Ga naar inhoud
GENEGEERD

Blikvoer, zakjes en pottenvoer opleuken


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Even dit oude draadje actualiseren gezien, als we het nieuws moeten geloven, veel NL blikvoer aan het inslaan zijn.

 

Een aantal weken terug kocht ik in NL wat blikken Ravioli bij de Aldi. Ze hadden twee varianten, Ravioli in Tomatensaus en Bolonaise. Ik besloot voor de Bolonaise te gaan en kocht er wat blikken van.

 

Hoewel ik geen fan van Ravioli ben en ik het zelden eet, pakte ik deze week een blik voor een snelle maaltijd. Verassend genoeg was de smaak okay en de Ravoli was goed gevuld. Niet te zout en de saus had wat meer vlees mogen bevatten, maar goed te doen dus voor het geld wat je betaald. Ik had de laatste 5 blikken, maar bij de volgende aanbieding koop ik er zeker meer van.

 

Deze week besloot ik een blik Ravioli op te leuken. Er lag nog een gehaktbal in de pan van de avond ervoor en die sneed ik fijn. Ik had in de vriezer nog een pittig rood pepertje en een verse knoflook die ik ook fijn sneed en erdoor mixte. Ook had ik nog wat restjes kaas die is erover raspte en ik gooide er een scheutje ketjap manis over.

 

De vlugge hap was "omgetoverd" tot een goed eetbaar en smakelijke maaltijd.

 

 

 

ob_35fdbd_dose-ravioli-bolognese.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 minuut geleden, vlinder88 zei:

 

Ravioli uit blik, dat doet me terug denken aan onze studententijd, inderdaad met wat geraspte kaas er bij op. ? Wel een goed idee om dit in huis te halen. 

 

 

Ja, het verbaasde me dat de Ravoli in blik sterk is verbeterd sinds de laatste keer dat ik het at.?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet vooral je kruidenvoorraad niet om eten mee op te leuken.

 

Voorbeeld. een gemalen mengsel van rozemarijn, thijm en zeezout maken je gebakken aardappeltjes zoveel lekkerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruiden en specerijen helpen om je kare maal mee op te leuken.

 

Dus prep.

zout en ve tsin

peper

kaneel

gemberpoeder

kurkumapoeder

kaneelpoeder 

paprikapoeder

chilipoeder

komijnpoeder

knoflookpoeder en uienpoeder

Chinese 5 kruiden

vegeta is leuk

jeneverbes

rozemarijn

thijm 

oregano

basilicum

Munt

laurier

maggi

Dille

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook nog even de stoofvlees van de Aldi noemen. Er zijn wederom twee smaken te weten Oma's recept en met Belgisch bier. 

 

Als carnivoor testte ik deze potten als de nr 1 stoofvlees uit blik/pot/bokaal. Zie hieronder de test

 

https://www.preppers.zone/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=713&hilit=stoofvlees+ultieme

 

Bij de Aldi in BE is het in het vaste assortiment en het wordt gemaskt door de Equinox fabriek. Lang houdbaar en makkelijk op te leuken of te combineren met van alles of dit nu rijst, brood, pasta of aardappelen is, het smaakt altijd.

opt.1250w.png

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het algemeen kun je met Smac of corned beef weinig beginnen, behalve dan in een noodsituatie.

Er is echter één uitzondering. Wanneer de vroege aardappeltjes oogstbaar zijn.

Aardappeltjes bakken, met uitjes, Smac o.i.d. in blokjes snijden, bruin bakken en bij de piepers doen.

Mmmmm...?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij leuken eigenlijk altijd blikvoer op met extra pasta, linzen of kikkererwten.  Ongezout, dan balanseert dat vaak met wat er uit het potje komt. Daarnaast  verse of pot-groenten. Dus denk aan mais, boontjes, beans, paprika's ect. 

En brood(korstjes) worden gebruikt om de rest aan saus op te soppen ... 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-3-2020 om 10:45, Roel zei:

In het algemeen kun je met Smac of corned beef weinig beginnen, behalve dan in een noodsituatie.

Er is echter één uitzondering. Wanneer de vroege aardappeltjes oogstbaar zijn.

Aardappeltjes bakken, met uitjes, Smac o.i.d. in blokjes snijden, bruin bakken en bij de piepers doen.

Mmmmm...?

 

Ook prima te eten in de macaroni, ik eet het nog wel eens op trektochten als vers vlees geen optie is.

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Over Smac gesproken. In het AD nasi maken uit de voorraadkast.

 

https://www.ad.nl/koken-en-eten/koken-met-blik-met-deze-verrassende-ingredienten-maak-je-een-snelle-nasi~a0076109/

 

Snelle nasi met diepvriesgroente
INGREDIËNTEN
Scheut zonnebloemolie
1 blikje Smack, in blokjes
1 el knoflookpoeder
1 el uienpoeder
1 el ketoembar
300 g gekookte rijst, het liefst van een dag ervoor (van de Chinees)
100 g wortelrijst
200 g Mexicaanse groenten
4 eieren
2 el zilveruitjes
2 el sambal badjak

BEREIDING
1 Verhit een scheut olie in wok en bak de smack krokant, voeg dan specerijen toe en bak kort mee.
2 Voeg de rijst toe en bak goed aan, breng op smaak met zout en peper.
3 Voeg de diepvriesgroenten toe. Bak spiegeleieren. Serveer met de zilveruitjes en wat sambal.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...