Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alles brander voor in de werkplaats


Flos

Aanbevolen berichten

De windmolen draaid ( soms ) maar heeft niet de kracht om stroom te leveren ..

 

Hoewel blijkbaar het rendament achterblijft wat ik vreemd vind bij een windmolen blijft het een prikkelend idee.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom een korenmolen wel met een houten overbrenging een stenen maalsteen rond krijgt maar geen vermogen heeft om een generator te laten draaien.

Ok, windmolen draait niet altijd maar hoeveel (koren)molens draaien er gewoon om ze te laten draaien ?

 

Zonnepanelen hebben nou ook geen joeppie rendament.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hoewel blijkbaar het rendament achterblijft wat ik vreemd vind bij een windmolen blijft het een prikkelend idee.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom een korenmolen wel met een houten overbrenging een stenen maalsteen rond krijgt maar geen vermogen heeft om een generator te laten draaien.

Ok, windmolen draait niet altijd maar hoeveel (koren)molens draaien er gewoon om ze te laten draaien ?

 

Zonnepanelen hebben nou ook geen joeppie rendament.

Het soort windmolen dat ik wilde bouwen staat in de statistieken als een van de slechtste gerangschikt. Daar ben ik te laat achter gekomen .

Bij een graanmolen maakt het eigenlijk niet uit hoe snel hij draaid . Om een generator te doen draaien moet hij min 1500t/min draaien continu. Dat is een beetje mijn probleem .

Zonnepanelen hebben nog een veel beter rendement dan die mini windmolens. Maar goed het was mij verteld voor ik er aan begon . Ik heb het geprobeerd ik heb gefaald en wat geleerd.

Ik heb hier tientallen toestellen , machines , uitvindingen staan niet alles werk perfect . De meeste zijn uitprobeersels om na de shtf het te kunnen opnieuw bouwen voor een betere wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het soort windmolen dat ik wilde bouwen staat in de statistieken als een van de slechtste gerangschikt. Daar ben ik te laat achter gekomen .

Bij een graanmolen maakt het eigenlijk niet uit hoe snel hij draaid . Om een generator te doen draaien moet hij min 1500t/min draaien continu. Dat is een beetje mijn probleem .

Zonnepanelen hebben nog een veel beter rendement dan die mini windmolens. Maar goed het was mij verteld voor ik er aan begon . Ik heb het geprobeerd ik heb gefaald en wat geleerd.

Ik heb hier tientallen toestellen , machines , uitvindingen staan niet alles werk perfect . De meeste zijn uitprobeersels om na de shtf het te kunnen opnieuw bouwen voor een betere wereld.

 

Zo zie je dat ook onze beste prepper nog iets kan leren. Ik zie het dan ook niet als falen, maar als leren. En de theorie werkt, alleen is het rendement te laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...