Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Flow

Wereldwijd internet

Recommended Posts

https://www.youtube.com/watch?v=NRPMCZhec8g

Mark Zuckerberg pleit bij VN voor belang wereldwijd internet..

Facebook-oprichter Mark Zuckerberg heeft tijdens de VN-top over ontwikkelingssamenwerking gepleit voor het belang van universele toegang tot internet.

http://www.nu.nl/internet/4133884/mark-zuckerberg-pleit-bij-vn-belang-wereldwijd-internet.html

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Wat mij weer verbaasd is dat ondanks dat deze informatie algemeen bekend is mensen nog steeds een facebook account aanmaken danwel blijven gebruiken:confused:

Aan de ene kant klagen dat mensen in hun vrijheden worden beperkt (privacy aangetast) aan de andere kant de werkwijze van dit soort bedrijven wel steunen door lid te worden/blijven...

Deze post delen

Het verbaasd mij dat niemand er eigenlijk een punt van maakt maar steeds meer bedrijven negeren onze privacy.

Microsoft gaat eigenlijk nog veel verder dan fartbook door gewoon een keylogger in windows 7,8 en 10 te bouwen en (bijna) niemand lijkt er een probleem mee te hebben. Google doet precies hetzelfde en luistert zelfs mee in je huiskamer als je een smart-tv hebt en gebruik maakt van spraakbesturing. Er zijn zelfs al navigatie systemen voor in je auto die lekker meeluisteren naar wat jij allemaal te zeggen hebt.

Al die gegevens die ze daarmee verzamelen worden netjes opgeslagen en er is geen enkel inzicht op wat er met die gegevens gebeurd en wie er toegang toe hebben.

Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen zo positief zijn over al deze ontwikkelingen en de aantasting van hun privacy gewoon voor lief nemen.

Deze post delen

Jullie hebben hopelijk wel door dat het filmpje van @Flow gaat over dat de MSM een bericht van "the Onion" hebben overgenomen als feit en dit nagekauwd? Als je The Onion niet kent, dit is al jaar en dag een satirische website die het nieuws op de hak neemt door de meest belachelijke "nieuwsfeiten" te presenteren. Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurd is en zegt wel iets over hoe nauwgezet sommige MSM met hun nieuwsgaring om gaan. Ik bedoel kijk het bericht nog eens.

Zuckerberg: Overlord, het enige dat de CIA nog gebruikt is Facebook, Facebook - online surveillance program CIA, Zuckerberg "Facebook is the single most powerful tool for population control ever created...enz.Alhoewel er triest genoeg een kern van waarheid in zit is dat natuurlijk duidelijk over de top en zeker niet iets dat Zuckerberg zelf zou zeggen.

http://www.theonion.com/video/cias-facebook-program-dramatically-cut-agencys-cos-19753

http://www.theonion.com/

• Leuk 1

Deze post delen

Hij pleit maar wat ie wil, de lokale economie gaat het toch wel anders doen. Te veel factoren waardoor zijn overkoepelende denkwijze niet zal werken.

En je hebt een persoonlijke pagina nodig om een bedrijfspagina te creëren. Dus er zullen nog rete veel gebruikers overblijven

Deze post delen

Wat mij weer verbaasd is dat ondanks dat deze informatie algemeen bekend is mensen nog steeds een facebook account aanmaken danwel blijven gebruiken:confused:

Aan de ene kant klagen dat mensen in hun vrijheden worden beperkt (privacy aangetast) aan de andere kant de werkwijze van dit soort bedrijven wel steunen door lid te worden/blijven...

Het is om moedeloos van te worden. Het gros van de mensheid is een schaap en ze willen ook schaap blijven. Als we met z'n allen zouden we willen, hadden we alle corporaties en multinationals binnen twee op de knieën. Niet meer tanken bij Shell, geen round-up van Monsanto gebruiken, Fcce book van je computer verwijderen, evenals alle apps die gegevens verzamelen...

Maar we doen het niet, want het leven is toch wel gemakkelijk zo.

Deze post delen

Het is om moedeloos van te worden. Het gros van de mensheid is een schaap en ze willen ook schaap blijven. Als we met z'n allen zouden we willen, hadden we alle corporaties en multinationals binnen twee op de knieën. Niet meer tanken bij Shell, geen round-up van Monsanto gebruiken, Fcce book van je computer verwijderen, evenals alle apps die gegevens verzamelen...

Dat komt er gewoon op neer dat je PC het raam uit moet gooien, je mobile telefoon erachteraan, geen internet aansluiting moet hebben, geen boodschappen doen, geen auto moet rijden, oppassen als je lopend op weg gaat want camera's overal, en vooral niet praten met de buurvrouw want dat is een roddeltante.

Wat ik wil zeggen, alles is inmiddels zo sterk verweven met ons dagelijks leven dat er geen ontkomen meer aan is.

Mijn zoontje op de basisschool moet verplicht een facebook account hebben vanwege huiswerk en school info. Mijn dochter is HAVO leerlinge en is verplicht whatsapp op haar telefoon te hebben en ook facebook vanwege opdrachten (laptop onderwijs) Mijn oudste dochter studeert en wat die allemaal al niet geinstalleerd moet hebben zal ik je besparen. De garage waar mijn auto in onderhoud is, wil graag dat ik afspraken via facebook regel. De overheid stuurt tegenwoordig de mail digitaal, dus internet verplicht.

Bankzaken? alleen via internet, geen kantoor hier in de buurt. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Je kunt er niet aan ontkomen. Reden des te meer dus voor de overheid om de privacy aantastingen aan te pakken. Maar ja de overheid en iets aanpakken.........

Deze post delen

Je moet je tegenwoordig door een oerwoud begeven wil je de tegenwoordig gewone apparaten wat minder privé informatie laten lekken. Alles waarmee je je op het internet begeeft, zit stampvol soms dwingende manieren om je interesses, gebruik, etc, vast te leggen en te gebruiken voor eigen doeleinden. Je PC/Laptop, nu met Win10 weer een nieuw feest om uit te zoeken wat je allemaal uit moeten zetten. Nu laten beginnen met alles, kunnen we later zaken weer aanzetten indien nodig.

Smartphone net zo, aantal zaken kun je zelf via de reeds aanwezige instellingen, nog meer is uit te schakelen met nog meer moeite.

Als je maar enigszins op je privacy gesteld bent, wordt je verplicht een hele hoop moeite te doen om de dataloggers te ontwijken.

Hierover mis ik nog informatie op dit forum, hoe een normaal, niet IT behept iemand, zoveel mogelijk zijn privacy online kan beschermen.

Gelukkig is het nog niet zo ver als waar The Onion voor waarschuwt met hun ludieke bericht. :)

Jullie hebben hopelijk wel door dat het filmpje van @Flow gaat over dat de MSM een bericht van "the Onion" hebben overgenomen als feit en dit nagekauwd? Als je The Onion niet kent, dit is al jaar en dag een satirische website die het nieuws op de hak neemt door de meest belachelijke "nieuwsfeiten" te presenteren. Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurd is en zegt wel iets over hoe nauwgezet sommige MSM met hun nieuwsgaring om gaan. Ik bedoel kijk het bericht nog eens.

Zuckerberg: Overlord, het enige dat de CIA nog gebruikt is Facebook, Facebook - online surveillance program CIA, Zuckerberg "Facebook is the single most powerful tool for population control ever created...enz.Alhoewel er triest genoeg een kern van waarheid in zit is dat natuurlijk duidelijk over de top en zeker niet iets dat Zuckerberg zelf zou zeggen.

http://www.theonion.com/video/cias-facebook-program-dramatically-cut-agencys-cos-19753

http://www.theonion.com/

Deze post delen

Ideetje: waarom draaien we het niet om?

Als we in onze werkzaamheden niet op kunnen tegen de wetgeving, waarom leveren wij dan geen mensen die bij het maken van de wetgeving kunnen sturen zodat het wel in ons voordeel uitvalt?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...