Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Sterredag

rfid chip bedrijfsmatig in gebruik

Recommended Posts

Beetje verbaasd las ik dit bericht. Zeker omdat ik gewend ben toch wel hier tegen te komen. Maar een zoek opdracht hier of via google leverde eigenlijk geen resultaten op. Dus of ik zie nog steeds het topic over het hoofd, of het is hier nooit geplaatst. Hoewel me dat wel zou verbazen.

Zweeds bedrijf plant microchips onder huid werknemers

Werknemers van bedrijven in een nieuw Zweeds kantoorgebouw kunnen als alternatief voor een toegangspas een microchip onder hun huid laten implanteren. De kleine chips, ongeveer ter grootte van een rijstkorrel, worden onder de huid van de hand geplaatst en daarna gebruikt om via RFID (identificatie met radiogolven) deuren te openen of de kopieermachine te bedienen.

http://www.volkskrant.nl/tech/zweeds-bedrijf-plant-microchips-onder-huid-werknemers~a3842159/

Zolang dit nog vrijwillig gebeurd, is het de keus aan een ieder, maar als ik kijk naar hoe ze de OV-chipkaart door onze strot hebben geduwd, zal het me niks verbazen als ik in de toekomst mijn uitkering kwijtraakt, omdat ik na solliciatie een baan heb geweigerd bij een bedrijf die dit verplicht stelt.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Zorgen dat je ergens anders gaat solliciteren en werk vindt, kan je je baan kwijtraken, maar niet meer je uitkering...

• Leuk 1

Deze post delen

In principe hoeft dit helemaal niet. We zijn vanaf ons 12e jaar verplicht een ID-kaart bij ons te hebben. En laat daar nu een Rfid-chip inzitten....

(Zet maar eens een rfid-App op je smartphone en zet nfc aan. Hou dan je smartphone bij je ID-kaart).

Deze post delen

Klopt. Knuppel in het hoenderhok. Ik ken talloze mensen met een uitkering die schuurtjes timmeren, een moestuin hebben, zelf aan hun auto lassen, dagelijks vrijwilligers werk doen, een oude motorfiets restaureren..... Zeeën van door de werkende burgers gesponsorde tijd om hun talloze activiteiten te ontplooien. Daar tegenover staan ook mensen die geheel terecht een uitkering ontvangen. Uiteraard wil ik niemand verplicht laten chippen, das onzin.

Ik reageer maar even hier, denk ik wat meer op z´n plaats.

Dat van die knuppel dacht ik wel, maar dan snap ik alsnog niet waarom je besluit een knuppel te gooien naar alle uitkeringstrekkers, terwijl je blijkbaar zelf al een onderscheid in je hoofd hebt.

De relevantie ontgaat me ook, zoals ik het begrijp gaat dit topic primair over de RFID chip, en dat lijkt me een onderwerp dat de moeite van het bespreken waard is. Door jouw opmerking dreigt het echter het zoveelste uitkeringstrekker-bash-topic te worden, prima als je daar behoefte aan hebt maar daar zijn al genoeg topics voor in mijn ogen. Net als er in mijn ogen al voldoende leden zijn die het niet kunnen laten iedere kans aan te grijpen om te zeggen hoe iedere uitkeringstrekker een nutteloze, minderwaardige parasiet is.

Dus ik snap nog steeds je opmerking niet?

Je wil niet iedere uitkeringstrekker over een kam scheren, en je wil ook niet mensen laten chippen.

Naar wat ik begrijp vind je het wel vervelend dat anderen de tijd hebben om zich op jouw kosten te ontwikkelen tot betere/gelukkigere mensen. Persoonlijk heb ik liever dat mensen zich ontplooien op mijn kosten, dan dat ze heel de dag SBS6 gaan zitten kijken omdat hun chip anders aangeeft dat ze nuttige dingen aan het doen zijn ;)

In mijn ogen is het probleem eerder dat mensen in het huidige systeem geen tot nauwelijks ruimte ervaren om zich te ontplooien, omdat het verrijken van mensen die al veel te rijk zijn als grotere bijdrage gezien wordt dan zorg dragen voor jezelf en je omgeving. Maar dat is in dit topic natuurlijk totaal niet relevant.

Wel relevant is denk ik dat dit weer het zoveelste middel is om mensen nog meer tot burger en werknemer ipv mens te degraderen. Nog even en je chip registreert dat je iedere avond 2 biertjes drinkt, en dat mag natuurlijk niet want dat zou de baas kunnen benadelen. Of dat je tot 3 uur 's nachts op een of ander forum rondhangt.

Deze post delen

Misschien moeten ze iedereen met een uitkering chippen, kijken wat ze de hele dag doen.

Blijkbaar denken sommigen dat KS dit nog letterlijk meent ook...

Het is gewoon even tegen de schenen schoppen en je tot nadenken aanporren.

Een groot deel van onze situaties bepalen we zelf, maar dat moet je wel WILLEN zien natuurlijk.

Leg verantwoording bij jezelf ipv bij een ander en tata, je hebt een deel van je leven weer zelf in de hand.

Deze post delen

Ik reageer maar even hier, denk ik wat meer op z´n plaats.

Dat van die knuppel dacht ik wel, maar dan snap ik alsnog niet waarom je besluit een knuppel te gooien naar alle uitkeringstrekkers, terwijl je blijkbaar zelf al een onderscheid in je hoofd hebt.

De relevantie ontgaat me ook, zoals ik het begrijp gaat dit topic primair over de RFID chip, en dat lijkt me een onderwerp dat de moeite van het bespreken waard is. Door jouw opmerking dreigt het echter het zoveelste uitkeringstrekker-bash-topic te worden, prima als je daar behoefte aan hebt maar daar zijn al genoeg topics voor in mijn ogen. Net als er in mijn ogen al voldoende leden zijn die het niet kunnen laten iedere kans aan te grijpen om te zeggen hoe iedere uitkeringstrekker een nutteloze, minderwaardige parasiet is.

Dus ik snap nog steeds je opmerking niet?

Je wil niet iedere uitkeringstrekker over een kam scheren, en je wil ook niet mensen laten chippen.

Naar wat ik begrijp vind je het wel vervelend dat anderen de tijd hebben om zich op jouw kosten te ontwikkelen tot betere/gelukkigere mensen. Persoonlijk heb ik liever dat mensen zich ontplooien op mijn kosten, dan dat ze heel de dag SBS6 gaan zitten kijken omdat hun chip anders aangeeft dat ze nuttige dingen aan het doen zijn ;)

In mijn ogen is het probleem eerder dat mensen in het huidige systeem geen tot nauwelijks ruimte ervaren om zich te ontplooien, omdat het verrijken van mensen die al veel te rijk zijn als grotere bijdrage gezien wordt dan zorg dragen voor jezelf en je omgeving. Maar dat is in dit topic natuurlijk totaal niet relevant.

Wel relevant is denk ik dat dit weer het zoveelste middel is om mensen nog meer tot burger en werknemer ipv mens te degraderen. Nog even en je chip registreert dat je iedere avond 2 biertjes drinkt, en dat mag natuurlijk niet want dat zou de baas kunnen benadelen. Of dat je tot 3 uur 's nachts op een of ander forum rondhangt.

A. De TS legt ineens een verband tussen een Zweeds bedrijf en haar uitkering. Dat is al wat apart. Vandaar de knuppel.

B. Of je als samenleving alle ontplooiingen van mensen wil bekostigen is de vraag.

Deze post delen

A. De TS legt ineens een verband tussen een Zweeds bedrijf en haar uitkering. Dat is al wat apart. Vandaar de knuppel.

B. Of je als samenleving alle ontplooiingen van mensen wil bekostigen is de vraag.

A: Ah oke

B: Volgens mij is die vraag niet het grote pijnpunt hier, maar goed.

Volgens mij verdwijnt er iets of wat meer geld in de zakken van jouw geliefde elite, dan in de brommer van mijn achterbuurman.

Volgens mij zijn er veel mensen die wel zo'n enorm nutteloze tot zelfs destructieve banen hebben, en zou de wereld er eerder op vooruit gaan als die mensen hun tijd gaan besteden aan zelfontplooiing, dan wanneer mensen die nu in een moestuin werken lekker voor Unilever gaan werken oid.

Deze post delen

A: Ah oke

B: Volgens mij is die vraag niet het grote pijnpunt hier, maar goed.

Volgens mij verdwijnt er iets of wat meer geld in de zakken van jouw geliefde elite, dan in de brommer van mijn achterbuurman.

Volgens mij zijn er veel mensen die wel zo'n enorm nutteloze tot zelfs destructieve banen hebben, en zou de wereld er eerder op vooruit gaan als die mensen hun tijd gaan besteden aan zelfontplooiing, dan wanneer mensen die nu in een moestuin werken lekker voor Unilever gaan werken oid.

Het lijkt me iets voor allebei, dus geen graaiers aan de bovenkant en minder uitzichtloze kansarmen aan de onderkant.

Voor wat dat laatste betreft, mijn ogen gingen open toen ik het boek Life at the Bottom las, van een Engelse psychiater die in de slechtste buurten van Engeland werkt in een ziekenhuis en gevangenis. Heel confronterend.

Deze post delen

Misschien moeten ze iedereen met een uitkering chippen, kijken wat ze de hele dag doen.

Misschien moeten ze RFID koppelen aan elektroshocktherapie bij personen die domme uitspraken als bovenstaande uitvoeren.

Bij dom gelul meteen 220 erop...

Deze post delen

Misschien moeten ze RFID koppelen aan elektroshocktherapie bij personen die domme uitspraken als bovenstaande uitvoeren.

Sarcasme is niet echt jouw ding hè?

Deze post delen

Het is al zo'n 15 jaar 230V, over dom gesproken...

• Leuk 2

Deze post delen

Helaas ik legde het verband tussen een zweeds bedrijf EN de mogelijkheid dat zoiets binnen een bedrijf verplicht gesteld zou kunnen worden (denk aan OV chipkaart kregen we ook door ons neus gebeurd)

met........

De botsing die dat zou kunnen opleveren met de op dit moment heersende werkacceptatie plicht.

Prima dat werk dat je aangeboden krijgt geaccepteerd moet worden.

Maar met dit soort praktijken vind ik dat dus niet meer zo prima, het kan best zijn dat dit pas naar boven komt tijdens een verdere sollicitatie ronde en als je dan zegt nou dan stop ik ermee dan zegt EEN bijstandsorganisatie, mooi jij krijgt 1 maand geen uitkering.

Ik zal je uit de droom helpen, ik heb zelf geen bijstandsuitkering. Maar ik heb het in het verleden meegemaakt dat door te zeggen dat bepaald werk niet mogelijk was om te doen (let op, geen eigen vervoer om op werklocatie aanwezig te zijn op een tijdstip dat er geen openbaar vervoer rijdt) zo'n korting wel werd opgelegd (kreeg ik uiteindelijk wel terug, maar ga de ontstane schuldsituatie maar weer eens terugdraaien) "mijn" uitkering dus. Die ik mogelijk zou kunnen hebben als je kijkt naar de huidige economie.

Ik vind het dus niet alleen eng dat zo'n RFID chip nu in het werk leven bestaat onder het personeel, maar nog enger als ik kijk in combinatie van bijvoorbeeld zoiets als bovengenoemd voorbeeld.

Deze post delen

@Novitamya

Ik denk dat ze zoiets niet kunnen verplichten omdat je in Nederland altijd nog baas bent over eigen lichaam en het bij wet verboden is dat anderen over jouw lichaam beslissen. (uitzonderingen daargelaten zoals in situaties dat je zelf niet in staat bent om t beslissen)

Artikel 11: Onaantastbaarheid lichaam

Dit artikel hoort bij artikel 10 (Recht op privacy). Iedereen is de baas over zijn eigen lichaam. De overheid mag niets met je lichaam doen, als je dat niet wilt. Ook anderen mogen niets met je lichaam doen, als je dat niet wilt. Niemand mag je bijvoorbeeld pijn doen. Ook mag niemand je medicijnen geven, als je dat niet wilt. Zelfs medische keuring, of het knippen van je haren mag niet, als je daarvoor geen toestemming geeft.

http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vgrnblu821m2

Deze post delen

Het lijkt me iets voor allebei, dus geen graaiers aan de bovenkant en minder uitzichtloze kansarmen aan de onderkant.

Voor wat dat laatste betreft, mijn ogen gingen open toen ik het boek Life at the Bottom las, van een Engelse psychiater die in de slechtste buurten van Engeland werkt in een ziekenhuis en gevangenis. Heel confronterend.

Ja, ik snap je (denk ik).

Mijn punt was dus alleen dat, in mijn ogen, dit niet het meest belangrijke aspect is. :)

• Leuk 1

Deze post delen

@Novitamya

Ik denk dat ze zoiets niet kunnen verplichten omdat je in Nederland altijd nog baas bent over eigen lichaam en het bij wet verboden is dat anderen over jouw lichaam beslissen. (uitzonderingen daargelaten zoals in situaties dat je zelf niet in staat bent om t beslissen)

http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vgrnblu821m2

Maar gijzelen (dus je hele lichaam meenemen) omdat het onmogelijk is een betalingregeling te treffen bij het CJIB mag dan weer wel. En mijn mening is, wat er in de grondwet staat kan ook veranderd worden.

De overheid mag niks met mijn lichaam doen als ik dat niet wil, maar ben/was wel verplicht om mijn vinger op een inktmatje te leggen en vast te laten leggen omdat ik de verplichte ID kaart moest halen. Dat is ook iets doen met mijn lichaam.

Kinderen die onterecht bij hun ouders weggehaald worden tegen hun wil in (let op het woordje onterecht) Het hele lichaam wordt verplaatst tegen de wil in.

Ik heb dingen gezien die letterlijk tegen de wet in gaan en rechters die daar doodleuk in meegaan. Dus nee, sorry, de wet geeft mij geen vertrouwen dat dit niet kan gebeuren. Grondwet of niet. Er zijn wel meer wetten en internationale verdragen e.d. die ronduit niet nagekomen worden.

Ik schijn volgens diezelfde grondwet recht te hebben op vrijheid van meningsuiting.... maar blijkbaar geldt die vrijheid tot het moment dat iemand zich misschien wel eens beledigd zou kunnen voelen. Nee dank u.

Bovengenoemde actie is simpelweg een rustige manier om mensen aan het idee te laten wennen en dan wordt het alleen maar makkelijker om dingen in de toekomst te verplichten. Bovendien hoelang kennen we deze chips nou eigenlijk? Kan me niet voorstellen dat er gekeken is naar lange termijn effecten.

En nog iets, wat dacht je van de maatschappij die van alles vind. Je werkt op een afdeling met 10 collega's, iedereen behalve jij gebruikt de chip. Jij ligt er dan al snel uit, want jij bent anders en doet niet mee, gevolg, je past niet in het team, gevolg binnen no time sta je op straat.

Dat er mensen zijn die vrijwillig hun dier laten chippen prima, dat er mensen zijn die geheel vrijwillig in een vrije tijds situatie nut van denken te hebben ook prima, maar op de bedrijfsvloer heeft dit veel meer gevolgen dan men in eerste instantie denkt.

Deze post delen

Ik zie wel voordelen hoor !!

Meteen koppelen aan je bankpas, pincodes, geheugen voor opslag foto's en documenten, GPS, data voor telefoneren/App-en/forum bezoeken, enz.

Mogelijkheden zijn onbeperkt !!

Deze post delen

Gedeeltelijk ben ik het met je eens. Maar om zoiets wettelijk mogelijk te maken, is er een wijziging nodig van de grondwet. Die grondwet kan alleen veranderd worden als twee opéénvolgende kabinetten met instemming van de 1e kamer een wijziging doorvoeren.

Daar gaat dus minimaal een paar jaar overheen.

Daarnaast zijn er talloze internationale verdragen waar ook Nederland zich aan dient te houden en die dit soort dingen expliciet verbieden.

Dus als zoiets ingevoerd zou worden, dan moeten er heel wat wetten, nationaal en internationaal gewijzigd worden. De kans dat alle aangesloten landen akkoord gaan met zo'n wijziging, is verwaarloosbaar. Ze kunnen het nu al niet eens worden over de vluchtelingen problematiek en dat gaat dan alleen nog om landen binnen de EU.

Dat de politie bijvoorbeeld wel vingertjes mag afdrukken en zelfs een bloedproef mag doen zonder jou toestemming, is ook dichtgespijkerd in de politiewet waar deze uitzonderingen in zijn vastgelegd.

Ik ben het met je eens dat druk vanuit collega's ertoe zou kunnen leiden dat mensen zich verplicht voelen om zo'n chip te laten inschieten. Maar dat is dan uiteindelijk toch de beslissing en verantwoording van de persoon zelf.

Of dit een gevaarlijke ontwikkeling is? Ik denk het niet omdat het wettelijk goed geregeld is en bovendien zie ik het nut niet er niet zo van in. Het is een nieuwtje en mensen zoeken graag de grenzen op van wat kan en mag. Maar al snel zullen ze erachter komen dat het praktisch nogal wat onmogelijkheden kent. Zo'n chip kaart is vele malen handiger. Denk bijvoorbeeld alleen maar aan het feit dat als iemand ontslagen wordt bij zo'n bedrijf. Dan moet die chip verwijderd worden en dat is toch een behoorlijke ingreep. En zo zijn er vast nog veel meer bezwaren te bedenken.

Het is wel goed dat de discussie hierover gevoerd wordt.

Nog zo'n mooi voorbeeld waar de laatste tijd veel om te doen is, zijn bijvoorbeeld de sex robots.......

http://www.robots.nu/seks-robot/

Deze post delen

Ik zie wel voordelen hoor !!

Meteen koppelen aan je bankpas, pincodes, geheugen voor opslag foto's en documenten, GPS, data voor telefoneren/App-en/forum bezoeken, enz.

Mogelijkheden zijn onbeperkt !!

ehhh, enig idee wat de opslag capaciteit van een rfid is?

Deze post delen

ehhh, enig idee wat de opslag capaciteit van een rfid is?

Ik moest het even opzoeken, maar het kan verschillen van enkele bits tot meer dan 1 megabit. Niet zoveel dus...

Maar goed, chippen lijkt me beter dan een barcode in je nek ;)

Deze post delen

Maar goed, chippen lijkt me beter dan een barcode in je nek ;)

Gaat niet, heb eens gevraagd of ik de barcode van Haribo Goldbären in m'n nek kon laten zetten, er werd me toen gemeld dat dit niet zou gaan werken bij de kassa van de Lidl. ....mja, dan is er ook geen lol aan.

• Leuk 1

Deze post delen

Er is toch ook ergens een café waar je kan betalen via een RFID-implantatie.

Mensen die vanuit dit bedrijf zo'n implantaat nemen kregen dan korting op hun drankjes oid.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...