Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

hiddegr

23 september, wat gebeurt er allemaal.

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Misschien zorgen de experimenten bij CERN wel enige schade? https://www.youtube.com/watch?v=E_S6ko7CBto

high peak bij Cern en gelijktijdig stevige aardbeving....

ik weet het niet.

@Richard434 legt het hier mooi uit. http://preppers.nl/forum/threads/13640-23-september-wat-gebeurt-er-allemaal?p=386328&viewfull=1#post386328

Desondanks blijft het voor de meeste mensen natuurlijk lastig te begrijpen wat ze daar aan het doen zijn, vergt zo'n beetje universitaire graad natuurkunde en die heb ik ook niet. :o

Deze post delen

Richard legt het hier mooi uit. http://preppers.nl/forum/threads/13640-23-september-wat-gebeurt-er-allemaal?p=386328&viewfull=1#post386328

Desondanks blijft het voor de meeste mensen natuurlijk lastig te begrijpen wat ze daar aan het doen zijn, vergt zo'n beetje universitaire graad natuurkunde en die heb ik ook niet. :o

tss niet eens? ze nemen ook maar iedereen aan als mod tegenwoordig

;)

Deze post delen

23 sept doomsday is begonnen!

Al het licht is hier verdwenen en er valt water uit de lucht, ook verplaatst lucht zich op snelle wijze over de weilanden hier!!!!!!!!!!!!!!

Deze post delen

Ik dacht dat ze bij CERN antimaterie maakten :p

Ja en Nee.. ;)

Maar dat is echt hogere Kwantum mechanica, als je wilt, PM me maar, zal ik het proberen in zo begrijpelijk mogelijke taal uit te leggen.

Doe toch een poging:

Wat ze in de LHC doen, is enorm kleine deeltjes, (Neutronen) heel hard (tegen de lichtsnelheid aan) op elkaar botsen zodat deze uit elkaar spatten in de bouwstenen van het heelal.

Door deze botsingen zijn deze kleinste deeltjes meetbaar en daardoor bestudeerbaar.

Echter, vervallen deze deeltjes door hun botsingen, hierdoor zijn er zowel de gewone als hun anti-deeltje waarneembaar.

Maar het daadwerkelijk creëren van Antimaterie, dat langer stabiel blijft zonder met hun "gewone" deeltje te reageren, zoals in boeken en films (Angels vs Demons bijvoorbeeld) is nog steeds een droom voor Natuurkundigen.

Vooral omdat 1 gram antimaterie in reactie met 1 gram materie qua energie ongeveer hetzelfde oplevert als 3 (!!) keer de atoombom op Hiroshima! )

Deze post delen

Ja en Nee.. ;)

Maar dat is echt hogere Kwantum mechanica, als je wilt, PM me maar, zal ik het proberen in zo begrijpelijk mogelijke taal uit te leggen.

Doe toch een poging:

Wat ze in de LHC doen, is enorm kleine deeltjes, (Neutronen) heel hard (tegen de lichtsnelheid aan) op elkaar botsen zodat deze uit elkaar spatten in de bouwstenen van het heelal.

Door deze botsingen zijn deze kleinste deeltjes meetbaar en daardoor bestudeerbaar.

Echter, vervallen deze deeltjes door hun botsingen, hierdoor zijn er zowel de gewone als hun anti-deeltje waarneembaar.

Maar het daadwerkelijk creëren van Antimaterie, dat langer stabiel blijft zonder met hun "gewone" deeltje te reageren, zoals in boeken en films (Angels vs Demons bijvoorbeeld) is nog steeds een droom voor Natuurkundigen.

Vooral omdat 1 gram antimaterie in reactie met 1 gram materie qua energie ongeveer hetzelfde oplevert als 3 (!!) keer de atoombom op Hiroshima! )

Bedankt voor het antwoord. Heb van de week Angels vs Demons gekeken dus moest er aan denken.

Heb gelukkig geen kwantum mechanica gehad maar heb het gehele concept altijd erg interessant gevonden. Net zoals het "God" deeltje dat wel/niet/wel/niet bestaat.

Bedankt voor de uitnodiging, maar na 6 jaar Natuurkunde was ik er wel klaar mee ;)

• Leuk 1

Deze post delen

Bedoelen ze niet her jaar 23 ofwel 2023?? Als het volgens de zelfde formule gaat als die ze voor de maya kalender gebruikt hebben......

Deze post delen

De Paus is nu in de VS en zal de VN later toespreken. Hel en verdoemenis wordt verwacht.

Maar wat is er nu aan de hand, iets veel ergers:mad:

Veel erger kan het niet worden zo'n belangrijke man in een FIAT wat moet er nu nog terechtkomen van de wereld:confused:

Paus verrast Amerikanen met zijn auto: een kleine Fiat

[ATTACH=CONFIG]20895[/ATTACH]

Het eerste bezoek van paus Franciscus aan de Verenigde Staten is dinsdag begonnen met een ritje in een goedkope gezinsauto. Amerikaanse media reageerden verbaasd op de keuze van de kerkleider voor een Fiat, een groot contrast met de motorstoet vol SUV's van hun eigen leider

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4147949/2015/09/23/Paus-verrast-Amerikanen-met-zijn-auto-een-kleine-Fiat.dhtml

Deze post delen

De Paus is nu in de VS en zal de VN later toespreken. Hel en verdoemenis wordt verwacht.

Maar wat is er nu aan de hand, iets veel ergers:mad:

Veel erger kan het niet worden zo'n belangrijke man in een FIAT wat moet er nu nog terechtkomen van de wereld:confused:

Paus verrast Amerikanen met zijn auto: een kleine Fiat

[ATTACH=CONFIG]20895[/ATTACH]

Het eerste bezoek van paus Franciscus aan de Verenigde Staten is dinsdag begonnen met een ritje in een goedkope gezinsauto. Amerikaanse media reageerden verbaasd op de keuze van de kerkleider voor een Fiat, een groot contrast met de motorstoet vol SUV's van hun eigen leider

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4147949/2015/09/23/Paus-verrast-Amerikanen-met-zijn-auto-een-kleine-Fiat.dhtml

Het is een Fiat 500L en die zijn qua Europese begrippen echt niet klein.

Greener

Deze post delen

Grote kans dat het regent op 23 september.

En het regent hier al de hele dag. Soms giet het zelfs, en soms miezert het.

Deze post delen

23 sept is ook de dag van de grote informatie overdracht tussen banken en de IRS.

Onderstaande betreft Canada maar het speelt wereldwijd en leidt ertoe dat veel Amerikanen hun nationaliteit opzeggen.

"Court records state that the first exchange of information is to take place on Sept.*23"

http://www.financialpost.com/m/wp/blog.html?b=business.financialpost.com//legal-post/canadian-judge-denies-quick-end-to-transfer-of-financial-information-to-u-s-under-fatca

Deze post delen

Ik heb wel het idee dat het steeds minder licht is. Alsof de zon verduisterd wordt.

De zon zie ik ook niet want er hangt een lage witte wolkendeken. Of is dah nu chemtrail als deken ?

Deze post delen

Gast tom666

23 september.

De topman van Volkswagen neemt ontslag na gesjoemel met nu al 11 miljoen dieselwagens in de VS.

Misschien komt er nog wat boven vandaag uit een stinkende put.

Deze post delen

Zeg, kan ik zo nog even relexen in bad !? 19:30 journaal gezien, en het ziet er niet heel gek uit! Of beter nog even wachten :eek:

Denk het wel.

Ome Willem heeft de Wehkamp gesponsord (zal wel weer een complot achter zitten) dus economie gaat op volle toeren.

Deze post delen

Angstig stil en donker buiten. de kat kijkt me aan en wil niet er niet uit. het staat daar maar te draaien bij zijn voerbak. brrrr

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...