Ga naar inhoud
GENEGEERD

ESEE 6 maken van oude vijl


dutch survival

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
@Heksenboot heb je nu echt een (zo te zien een echte heuse mooie A I ) bankschroef met lijmklemmen vastgezet????? :confused:

 

Jazeker. :p

Zit best stevig hoor, voor dit soort klusjes. Komt geen kracht op te staan als je aan het slijpen bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Leuk project hoor... mooie picas ook maarre ik heb wel eens zo'n bankschroefje losgetrokken van een stel flinke bouten..... vandaar mijn vraag... Is het overigens een AI (Artillerie-inrichtingen) Zij maakten ook mooie messen hoor...

 

Op bouten/lijmklemmen kan inderdaad flink wat kracht komen in bepaalde gevallen.

Houden we rekening mee hoor. :)

Dat was schrikken hee, als hij gewoon loskomt. :(

 

Wat bedoel je met "is het overigens een Artillerie Inrichtingen"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot Oh gewoon of de bankschroef gemaakt is door de Artillerie - inrichtingen, het logo dat gegoten is op de bankschroef lijkt er in ieder geval wel op.... Ik heb een klik met AI, ben er geweest toen het nog Hembrug was en zij ook voor de burgerindustrie producten wilden maken (naast de 105 mm, .50 en 40 mm granaten en niet te vergeten de landmijnen die ze daar maakten)

Prachtbedrijf was dat .. ben er later hoogst illegaal nog foto's wezen maken met mijn maats... (en dat leverde de derde keer een dikke prent op die we met zijn allen betaalden, omdat een van ons zo handig was om de foto's openbaar te publiceren... ) was wel spannend, verhoor enzo

 

artillerie-inrichtingen-logo3.jpg

 

En ik heb ook wel eens een grote bankschroef in tweeën getrokken, ik deed vroeger wel woeste dingen met staal....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot Oh gewoon of de bankschroef gemaakt is door de Artillerie - inrichtingen, het logo dat gegoten is op de bankschroef lijkt er in ieder geval wel op.... Ik heb een klik met AI, ben er geweest toen het nog Hembrug was en zij ook voor de burgerindustrie producten wilden maken (naast de 105 mm, .50 en 40 mm granaten en niet te vergeten de landmijnen die ze daar maakten)

Prachtbedrijf was dat .. ben er later hoogst illegaal nog foto's wezen maken met mijn maats... (en dat leverde de derde keer een dikke prent op die we met zijn allen betaalden, omdat een van ons zo handig was om de foto's openbaar te publiceren... ) was wel spannend, verhoor enzo

 

artillerie-inrichtingen-logo3.jpg

 

En ik heb ook wel eens een grote bankschroef in tweeën getrokken, ik deed vroeger wel woeste dingen met staal....

 

Goeie bankschroef wist ik wel, uit ervaring. Nooit op logo gelet (wat ik meestal wel doe met veel dingen).

Thanx voor de info.

 

Mooie avonturier. :)

Benieuwd wat voor staal-kunsten je hebt geflikt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Goed bezig daar!! En wat een leuk emailleeroventje heb je verstopt!! :) @Heksenboot

 

Ja was gezellig. :)

En lekker aan de slag.

 

2015-10-06-17.22.29.jpg.aa7f39a2de15fced94429ecbe3604ff6.jpg

 

Oventje is de kleine broer van een iets grotere, die ik laatst weer tegenkwam.

Interesse? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de liefhebbers en messenmakers :rolleyes: een site met mes ''patronen ''

http://dcknives.blogspot.nl/p/knife-profiles.html

gr will

 

Heel mooi, bedankt.

De meeste ontwerpen zijn bekend. Het Is ook leuk om zelf te tekenen, ben je helemaal van begin mes maken innerlijk bij betrokken. Ik teken graag messen, helaas niet alle ontwerpen kunnen waar maken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...