Ga naar inhoud
GENEGEERD

De meeste privacy telefoons die je kunt krijgen is?


walrus

Aanbevolen berichten

ik ben een beetje aan het verdiepen wat naast het gebruik van je mobieltje, een veiligere, anoniemere, ontracble, encprypted manier is om te bellen/sms communiceren is.

tegenwoordig kan het niet meer 100% anoniem meer maar je kan het hun wel zo moeilijk mogelijk maken.

ik zat eerst te denken aan een telefoon zonder IMEI, maar het probleem is dat deze telefoons niet meer werken sinds 2009

nu heb je ook sataliet telefoons maar hier vind ik niet veel info over hoe moeilijk.

Weet iemand hoe satelatiet telefoons precies werken?

hoe zijn deze moeilijker te vinden en in de gaten te houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een satelliet telefoon is vooral een dure optie: 1500 euro aanschaf van een dergelijke telefoon, 1.50 dollar per minuut, 0.50 dollar per sms.

Daarnaast is een satelliet telefoon volgens mij gewoon te traceren. Wanneer jij belt gaat dit toch via een satelliet. Zo kon Bin Laden indertijd ontsnappen door het meegeven van zijn satelliettelefoon aan een lijfwacht.

 

Er bestaan encrypte message apps voor de iPhone zoals Babel, en voor Android SMSsecure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een encrypted telefoon heb je alleen iets als de tegenpartij ook zo'n ding gebruikt. Daarnaast zijn ze behoorlijk prijzig en moet je jezelf afvragen wat er zo geheim aan je gesprekken is dat de aanschaf van zo'n ding rendabel zou maken.

Een ongeregistreerde pre-paid sim kaart is volgens mij de goedkoopste optie als je 'anoniem' wilt bellen mits gebruikt in een telefoon waar niet eerder een geregistreerde sim kaart in heeft gezeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Privacy en mobiele telefoon passen niet bij elkaar, kun je lang of kort over praten, elke andere conclusie is gewoon fout.

 

Cryptophones hebben verder weinig met privacy te maken en het gebruik ervan is een mooie rooie vlag voor de inlichtingendiensten dat je druk bezig bent iets te verbergen, je maakt jezelf daarmee gelijk 1000x interessanter.

 

SatPhones zijn ook geen optie, die zijn nog veel makkelijker af te luisteren, de encryptie hierop is allang gebroken.

 

Simpele basis regel: Als het door de lucht gaat, kunnen anderen (overheid en vaak meer partijen) meeluisteren en zodra jij zendt kan een ieder (met de juiste kennis en wat hardware) uitpeilen waar je je bevindt.

 

Wat je je echt af moet vragen is tegen wie je nou eigenlijk je gesprekken wilt beschermen, is dat tegen de overheid? In dat geval: Succes, ik hoor wel wanneer je 't opgeeft. Is het tegen criminelen in je omgeving: Gewoon je mobiel gebruiken, de standaard encryptie is goed genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem een computer (tablet, smartfoon, laptop, etc).

Draai daarop die app via een gratis Wifi ergens.

Als je de macadressen fingeert en alles over ssl doet, en daarin dan de versleutelde audio, dan weet niemand wat je elkaar vertelde (anders dan iemand die heel dicht bij was).

Dus niet per C een telefoon nodig, wel internet of soortgelijk.

Tor is een optionele laag, afhankelijk van hoe je de twee nodes elkaar laat vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je het beste gewoon een brief per post sturen, zolang dat nog kan, wat het briefgeheim bestaat nog steeds, en niemand, zelfs niet de overheid, mag je brief open maken.

Na tussenkomst van de rechter mag de overheid gewoon je brieven openmaken, zelfde methode als het afluisteren van je telefoon. De AIVD en MIVD hebben geen toestemming nodig en brieven kunnen 'kwijt raken' of onderschept worden door derden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

attachment.php?attachmentid=21157&stc=1

 

fully encrypted

 

Iets geavanceerder is dan een leger veldtelefoon, werkt gewoon met een draadje. Simpel, maar ja, we zijn draadloos gewend en ik vermoed dat TS de mogelijkheid wil hebben naar reguliere telefoons te kunnen bellen wat het hele encryptie probleem nog veel complexer maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Iets geavanceerder is dan een leger veldtelefoon, werkt gewoon met een draadje. Simpel, maar ja, we zijn draadloos gewend en ik vermoed dat TS de mogelijkheid wil hebben naar reguliere telefoons te kunnen bellen wat het hele encryptie probleem nog veel complexer maakt.

 

Ik dacht al: "Wat een hoop draadjes hier". :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ongeregistreerde pre-paid sim kaart is volgens mij de goedkoopste optie als je 'anoniem' wilt bellen mits gebruikt in een telefoon waar niet eerder een geregistreerde sim kaart in heeft gezeten.

 

ja daar zat ik dus ook aan te denken.

Waar ik ook aan zat te denken is 2 telefoons.

 

Stel je hebt 2 telefoons.

En je verbind de gesprekken door van telefoon 1 naar 2.

kees belt naar 06mobiel1 en 06mobiel1 verbindje door naar 06mobiel2.

 

Stel iemand probeert me te traceren via zendpalen.

Dit persoon belt naar 06mobiel1, deze word doorverbonden (zonder hij het weet) naar 06mobiel2.

06mobiel1 ligt gewoon thuis, 06mobiel2 heb ik in me broekzakzitten en daarmee loop ik door het winkelcentrum.

Ben ik dan niet stuk moeilijker te traceren? Want de persoon die me probeert te traceren focust alleen op me 06mobiel1 nr en misschien het imei nr daarvan, en denkt dus dat ik thuis ben?

 

Hoe lastig is het om een appje te schrijven dat audio versleutelt en over 3G naar de ander stuurt?

Aldaar wordt e.e.a . ontsleuteld en hoorbaar gemaakt.

 

Dat is alles wat je nodig hebt.

Audio kun je routeren over tor of eender welk netwerk.

Dan moet je wel weten hoe je dat moet doen, ik heb geen flauw benul ;-)

 

Gewoon je mobiel gebruiken, de standaard encryptie is goed genoeg.

zulke mobiele telefoons liggen vast niet voor het oprapen?

 

Neem een computer (tablet, smartfoon, laptop, etc).

Draai daarop die app via een gratis Wifi ergens.

Als je de macadressen fingeert en alles over ssl doet, en daarin dan de versleutelde audio, dan weet niemand wat je elkaar vertelde (anders dan iemand die heel dicht bij was).

Dus niet per C een telefoon nodig, wel internet of soortgelijk.

Tor is een optionele laag, afhankelijk van hoe je de twee nodes elkaar laat vinden.

Dus je zegt dat via internet communiceren (hotspot) veiliger is dan via bellen/sms?

interessant wel, maar hoe doe ik dit allemaal?

 

Zeg, kijk even op https://ostel.co voor apps voor diverse platforms voor dit doel.

voor dit ostel encrypted phone calls moeten neem ik aan beide partijen ostel gebruiken anders werkt het niet?

  • Niet leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan dit prepaid card dan me Imei nr doorsturen naar de provider?

Sorry dat ik dit zeg, maar heb je zelf enig idee waar je het over hebt of ben je gewoon paranoïde? :rolleyes:

Ik zie allemaal vragen voorbij komen waarvan ik denk: "Heeft deze persoon zich daadwerkelijk verdiept in dit onderwerp, zowel op realistisch als op technisch vlak?"

 

Mag ik vragen hoe oud je/u bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...