Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een vervoermiddel zinvol?


Loek037

Aanbevolen berichten

Ik heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht. In eerste instantie denk ik ook dat ik liever thuis blijf zitten. Ik zie me niet met m'n hele voorraad ergens naar toe sjouwen. En waar moet je naar toe? Ik bezit geen 10 ha. grondstuk ergens in het buitenland. Het ligt denk ik ook aan de situatie. Ik blijf zitten waar ik zit en steek mijn Finse leger houtkacheltje aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

waar heb je nou eigenlijk een vervoer middel voor nodig wat geen benzine of dergelijken gebruikt, als je bij je BOL moet komen denk ik dat je gewoon genoeg benzine op kan slaan en een vervoers middel wat je wil gebruiken in tijden van nood kan makkelijk een fiets of dergelijken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom post ik nu zo plan C... Lees em straks

alles heeft zijn voor en nadelen loek.

 

er is niet 1 juist antwoord op alle vragen,

 

het hangt af van de situatie, en waar je je bevind,

 

wat heeft het voor nut om een zeilboot te hebben als je in overrijssel woont? ja misschien kun je met je bootje op en af een riviertje een meertje of wat dan ook, maar op langere termijn is het volslagen nutteloos om een zeilboot te hebben.

 

wat heeft het voor nut om een fiets te gebruiken als je in de randstad woont? ja misschien kun je midden in de nacht vluchten met je fietsje als je er niet afgetrapt wordt. maar kans is groter dat je door de hoeveelheid glasscherven je banden al voor eind van de straat stukrijdt.

 

wat heeft het voor nut om te gaan lopen?? al die zware bepakking en waar naartoe?? survivallen in de ardennen??, biesbosch?? zwarte woud?? komen niet nog paar miljoen mensen op hetzelfde idee??

 

wat heeft het voor nut om een bol te hebben?? alles wat niet volledig afbetaald is is niet van jou, dus kunnen ze bij de bank zo inpikken, ook kan het zomaar gebeuren dat als je een stuk land hebt zul je verplicht worden om te kweken voor het volk(landsbelang noemen ze dat), je bol kan zo overlopen worden door plunderaars.

 

wat heeft het voor nut om waar dan ook of wat dan ook te doen?? niks is ideaal, anders zou het geen shtf heten, je moet kijken naar wat voor jou zelf het handigste lijkt.

een ander zal kijken wat voor hem/haar het handigste is.

er is niet 1 pasklaar antwoord nogmaals.

en nu een plan maken en een backup plan hebben zorgt er al voor dat je minder zal stressen als 98% van de rest van europa..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Fiets en crossmotor/enduro/brommer goed idee. Enduro beter dan scooter (ruig terrein). Je komt overal (files) doorheen. Karretje beter dan zijspan: smalle doorgangen..... Opblaasbare drijvers/boot en je komt over water.

Je kan afbouwen. Auto met aanhanger: daarop fiets of motor. Fiets gaat langer mee i.v.m. brandstof.

Niemand nog bekend met houtgas? Dat is H2, waterstof. Daar loopt een benzinemotor op. Diesel? Daar kan slaolie in. Elektrisch? Opladen met generator (overstapbaar maken op houtgas/PPO puur plantaardige olie, kwestie van voorverwarmen).

 

Snel fietsen?

 

Glas op de weg? In WW2 had niemand banden.

 

Wat dacht je van een auto als BOL? Voor sommige mensen hier een must! Hou er een in reserve op een veilige plaats. Evt. wegenbelasting schorsen, minder kosten. Campertje. Busje. Bestelwagen. En dan gauw verder de wildernis in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je wel met de auto weg kunt/moet... Wij hebben geen hele grote kofferbak of dakkoffer en je wilt zoveel mogelijk spullen mee...

Toen zag ik deze alternatieve fietsendrager op het dak van grote magneten... Met een paar spanbanden kun je dan volgens mij nog best wel wat bagage extra meenemen... http://macgyverisms.wonderhowto.com/how-to/make-cheap-and-reliable-suction-based-bike-rack-for-your-car-0138393/

634794240234064130.jpg.c7388626e60d0aecf2fa87ab9b183dbb.jpg

Iemand ervaring met zulke magneten op de auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je wel met de auto weg kunt/moet... Wij hebben geen hele grote kofferbak of dakkoffer en je wilt zoveel mogelijk spullen mee...

Toen zag ik deze alternatieve fietsendrager op het dak van grote magneten... Met een paar spanbanden kun je dan volgens mij nog best wel wat bagage extra meenemen... http://macgyverisms.wonderhowto.com/how-to/make-cheap-and-reliable-suction-based-bike-rack-for-your-car-0138393/

634794240234064130.jpg.c7388626e60d0aecf2fa87ab9b183dbb.jpg

Iemand ervaring met zulke magneten op de auto?

 

geen ervaring mee zou het voor geen meter vertrouwen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van een auto als BOL? Voor sommige mensen hier een must! Hou er een in reserve op een veilige plaats. Evt. wegenbelasting schorsen, minder kosten. Campertje. Busje. Bestelwagen. En dan gauw verder de wildernis in.

Precies, dit is wat ik bedoelde. Een auto is niet alleen een vervoermiddel maar ook een droge slaapplaats. Stel je loopt of fietst of slaapt in de regen of kou dan verzwak je snel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Precies, dit is wat ik bedoelde. Een auto is niet alleen een vervoermiddel maar ook een droge slaapplaats. Stel je loopt of fietst of slaapt in de regen of kou dan verzwak je snel.

 

Helemaal waar.

Maar dan weer altijd: "wat als". Je moet overal mee rekening houden. Dus wat als je wel MOET lopen, of fietsen? Droog blijven met poncho o.i.d.

Slapen onder tarp/zeil/shelter. Tentje mee. Nat geworden? Wordt droog bij vuur. Vandaar die spullen in de BOB.

Wat als je vast komt te zitten en je kan niet verder met de auto? Misschien kan je daarin schuilen tot het droog is, hangt van de situatie af.

Regenkleding om te lopen.

Skikleding om in te slapen.

Dit is ook ff een algemene tip, denk ik. Dan kan je vanuit slaap sneller vluchten. Of warm naar de latrine.

 

De algemene survival-technieken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dat ga ik allemaal niet meesjouwen hoor :D. De oude kunst van naakt tegen elkaar aan kruipen onder een stapel dekens lijkt wel verloren gegaan in deze space-age.

 

Hou op, je brengt me op ideeën...:p

 

Maar dit was even gezien vanuit de situatie van mensen die alleen met de auto kunnen vluchten.

Naakt onder de dekens in een winters bos met regen.... Okee, ik ben een kou-kleum :)

Dunne lagen over elkaar is misschien een beter idee, als je licht moet reizen. Rescue-blankets/reddingsdekens wegen geen drol. Lekker veel van meenemen dus.

Maar ik zag al voor me, dat ik ff in mn skikleding kon opstaan op te pissen. Met mn slaapzak om mn lichaam, zit als gegoten..:D

 

En zo te horen heb jij je opa niet op sleeptouw :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je in een shtf situatie zo snel als mogelijk uit het gebied moet komen met al je spullen.

Niets is sneller dan een auto op zulke momenten. Het is niet de bedoeling dat als je op je BOL gekomen bent nog moet vluchten met de auto.

Bespaar op dat moment de brandstof door de auto niet te gebruiken zodat je wederom gebruik kunt maken mocht dat nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naakt onder de dekens in een winters bos met regen.... Okee, ik ben een kou-kleum :)

Dan is dat juist een goed idee. Omdat je elkaar warm houd, warm je veel sneller op dan dat je zelf onder de koude dekens gaat liggen.

Bijen halen eigenlijk hetzelfde trucje uit in de winter, die weten flinke vrieskou te doorstaan door met z'n allen rondom de koningin te kruipen.

En in de middeleeuwen was dat ook heel gebruikelijk, en veel nomadische volkeren kennen het principe nog steeds.

 

En zo te horen heb jij je opa niet op sleeptouw :)

Als hij zijn incontinentieluier aan houd, laat je die natuurlijk niet in een hoekje doodvriezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Citaat Roeier: "Bijen halen eigenlijk hetzelfde trucje uit in de winter, die weten flinke vrieskou te doorstaan door met z'n allen rondom de koningin te kruipen".

 

Ooit hoop ik dat we op nationale schaal kunnen gaan preppen. Beatrix in het RAI gebouw bij een shtf en dan wij met z'n allen erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

@Ariska

Dan is een auto sneller idd.

 

Heb maar weinig vrouwen meegemaakt die ff hun motorrijbewijs halen. Behalve de vrouwen die het uit hunzelf deden.

Als je begrijpt wat ik bedoel.

 

Anders zou mijn antwoord zijn: 2 motoren en hup naar je BOL en daar staan je spullen.

Als je vrouw leert motorrijden, hoef je alleen nog maar motor-vakanties te bestuderen, om te weten wat je allemaal mee kunt nemen op 2 motoren, met 2 kinderen achterop.

 

Lichtgewicht kamperen is de sleutel voor vluchtende preppers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Citaat Roeier: "Bijen halen eigenlijk hetzelfde trucje uit in de winter, die weten flinke vrieskou te doorstaan door met z'n allen rondom de koningin te kruipen".

 

Ooit hoop ik dat we op nationale schaal kunnen gaan preppen. Beatrix in het RAI gebouw bij een shtf en dan wij met z'n allen erbij.

 

:D

Man ik lig in een deuk. Hoe kom je erop? Geniaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...