Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Keyser Suze

Vaticaan - heilig of schijnheilig?

Recommended Posts

De ongekende rijkdom van het christelijke epicentrum sloeg mij recht in mijn gezicht, toen ik door het Vaticaans museum liep. Het bloed droop bijna van de duizenden stukken kunst af.

Wat mij verder opviel waren de zwarte Mercedessen en Lancia's die met speciale stickers op het vooruit overal voorrang kregen in het drukke Romeinse verkeer.

Ik raakte in gesprek met de eigenaar van een café en hij wist mij voorts te vertellen dat 60% van de gebouwen in Rome, dus niet alleen in vaticaanstad, in handen is van het Vaticaan.

Een interessant interview met een schrijver hierover:

Nazi goud en het Vaticaan hebben ook een luchtje. De obelisken op het sint pieter plein, Londen, Washington zijn al veel vaker genoemd als drie eenheid. Conspiracy, hoax, waarheid? De geheime documenten, de rol van het Vaticaan in de westerse wereld, de moord partij op de voorvaderen van de vrijmetselaars - de kruis ridders; aan van alles en nog wat hangt een zweem van pauselijke mystiek, indoctrinatie, roof, plunder, bloed, misbruik.

De Rotschilds, de maffia, Musolini, de Nazi's, de Borghia's - allemaal namen die in één adem worden genoemd met het Vaticaan......

LET OP DIT IS DUS GEEEEEEN DISCUSSIE TOPIC OVER RELIGIE!

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt een stront hekel heb aan het Vaticaan. Dus hierbij ook de paus. Die man is stinkend rijk en denkt dat iedereen naar hem moet luisteren omdat hij "de paus" is.

Ook denk ik idd dat er wel een verband KAN zitten in de Rotschilds, de Nazi's, Borghia's en dus denk ik ook het Vaticaan.

Ook heb ik het gevoel dat ze erg veel niet vertellen door een duister verleden. En ik denk dat daar meer over te vinden is in die Bibliotheek onder het Vaticaanstad.

Deze post delen

De ongekende rijkdom van het christelijke epicentrum sloeg mij recht in mijn gezicht, toen ik door het Vaticaans museum liep. Het bloed droop bijna van de duizenden stukken kunst af.

Wat mij verder opviel waren de zwarte Mercedessen en Lancia's die met speciale stickers op het vooruit overal voorrang kregen in het drukke Romeinse verkeer.

Ik raakte in gesprek met de eigenaar van een café en hij wist mij voorts te vertellen dat 60% van de gebouwen in Rome, dus niet alleen in vaticaanstad, in handen is van het Vaticaan.

Nazi goud en het Vaticaan hebben ook een luchtje. De obelisken op het sint pieter plein, Londen, Washington zijn al veel vaker genoemd als drie eenheid. Conspiracy, hoax, waarheid? De geheime documenten, de rol van het Vaticaan in de westerse wereld, de moord partij op de voorvaderen van de vrijmetselaars - de kruis ridders; aan van alles en nog wat hangt een zweem van pauselijke mystiek, indoctrinatie, roof, plunder, bloed, misbruik.

De Rotschilds, de maffia, Musolini, de Nazi's, de Borghia's - allemaal namen die in één adem worden genoemd met het Vaticaan......

Even de geschiedenis in, waarom de RK zich heeft afgezonderd van de Oosters ongedeelde orthodoxe kerk. Dat zegt een hoop, en heel begrijpelijk dat de protestanten afstand namen van de RK.

Dus ja Paulus heeft een Zegen gebracht, en er zal heus wel mooie bijzondere dingen mee gedaan worden, maar het kwaad zit ook in de kerk.

Deze post delen

Paus zette Fiat 500 (reclamestunt) aan de kant in de VS om gehandicapt knulletje de hand te schudden. Ik geloof best dat die kerel een goed persoon is en het meent uit de grond van zijn hart en dat hij heilig geloofd in de RKK. Het instituut zelf is net zo verrot als de maatschappij en bovendien jarenlang een nichten en pedofielen netwerk geweest waar zelden iemand echt voor is gestraft. Voor mij dus schijnheilig en hypocriet.

Deze post delen

De paus? Dat is gewoon een puppet on a string!

Die weet zelf niet eens wat er achter de schermen voor ongein uitgehaald wordt. Precies zoals Obama eigenlijk...........

Deze post delen

Hey jongens, het heeft geen zin om de paus/RKK te bashen. Dat hebben we al zo vaak gehad, ga dan mee, of juist tegen, de complot-theorie-stelling van KS.

Deze post delen

Hey jongens, het heeft geen zin om de paus/RKK te bashen. Dat hebben we al zo vaak gehad, ga dan mee, of juist tegen, de complot-theorie-stelling van KS.

luister niet naar lekker, hij zit óók in het complot! :>

Deze post delen

In mijn ogen zit de paus er niet om het woord voor God te verkondigen, maar gewoon om ongenadig hard te cashen. De kerken lopen steeds leger, en dat is over het algemeen niet vreemd als ze kinderen misbruiken. Daarbij hebben ze vroeger verkeerde stappen gemaakt, en daarbij onschuldige mensen gruwelijk vermoord. En ze verkondigen een verhaal wat misschien maar voor de helft waar is, en diegene die het wel weten ruim je dan uit de weg ;)

Deze post delen

De Rotschilds, de maffia, Musolini, de Nazi's, de Borghia's

De Medici, de Orsini, de Farnese, de Breakspears, de Aldobrandini.... Om maar een paar namen te noemen ;)

Interessant topic. Moest even diep graven, heb hier jaren terug best veel over gelezen.

Voor mij is dit heel concreet de scheiding tussen "heilig" en "schijnheilig". Het verschil tussen religie als zingevingssysteem, en religie als institutie.

Het draait hier maar om 1 ding en dat is macht, en alles wordt aangegrepen om die macht te behouden en vergroten.

Wel denk ik dat het zich nu meer op de achtergrond afspeelt. Hence "schijnheilig".

Eeuwen terug gebeurde dit nog gewoon "in your face", de titel van bijvoorbeeld kardinaal werd gewoon gekocht, en het is echt geen toeval dat bijvoorbeeld bovengenoemde families pausen voortbrachten.

Ik denk dat het ongeveer vanaf de reformatie was, dat de machthebbers zich meer op de achtergrond gingen houden. Ik geloof echter niet dat ze hierbij daadwerkelijk touwtjes uit handen gegeven hebben.

Overigens is het echt niet voor niets dat de Rothschilds maar al te graag met deze families huwelijken aangaan :)

Deze post delen

Wij hebben dezelfde ervaring in het Vaticaan. De ongelooflijke decadentie, de weelde, de absurde rijkdom. Het was indrukwekkend, maar tevens walgelijk. Wat die kerk in de loop der eeuwen aan rijkdom heeft vergaard, is niet voor te stellen.

Wij waren daar met de zaligverklaring van paus Paulus Johannes en nog een paar. Dat was niet gepland, dat was toeval. Het was steendruk in Rome met katholieken uit alle windstreken van de aarde.

Het contrast was enorm, de rijkdom in het Vaticaan en bedelaars direct buiten de muren.

De drie obelisken zouden staan voor het centrum van de religieuze macht (Rome), het centrum van de financiële macht (London) en het centrum van de wereldlijke macht (Washington). Alle drie de gebieden zijn stadsstaatjes, soevereine eilandjes met een eigen vlag en wet: het Vaticaan, de City en het District of Columbia.

Meer hierover in het onderstaand filmpje. Best interessant.

https://www.youtube.com/watch?v=Lr5ZZj7mOQU

Amen.

Charlie

edit: Het bovenstaand filmpje is onderdeel van een 4 uur durende documentaire. Zie

.
  • Leuk 1

Deze post delen

http://www.franklinterhorst.nl/De%20rol%20van%20het%20Vaticaan%20tijdens%20de%20Tweede%20Wereldoorlog.htm

Pius XII zou niets hebben ondernomen om de massavernietiging in de nazikampen tegen te gaan. Dirk Verhofstad schrijft in zijn boek “Pius XII en de vernietiging van de Joden” dat de paus bijzonder goed op de hoogte was van de gruwelijkheden van Hitlers bewind. De paus zou geen enkel woord van afkeuring gericht hebben tegen Adolf Hitler en Mussolini. Ook zou hij toegestaan hebben dat de RK-priester Tisso hoofd werd van de nazi-regering in Tsjecho-Slowakije. Als zodanig zou hij volledig op de hoogte zijn geweest van vele jodentransporten naar de kampen in Duitsland. Ook heeft hij toegestaan dat in Kroatië de fascist Anton Pavelic samen met aartsbisschop Alois Stepinac in de Tweede Wereldoorlog een coalitie vormde met de pro-nazi partij Ustaschi.Deze Ustaschi heeft een vreselijke slachting aangericht onder de Joden en onder de Grieks-orthodoxe gelovigen en onder niet-rooms-katholieken. Volgens officiële schatting zijn er 50.000 Joden en 700.000 niet Rooms-katholieken omgebracht in concentratiekampen en in hun woonplaatsen.

priestsalutehitler.jpg.944b903c91f4a1a642652cf81e561608.jpg

• Leuk 1

Deze post delen

Vreemd je weet dat je door iedereen word genaaid en dan toch zoiets op zoeken.....Vraag ik me af waarom?

Ga er dan niet heen.

Maar dat is mijn mening!

Deze post delen

Wat is de toegevoegde waarde van al deze epistels aan de prepper community ?

Of is dit gewoon om te melden dat iemand in het vaticaan museum geweest is ? Of boeken gelezen heeft over de Borgia's ?

Het is makkelijk oordelen vanuit je luie stoel.

Maar als de keuze is kogel door je kop of arm opheffen dan is de keuze snel gemaakt denk ik.

Als je nooit in die situatie beland ben moet je denk ik niet reageren.

Een mening hebben we allemaal. En omdat het onder complotten of koffiecorner staat betekend ook (in mijn ogen) niet dat je maar van alles moet gaan melden.

Nog een tip tav rijkdom: de paus nog bisschoppen zijn eigenaar van dat alles.

De gemeente alhier heeft ook veel in eigendom maar dat betekend niet dat burgemeester en wethouders stinkend rijk zijn van die (gemeentelijke) eigendommen.

Deze post delen

Of is dit gewoon om te melden dat iemand in het vaticaan museum geweest is ? Of boeken gelezen heeft over de Borgia's ?

Maar als de keuze is kogel door je kop of arm opheffen dan is de keuze snel gemaakt denk ik.

Een mening hebben we allemaal. En omdat het onder complotten of koffiecorner staat betekend ook (in mijn ogen) niet dat je maar van alles moet gaan melden.

De gemeente alhier heeft ook veel in eigendom maar dat betekend niet dat burgemeester en wethouders stinkend rijk zijn van die (gemeentelijke) eigendommen.

Het geeft een completer beeld van de wereld waarin wij leven. Je moet alle ins en outs bekijken en onderkennen. Denk ik.

Deze post delen

Ik weet niet zeker of ik je bericht goed begrijp, dus excuses als ik er naast zit.

Maar als ik het goed begrijp, vraag je je af waarom dit topic op een prepperforum geplaatst wordt, terwijl het niet relevant is voor preppers.

Dat laatste ben ik het persoonlijk niet mee eens, omdat in mijn ogen dit juist heel belangrijk is

Het is als een obese patiënt die naar de dokter toe gaat omdat hij een middeltje wil tegen zijn scala aan klachten, en dan boos naar huis toe gaat omdat de arts zijn overgewicht en voedingspatroon onder de loep neemt.

Een gedeelte van de mensen op dit forum prept omdat ze denken dat het huidige systeem op knallen staat. Zij het door politieke onrust, door een financiële crash, door een burgeroorlog, of een andere ingrijpende verandering waardoor de huidige manier van leven niet langer mogelijk is.

Dit geldt uiteraard niet voor iedereen, maar wel voor een gedeelte van de leden. Nou is er natuurlijk niets mis met kijken naar (mogelijke) symptomen, en kijken hoe je je daar tegen kan wapenen/op voor kan bereiden. Persoonlijk denk ik echter dat het niet alleen belangrijk is om te kijken naar de (mogelijke) symptomen, maar juist ook naar de (eventuele) oorzaken van die symptomen.

In mijn ogen worden er "achter de schermen" enorm zieke spelletjes gespeeld, en volgens mij heeft het overgrote deel van de bevolking daar totaal geen weet van. Ze doen doodleuk mee aan de spelletjes (verdeel en heers, brood en spelen), en laten zich doodleuk leiden door allerlei symptomen van die spelletjes, zonder weet te hebben van de oorzaak van die symptomen. Ze laten vrijwillig als makke schapen de hekken om zich heen groter en hoger maken, geven hun privacy en rechten op, om hun "vrijheid" te beschermen, zonder zich af te vragen wie de werkelijke wolf is.

Voor veel mensen wordt dit zonder enige moeite aan de kant geschoven als "complottheorie", er wordt denigrerend met de term aluhoedjes gesmeten om het maar niet serieus te hoeven overwegen. Dat is prima, ieder zijn ding. Veel van de dingen in de alternatieve media schuif ik zelf ook aan de kant als ongeloofwaardig of vergezocht. Er zijn echter ook veel dingen, die ik wel degelijk waarschijnlijk vind. Dingen die zich gewoon recht onder onze neus afspelen, die gewoon aantoonbaar zijn. Toch weten veel mensen die dingen niet. Wat hier in dit topic besproken wordt, is voor mij een van die dingen. En voor mij is dit dus wél belangrijk en prepgerelateerd, omdat het in mijn ogen de oorzaak van veel van van de huidige problematiek aankaart.

Als men heden ten dage denkt aan machtige mensen en families, denkt men aan ons koningshuis, het Engelse koningshuis, Poetin, de familie Bush, de Kennedy's, de Clintons, dat soort mensen. Veel mensen kennen de namen uit dit topic niet eens. Dat is bizar, als je ziet wat een macht zij hebben.

Nog bizarder wordt het dus, als je je beseft waar die families allemaal invloed op hebben. Dan kom je dus op de drie sectoren die hier eerder genoemd zijn: de financiële sector, de politieke, en de religieuze. De invloed van bepaalde families op het gebied van banken en politiek is al vaker besproken, en lijken meer mensen zich te beseffen. Presidenten worden steeds meer gezien als puppets in plaats van als wereldleiders. Dat dezelfde families die de banken en de politiek beheersen, ook een flinke vinger in de pap hebben als het om het Vaticaan gaat is echter iets dat veel mensen zich niet beseffen. Daarom denk ik persoonlijk dat topics als deze dus wel degelijk relevant zijn, om te laten zien hoe ver de macht van eerder genoemde families reikt. Het is weer een stukje in een puzzel om de bron van het probleem aan te kaarten, het gene waar zo veel van de hedendaagse symptomen door veroorzaakt worden.

Veel mensen zeggen dat religie an sich het grote kwaad is. Dat door religie uit te bannen, de wereld meteen een betere plaats wordt. Persoonlijk denk ik dus dat de problemen die we ervaren op het gebied van religie slechts symptomen zijn. De werkelijke oorzaak is dat de hedendaagse, monotheïstische religie als instituut slechts gebruikt wordt als middel om de macht op het volk te behouden en vergroten (ik heb het nu dus niet over religie inhoudelijk, en probeer daar ook absoluut geen discussie over te starten).

Nogmaals, dit is puur hoe ik het zie, ik probeer niemand te overtuigen van bovenstaande. Maar dit is dus waarom voor mij persoonlijk dit topic wel degelijk relevant is als het gaat om preppen. Ik wil geen middeltje tegen de symptomen van overgewicht, ik wil zo veel mogelijk weten over de oorzaak, om zo te proberen de macht over mijn eigen lijf (zo veel mogelijk) terug te krijgen.

• Leuk 3

Deze post delen

Het geeft een completer beeld van de wereld waarin wij leven. Je moet alle ins en outs bekijken en onderkennen. Denk ik.

Oke, het kan dus ook in een zin :rolleyes:

Dit dus.

(ik zat weer eens tig dingen tegelijk te doen, waardoor ik mijn reactie begon te schrijven toen deze reactie er nog niet stond)

Deze post delen

Schijnheiliger kan niet. NWO pro

Op welke post slaat dit? Wie of wat vind je schijnheilig?

edit: Oké, nu ik het voor een tweede keer lees, denk ik je boodschap te begrijpen. :rolleyes:

Maar iets meer tekst zou verwarring kunnen voorkomen.

Deze post delen

De titel van het topic is: Vaticaan - heilig of schijnheilig?

Waarom er dan allemaal complottheorieën bij gehaald moeten worden is mij geheel onduidelijk en zegt, mijn inziens, meer over de topicstarter en volgers dan iets over het onderwerp zelf.

Het Vaticaan als hoofdstad van de RKK is, net als elk ander geloof ter wereld, schijnheilig en word altijd op dermate manier geïnterpreteerd dat de waarheid altijd bij hen ligt zonder enig ruimte voor debat of weerlegging. Dat is het nadeel van geloven. Je weet niet zeker, hebt geen bewijzen maar bent wel overtuigd van je gelijk.

Sommigen geloven in een God maar kunnen geen bewijzen aantonen.

Anderen geloven in aliens maar kunnen ook geen bewijzen aantonen.

Weer een andere groep mensen gelooft in complottheorieën. En ja, ook de onderbouwing van deze groep staat continu zwak.

Nadeel is dat er gewoon geen fatsoenlijk gesprek gevoerd kan worden met al deze groepen als het over deze onderwerpen gaat. Ze hebben allemaal oogkleppen op en zijn dus allemaal schijnheilig als de neten.

Deze post delen

@Bla Bla

Dat ben ik het niet met je eens om eerlijk te zijn, ga juist graag die discussie aan met je en ik zal goed beargumenteerd te werk gaan. Ben juist van mening dat mensen die nog nooit inzake hebben gehad in een complottheorie, juist diegene zijn die met oogkleppen oplopen. Mede omdat ze het niet willen geloven of juist niet willen of kunnen snappen, van wat er eigenlijk nou echt speelt in plaats van wat er naar je toe wordt gespiegeld in de realiteit.

Deze post delen

@Bla Bla

Dat ben ik het niet met je eens om eerlijk te zijn, ga juist graag die discussie aan met je en ik zal goed beargumenteerd te werk gaan. Ben juist van mening dat mensen die nog nooit inzake hebben gehad in een complottheorie, juist diegene zijn die met oogkleppen oplopen. Mede omdat ze het niet willen geloven of juist niet willen of kunnen snappen, van wat er eigenlijk nou echt speelt in plaats van wat er naar je toe wordt gespiegeld in de realiteit.

Vervang het woordje complottheorie eens door geloof. En denk dan eens aan die vriendelijke figuren die op vrijdag aanbellen :)

Snap je mijn punt?

Deze post delen

De titel van het topic is: Vaticaan - heilig of schijnheilig?

Waarom er dan allemaal complottheorieën bij gehaald moeten worden is mij geheel onduidelijk en zegt, mijn inziens, meer over de topicstarter en volgers dan iets over het onderwerp zelf.

Het Vaticaan als hoofdstad van de RKK is, net als elk ander geloof ter wereld, schijnheilig en word altijd op dermate manier geïnterpreteerd dat de waarheid altijd bij hen ligt zonder enig ruimte voor debat of weerlegging. Dat is het nadeel van geloven. Je weet niet zeker, hebt geen bewijzen maar bent wel overtuigd van je gelijk.

Sommigen geloven in een God maar kunnen geen bewijzen aantonen.

Anderen geloven in aliens maar kunnen ook geen bewijzen aantonen.

Weer een andere groep mensen gelooft in complottheorieën. En ja, ook de onderbouwing van deze groep staat continu zwak.

Nadeel is dat er gewoon geen fatsoenlijk gesprek gevoerd kan worden met al deze groepen als het over deze onderwerpen gaat. Ze hebben allemaal oogkleppen op en zijn dus allemaal schijnheilig als de neten.

Oke, dus als ik het goed begrijp bepaal jij nu even wat er wel of niet met dit topic bedoeld wordt, en welke reacties wel of niet bijdragen aan een fatsoenlijk gesprek?

In mijn ogen ben jij degene die laat zien bij voorbaat mensen in hokjes te stoppen en te diskwalificeren in een gesprek omdat zij een andere insteek hebben dan jij, volgens mij laat je daarmee alleen je eigen oogkleppen en schijnheiligheid zien maar goed.

Naar mijn weten zijn er gewoon standaard "regels" om een fatsoenlijke discussie te kunnen voeren. Mensen in hokjes stoppen en bij voorbaat uitsluiten van de discussie omdat ze anders denken dan jij is naar mijn weten niet een van die regels. Ook is het niet zo dat je allemaal dezelfde insteek of achtergrond moet hebben, om een fatsoenlijke discussie te kunnen hebben. WEL is het belangrijk om een open houding te kunnen hebben voor de mening van een ander. Dat wil niet zeggen dat je het er mee eens moet zijn of worden.

Volgens mij niet echt een productieve houding die je aanneemt. :)

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...