Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
phtvs

Bom onder cloud VS, Internetgebruikers hebben heel groot probleem

Recommended Posts

Bom onder cloud VS,Internetgebruikers hebben heel groot probleem

Europese internetgebruikers hebben sinds dinsdag een heel groot probleem. Hun persoonlijke gegevens mogen niet zomaar meer naar Amerikaanse servers. Maar daar draait vrijwel het hele internet op. Denk aan de clouds van Facebook, Amazon, Microsoft, Apple en Google. "Het Europees Hof van Justitie heeft een bom gelegd onder het gebruik van de Amerikaanse cloud. Straks is het misschien einde oefening. En dat zou een behoorlijke economische klap geven", zegt internetjurist Arnoud Engelfriet.

Engelfriet: "Er loopt een rechtszaak in de VS, waarbij justitie heeft gezegd: 'als wij Europese gegevens van Microsoft willen, moeten ze die maar ophalen bij Microsoft Europa. Europese regels boeien niet, want je bent Amerikaans.' De eerste rechter heeft dat toegewezen. Het hoger beroep loopt momenteel."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24580996/___Bom_onder_cloud_VS___.html

Erg interessant artikel. Als klopt wat hier beweert wordt, dan vraag ik me af hoelang de uitspraak van het Europese hof stand zal houden. Bovendien laat dit maar weer eens zien hoe slecht onze privacy beschermd wordt, of liever gezegd, dat er helemaal geen bescherming is......

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Dit vind ik hoe gek het ook klinkt, een goed teken voor Europa!

De vraag voor cloud oplossingen etc. gaat niet weg. Dat betekent server ruimtes in Europa, en veel! En dat is werkgelegenheid, holadijee!

Ik zeg, investeer in Europese server ruimtes, je wordt straks in één klap rijk als 'Europe certified cloud hoster'.

Deze post delen

Wanneer is een server amerikaans ?

Als ie op amerikaans grondgebied staat > ambassade, legerbasis of

wanneer eigenaar amerikaanse roots heeft > google server in België, Delfzijl of

eindafnemer is amerika zit ?

Deze post delen

Wanneer is een server amerikaans ?

Als ie op amerikaans grondgebied staat > ambassade, legerbasis of

wanneer eigenaar amerikaanse roots heeft > google server in België, Delfzijl of

eindafnemer is amerika zit ?

Voor zover ik begrepen heb gaat het om servers die fysiek in de VS staan. Omdat ambassades en vs legerbasissen in principe worden beschouwd als amerikaans grondgebied, zullen die er ook wel onder vallen. Maar de kans dat jou data op één van de servers van een ambassade of legerbasis staat, lijkt mij uitgesloten. Tenzij je al in de picture bent van de NSA natuurlijk ;-)

Servers die op Nederlands grondgebied staan vallen onder de Nederlandse wetgeving,

Deze post delen

Voor zover ik begrepen heb gaat het om servers die fysiek in de VS staan. Omdat ambassades en vs legerbasissen in principe worden beschouwd als amerikaans grondgebied, zullen die er ook wel onder vallen. Maar de kans dat jou data op één van de servers van een ambassade of legerbasis staat, lijkt mij uitgesloten. Tenzij je al in de picture bent van de NSA natuurlijk ;-)

Servers die op Nederlands grondgebied staan vallen onder de Nederlandse wetgeving,

Dus mijn europeese gegevens staan bv op een niet amerikaanse google server in België of elders.

Dus veranderd er niets.

Deze post delen

Ik heb afgelopen weekend via de nieuwsgroepen een aantal Amerikaanse tijdschriften gedownload en opgeslagen op mijn Dropbox. Het speelde nog wel even door mijn hoofd of ik dit nu wel moest doen. Copyright beschermd materiaal op een Amerikaanse server zetten. Maar ik dacht, ach fuck it...

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...