Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Waarom draagt politie vuurwapens tijdens CAO acties?

Recommended Posts

Nu.nl: Politie dreigt met nieuwe acties als bod Van der Steur uitblijft

De politiebonden dreigen met een nieuwe golf van cao-acties als minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie) niet met een nieuw voorstel komt voor meer loon en betere arbeidsvoorwaarden.

http://www.nu.nl/binnenland/4127160/politie-dreigt-met-nieuwe-acties-als-bod-van-steur-uitblijft.html

Ik zag de beelden net op tv van hoe ze de toegang tot diverse ministeries vandaag geblokkeerd hadden. Waar ik echter wel even van stond te kijken is dat ze tijdens deze acties gewoon hun vuurwapen bij zich hebben, zoals je ook kunt zien op de diverse foto's bij het artikel hierboven.

Is dit normaal? Is dit logisch? Ik kan het niet beargumenteren, maar ik vind het erg dubieus dan wel intimiderend dan wel 'verkeerd'. Ze dragen op dat moment niet hun wapen om hun vak uit te oefenen, maar ze staan daar voor hun eigen belangen. Prima dat ze daar voor op komen, maar ik snap niet dat ze daarbij hun wapen mogen dragen.

Zie ik iets over het hoofd?

Graag jullie kijk hierop.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar heb wel een idee.

Pure speculatie:

Zoals bij elke betoging is er bij deze staking ook officieel politie aanwezigheid vereist.

Echter staken die "mee" door ook de hesjes en dergelijke aan te doen, maar moeten dus, om hun eigen betoging in de hand te houden wel hun volledige kloffie aan.

@Dr.Prepper Agenten dragen buiten diensttijd ook vaak een wapen. Het mocht altijd al. Maar onlangs is er een brief geweest van de minister waarin staat het het iedere agent geacht word om buiten diensttijd vuurwapen dragend te zijn i.v.m. dreigingen. Of iedereen het doet...

Als dat zo is dan zouden ze wel eerst eens aan andere pistolen en holsters moeten gaan denken .... want wat ze nu hebben kan je nou privé niet echt makkelijk meenemen.

M'n neef zit trouwens bij die gasten .... en ik heb 'm hier nog nooit in de tuin zien zitten met z'n wapen op z'n heup ..... eh, behalve dan die ene keer dat ie in uniform kwam en z'n bus arrestatie-style op de oprit hier had geplemt .... had toen wel wat uit te leggen aan de buurt :rolleyes:

Nu.nl: Politie dreigt met nieuwe acties als bod Van der Steur uitblijft

Is dit normaal? Is dit logisch? Ik kan het niet beargumenteren, maar ik vind het erg dubieus dan wel intimiderend dan wel 'verkeerd'. Ze dragen op dat moment niet hun wapen om hun vak uit te oefenen, maar ze staan daar voor hun eigen belangen. Prima dat ze daar voor op komen, maar ik snap niet dat ze daarbij hun wapen mogen dragen.

Zie ik iets over het hoofd?

Graag jullie kijk hierop.

Een politie agent is 24 uur per dag in functie. Het is werktijd ook nog eens, staken is geen vrije tijd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...