Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ben ik iets vergeten?


Trooper

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb er zelf zo ene als deze:
Ook heb je in sommige sluitingen weer fluitje of firesteel ofzo inzitten.

 

Hoe je het knoopt zou mij een zorg zijn :) Gewoon doen zoals jij het fijnste vind. Regelmatig oefenen met het knopen en dan kan je snel weer alles aftuigen en terug knopen om weer zsm mobiel te zijn.

 

In jouw filmpje gebruiken ze koord van nylon. Katoen is betrouwbaarder en kan tevens gebruikt worden als tondel mits je het vergast/verkoold. Uitgaande van wat mijn man zegt tenminste :D (ik ben niet zo in de survival maar meer van de kruiden). Hij heeft een sleutelkoord van katoen (4 of 6 vlecht), daar zitten 4 ringen en 2 musketonhaken aan. Hij hoeft alleen maar ergens een stuk plastic, kleed, doek, laken oid te vinden en hij heeft een tarp. Compleet onderkomen op de man dus en valt niet op. Tevens heb je het altijd bij je zodat je het niet extra hoeft mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf (mijn inzicht) ook wat aan eten meenemen zoals: Adventure Food, MountainHouse, RealMeal enz.

Omdat je het dan toch bij je hebt.

Want stel nou dat je een keer geen konijntje vangt oid. Dan heb je toch wat te eten bij je dat echt vult.

En dat ook nog eens niet veel weegt.

Ik wil niet zeggen dat je het niet zult reden om je hele maaltijden uit de natuur te halen.

Hiervoor heb ik te weinig kennis over eten uit de natuur.

 

Zelf denk ik wel dat er erg veel planten, bessen, wortels enz uit de natuur te halen zijn, als je maar weet waar je zoeken moet.

Veder is het ook een goede optie om wat al eerder eens is gezegd in dit topic, Food cache te begraven.

Ik hoop dat je hiermee wat kunt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Trooper

 

Mijn respect heb je als je het voor lange tijd uit weet te houden met die middelen! Als je een beperkt aantal tools meeneemt, dan leun je dus meer op je skills (en die van je familie), en is VEEL training dus vereist. Heb je nog niet zo veel training? Stop dan iig wat voedsel en pocket boekjes omtrent survival + je lokale begroeiing in je tas. Zou toch zonde zijn als je je verslikt in de verkeerde paddenstoel die je in je pijnlijke honger toch maar opgepeuzeld hebt.

 

Waar is die walkie talkie waarmee je met die familie gaat communiceren??

 

Gezien het gewicht van je BOB lijken een bijl en een machete redundant. Bovendien is een machete overkill voor Nederlandse begroeiing. Ik zou met een lichtgewicht bepakking lekker voor een goed all round mes gaan, of voor 2 messen systeem gaan, dus groot mes voor hout hakken + kleiner mes voor nauwkeurig werk. Vaseline hele pot? Voor vuur kun je ook wat geprepareerde wattenbolletjes maken. Mintjes blikje waar je later weer char cloth in kunt maken. Wat ik verder zo nog kan bedenken aan must have licht gewicht spul: bandana's (waterfilter ed, loop je niet constant met een natte/gore shemagh, spiegeltje (voor slecht zichtbare wonden, checken voor teken ed.) en kniebeschermers (iig eentje).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@apex bedankt voor je inbreng. De walkie talkies zijn bij de mensen waarmee gecommuniceerd moet worden (en ook 1 bij mezelf uiteraard).

 

Die paddenstoelen zijn inderdaad verdomd lastig en ben ook nog niet zo ver dat ik die zomaar ff ga oppeuzelen. Het determineren van dingen in de natuur is nog niet altijd even makkelijk. Heb zelf van alles opgezocht en nagevraagd over eten uit de natuur en breng alle bruikbare informatie bij elkaar en gaat mijn tas in. Het zijn voornamelijk dingen over hoe ik aan me eten kom en van welke dingen ik zeker moet afblijven/oppassen. Daarnaast nog wat handige survivaltips over vallen zetten, water vinden en drinkbaar maken, shelters maken, omgaan met extreme kou etc.

 

Wat betreft de vaseline is het een klein blikje wat ik mee heb en ben bekend met de wattenbollen. Die gebruik ik soms hier ook om fikkie te stoken. char cloth maken heb ik zelf nog niet gedaan maar weet wel hoe het moet. Ga ik binnenkort maar eens doen.

Vind een spiegeltje wel een hele goede tip voor als je een wond hebt op een vervelende plaats. Ook al zijn we waarschijnlijk met meer personen denk ik toch dat ik die erin ga gooien.

 

Waarom zou jij kniebeschermers er in doen? Puur voor je zithouding te verbeteren bij bijv de vuurboog of heb je er een andere reden voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de hele dag werk laag werk aan het doen bent (graven, bouwen, vuur, planten, uitkijk, verdedigingswerk etc etc), dan kun je maar beter goed zorgen dat die makkelijk te beschadigen plekken op je lichaam niet constant stenen en doornen raken. De hele dag bukken kost je je rug en de hele dag hurken levert een berg spierpijn op en kost meer energie. Vooral in het donker komt het erg goed van pas als je niet weet waar je die knie gaat plaatsen.

 

Maar goed, het is maar net hoe je je outdoor activiteiten indeelt. Je kunt natuurlijk ook extra super voorzichtig zijn ;-)

 

Trouwens even een gek idee:

 

xootr-mg-kick-scooter-5.jpg.41bca040b934502f926634f8d9702bd5.jpg

 

Skateboard.png

 

Snellere verplaatsing over verharde wegen en gewoon weggooien als je er teveel mee moet tillen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bla Bla en @Trooper met veiligheidsspelden kun je ook vissen. Maar nog veel meer http://www.goodhousekeeping.com/home/tips/a25330/new-uses-safety-pins/ alhoewel niet specifiek voor preppen :-)

 

Deze wel: hoe je een kompas maakt van een veiligheidsspeld een kurk en een magneet http://thesecretyumiverse.wonderhowto.com/how-to/9-super-practical-uses-for-humble-safety-pin-0147049/

 

Bij de Action heb je een setje met verschillende formaten, altijd bij me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk heb slechte ervaringen met de veiligheidsspelden van de Action. Ze breken en buigen vrij snel en schieten te makkelijk open. Ik heb daarom gekozen voor een betere kwaliteit uit een goede handwerkwinkel. Ik heb ook verschillende formaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk heb slechte ervaringen met de veiligheidsspelden van de Action. Ze breken en buigen vrij snel en schieten te makkelijk open. Ik heb daarom gekozen voor een betere kwaliteit uit een goede handwerkwinkel. Ik heb ook verschillende formaten.

 

Idem, en is niet eens zoveel duurder. Tenzij je uiteraard in 1 x alle kledingstukken gaat voorzien. dan word het al snel een dure business.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk heb slechte ervaringen met de veiligheidsspelden van de Action. Ze breken en buigen vrij snel en schieten te makkelijk open. Ik heb daarom gekozen voor een betere kwaliteit uit een goede handwerkwinkel. Ik heb ook verschillende formaten.

@Bla Bla : In mijn portemonnaie (Maxpedition Wallet) heb ik een aantal veiligheidsspelden die ik in een rietje geschoven heb ( zie foto) om te voorkomen dat ze open schieten. Voor grotere spelden gebruik je natuurlijk een dikker rietje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bla Bla : In mijn portemonnaie (Maxpedition Wallet) heb ik een aantal veiligheidsspelden die ik in een rietje geschoven heb ( zie foto) om te voorkomen dat ze open schieten. Voor grotere spelden gebruik je natuurlijk een dikker rietje.

 

In de BOB's heb ik ook veiligheidsspelden zitten in rietjes. Maar ik loop niet standaard met een halve survivalkit op zak. Maar ik heb wel kinderen en dan wil je dat soort kleine zaakjes gewoon ten alle tijden bij je hebben. Mijn man zei mij jaren geleden al, prik er 2 door je kraag. En warempel, je voelt je een volksidioot totdat je ze nodig hebt :) Zelfs als ik nu in een jurkje rondloop zit er in dat jurkje wel ergens één verstopt.

 

Het schijnt dat dit bij defensiepersoneel een standaard iets is. En ik moet zeggen, ik heb er (nadat ik ze zelf de eerste keer nodig heb gehad) op gelet en heb er daadwerkelijk een paar zien lopen met veiligheidsspelden in de kraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Davena die kompas truc kende ik al wel maar ik zag dat het helpt tegen stroom!? Helpt dat echt? Weet niet of je daar ervaring mee hebt of @Bla Bla me dat kan vertellen. Vind die ritssluiting ook wel een goede oplossing en moest gelijk aan mijn schoonvader denken die laatst zijn knoop van zijn broek verloor, die had er toen goed ene kunnen gebruiken. haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bla Bla : In mijn portemonnaie (Maxpedition Wallet) heb ik een aantal veiligheidsspelden die ik in een rietje geschoven heb ( zie foto) om te voorkomen dat ze open schieten. Voor grotere spelden gebruik je natuurlijk een dikker rietje.

 

En ik maar denken dat veiligheidsspelden zo genoemd worden, omdat ze niet open kunnen springen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@shadoweyes

Let even op de forumregels tav. praten over wapens...

Ik heb veel ervaring met allerlei schiet-apparaten. En een pistoolkruisboog is ongeschikt voor de jacht. Dan kun je beter een (pers)luchtbuks of gewone kruisboog nemen. Deze zijn lomp en zwaar en Trooper wilde juist licht bepakt zijn. Ik wil geen welles nietes discussie beginnen, ik praat alleen vanuit mijn ervaring :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al zie je sommigen op youtube reviews doen met een 80lbs kruisboogpistool die toch denken dat je kleine dieren er wel mee kunt hebben. Ik denk dan zelf aan gevogelte. Ook is aangetoond dat je er mensen mee kunt uitschakelen (als dat nodig is ter zelfverdediging uiteraard). ze kunnen dus wel nuttig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...