Ga naar inhoud
GENEGEERD

Scenario dijkdoorbraak: welke partijen zijn paraat?


apex

Aanbevolen berichten

Ernstig scenario: een aanslag of natuurramp veroorzaak een dijkdoorbraak van dijkring 14. Water gutst de polder in, wie komt in actie?

 

Ik heb flink wat zoekwerk verricht en allerlei mooie rapporten gevonden over hoeveel materieel en mensen iedereen wel niet heeft, maar als puntje bij paaltje komt, hoeveel mensen staan er standby, waar moeten ze vandaan komen en hoeveel materieel hebben ze dan bij zich? Ik heb het idee dat ze bij elke organisatie denken dat ze op eigen houtje de wereld gaan redden en dat het totale chaos wordt als het zo ver is.

 

En dan denk ik aan partijen als defensie, kustwacht, waterschap, brandweer, KNRM, KNBRD, rode kruis, rederijen, vissers en civiele organisaties.

 

Heeft iemand een overzicht wie over welke stand-by capaciteiten beschikt en hoe de coordinatie onderling plaatsvindt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bij grote rampen gaat regionaal en landelijk rampenplan in.

Daar staat bv in dat binnen 8 uur 200 militairen helpen, er binnen24 uur ziekenhuis opgebouwd is, noodwetten kunnen ingaan, evacuatie doorgevoerd enz.

Zoek het draaiboek van jouw veiligheidsregio, en stad.

 

Zomaar een voorbeeld: http://www.helmond.nl/Internet/beleidenonderzoek/Rampenplan-Veiligheidsregio-Brabant-Zuidoost.html

 

Rapport-Staat-van-de-Rampenbestrijding-2013

http://preppers.nl/forum/threads/5826-Rapport-Staat-van-de-Rampenbestrijding-2013?p=132647&viewfull=1#post132647

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er slechts 15 cm water staat in uw woonomgeving valt alles uit en dan kun je niet voor de TV zitten kijken wat je moet doen, ook de GSM zal niet werken omdat de GSM masten gevoed worden door de elektra kabels die weer uit de transformator(huisjes) komen en die zijn dus kaduuk of worden uitgeschakeld om verdere schade te voorkomen.

 

Dus een radio op baterijen is wel handig, kun je verschillende rampenzenders ontvangen die dan nog wel werken. Weet je ook nog waar je heen moet waar het dus droog is. Kortom gewoon een radiootje kiezen, de meesten hebben er al een natuurlijk. Ik heb er meen ik een stuk of 30, ben de tel kwijt. (verzameling).

 

Hier kun je een keuze maken

http://preppers.nl/forum/threads/13019-Welke-wereldradio-gebruiken-jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...