Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Flow

Deel je privegegevens en krijg korting bij de verzekeraar

Recommended Posts

Minder betalen voor je verzekering, in ruil voor het delen van privégegevens. Voor die keuze komen de 9 miljoen klanten van verzekeraar Achmea straks te staan.

De verzekeraar geeft klanten die meetkastjes installeren in hun auto of huis en de gegevens delen met de verzekeraar maandelijks enkele euro's korting op de premie.

http://nos.nl/artikel/2060561-achmea-biedt-premiekorting-bij-delen-privedata.html

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Let maar op het werkt massaal .

Ze kunnen het niet laten . Weer een mooie Korting op een zwaar overdreven Prijs .

Snel reageren . Het zal niet lang meer duren of ze volgen je hele doen en laten ! En dan ook nog eens legaal .

Essent kwam met Slimme meter ... Man wat heb ik daar spijt van . ) 06 module hebben ze er tegenaan geplakt voor communicatie met die meter .

God weet wat er nog meer door gesluisd word door dit Systeem .Mensen vragen er zelf om en Reclame op Tv of via andere vorm van media is gewoon een spel dat werkt .

En ergens maakt het totaal niets uit . Als er een vorm van oa deze aanbieding is dan is dat gewoon een test periode van ..

Daarna verplichten ze je het toch een keer . Dan kom je er niet meer onderuit .

Het woord Privacy staat allang niet meer voor wat het is / was . Het houd nog 15 % in van waar het voor staat .

Nog even en het is een uitgestorven Woord / Uitdrukking ... MIJN Privacy staat voorop ;);)

Deze post delen

Nou ben ik helemaal voor het beschermen van je privacy, maar kan iemand me nou eens objectief uitleggen waarom zaken als de snelheid van je auto en de G-krachten die je ondervindt tijdens het rijden, privacy gevoelig zijn?

De G-krachten zijn voornamelijk afhankelijk van je rijgedrag en in combinatie met je snelheid geeft het een heel duidelijk beeld over je rijgedrag. En ja, als je als een randdebiel rijdt dan krijg je geen korting. Rij je netjes dan krijg je wel korting.

Niks met privacy te maken, puur met je rijgedrag.

Locatie speelt niet mee (en die is toch al bekend bij de overheid, je mobiele telefoon provider, de belastingdienst en als je een redelijk nieuwe auto hebt, bij de fabrikant).

• Leuk 2

Deze post delen

Nou ben ik helemaal voor het beschermen van je privacy, maar kan iemand me nou eens objectief uitleggen waarom zaken als de snelheid van je auto en de G-krachten die je ondervindt tijdens het rijden, privacy gevoelig zijn?

De G-krachten zijn voornamelijk afhankelijk van je rijgedrag en in combinatie met je snelheid geeft het een heel duidelijk beeld over je rijgedrag. En ja, als je als een randdebiel rijdt dan krijg je geen korting. Rij je netjes dan krijg je wel korting.

Locatie speelt niet mee (en die is toch al bekend bij de overheid, je mobiele telefoon provider, de belastingdienst en als je een redelijk nieuwe auto hebt, bij de fabrikant).

Ik dacht net hetzelfde :)

En het is ook een beetje inconsequent van sommige mensen.

Want als het gaat om vreemdelingen dan zijn we niet gelijk, maar als het gaat om het afsluiten van een verzekering ineens wel?

Als ik bijvoorbeeld een verzekering afsluit voor/tegen brand, dan is het niet vreemd dat ik meer premie betaal als ik een houten huis met een rieten dak heb.

Maar het is natuurlijk wel een interessante discussie.

Zijn we op dit punt ineens heel solidair en is "iedereen gelijk" ?

En als we niet gelijk zijn?, hoe ga je dan aantonen dat jij minder premie zou moeten betalen ?

Deze post delen

Ik dacht net hetzelfde :)

En het is ook een beetje inconsequent van sommige mensen.

Want als het gaat om vreemdelingen dan zijn we niet gelijk, maar als het gaat om het afsluiten van een verzekering ineens wel?

Als ik bijvoorbeeld een verzekering afsluit voor/tegen brand, dan is het niet vreemd dat ik meer premie betaal als ik een houten huis met een rieten dak heb.

Maar het is natuurlijk wel een interessante discussie.

Zijn we op dit punt ineens heel solidair en is "iedereen gelijk" ?

En als we niet gelijk zijn?, hoe ga je dan aantonen dat jij minder premie zou moeten betalen ?

Het antwoord is erg simpel en dat wist jij ook vast wel ;-)

Het gaat er namelijk om dat ze kunnen zien waar jij rijd, waar je heen gaat en hoe hard jij rijd. Dus ja, je privacy is wel degelijk in het geding.

Daarnaast is voor de verzekering nu al niet iedereen gelijk. De hoogte van je premies hangen oa af van je leeftijd, schadevrije jaren, hoe lang je een rijbewijs hebt, welke woonplaats je woont, welke straat en zelfs in sommige gevallen het huisnummer, soort woning (hoek/rijtjes/vrijstaand) dakbedekking enz enz. Daarnaast word bij een aantal verzekeringen rekening gehouden met je gezondheid en of je al dan niet getrouwd/samenwonend bent enz enz.

Deze post delen

Volgens mij gaat het niet zozeer om je rijgedrag en je privacy, meer om het idee dat jouw gegevens gebruikt worden om een gemiddeld profiel op te stellen.

Zodra je afwijkt van dit gemiddelde ontstaan er " problemen" .

Als je onder het gemiddelde zit, is er niks aan de hand.

Afgezien van het feit dat je teveel betaald. Je betaald voor mij, die structureel te hard rijdt.

Zodra je boven het gemiddelde zit is er wel een probleem.

Hoe goed je ook rijdt , hoe goed je wegligging/remmen van je automobiel is.

En iedereen is een coureur toch?

Deze post delen

Het gaat er namelijk om dat ze kunnen zien waar jij rijd, waar je heen gaat en hoe hard jij rijd. Dus ja, je privacy is wel degelijk in het geding.

Daarnaast is voor de verzekering nu al niet iedereen gelijk. De hoogte van je premies hangen oa af van je leeftijd, schadevrije jaren, hoe lang je een rijbewijs hebt, welke woonplaats je woont, welke straat en zelfs in sommige gevallen het huisnummer, soort woning (hoek/rijtjes/vrijstaand) dakbedekking enz enz. Daarnaast word bij een aantal verzekeringen rekening gehouden met je gezondheid en of je al dan niet getrouwd/samenwonend bent enz enz.

Nou nou, de verzekeraar kan zien waar je rijdt. Denk je serieus dat ze gaan kijken waar je bent? Ik zal je een hint geven:

You're really not that interesting.

Deze post delen

En aanvullend daarop,

wie bepaald wat een acceptabele afwijking van het gemiddelde is.

Als ik kijk naar de besluitvorming bij de bedrijven waar ik gewerkt heb, is dat vaak een of andere " MANAGER" van een afdeling.

Die zijn besluit neemt op basis van natte vingerwerk, of onderbuik gevoel, en nog erger, " omdat hij/zij dat vindt!" .

Oke, wellicht chargeer ik, doch kijk om je heen, en evalueer de besluitvorming eens.

Deze post delen

Nou nou, de verzekeraar kan zien waar je rijdt. Denk je serieus dat ze gaan kijken waar je bent? Ik zal je een hint geven:

You're really not that interesting.

Dat is net zo kul als de opmerking 'als je niets te verbergen hebt' Als het niet interessant is waar ik heen ga, waar ik geweest ben en hoe ik er gekomen ben, dan is het ook niet nodig om die gegevens te registreren.

Deze post delen

Volgens mij gaat het niet zozeer om je rijgedrag en je privacy, meer om het idee dat jouw gegevens gebruikt worden om een gemiddeld profiel op te stellen.

Zodra je afwijkt van dit gemiddelde ontstaan er " problemen" .

Als je onder het gemiddelde zit, is er niks aan de hand.

Afgezien van het feit dat je teveel betaald. Je betaald voor mij, die structureel te hard rijdt.

Zodra je boven het gemiddelde zit is er wel een probleem.

Hoe goed je ook rijdt , hoe goed je wegligging/remmen van je automobiel is.

En iedereen is een coureur toch?

Dat gemiddelde profiel is allang samengesteld, er is niets nieuws aan dit systeem. En als jij structureel asociaal rijdt, dan krijg je dus geen korting. Later gaat misschien jouw premie omhoog als je als een gestoorde rijdt. Is dat nou echt zo onredelijk?

Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je niet wil dat een computersysteem je confronteert met je slechte rijgedrag en dat daar financiele consequenties aan hangen, in plaats van te mieren over privacy. (geldt voor iedereen hier overigens, niet specifiek voor jouw).

Deze post delen

En dan hebben we het nog niet over gehad dat wanneer je hogere verzekeringspakketten hebt (lees: allerhoogste) dat ze dan ook een tikkeltje (lees: flink stuk) sneller lopen voor je.

Het gaat hier puur om geld, je privacy wordt het middel voor verkoop. Net zoals monetizing de rol heeft overgenomen van CD verkoop (maar er onder de streep niet meer winst is en de kosten wel zijn gestegen!)

En straks wordt alles te duur zodat het alleen voor de rijken nog mogelijk is om een andere kant op te denken.

Een paar euro korting om die dingen te installeren. Laat ik het niet merken bij mijn familie want ik compenseer die euro's korting om het te laten :)!

@Enki, ik denk dat het een gevoelige snaar raakt omdat Achmea verzekeringen aanbiedt die bij de wet verplicht zijn voor een burger. Het is een soort van legale (diplomatieke) omweg om ALLES over je te weten komen en (mogelijk!) tegen je te gebruiken. Het is meer van 'waar ligt de grens?'. Dat er uberhaupt daarvoor de kans wordt gecreëerd bekruipt bij mij een gevoel die ik allerminst wil hebben. Dit gaat misbruikt worden Enki, want opportunisme viert hoogtij tijdens een crisis. Ook hebben Nederlanders van nature we een handelsdrift en laat opportunisme (in positieve vorm) juist een fantastische eigenschap zijn die de handelsdrift complimenteert. Afijn, het is dan ook niet de vraag of, maar wanneer het eerste schandaal aan het licht komt.

Daarnaast weet ik ook dat de 'hoge heren' om het even maar netjes te formuleren er alles aan doen (en ook fel gekant zijn) om dezelfde informatie prijs te geven. En als ze het wel doen publiekelijk dan hebben ze achter de schermen het zo staan dat het uiteindelijk toch niet gebeurd. Afijn, burgers wel, hoge heren niet. Iets met één richtings verkeer enzo..

Deze post delen

Dat is net zo kul als de opmerking 'als je niets te verbergen hebt' Als het niet interessant is waar ik heen ga, waar ik geweest ben en hoe ik er gekomen ben, dan is het ook niet nodig om die gegevens te registreren.

Met 1 groot verschil; iedereen heeft wel iets te verbergen, maar het is niet interessant waar je heen gaat, waar je bent of waar je vandaan komt.

Wat wel interessant is, is waar je rijdt, wat daar de maximumsnelheid is en hoe hard jij er rijdt, omdat daarmee automatisch bepaald kan worden of je te hard rijdt (en dus meer risico neemt dan de bedoeling is).

Het gaat er totaal niet om om je ritten vast te leggen, totaal on-boeiend.

De verzekeringsmaatschappij medewerkers kunnen die locatie gegevens overigens ook niet eens zien, die zien alleen maar een volledig automatisch gegenereerd rapport met een score. Rij je slecht, zakt je score en dus je korting.

En de paar IT'ers die de boel beheren hebben alles al gezien en die boeit het echt totaal niet waar iemand is.

Deze post delen

En dan hebben we het nog niet over gehad dat wanneer je hogere verzekeringspakketten hebt (lees: allerhoogste) dat ze dan ook een tikkeltje (lees: flink stuk) sneller lopen voor je.

Het gaat hier puur om geld, je privacy wordt het middel voor verkoop. Net zoals monetizing de rol heeft overgenomen van CD verkoop (maar er onder de streep niet meer winst is en de kosten wel zijn gestegen!)

En straks wordt alles te duur zodat het alleen voor de rijken nog mogelijk is om een andere kant op te denken.

Een paar euro korting om die dingen te installeren. Laat ik het niet merken bij mijn familie want ik compenseer die euro's korting om het te laten :)!

Precies en er komt nog wat om de hoek kijken....

Wanner je een aanrijding zou krijgen, krijg je het gezeik dat je soms wel eens te laat, te hard of te zacht remt of te vaak te snel of te langzaam optrekt. Al dit soort zaken geeft een verzekeraar (=tuig) nog meer mogelijkheden om jou schade niet of minder te vergoeden.

Ik heb het even nagekeken, ik heb in 1986 een aanrijding gehad (daarna nooit meer, klopt af op blank eiken:cool:) Een BMW klapte achterop mijn trekhaak. Schade (BMW total loss) mijn bumper beschadigd en een deukje in het spatscherm. Verzekering stuurt een expert langs en die constateerde dat het spatscherm al een minuscuul krasje had en de bumper een roestplekje waar je een vergrootglas bij nodig had om het te kunnen zien. Resultaat, ik kreeg nog geen 10% van de reparatie kosten uitgekeerd.

Verzekeraars misbruiken werkelijk alles om maar niet uit te hoeven keren. En zo zal dit systeem ook ingezet worden.

Want laat één ding duidelijk zijn, dit systeem is er niet voor jou, maar voor de verzekeraar en jij bent de l*l

Deze post delen

Precies en er komt nog wat om de hoek kijken....

Wanner je een aanrijding zou krijgen, krijg je het gezeik dat je soms wel eens te laat, te hard of te zacht remt of te vaak te snel of te langzaam optrekt. Al dit soort zaken geeft een verzekeraar (=tuig) nog meer mogelijkheden om jou schade niet of minder te vergoeden.

Ik heb het even nagekeken, ik heb in 1986 een aanrijding gehad (daarna nooit meer, klopt af op blank eiken:cool:) Een BMW klapte achterop mijn trekhaak. Schade (BMW total loss) mijn bumper beschadigd en een deukje in het spatscherm. Verzekering stuurt een expert langs en die constateerde dat het spatscherm al een minuscuul krasje had en de bumper een roestplekje waar je een vergrootglas bij nodig had om het te kunnen zien. Resultaat, ik kreeg nog geen 10% van de reparatie kosten uitgekeerd.

Verzekeraars misbruiken werkelijk alles om maar niet uit te hoeven keren. En zo zal dit systeem ook ingezet worden.

Want laat één ding duidelijk zijn, dit systeem is er niet voor jou, maar voor de verzekeraar en jij bent de l*l

Hier, om je anti verzekering houding nog wat aan te wakkeren. Een ode aan Nederlandschap:

Deze post delen

Daarnaast weet ik ook dat de 'hoge heren' om het even maar netjes te formuleren er alles aan doen (en ook fel gekant zijn) om dezelfde informatie prijs te geven. En als ze het wel doen publiekelijk dan hebben ze achter de schermen het zo staan dat het uiteindelijk toch niet gebeurd. Afijn, burgers wel, hoge heren niet. Iets met één richtings verkeer enzo..

Dat mag je uiteraard "weten". Dat het feitelijk onjuist is en auto's van diverse politici al jaren voorzien zijn van volgsystemen is waarschijnlijk niet relevant?

Deze post delen

Met 1 groot verschil; iedereen heeft wel iets te verbergen, maar het is niet interessant waar je heen gaat, waar je bent of waar je vandaan komt.

Wat wel interessant is, is waar je rijdt, wat daar de maximumsnelheid is en hoe hard jij er rijdt, omdat daarmee automatisch bepaald kan worden of je te hard rijdt (en dus meer risico neemt dan de bedoeling is).

Het gaat er totaal niet om om je ritten vast te leggen, totaal on-boeiend.

De verzekeringsmaatschappij medewerkers kunnen die locatie gegevens overigens ook niet eens zien, die zien alleen maar een volledig automatisch gegenereerd rapport met een score. Rij je slecht, zakt je score en dus je korting.

En de paar IT'ers die de boel beheren hebben alles al gezien en die boeit het echt totaal niet waar iemand is.

Totaal niet boeiend? Ah, vandaar dat inmiddels zo'n beetje alle systemen met camera's boven de (snel)wegen kentekens registreren en die gegevens opslaan voor langere tijd. Onlangs nog het leuke bluetooth systeem wat registreert of er ergens files zijn, het was totaaaaaal niet interessant wie waar reed en waarheen ging, maar ondertussen worden al die gegevens nu al opgeslagen en bewaard voor langere tijd en hebben opsporingsdiensten er wel toegang toe.

Ook totaaaal niet interessant die beelden van beveiligings camera's. Is echt heus waar alleen voor jou veiligheid. Ondertussen verschijnen er ontelbare filmpjes op internet van die camera's met als bekendste voorbeeld die voetballer met dat hoertje (vriendin Jan Smit) in de parkeergarage. Totaaaaal niet interessant voor de mensen die de beelden bekijken.

Waar het om gaat is dat dit soort systemen vroeg of laat ingezet worden voor andere zaken dan bedoeld, dat is gewoon een feit. Zo is het natuurlijk erg handig om iedereen die te hard rijd een boete te sturen zonder dat je hoef te flitsen. Mede daarom werd het rekeningrijden tegen gehouden.

Deze post delen

Dat mag je uiteraard "weten". Dat het feitelijk onjuist is en auto's van diverse politici al jaren voorzien zijn van volgsystemen is waarschijnlijk niet relevant?

Lol, ga je nu alles op het 'feitelijk' gooien wat het maakt of het wel of niet juist is? Grapjas, deze informatie heb ik first hand van zo'n hoge heer.

Over die volgsystemen in de auto's, daar ben ik bekend mee. Dat ze er zijn, is puur publiekelijke goedkeuring van: 'zie ik houd mij wel aan de regels die ik jullie opleg' maar achter de schermen... potverdorie, ze kunnen bonnen wissen. Handig hé, opeens onvindbare dossiers?

Doe er je voordeel mee dat ik het je vertel. Denk je nou werkelijk dat ik als nouja.. fanatiekelijk en ruim meewerkend forum lid die het merendeel van de vaste community hier van gezicht kent of wel eens heeft gesproken, die interviews aan journalisten geeft om het onderwerp waarvoor we hier samen komen op dit forum een goede naam te geven zodat er meer maatschappelijk begrip komt een 'onjuist' iets zou verkondigen?

Ga je schamen, ik doe dit in het voordeel van de community.

Deze post delen

Totaal niet boeiend? Ah, vandaar dat inmiddels zo'n beetje alle systemen met camera's boven de (snel)wegen kentekens registreren en die gegevens opslaan voor langere tijd. Onlangs nog het leuke bluetooth systeem wat registreert of er ergens files zijn, het was totaaaaaal niet interessant wie waar reed en waarheen ging, maar ondertussen worden al die gegevens nu al opgeslagen en bewaard voor langere tijd en hebben opsporingsdiensten er wel toegang toe.

Ook totaaaal niet interessant die beelden van beveiligings camera's. Is echt heus waar alleen voor jou veiligheid. Ondertussen verschijnen er ontelbare filmpjes op internet van die camera's met als bekendste voorbeeld die voetballer met dat hoertje (vriendin Jan Smit) in de parkeergarage. Totaaaaal niet interessant voor de mensen die de beelden bekijken.

Waar het om gaat is dat dit soort systemen vroeg of laat ingezet worden voor andere zaken dan bedoeld, dat is gewoon een feit. Zo is het natuurlijk erg handig om iedereen die te hard rijd een boete te sturen zonder dat je hoef te flitsen. Mede daarom werd het rekeningrijden tegen gehouden.

Ik had 't over de verzekeringsmaatschappij, niet over de overheid.

Daarnaast heeft de overheid helemaal geen toegang tot de gegevens van systemen zoals Chipin. Niet zonder gerechtelijk bevel.

Boetes voor te hard rijden voorkom je door (verrassing) niet te hard te rijden. Beetje kinderachtig om te schreeuwen over privacy terwijl het er eigenlijk dus alweer op neerkomt dat je gewoon niet geconfronteerd wil worden met je rijgedrag. Als je structureel te hard rijdt dan krijg je vanzelf een keer een boete, eigen schuld. (En ja, ik rij ook te hard maar ga niet liggen janken als ik daardoor een boete krijg, het is nog altijd wel MIJN keus om te hard te rijden).

Deze post delen

Ik had 't over de verzekeringsmaatschappij, niet over de overheid.

Daarnaast heeft de overheid helemaal geen toegang tot de gegevens van systemen zoals Chipin. Niet zonder gerechtelijk bevel.

Boetes voor te hard rijden voorkom je door (verrassing) niet te hard te rijden. Beetje kinderachtig om te schreeuwen over privacy terwijl het er eigenlijk dus alweer op neerkomt dat je gewoon niet geconfronteerd wil worden met je rijgedrag. Als je structureel te hard rijdt dan krijg je vanzelf een keer een boete, eigen schuld. (En ja, ik rij ook te hard maar ga niet liggen janken als ik daardoor een boete krijg, het is nog altijd wel MIJN keus om te hard te rijden).

Grappig maar ik heb in geen 20 jaar een bekeuring gehad en om te janken ergens over, is er wel iets meer voor nodig. En ja, de overheid heeft wel degelijk toegang tot de systemen zonder tussenkomst van een rechter.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...