Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

charistyc

Rookverbod eigen tuin, huis of balkon

Recommended Posts

Anti-tabaksclub wil rookverbod in eigen tuin

Anti-tabaksclub Clean Air Nederland stapt naar de rechter om een rookverbod af te dwingen in tuinen en op balkons wanneer buren er last van hebben.

bron. AD

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/4151044/2015/09/28/Roken-in-eigen-tuin-of-op-balkon-straks-ook-taboe.dhtml

Dit nieuws was vanmorgen zelfs op het journaal te zien. Vindt het wel heel ver gaan.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ach, zolang de tabakslobby gesteund wordt door de staat, zal het zo'n vaart niet lopen.

Maar als ik journalist was, zou ik er ook even een artikeltje aan wijden...de krant moet vol he.

Deze post delen

Als ze dat zouden doen dan zouden ze zichzelf alleen maar meer in de vingers snijden, omdat er dan minder gerookt zal worden dus minder belasting. En mensen gaan nog gezonder worden dus minder geld voor ziektes, en uiteindelijk minder zieken wat weer minder geld in de farmaceutische industrie betekend.

Deze post delen

Iemand die astmatisch is denkt daar waarschijnlijk anders over :(

We kunnen geen rekening houden met iedereen en ookal wil ik 10 pakjes per dag roken in mijn eigen tuin terwijl ik in een tutu rondloop en mijn vriendin op dr kont sla moet ik dat helemaal lekker zelf weten.

Deze post delen

Ik zou er bijna om gaan roken! ;)

@Waterval,

Mijn mening:

Veel mensen die astmatisch zijn, hebben juist liever dat de mensen in hun tuin roken, waar er genoeg lucht omheen hangt, hier hebben ze er minder last van.

dan dat iedereen binnen rookt, waardoor ze niet meer bij al hun rokende vrienden en kennissen langs kunnen gaan!

Praktijk:

Leef en laat leven,

Zelf rook ik niet en bij mij binnen wordt niet gerookt.

Maar als er bezoek wel rookt, doen ze dat buiten.

Ook 's zomers, als de ramen en deuren gewoon open staan, heb ik binnen nog nooit geroken dat er buiten gerookt werd.

Deze post delen

Er blijven nu eenmaal mensen die geen idee hebben wat ze met hun tijd aan moeten... Nou dan maar anti-rookcampagnes opstarten...:D

Het is net zoiets zot als de zwarte pietenacties, slaat nergens op, maar net zolang door etteren tot ik m'n zin krijg.

Deze post delen

Wel grappig. Vroeger had niemand er last van en tegenwoordig heeft iedereen er last van.

Lijkt wel of het steeds meer de orde van de dag is dat mensen last hebben van elkaar. En niet alleen betreffende roken!

Wij waren toch zo'n tolerant landje? Nah, dat is de laatste jaren helemaal vergaan...

Deze post delen

Anti-tabaksclub wil rookverbod in eigen tuin

Anti-tabaksclub Clean Air Nederland stapt naar de rechter om een rookverbod af te dwingen in tuinen en op balkons wanneer buren er last van hebben.

bron. AD

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/4151044/2015/09/28/Roken-in-eigen-tuin-of-op-balkon-straks-ook-taboe.dhtml

Dit nieuws was vanmorgen zelfs op het journaal te zien. Vindt het wel heel ver gaan.

lijkt me zeer goed: rookverbod daar waar iemand er last van heeft......dan kan dus 90% van de rookverboden worden opgeheven....

Deze post delen

Zelf ben ik altijd juist blij als mensen buiten roken. Nu als ex-roker, maar ook al toen ik zelf nog wel rookte.

Zelf rookte ik ook niet in huis, maar alleen buiten in de tuin. Echt niet omdat ik het leuk vond om midden in de nacht in de stromende regen, of bij -15 buiten te staan, maar omdat het mijn keuze was om te roken en niet die van mijn kinderen. Het huis was dan ook rook-vrij.

Als ik ergens met mijn kinderen op visite ga, vind ik het ook fijn als ze niet in de rook zitten. Let wel, ik verplicht of verbied niemand iets, maar persoonlijk vind ik dat fijn.

Toen ik zelf nog rookte probeerde ik overigens wel altijd zo veel mogelijk rekening met anderen te houden, ook als ik gewoon buiten was. Vroeg altijd of anderen er last van hadden, en zo ja ging ik ergens anders staan. Dat kan natuurlijk ook andersom, iemand die last heeft van mijn gerook kan ook ergens anders staan, maar goed, ik was nou eenmaal degene die zo nodig moest gaan roken.

Wat horeca betreft vind ik het ontzettend dubbel. Ik vind het fijn om na een avond stappen thuis te kunnen komen, zonder het gevoel te hebben dat ik onderweg mijn longen vergeten ben. Ik vind het fijn dat ik thuis kan komen zonder dat mijn haren en kleding een uur in de wind stinken. Ik vind het fijn dat ik tijdens het stappen zelf niet de hele tijd prikkende ogen en zware longen heb. Ik vind het echter behoorlijk vervelend dat ik steeds om het half uur in mijn eentje aan de bar zit, aangezien ik de enige van mijn vrienden ben die niet (meer) rookt (en dus ook weinig zin heb om steeds buiten in de kou te gaan staan tussen de rokers) :rolleyes:

Deze post delen

Volgens mij is dt de schuld van VW . Nederland gaat daar nog niets aan doen dus moeten ze efn andere zondebok hebben voor de vervuilde lucht .

Deze post delen

Ik zou er bijna om gaan roken! ;)

Nou daar zeg je me wat .... het is dat het zo idioot veel geld kost en ik geen zin meer heb érgens verslaafd aan te zijn, maar anders was ik weer begonnen.

Wat een onwijs zielig geneuzel omtrend dat roken en dat hypocriete en schijnheilige gerekening hou met allerlei zwakke schaapjes .... bah.

Vind het initiatief "FUCKTOBER" wel een hele goeie anti campagne op dat stoptober en nog meer van dat gelul ..... fucktober, iedereen bemoeit zich een keer met zichzelf ipv met anderen waar die wel allemaal niet mee moeten stoppen....

.... of nog beter elke roker steekt er in oktober een op en blaast het recht in de muil van zo'n weerzinwekkende anti-rookzeikerd ...... echt, soms wou ik dat ik nooit gestopt was.

....sow, dat lucht op :D 'k zat me er al vanaf het ochtendnieuws aan te ergeren maar ben het nu kwijt, had dit veel eerder moeten ventileren :D

Deze post delen

Ik rook altijd in mijn tuin en de eerste de beste buurman/vrouw die mij gaat verbieden in de tuin te roken, rook ik voortaan elke dag uit met mijn BBQ.

Deze post delen

Doet me denken aan een zeer bekende uitspraak van een niet prepper tijdens een SC, namelijk: IK HEB ASTMA LUL..

De vraag is hoe denken ze dit te kunnen gaan handhaven? Een boa op ieder balkon of in iedere tuin...?

Deze post delen

Ik denk wel dat het echt gaat klappen tegen de tijd dat het "verboden wordt" wat ik niet verwacht, ik zie het al voor me al die ongeveer 100000 den mensen als het er niet meer zijn die in 1 keer moeten stoppen.

Over shtf gesproken, dan lopen er heeel veel met een kort lontje rond.

Deze post delen

Als er ook wat gedaan wordt aan alcohol, zou ik eventueel, misschien, niet meer of minder gaan roken. Ik weet dat roken slecht is maar het gebruik van alcohol is net zo'n killer maar algemeen geaccepteerd. Daar hoor je verder (haast) niemand over. Ja ik rook maar drink geen alcohol. Smaakt niet en daarom mijn hele leven al lid van de blauwe knoop. Nadeel: Dag en nacht, altijd de BOB :rolleyes:

Deze post delen

Als er ook wat gedaan wordt aan alcohol, zou ik eventueel, misschien, niet meer of minder gaan roken. Ik weet dat roken slecht is maar het gebruik van alcohol is net zo'n killer maar algemeen geaccepteerd. Daar hoor je verder (haast) niemand over. Ja ik rook maar drink geen alcohol. Smaakt niet en daarom mijn hele leven al lid van de blauwe knoop. Nadeel: Dag en nacht, altijd de BOB :rolleyes:

Zuiptaks om schade alcohol te vergoeden

Het kabinet moet meer accijns heffen op alcoholhoudende drank. Dat stelt Dick Trubendorffer, directeur bij GGZ Trubendorffer en verslavingsdeskundige

http://www.telegraaf.nl/gezondheid/24545745/___Zuiptaks_om_schade_te_vergoeden___.html

Ik begrijp alleen de link niet zo tussen de aanpak van alcohol en of je al dan niet minder zou gaan roken. Minder roken doe je voor je zelf en uit jezelf. Niet omdat anderen het willen en jou willen verplichten te stoppen met roken.

Deze post delen

Zuiptaks om schade alcohol te vergoeden

Het kabinet moet meer accijns heffen op alcoholhoudende drank. Dat stelt Dick Trubendorffer, directeur bij GGZ Trubendorffer en verslavingsdeskundige

http://www.telegraaf.nl/gezondheid/24545745/___Zuiptaks_om_schade_te_vergoeden___.html

Ik begrijp alleen de link niet zo tussen de aanpak van alcohol en of je al dan niet minder zou gaan roken. Minder roken doe je voor je zelf en uit jezelf. Niet omdat anderen het willen en jou willen verplichten te stoppen met roken.

Dat is zo. Daar heb je wel gelijk in. Al rook ik niet veel, ca. 4 per dag, toch zijn er momenten dat ik ermee wil stoppen. Mijn punt is dat ik vind dat er zoveel over roken gepraat wordt, wetje hier, wetje daar, verbod hier, verbod daar maar dat men over alcohol zo vaak zwijgt terwijl dat net zo'n killer is. Vaak heb ik het gevoel alsof alcohol algemeen geaccepteerd wordt.

Deze post delen

We kunnen geen rekening houden met iedereen en ookal wil ik 10 pakjes per dag roken in mijn eigen tuin terwijl ik in een tutu rondloop en mijn vriendin op dr kont sla moet ik dat helemaal lekker zelf weten.

Jij hebt nogal wat met in tutu's lopen en op de kont van je vriendin slaan he :p?

Maar je hebt gelijk, we kunnen niet rekening met iedereen houden. In de Gelderlander gaven ze het voorbeeld dat een oudere dik in de 70 die niet zo mobiel meer wast, hele rookwalmen mee kreeg van de onderburen op het balkon.

Echt typisch een stadsprobleem, als we nou wat ruimer van elkaar wonen is er niks aan de hand.

Deze post delen

Jij hebt nogal wat met in tutu's lopen en op de kont van je vriendin slaan he :p?

Maar je hebt gelijk, we kunnen niet rekening met iedereen houden. In de Gelderlander gaven ze het voorbeeld dat een oudere dik in de 70 die niet zo mobiel meer wast, hele rookwalmen mee kreeg van de onderburen op het balkon.

Echt typisch een stadsprobleem, als we nou wat ruimer van elkaar wonen is er niks aan de hand.

nou ben ik gewoon erg blij met de kont van mijn vriendin en die tutu zorgt voor wat meer effect.

• Leuk 1

Deze post delen

Als niet-roker was ik best blij toen het rookverbod in restaurants werd ingevoerd, maar dit gaat veel te ver. Mensen mogen toch wel een (heel) klein beetje persoonlijke keuzevrijheid houden?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...