Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bolo's GHB (work in progress)


Bolo

Aanbevolen berichten

Mijn Get Home Bag en inhoud. Seizoensgebonden dus voor de winter is ie weer anders. Is nog niet af. Tips en trics zijn altijd welkom! :o

 

DE TAS:

 

uploadfromtaptalk1343663770352.jpg.dec6d435f1389f857fc2f85303f03e45.jpg

 

Paladin Go Bag. Ook bekend als SOE Tech Go Bag. In gebruik bij diverse US SF eenheden.

 

DE INHOUD:

 

uploadfromtaptalk1343663845434.jpg.ca362c72267c238d5999fad4aa6be253.jpg

 

Vlnr:

 

Cold Steel pocket shark

Rescue Essentials Patrol Officers Trauma Kit

8 meter 550 paracord

Opwindlamp

Noodverband KL + ducttape

SOL survival/medic kit

Reddingsdeken

PETZL Taktikka

SAS Handboek + kompas

Cyalume glowsticks

Reflecterende armband

Isostar energy gel

Voedsel

Mora LMF mes

Kochertje + hexamine

Leatherman Supertool 300 :p

Sawyer Squeeze Filter

Buck folder mes

Oakley Canteen

Wegenkaart

 

(niet op foto: fleece trui, noodponcho, twee liter water)

 

GEDRAGEN:

 

(hm.. Gekantelde fotos...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast partizan

hoi Bolo

ziet er doordacht uit (had ook niet anders verwacht);)

misschien een tip, de falk kaart is prima, maar haal m uit de band en plastificeer de bladen

kost weinig en is niet veel zwaarder

gaat veel langer mee kreukt niet en wordt niet nat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast partizan

@ Simurgh rood is het fijnste om mee te werken

je hebt snachts weinig last van verblinding en kunt er heel goed de kaart bij lezen

is ook rustiger voor de ogen en je kunt er een gevaarsetting mee aantonen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zanshin: goed idee! Masker it is!

Isostar gewoon bij de Appie Heijn gehaald. Anders verkrijgbaar bij de buitensport/outdoor zaken. De Pocket Shark zit meestal aan de buitenzijde tas waar ik er erg snel bij kan. Vindt hem net te lang voor in een broekzak.

 

@12gauge: De Mora is vlijmscherp, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en de integrale Firesteel is top-notch. Wil je een bakbeest kun je ook de Mira Robust proberen. Geen firesteel maar wel een stuk dikker staal.

 

@Jester: 3 stuks idd. Redundancy daarin. De folder zit in mijn broekzak, de Mora in de tas en de Leatherman aan de riem. De Mora is meer bushcraft, de Leatherman meer tool en de Buck is icm de Pocket Shark een stukje zelfverdediging.

 

@Simurgh: rood is idd voor nacht. Tip van flip: breaklight aan touwtje en dan als lasso rondzwiepen. Perfect om je positie kenbaar te maken in geval van nood.

 

Bedenk me net dat ik er ook wat werkhandschoenen in ga stoppen evenals een hoofddeksel. Handschoenen voor til en trekwerk. Hoofddeksel om mijn kop niet te laten verbranden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betalight torch ipv de breekstaven. Doet t 15 jaar.

Ik heb er een die ik 's nachts naast mijn bed heb liggen om in het stikke donker mijn spullen te kunnen vinden zonder een dikke lamp aan te zetten.

 

Overdag ( als je 'm net na aanschaf binnen krijgt) schrik je je rot en denk je dat ie helemaal geen licht geeft. 's nachts in het stikke donker verlicht ie vaagjes de hele kamer. Heerlijk, geen storend licht, genoeg om een kaart bij te lezen en toch zacht genoeg om je locatie niet prijs te geven. (k weet niet hoeveel mensen zo'n ding al hebben, mogelijk eens een review over schrijven....) Ik heb ook aan mijn tas en belangrijke spullen de sleutelhangers van Betalight hangen om alles altijd terug te kunnen vinden. Sinds ik een keer in het donker mijn autosleutels heb laten vallen heb ik er hier ook een aangehangen.

 

http://www.smart-indicators.nl/betalight_torch.html

ik heb m niet van deze leverancier maar deze heeft leuke foto's. Ik heb ze bij http://betalight.nl/ besteld om er zeker van te zijn dat ik verse heb en niet een waar al 1 jaar 'af' is. Koop deze dus ook niet op ebay!

 

 

http://betalight.nl/html/index.php?page_id=103

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weet dat dit een aardig oud topic is maar wilde toch even reageren.

Zie geen WC-papier in je GHB. Weet natuurlijk niet hoever/hoelang je moet reizen maar vind het altijd wel fijn om bij me te hebben.

Heb net zelf gekeken en wil ik van m'n werk naar m'n huis gaan moet ik 10 uur lopen. Misschien eens kijken naar een vouwfiets voor in m'n kofferbak van m'n auto.

Hoe dan ook bij mij is dan de WC-rol zeker aanwezig in mijn GHB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ik zou zelfs voor vochtige doekjes gaan. Heeft Bolo vast wel in huis met die kleine.

 

En handig om te wassen zonder water! Je kan ze ook zelf maken maar een stapel huismerk is een prima start. Die houdbaarheidsdatum erop klopt vast voor geen moer, mits luchtdicht verpakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...