Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
phtvs

Groot alarm op Schiphol

Recommended Posts

Groot alarm op Schiphol

De Europese M-pier van Schiphol is maandagavond hermetisch afgesloten voor alle passagiers en vliegverkeer. De Koninklijke Marechaussee doet onderzoek naar een serieuze alarmmelding. Reizigers melden op Twitter dat iedereen die zich bij de M-gates bevindt opnieuw door de security moet. De vluchten worden verplaatst naar andere vertrekhallen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24520296/__Alarm_op_Schiphol__.html

[ATTACH=CONFIG]20857[/ATTACH]

Er schijnt iemand te zijn aangehouden. Reden onbekend.

[ATTACH=CONFIG]20858[/ATTACH]

Gaaf, dat moet een tijdreiziger zijn.

Het is een "foto" van een film uit 13-02-2012

• Leuk 2

Gaaf, dat moet een tijdreiziger zijn.

Het is een "foto" van een film uit 13-02-2012

LOL nou lekker weer dan die media.......

Deze foto is wel van het incident....

Hier het meisje op de rug en de jongen van de zijkant. Ze worden grondig gefouilleerd, alle bagage binnenstebuiten.

[ATTACH=CONFIG]20859[/ATTACH]

Inmiddels weer duidelijk, loos alarm vanwege een idioot!

Meisje had een telefoonhoesje met een pistool er op. Nu gecontroleerd en de telefoon blijkt inderdaad niet te kunnen schieten.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4146883/2015/09/21/Schiphol-sluit-vertrekhal-3-om-veiligheidsredenen.dhtml

Echt ,sommige mensen hebben het verstand van een doperwt of nog minder

LOL nou lekker weer dan die media.......

Deze foto is wel van het incident....

Hier het meisje op de rug en de jongen van de zijkant. Ze worden grondig gefouilleerd, alle bagage binnenstebuiten.

[ATTACH=CONFIG]20859[/ATTACH]

Mooie kont natuurlijk. Vieze bewakertjes jajaja

Iemand die wou vluchten?

Nee iemand die de controle omzeilt had en een meid (met een lekker kontje :p) die een telefoon hoesje had waar een pistool op staat.

Inmiddels weer duidelijk, loos alarm vanwege een idioot!

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4146883/2015/09/21/Schiphol-sluit-vertrekhal-3-om-veiligheidsredenen.dhtml

Echt ,sommige mensen hebben het verstand van een doperwt of nog minder

Ben er wel blij om, was bang dat het een prepper was met een kruisboog of een machete:D

Dan had mijn familie zich een kriek gelachen en zagen al voor zich dat @Tom daar stond met zijn gevulde BOB met o.a. jeu de boules in de BOB:cool:

Eigen schuld: Vergelijkbaar hoesje telefoon waarvan op Schiphol melding is gemaakt.

[ATTACH=CONFIG]20860[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]20861[/ATTACH]

velen de vlucht gemist vanwege zo'n domme phone :rolleyes:

Nou eerder vanwege een dom blondje en een vriend die de controle wilde omzeilen. Mogen ze van mij een flinke boete geven (die vriend) en het blondje billenkoek :p

Klopt. Gaat idd om zo'n hoesje.

Volgens Blendle-oprichter Marten Blankesteijn, die op zijn vliegtuig naar Barcelona wachtte, gaat het om een meisje met een pistool op haar telefoonhoesje. ,,Ik heb het bij het meisje nagevraagd, dus ik heb het uit eerste hand”, vertelt hij aan het AD.

Het meisje vliegt naar eigen zeggen al jaren met het hoesje. ,,Ze kwam ook moeiteloos door de securitycheck. Ze zat zelfs al bij de gate. Blijkbaar controleerde de douane nog een keer wat er eerder door de scanner ging en kwamen ze uit bij het telefoonhoesjes, dat blijkbaar veel leek op een pistool.”

Het duurde twee uur voor het ‘wapen’ gevonden was. ,,De meeste mensen op Schiphol zijn rustig gebleven. Niemand had echt door wat er precies aan de hand was. Iedereen zoekt zich een ongeluk naar waar zijn of haar vlucht nu vertrekt.”

Nou eerder vanwege een dom blondje en een vriend die de controle wilde omzeilen. Mogen ze van mij een flinke boete geven (die vriend) en het blondje billenkoek :p

Ik geef me vrijwillig op om de serieuze taak van billenkoek-uitdeler op me te nemen.

Wat een drama om niets weer. Iets minder media op zulke incidenten zou beter voor de gemoedsrust zijn.

Nou ik noem het niet niets. Als je zo dom bent om met zo'n hoesje rond te gaan lopen op, nota bene een luchthaven, dan mogen ze je van mij goed aanpakken.

Voor de rest is het juist goed dat ze hier werk van maken. Al moet ik zeggen dat ik begrepen heb dat ze pas in tweede instantie het nep wapen opgemerkt hebben, dus er is nog veel ruimte voor verbetering.

"Blijkbaar controleerde de douane nog een keer wat er eerder door de scanner ging en kwamen ze uit bij het telefoonhoesjes, dat blijkbaar veel leek op een pistool.”

Even ter info. We hebbben het hier over veiligheidscontroles door de beveiligingsdiensten op Schiphol. Heeft de Douane niets mee te maken.

Heb dit werk zelf 1,5 jaar gedaan. Dit soort dingen gebeuren zeker dagelijks en uit mijn ervaring is dit nog een mild geval van achterlijk denkwerk. Net als pax die het "grappig" vinden om te zeggen dat er een 'bom' in hun tas zit, wat serieus regelmatig eens per half uur gebeurde, en vervolgens gaan zeiken dat de reactie (marrechaussee, explo-honden etc) maar 'overdreven' is maar daar hoor je helemaal niks van.

Waarom dit nu ineens volop in de media is snap ik ook niet.

Ook het feit dat iedereen nogmaals gecontroleerd moest worden gebeurd regelmatig. Naar mijn mening is de media aandacht zwaar overdreven.

Heb dit werk zelf 1,5 jaar gedaan. Dit soort dingen gebeuren zeker dagelijks en uit mijn ervaring is dit nog een mild geval van achterlijk denkwerk. Net als pax die het "grappig" vinden om te zeggen dat er een 'bom' in hun tas zit, wat serieus regelmatig eens per half uur gebeurde, en vervolgens gaan zeiken dat de reactie (marrechaussee, explo-honden etc) maar 'overdreven' is maar daar hoor je helemaal niks van.

Waarom dit nu ineens volop in de media is snap ik ook niet.

Ook het feit dat iedereen nogmaals gecontroleerd moest worden gebeurd regelmatig. Naar mijn mening is de media aandacht zwaar overdreven.

Dat de media hier bovenop zaten kwam doordat Marten Blankesteijn (eigenaar van blendle.com) getuige was van het hele gebeuren en via twitter een live verslag gaf van de gebeurtenissen.

Van mij mogen ze mensen die dit soort ongein uithalen, een paar dagen op water en brood zetten. Misschien dat ze dan leren wat humor is en wat niet.

"Blijkbaar controleerde de douane nog een keer wat er eerder door de scanner ging en kwamen ze uit bij het telefoonhoesjes, dat blijkbaar veel leek op een pistool.”

Even ter info. We hebbben het hier over veiligheidscontroles door de beveiligingsdiensten op Schiphol. Heeft de Douane niets mee te maken.

inderdaad, douane staat hier volledig buiten. De douane zoekt naar smokkelwaar; drugs, diersoorten, zaden, sigaretten etc. De beveiligingsbedrijven zoeken naar spullen die specifiek de luchtvaart in gevaar (kunnen) brengen; (verborgen)wapens, explosieven en natuurlijk de welvertrouwde vloeistoffen zoals het pakje Fristi waarvan je (uiteraard!) "vergeten" bent dat het nog in je tasje zat.

Dat de media hier bovenop zaten kwam doordat Marten Blankesteijn (eigenaar van blendle.com) getuige was van het hele gebeuren en via twitter een live verslag gaf van de gebeurtenissen.

Van mij mogen ze mensen die dit soort ongein uithalen, een paar dagen op water en brood zetten. Misschien dat ze dan leren wat humor is en wat niet.

nooit gehoord van die vent maar 't verklaard een hoop:P

Luchtvaartbeveiliging is een zielige grap. Het is een toneelstuk, schijnveiligheid. Te triest voor woorden.

En dat gezeik van mensen om dit soort idioten (die niet inzien hoe gestoord er gereageerd wordt op domme grapjes) "keihard aan te pakken" is net zo zielig. Aanstelleritis. Het is duidelijk niet bedoeld om anderen in gevaar te brengen, lach er om en laat 't lekker gaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...