Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

The forecaster and his source code...

Autodidact Martin Armstrong voorspelde aan de hand van een gesofisticeerd model economische crises, zoals de beurscrash in 1987, de Russische financiële crisis in 1998, zelfs de Amerikaanse vastgoedcrisis van 2007 en de daarop opvolgende oorlogen.

De Amerikaanse voorspeller Martin Armstrong verwacht een grote financiële crisis. Volgens Armstrong is een enorme schuldencrisis aanstaande. “Het is eigenlijk al begonnen, met Griekenland in 2010. Het zal niet allemaal gebeuren op één dag, maar landen zullen na elkaar omvallen, als een soort dominospel. Vanaf 1 oktober 2015 gaat het bergafwaarts.”

http://www.npo.nl/2doc-the-forecaster/06-10-2015/VPWON_1187035

Nederlands ondertiteld

• Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het is boeiende materie @Flow. Ik heb de uitzending ook gezien.

Armstrong heeft 7 jaar in de bak gezeten na een complot en een showproces. Men wilde hem breken en hem de broncode van zijn programma afhandig maken. Maar die heeft hij nooit afgestaan.

Dit is zijn blog: armstrongeconomics. Hij heeft ook een cyclus berekend voor oorlogen.

Deze post delen

Aan het einde van de documentaire, die ik jammer genoeg maar half heb gezien, voorspelde hij ook nog even, het eind van de EU, einde van de euro, spanningen tussen autochtone bevolking en migranten (+ vluchtelingen) en het begin WO III zo rond het jaar 2015.

Ik hoop dat hij het mis heeft. Maar ben bang van niet !!!!!!!!

Deze post delen

Aan het einde van de documentaire, die ik jammer genoeg maar half heb gezien, voorspelde hij ook nog even, het eind van de EU, einde van de euro, spanningen tussen autochtone bevolking en migranten (+ vluchtelingen) en het begin WO III zo rond het jaar 2015.

Ik hoop dat hij het mis heeft. Maar ben bang van niet !!!!!!!!

Ja, de hele documentaire leek wel een thriller van John Grisham of Steven King. Een jongensverhaal, puur fictie. Maar dan is het echt.

Deze post delen

Sta ervan te kijken dat "ze" toen al Rusland wilden innemen vanwege de grondstoffen.

Deze post delen

Sta ervan te kijken dat "ze" toen al Rusland wilden innemen vanwege de grondstoffen.

Dat was toendertijd denk ik de "juiste tijd" omdat de Russen op zijn kwetsbaarst waren op dat moment, met Jeltsin aan het roer; zwalkend (zowel Jeltsin als Rusland) en wel.

Mooie docu. Bedankt voor het delen.

Deze post delen

2015,75...1 oktober 2015...begin neergang

Meestal is het zien doet geloven. Als het allemaal waar is dan is het idd. iets bijzonders. Erg interessante docu.

Deze post delen

Eigenlijk is het voorspellen\maken van een dergelijk model niet zo heel moeilijk, maar het is ontzettend veel (veel veel veel) werk.

Ik ben een beetje bekend in de materie gebruikt voor andere doeleinden en het is een kwestie van de juiste vragen stellen, voorwaarden invullen, juiste zwaarte bepalen, de geschiedenis, de cijfers en feiten invullen en de computer miljoenen mogelijke berekeningen laten maken. Daarna kun je met bepaalde kans\wenselijkheid van betrouwbaarheid een conclusie voorspellen. Er zit een heel psychologisch en economisch schema in wat je moet volgen.

Ik geloof in die man in ieder geval en dat hij zijn model na jaren en jaren werk heeft verfijnd.

Deze post delen

2015,75...1 oktober 2015...begin neergang

Meestal is het zien doet geloven. Als het allemaal waar is dan is het idd. iets bijzonders. Erg interessante docu.

Deze voorspelling sluit eigenlijk naadloos aan bij dat artikel van @Keyser Suze van Zerohedge.

Notably, the Brazilian real dropped more than 10% in five sessions, before Thursday’s sharp recovery reversed much of the week’s loss.

This week the Colombian peso dropped 3.0%, and the Chilean peso fell 3.1%.

The Mexican peso dropped 1.9%.

The Malaysian ringgit sank 4.5% for the week, with the South Korean won down 2.7% and the Indonesia rupiah losing 2.2%.

The Singapore dollar fell 1.8%. The South African rand sank 4.4% and the Turkish lira fell 1.4%.

Market dislocation was not limited to EM. The Norwegian krone was hit for 4.4%, and the Swedish krona lost 2.0%.

The British pound declined 2.3%. The Australian dollar also lost 2.3%.

Dit soort cijfers liegt er toch niet om.

Deze post delen

Indrukwekkende en beangstigende docu. Meer een bevestiging van de onderbuik gevoelens...

bah...

Opvallend. De tekst van het Koningslied is hier van toepassing:

Daar sta je dan

Je zag dit moment al zo vaak in je dromen

En daar is t dan

De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier

Ben je er klaar voor? Kun je dat ooit echt zijn?

Daar sta je dan

Vandaag hoorde ik op de radio dat Klaas Knot, directeur van De Nederlandse Bank, zich ook zorgen maakt over de wereldeconomie. Ik vraag me dan af, zou hij die docu op 2Doc ook gezien hebben? :confused:

Deze post delen

@Flow @Charlie

Vanavond ga ik bewonderen. Heb het eerste stukje gekeken. We gaan een belangrijke transitie in. Geschiedenis wordt nu gemaakt. Bloed manen, Orakels, oorlog met drones en magic money, opgepoetste cijfers, bloemig nieuws van de MSM, doom en gloom, vluchtelingen, derde wereld oorlog, Oekraïne, vallende vliegtuigen, het is me wat.

• Leuk 1

Deze post delen

@Flow bedankt voor het delen! Interessant.... nu weet ik ook weer waarom ik Arabisch aan het leren ben...(ik wil graag weten waar ze het over hebben)

Deze post delen

Wat een documentaire zeg, dat is namelijk WAAR dit draadje over gaat.

Een aanrader voor elk forumlid.

Hoeft er niemand meer naar schuldigen te wijzen, want het zit gewoon in de cyclus, en zo te horen is er weinig tot niets meer aan te doen.

Een bijzonder man, Martin Armstrong, hij ondekte deze cycli, en heeft 99 % gelijk gehad met zijn voorspellingen, al is dat laatste eigenlijk een verkeerd woord.

Het zijn geen voorspellingen, het zijn meer vaststellingen van feiten die te gebeuren staan.

Zolang de mens is wie die is, met zijn inhaligheid, zal het nooit anders worden, en komt er na het einde van deze cyclus gewoon weer een nieuwe.

Hopelijk kost de komende de mensheid niet de kop.

Deze post delen

@Flow zeer interessant en tegelijk ook inderdaad eng. Als je ziet hoeveel deze man juist voorspeld heeft dan zou je bijna aannemen dat aankomende voorspellingen net zo accuraat kunnen zijn. In dat geval staan we nu dus letterlijk aan het begin van de grootste bak ellende die we ooit meegemaakt hebben. Vooral ook die laatste minuut nog even waar hij doodleuk voorspeld wat Zwitserland gaat doen, iets wat niet veel later na dat seminar ook gebeurd is...

Van alle 'voorspellingen en theorieën' is dit er wel eentje die verontrustend maar ook overtuigend is, zeker omdat het over nu gaat. Wat weet hij allemaal nog meer wat er staat te gebeuren vraag ik me dan ook af...

Hoe dan ook zijn er momenteel zoveel problemen in de wereld dat zelfs mijn vriendin vandaag zich af vroeg of ik niet meer voorraad zou moeten hebben gezien wat er mogelijk komen gaat, waar ik volgens haar eerst compleet overbodige voorraad had toen ik voor enkele weken eten had vind ze nu dat we misschien wel te weinig hebben (ze vroeg zich zelfs af of er nog wel genoeg tijd was om de voorraden te verhogen). Ze had het zelfs over persoonlijke beveiligingsmiddelen en dat terwijl ze juist altijd heel erg sceptisch tegenover het preppen stond en de meeste van mijn preps maar geldverspilling vond. Dat beeld van onrust komt bij haar juist door de MSM, dat geeft mij wel een beetje hoop dat er misschien toch langzaam meer schaapjes wakker worden en meer mensen serieus gaan nadenken over voorbereiden op 'wat als'...

Deze post delen

Hier vast één antwoord:

De Duitse economie is het afgelopen kwartaal met 4% gekrompen. Daar komt nu nog het Volks Wagen debakel overheen.

Germany is the core of the European economy. Our models warn that we are looking at a very steep economic decline and this contagion will now infect the USA with the turn on 2015.75.

Zie dit artikel LINK

Deze post delen

Even een kleine toevoeging nog, de film is oorspronkelijk 100 minuten lang, de NPO zend dus ruim 40 minuten minder uit, waar ik wel benieuwd naar ben. Ga zo de hele film kijken, wat er uit is gelaten, kom ik hier later nog even op terug (misschien is het de moeite niet en is de NPO doc voldoende, scheelt jullie weer 40 extra minuten).

Deze post delen

Even een kleine toevoeging nog, de film is oorspronkelijk 100 minuten lang, de NPO zend dus ruim 40 minuten minder uit, waar ik wel benieuwd naar ben. Ga zo de hele film kijken, wat er uit is gelaten, kom ik hier later nog even op terug (misschien is het de moeite niet en is de NPO doc voldoende, scheelt jullie weer 40 extra minuten).

Ah, dit verklaart voor mij een hoop. Vaak werd er over dingen gesproken en was voor mij niet duidelijk waar ze het nou over hadden (/waar ze naar verwezen), maar dit zou dus hier door kunnen komen. Thanx voor deze info.

Deze post delen

Heb al een paar keer online aan het zoeken geweest naar de volledige versie van de forecaster. Maar helaas niet gevonden, als je er een link naartoe hebt en je wilt die delen (met mij) hebt u mijn eeuwige dankbaarheid. Niet dat je daar vet mee bent, of beter van wordt...

Deze post delen

Heb al een paar keer online aan het zoeken geweest naar de volledige versie van de forecaster. Maar helaas niet gevonden, als je er een link naartoe hebt en je wilt die delen (met mij) hebt u mijn eeuwige dankbaarheid. Niet dat je daar vet mee bent, of beter van wordt...

Die vind je niet onbetaald, zie de http://forecaster-movie.com/en/the-forecaster/

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...