Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kennis is macht!


DanielGrowshow

Aanbevolen berichten

Ikzelf ben nu geïnteresseerd in boeken over eetbare planten en paddenstoelen .

Want wat moet je als je geen eten meer hebt?

Drinken, je kan water koken filteren met een oude laken etc.

en goede zaag. hak gereedschap en kookgerei kan je al heel ver komen!

Maar wat als je geen verstand hebt van de culinaire wereld, als je er op staat?

 

 

Graag zou ik verschillende boeken willen hebben over geneeskrachtige kruiden, eetbare planten en paddenstoelen.

Enige suggesties en namen van boeken en of auteurs zou van harte welkom zijn.

 

 

Knowledge is Power!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Uh-ohhhhhhh.....

 

Er speelt een soort mantra door mijn hoofd dat ik hier boven sta, en dat wij op dit forum heel lief zijn voor nieuwkomers.... Ik ben heel zen.... Ik kan mijn virtuele typediaree beheersen....

 

 

Oké, ik kan het!

 

Ik zou graag ter sprake willen stellen, (ook al ben ik nieuw op de forum).

 

Beste Daniel,

 

Dat je nieuw bent op dit forum maakt natuurlijk niets uit, iedereen is hier welkom (zolang men zich aan de regels houdt) en iedereen mag hier zijn zegje doen, vragen stellen, ideeën opperen, etc.

WEL wordt het op prijs gesteld, als je je eerst een beetje inleest op het forum. I know I know, met zo'n groot forum is dat best lastig, niemand verwacht natuurlijk dat je hier ALLES gaat lezen!

Maar als je even je best doet, zijn er echt wel wat topics die je op weg kunnen helpen. Zo heeft @Pr3pper een heel handig topic geschreven voor mensen die beginnen met preppen, en om maar even heel bescheiden te blijven: zelf heb ik ook een heel handig topic geschreven om nieuwe leden hier een beetje wegwijs te maken op dit forum. Het topic heet dan ook "Wegwijs op het forum".

Als je die topics even doorleest weet ik zeker dat het helemaal goed gaat komen.

 

Nog een tip mijnerzijds, als je die topics hebt gelezen, zoek dan meteen even naar "OPSEC" en "SC's" :)

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daniel is via mijn youtube filmpje hier terecht gekomen. En zo te zien net zo enthousiast als wij allemaal :)

Welkom! en zoals @Loreen al heel mooi uitlegt, op dit forum is vrijwel elk onderwerp al eens besproken, en hebben velen onder ons elkaar al ontmoet tijdens meetings en workshops.

 

Lees je even in, begin gewoon ergens in de fantastische links die Loreen al gaf, en stel je dan eens voor in het voorstel topic. En dan ineens een jaar later, en 500+ berichten later, ben je onderdeel van een prachtige community die lief en leed met elkaar deelt ;)

 

Veel plezier, and Enjoy Life!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uh-ohhhhhhh.....

 

Ik wilde je zo een dikke vette kuddo geven voor je bericht... maar die heb je blijkbaar nog tegoed van me... moet eerst wat andere mensen reputatie toekennen...

Heel even kreeg ik het oude vertrouwde gevoel weer terug van het forum wat alle klappen van de zweep inmiddels kent, maar vaak genoeg steeds botter blijkt te worden.

 

Vriendelijkheid siert den mensch, en dit was daar een mooi voorbeeld van ;)

 

Dikke knuf

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe had mij het boek "verzamel de vier seizoenen" van Saskia Goosens en Hella Langosch aangeraden. Het is een erg fijn duidelijk boek waar veel duidelijke planten in staan beschreven en getekend. Helaas wordt deze niet meer gedrukt maar kan ze vaak nog wel bij de 2e hands boeken op bijvoorbeeld bol.com vinden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben nu geïnteresseerd in boeken over eetbare planten en paddenstoelen .

Want wat moet je als je geen eten meer hebt?

Drinken, je kan water koken filteren met een oude laken etc.

en goede zaag. hak gereedschap en kookgerei kan je al heel ver komen!

Maar wat als je geen verstand hebt van de culinaire wereld, als je er op staat?

 

 

Graag zou ik verschillende boeken willen hebben over geneeskrachtige kruiden, eetbare planten en paddenstoelen.

Enige suggesties en namen van boeken en of auteurs zou van harte welkom zijn.

 

 

Knowledge is Power!

 

Ah, ik zie dat je je bericht aangepast hebt ;)

 

Wat geneeskrachtige kruiden betreft is Groot Handboek Geneeskrachtige Planten van G. Verhelst een enorme aanrader, maar wel ontzettend duur. Voor mij helaas TE duur, maar gelukkig zijn er ook ontzettend veel goedkopere exemplaren.

 

Hier op BOL vind je boeken in zo ongeveer alle prijsklassen.

Zelf heb ik er stiekem best veel, maar zou zo gauw even niet weten welke ik het beste vind.

 

Wat eten betreft geldt eigenlijk hetzelfde, er is zoooo ontzettend veel op bol.com te vinden.

 

Verder nog leuke boeken voor preppers zijn bijvoorbeeld het SAS-survival boek en Overleven op je eigen km2.

 

Daarnaast zijn er in dit topic heel veel boeken te vinden.

Genoeg te lezen dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben nu geïnteresseerd in boeken over eetbare planten en paddenstoelen .

Want wat moet je als je geen eten meer hebt?

Drinken, je kan water koken filteren met een oude laken etc.

en goede zaag. hak gereedschap en kookgerei kan je al heel ver komen!

Maar wat als je geen verstand hebt van de culinaire wereld, als je er op staat?

 

 

Graag zou ik verschillende boeken willen hebben over geneeskrachtige kruiden, eetbare planten en paddenstoelen.

Enige suggesties en namen van boeken en of auteurs zou van harte welkom zijn.

 

 

Knowledge is Power!

 

 

Hier heb je een link om de laatste versie te genereren van de "Eetbare Planten en Paddenstoelen Database" van http://www.permacultuurnederland.org

Deze link is voor de HTML versie

 

En deze voor de DOC versie

 

Het kan even duren, maar dan heb je een van de meest betrouwbare en nuttige naslagwerken.

 

En voor de rest is het uiteraard gewoon een kwestie van doen/proberen

(behalve met paddenstoelen, laat die maar even met rust voordat je heel goed weet waar je mee bezig bent, want sommig soorten kan je maar 1 keer proberen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal morgen meteen even kijken of ik die kan bestellen! Dank je voor je informatie!

 

Wauw, dat enthousiasme! :cool:

 

Lees je eerst rustig in, stel wat prioriteiten en wacht daarna alsnog een tijd met van alles aanschaffen.

Kost wat tijd, scheelt heel veel geld en vergroot je kansen om te overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf

Het SAS boek kan je ook op je telefoon downloaden een beperkte versie is gratis , maar bij de AKO schop ligt de nederlandse boekversie voor pakweg 30 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DanielGrowshow Welkom op dit forum.

 

Wat betreft je vraag, maak een lijstje met boeken die je zoekt. Op rommelmarkten en in kringloopwinkels zijn veel oudere boeken te vinden. Kijk bv naar de boeken van Mellie Uyldert over geneeskrachtige planten. Of naar Pieter Boxman. Dan houd je budget over voor meer boeken.

 

Ik ben trouwens erg benieuwd wat het Bushcraft Handboek van Extra Survival gaat kosten. http://blog.extrasurvival.nl/handboek-bushcraft/

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit is een antwoord dat kan je op 90% van de hier gestelde vragen geven.... is dit de nieuwe norm om mensen te begroeten en/of te antwoorden.

ik bied aan om een week lang op alle posts te reageren op dit niveau... is dat wat?

 

Voorbeelden:

-> http://www.google.nl

-> zoekfunctie gebruiken.

-> Ik pak mijn popcorn erbij

-> blijf on-topic

-> Deze vraag is al gesteld.

-> haha

 

Ik schat in dat ik dan binnen een week een stukje "moet" schrijven omdat ik dan 1000 keer een nuttige bijdrage heb geleverd.

 

Of zie ik het nu zo ontzettend verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een antwoord dat kan je op 90% van de hier gestelde vragen geven.... is dit de nieuwe norm om mensen te begroeten en/of te antwoorden.

ik bied aan om een week lang op alle posts te reageren op dit niveau... is dat wat?

 

Voorbeelden:

-> http://www.google.nl

-> zoekfunctie gebruiken.

-> Ik pak mijn popcorn erbij

-> blijf on-topic

-> Deze vraag is al gesteld.

-> haha

 

Ik schat in dat ik dan binnen een week een stukje "moet" schrijven omdat ik dan 1000 keer een nuttige bijdrage heb geleverd.

 

Of zie ik het nu zo ontzettend verkeerd?

 

Moet het forum dan maar dienen als zoekmachine? Alle vragen kun je makkelijk beantwoorden met google.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...