zuid Amerika...

Link naar reactie

Jammer dat jullie het onderwerp naar wapens hebben gebracht

Sorrie dat was ik ben ik bang.....

Tja als we het over wanhopige hordes hebben dan denken we ook al snel aan wapens...

Tenminste in de scenarios waar wij aan denken.

Ho wacht ik zie dat Tom de eerste was, foei Tom :mad:

Link naar reactie

Gast urbanprepper

Tsja in Nederland zullen veel mensen (preppers of niet) hun heil moeten zoeken bij jagers en sportschutters voor veiligheid. Je zou het kunnen zien als een gemiste kans in hun prepvoorbereiding. Failing to prepare = preparing to fail.

Link naar reactie

De hordes....tsja...grote angst voor preppers inderdaad. Ergens anders schreef ik al eens dat er 'spontaan' groepen ontstaan, maar denk ook aan reeds bestaande griezelige groepen: hooligans, motor bendes, bepaalde etnische minderheden, religieuzen, deserterende militairen, criminele clubs, en inderdaad ook clubs van sport schutters, etc.

Dat er in de eerste weken cq maanden een behoorlijke decimatie plaats vindt, jazeker. Denk vervolgens aan je eigen buurt (in mijn staat staat een bejaarden huis en 30% van de huizen wordt bewoond door 70 plussers) en stel je voor dat in de helft van die huizen of meer, rottende lijken liggen. Vliegen, maden, stank, ratten, los lopende ontheemde viervoeters, you get the picture. Een doe hond in de lokale vijver en je hebt echt een katadyn nodig of goeie mogelijkheid tot koken om de boel te kunnen drinken.

De plunderende hordes en de stinkende zieke sukkelaars....en dan nog de schiet grage idioten....ik denk er sterk aan om richting familie in Fries land te scheuren als shtf. Enige reden om hier te blijven zou zijn dat mijn huis 15 meter of meer boven NAP ligt; bij stijgend water heb ik al een heel stuk minder groot probleem want dan zijn er een heel stuk minder hordes en plunderaars en bendes. En er is altijd nog de mogelijkheid een boot te organiseren, maar das een andere discussie.

Australië is fraai, maar lastig met de auto, zeker als shtf. Scandinavië of platteland Frankrijk is beter te doen met auto, evt Spanje. Mooiste zou zijn een beroep te kunnen doen op het Noodplan van de Verenigde Provinciale Preppers en in colonne te vertrekken en aldaar een paar hectare te claimen alwaar je de seedbanks open trekt en schaapjes en varkentjes ruilt met de lokale boeren bevolking met als ruil middel bescherming en kunde.

Link naar reactie

Loek037, de groep die je beschrijft wordt ook wel de Golden horde genoemd naar de Mongoolse legers die in de 13e eeuw al plunderend en moordend rondtrokken.

De ontwikkelingen van deze groep wordt in detail beschreven op http://www.Survivalblog.com je kunt dan zoeken op Golden horde survival

Ik dacht nog laat ik voorzichtig zijn en zeggen dat men over de waxxxs maar overheen moet lezen (meer iets voor de VS), maar met mannen onder elkaar toch effe zitten puzzelen hoeveel en wie, is niet echt van ik wil deze of dit is de beste ik zit op Karate of zoiets. Sorry mensen zal niet weer gebeuren, wapenvrije site wat mij betreft.

(weet er natuurlijk wel heel veel van)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...