Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Zoals Martin al zei "het IMF hebben ze in hun zak"

Financiële sector blijft volgens IMF kwetsbaar

De onrust in de financiële sector kan de komende jaren een stevige rem zetten op de wereldwijde economische groei.

Dat stelt het Internationaal Monetair Fonds (IMF) in een woensdag gepresenteerd rapport.

http://www.nu.nl/economie/4140692/financiele-sector-blijft-volgens-imf-kwetsbaar.html

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Zojuist de hele film gekeken en toch petje af voor de NPO om in de helft van de tijd een keurige docu neer te zetten die de volledige kern van het verhaal verteld, en ook nog eens zonder aanpassingen in de tijdlijn .De volgorde van de NPO is gelijk aan de originele film enkel hebben ze veel minder relevante informatie weten weg te filteren.

Mocht je de NPO docu niet gezien hebben, of gewoon alles willen zien dan is het wel een aanrader. Er word op diverse zaken veel uitgebreider ingegaan en het verhaal is duidelijk completer (en nog steeds ongelofelijk). Mocht je de NPO docu gezien hebben dan is de boodschap overigens wel duidelijk, en hoe je niet perse de hele film nogmaals te zien als je daar de tijd niet voor hebt. Er zijn slechts enkele momenten waarvan ik denk dat die er eigenlijk wel bij hadden gemoeten maar dit veranderd weinig aan de totale boodschap van de docu.

Overigens over de laatste minuut (na de aftiteling) mbt de loskoppeling van de Zwitserse Frank. Hij doet die uitspraak op een seminar op 1 december 2014. Deze datum is in de originele film wel te zien maar de NPO heeft kennelijk besloten om dat niet weer te geven. Zwitserland koppelde zijn munt 45 dagen later los van de Euro op 15 januari van dit jaar. De reacties in de MSM waren toen "Zwitserland schokte wereldwijd de markten door in januari de koppeling tussen de koers van de eigen frank en de euro los te laten.", en dat terwijl hij dit slechts 45 dagen eerder voorspelde.... toch niet prettig dat oktober 2015 steeds terug komt als begin van de ellende...

Deze post delen

Ik heb deze docu vandaag inmiddels 2 keer bekeken. 1x alleen, en de tweede keer met mijn beste vriend. Ook de materie met mijn gezin besproken. En nogmaals. Deze documentaire bevestigt zo'n beetje alles waarin ik mijn gezonde twijfels had.

Dat bovenaan die piramide, die dus klaarblijkelijk echt bestaat, alles gestuurd wordt. Voor sommigen is dit al gesneden koek en klaar als een klontje. Voor mij was dat niet, en was dit zo;n beetje de 'missing link' van alle berichten.

Reden temeer om mij werkelijk zorgen te maken. zorgen om het feit dat ik het met mijn gezin binnenkort erg zwaar ga krijgen. Een toekomst die je niet graag uitstippelt voor je gezin, spookt nu door mijn hoofd. Zijn wij daar klaar voor? nooit! Maar het feit dat wij er bij stil staan, maakt dat wij in elk geval het gross een stapje voor zullen zijn, en hopelijk zal dat voldoende blijken voor ons voortbestaan.

Hier draait inmiddels alles op volle toeren, en maken wij dat we, zo ver we kunnen, klaar zijn voor donkere tijden.

potverdomme, ik zou er bijna weer door gaan roken :\

Deze post delen

http://stopdebankiers.eu/kan-een-computermodel-de-wereldeconomie-voorspellen/

Mooi stukje

“Het kijkt naar alles wat denkbaar is: van aardbevingen tot natuurlijke gebeurtenissen”, zegt Armstrong. Aan de hand hiervan doet het systeem voorspellingen over ontwikkelingen. Wat eruit komt zijn volgens hem heel logische dingen “Er breekt alleen oorlog uit als de economie verslechtert.”

Deze post delen

Er is in geknipt bij de NPO voor zover dat nog niet duidelijk was.

[Mod: directe links naar torrents, zijn niet toegestaan]

Deze post delen

Dat klopt. Houthe heeft de complete film gisteren gekeken, en concludeert een aantal posts voor deze dat het verhaal goed heel is gebleven, en dat enkel over bepaalde onderwerpen dieper wordt ingegaan op de context.

Maar bedankt voor de link!

super!

*gauw klikt voor hij wordt weggehaald*

Deze post delen

@Flow,

Bedankt, heb hem met plezier bekeken!

Greener

Met plezier nog wel, jij moet wel goed voorbereid zijn als je je zo zeker voelt na deze docu :)

Deze post delen

Met plezier nog wel, jij moet wel goed voorbereid zijn als je je zo zeker voelt na deze docu :)

Een goede voorbereiding: check

Plezier: ik doelde meer op de docu. Er is heel veel flut tv te vinden maar deze heb ik in een ruk afgekeken :D

Greener

Deze post delen

Mooie docu @Flow! Een kort en bondig verhaal over over de economische risico's die we lopen. Geen zielig verhaal of gezeur over complotten maar toetsbare voorspellingen en cijfers. I like that!

Deze post delen

http://www.npodoc.nl/documentaires/series/2doc/2015/oktober/the-forecaster.html

Nogmaals een verwijzing in het nieuws naar Armstrong.

"Documentaire van Marcus Vetter en Karin Steinberger. Het verhaal van Martin Armstrong leest als een filmscript: een man maakt een model waarmee hij de toekomst kan voorspellen. Gebaseerd op zijn kennis van muntjes in alle mogelijke valuta voorspelt hij de piek en elk dal op de beurs, en zelfs de uitbraak van oorlogen. Totdat de Amerikaanse overheid achter zijn model aangaat. "

Deze post delen

En een nieuw You tube filmpje van Infowars/Alex Jones met Martin Armstrong van 19 okt jl.

https://youtu.be/2EuO86-EwbM

Eerst grotere problemen in Europa, dan Japan verwacht hij. Ook de pensioenfondsen komen aan de beurt. Volgend jaar maart zoals ik begrijp wordt de grootste dip?

Deze post delen

De docu nu helemaal gezien.

Je kan duidelijk merken dat er dingen weg gelaten zijn, Het verhaal over het Ponzi sceme is niet erg duidelijk en eigelijk veronderstelt de docu een veregaande voorkennis van de zaken die behandeld worden.

Wat je te zien krijgt zijn eigelijk een aantal losse flarden. Het is jammer dat er geen duidelijk verhaal verteld wordt maar desondanks heb ik erg veel gehad aan deze documentaire.

Het verhaal van cycli is bekend van meerdere "gurus" maar een wetenschappelijke onderbouwing is er niet. Ook is het track record van cycli voorspellers niet bijzonder goed.

Toch geloof ik dat er wel degelijk mensen zijn die een groot inzicht hierin hebben, en met gebruik hiervan toekomstige gebeurtenissen redelijk goed kunnen zien aankomen.

Wat mij het meest beangstigde in deze documentaire was zijn verhaal over wallstreet en de manipulatie.

"there is no long term plan"

Iedereen is zoveel mogelijk aan het graaien voor de korte termijn, er is geen enkel plan voor de lange termijn.

Waarom is er geen lange termijn plan vraag ik mij af? Dit zijn geen domme mensen en de financiele belangen die zij verdedigen zijn enorm.

Juist van deze groep mensen zou je een lange termijn plan verwachten om hun belangen ook voor hun toekomstige generaties te waarborgen.

Er zijn voor mij maar twee mogelijke verklaringen voor het ontbreken van een lange termijn plan en beiden zijn niet bijzonder gunstig.

1-Iedereen aan de financiele top is doorgedraaid en gek geworden,een verregaande decadentie zoals deze ook zichtbaar was bij de ondergang van het romeinse rijk en in de jaren voor de crisis in de jaren 30 van de vorige eeuw.

2-Er is geen lange termijn plan omdat er geen lange termijn meer is. Men weet dat het zinloos is om een dergelijk plan te maken omdat het "einde" van de huidige cultuur om wat voor reden dan ook niet meer ver weg is,met het einde in het vooruitzicht is het pakken wat men pakken kan,

Deze post delen

Er zijn voor mij maar twee mogelijke verklaringen voor het ontbreken van een lange termijn plan en beiden zijn niet bijzonder gunstig.

1-Iedereen aan de financiele top is doorgedraaid en gek geworden,een verregaande decadentie zoals deze ook zichtbaar was bij de ondergang van het romeinse rijk en in de jaren voor de crisis in de jaren 30 van de vorige eeuw.

2-Er is geen lange termijn plan omdat er geen lange termijn meer is. Men weet dat het zinloos is om een dergelijk plan te maken omdat het "einde" van de huidige cultuur om wat voor reden dan ook niet meer ver weg is,met het einde in het vooruitzicht is het pakken wat men pakken kan,

Volgens mij zijn beide punten waar.

Deze post delen

Even op zijn website gekeken.

Is volgens mij niet per see een crash die hij verwacht,zie de September update.

Deze post delen

Toevoeging:

3-de boel is zo complex en er zijn zoveel verschillende belangen dat een lange termijn plan maken onmogelijk is.

Ik vermoed een mix van alle 3

Deze post delen

The forecaster and his source code...

Autodidact Martin Armstrong voorspelde aan de hand van een gesofisticeerd model economische crises, zoals de beurscrash in 1987, de Russische financiële crisis in 1998, zelfs de Amerikaanse vastgoedcrisis van 2007 en de daarop opvolgende oorlogen.

De Amerikaanse voorspeller Martin Armstrong verwacht een grote financiële crisis. Volgens Armstrong is een enorme schuldencrisis aanstaande. “Het is eigenlijk al begonnen, met Griekenland in 2010. Het zal niet allemaal gebeuren op één dag, maar landen zullen na elkaar omvallen, als een soort dominospel. Vanaf 1 oktober 2015 gaat het bergafwaarts.”

http://www.npo.nl/2doc-the-forecaster/06-10-2015/VPWON_1187035

Nederlands ondertiteld

Deze documentaire zit nu achter de betaalmuur NPOplus.

Maar is zondag wel weer op tv, op de Belgische zender Canvas (21.50uur). Als je niet kan kijken, neem hem dan op!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...