Ga naar inhoud
GENEGEERD

Advies gezocht over 'energie opwekkende kruiden'


Range

Aanbevolen berichten

@Range: ik ben geen arts, maar ik heb ook een tijd last gehad van bewusteloos raken, vaak 's nachts.

 

Ben je er nog achter gekomen wat de oorzaak van het flauwvallen is misschien heb ik er wat aan.

 

Wat heeft de huisarts gevonden, bij mij niets.

 

Dat probleem heb ik ook gehad, een keer achter de computer tegen de CV aan gedonderd, mijn maatje stormde onder de does vandaan en toen kwam ik bij, een keer met een vergadering lag ik plots tegen haar aan, ook in de gang lag ik een keer voor pampers, ik word dan even misselijk en dan ben ik weg, ook stopten we ergens om wat te eten ik voelde weer de misselijkheid opkomen en ben intenser gaan ademen, ondertussen zal ik alles dubbel na een tijdje ging het steeds wat beter gelukkig had mijn maatje niets op gemerkt die zat lekker te eten, ik heb ook een oppervlakkige ademhaling, misschien had ik steeds een zuurstof te kort, geen idee, ja ik heb ook een lekkende hartklep, en een hoge bloed onderdruk maar denk niet dat dat het is geweest.

 

O ja, snachts word ik redelijk vaak wakker en ben dan buiten adem, als of ik een tijdje niet heb geademd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij zijn de belangrijkste tips al gegeven, enige dat ik kan doen is die tips uit eigen ervaring bevestigen.

Ook ik raak vrij snel overprikkelt, en wat ik geleerd heb is dat die overprikkeling negeren en willen omzeilen alleen maar averechts werkt. Vergelijk het met je huis, heel simpel gezegd als het netwerk overbelast wordt vliegen de stoppen er uit. Oplossing is niet om te kijken hoe je ondanks die doorgeslagen stoppen toch door kan gaan, maar om te kijken hoe je de belasting kan reguleren. Om te voorkomen dat je het punt van overbelasting bereikt.

 

Ik denk dat er heel veel dingen zijn die je hier bij kunnen helpen. Bewustwording is denk ik de eerste stap. Wat gebeurt er in je hoofd, welke prikkels komen binnen, wat hooudt je bezig, wat vraagt veel energie van je?

Je spreekt over een overdosis informatie, misschien kan je een manier vinden om die informatie beter te kunnen verwerken. Bijvoorbeeld als je vragen hebt die op te schrijven zodat ze niet blijven rondspoken, jezelf afvragen welke informatie jij echt belangrijk vindt en je daar op richten, meer momenten van rust inlassen, etc. Misschien werkt het om, als je merkt dat je hoofd erg vol raakt, ontspanningsoefeningen te doen of te gaan mediteren. Zo kan je even ontsnappen aan al die prikkels, en ruimte creëren om te focussen op datgene dat je daadwerkelijk belangrijk vindt.

 

Het belang van goede voeding kan ik natuurlijk alleen maar onderstrepen. Zelf merk ik dat als ik veel suikers gegeten heb (beter gezegd, had), mijn hoofd zo onvoorstelbaar actief wordt dat ik het zelf niet meer kan volgen en het alleen nog maar een grote hyperactieve schreeuwende kermis is.

 

Nou ja, zomaar wat korte kleine tips als aanvulling op de bovenstaande berichten, ik hoop dat je er wat aan hebt :)

 

O de reactie misschien op de verkeerde plek geplaatst.

 

Sommige mensen kunnen zo actief met hun hersens bezig zijn dat ze al hun energie verbruiken en haast geen stap meer kunnen verzetten, en moeten gaan slapen om weer bij te komen.

Overspannen personen kunnen het zelfde ervaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je er nog achter gekomen wat de oorzaak van het flauwvallen is misschien heb ik er wat aan.

 

Wat heeft de huisarts gevonden, bij mij niets.

 

Dat probleem heb ik ook gehad, een keer achter de computer tegen de CV aan gedonderd, mijn maatje stormde onder de does vandaan en toen kwam ik bij, een keer met een vergadering lag ik plots tegen haar aan, ook in de gang lag ik een keer voor pampers, ik word dan even misselijk en dan ben ik weg, ook stopten we ergens om wat te eten ik voelde weer de misselijkheid opkomen en ben intenser gaan ademen, ondertussen zal ik alles dubbel na een tijdje ging het steeds wat beter gelukkig had mijn maatje niets op gemerkt die zat lekker te eten, ik heb ook een oppervlakkige ademhaling, misschien had ik steeds een zuurstof te kort, geen idee, ja ik heb ook een lekkende hartklep, en een hoge bloed onderdruk maar denk niet dat dat het is geweest.

 

O ja, snachts word ik redelijk vaak wakker en ben dan buiten adem, als of ik een tijdje niet heb geademd.

Gewoon verder doen zoals je bezig bent, komt dan vanzelf goed... Als er leven is na de dood, post dan nog 'es een leuk berichtje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je er nog achter gekomen wat de oorzaak van het flauwvallen is misschien heb ik er wat aan.

 

Wat heeft de huisarts gevonden, bij mij niets.

 

Dat probleem heb ik ook gehad, een keer achter de computer tegen de CV aan gedonderd, mijn maatje stormde onder de does vandaan en toen kwam ik bij, een keer met een vergadering lag ik plots tegen haar aan, ook in de gang lag ik een keer voor pampers, ik word dan even misselijk en dan ben ik weg, ook stopten we ergens om wat te eten ik voelde weer de misselijkheid opkomen en ben intenser gaan ademen, ondertussen zal ik alles dubbel na een tijdje ging het steeds wat beter gelukkig had mijn maatje niets op gemerkt die zat lekker te eten, ik heb ook een oppervlakkige ademhaling, misschien had ik steeds een zuurstof te kort, geen idee, ja ik heb ook een lekkende hartklep, en een hoge bloed onderdruk maar denk niet dat dat het is geweest.

 

O ja, snachts word ik redelijk vaak wakker en ben dan buiten adem, als of ik een tijdje niet heb geademd.

Lijkt wel alsof je een gesprek met jezelf hebt, lastig te begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst hartelijk dank allen voor de reacties en moeite! Ik had het druk deze week...poeh!

 

@Range ik ben absoluut geen (medisch) expert, en wil ook helemaal niet betweterig doen maar dat klinkt niet als overprikkeling maar als kortsluiting.

In mijn ogen doe je jezelf en jouw lichaam meer plezier door je lichaam de gelegenheid te geven daarvan te herstellen, dan je lichaam te dwingen energie te genereren en verbruiken die het beter in herstel kan stoppen.

 

De kortsluiting (het verlammen) is een heel duidelijk signaal dat je lichaam geeft, ik denk dat het wijzer is om daar naar te luisteren dan te proberen het te saboteren.

Dat is natuurlijk puur mijn persoonlijke mening, en ik zeg het met de beste intenties :)

 

-edit sorry dat het geen antwoord op je vraag is, die kan ik namelijk helaas niet voor je beantwoorden.

 

Ja en nee. De verlamming komt niet rechtstreeks door overprikkeling. Het is de hoofdpijn. Nu heeft de hoofdpijn bij mij het nare effect dat het stukje wat als eerste mijn schedel raakt de spierkracht regelt. Het had net zo goed mijn zintuigen, blaas, zenuwbanen of ander zaken kunnen ontregelen maar de plek op mijn hersenen die het eerste contact met mijn schedel maakt regelt schijnbaar de spierkracht.

 

Verder ben ik het geheel met je eens dat voorkomen beter dan genezen is. Echter is het vaker niet dan wel dat ik daar een aanwijsbare oorzaak aan kan geven vóórdat het nog zou gebeuren. Kortom ik loop achter de feiten aan en zal dus moeten redden wat ik kan redden. Nu heb ik methodes die de hoofdpijn wel omlaag krijgen maar dan heb ik alsnog veel energie verloren. En die energie die ik verloren heb wil ik terug krijgen door kruiden die het 'herstel proces' aanwakkeren.

 

Psychiater bezoeken lijkt mij.

 

Kom er net vandaan na 7 en een half jaar. Sterker nog, dankzij dit zooitje incompetentie heb ik juist ditgene opgelopen waar ik nu de community om hulp vraag.

 

http://www.lto3.nl/

 

Hier hoor ik goede verhalen over mbt add/adhd enz. Zelf nog niet geprobeerd maar wie weet heb je er iets aan.

 

En zoals Keyser Suze al aangaf, misschien toch een bezoek brengen aan professionele hulp, je bent pas 23 man!

 

Dank voor de link! Ga ik nog op onderzoek uit! Professionele hulp krijg ik al dus ik richt mijn pijlen op jullie (veel meer diverse) kennis dan wat er hier ter beschikking is.

 

De kruiden die ik onder je linkjes vind zijn niet per definitie de beste energiegevers (sterker nog een deel van de kruiden kan hallucinaties tot gevolg hebben, met overprikkeling niet de beste combinatie lijkt mij zo).

Bovendien is energie of vermoeidheid, zoals hier boven al wordt beschreven, een breed begrip. Uit je verhaal maak ik een beetje op dat je misschien niet zo zeer opzoek bent naar energie (koffie, cacao, guarana), als naar herstel (wat heel specifiek is aan wat er mis is) of rust/ontspanning (valeriaan, sint janskruid, passiebloem, om maar wat te noemen). Heel andere dingen, die elkaar heel erg kunnen bijten.

 

Een keer overleggen met een huisarts lijkt me geen onverstandige optie in dit geval. Hij of zij kan met je kijken of er een oorzaak is te vinden voor je klachten. In mijn ogen verstandiger dan zomaar wat te gaan slikken (supplementen, vitamines etc.). Een theetje van het een of het ander kan (meestal!) geen kwaad, als ondersteuning. Wanneer je weet wat precies je klachten veroorzaakt kan je verder kijken, en het zelfs met je huisarts/arts/oid hebben over het gebruik van natuurlijke middelen als dat je meer aanspreekt.

 

Ja ik kom er achteraf achter dat:

A) die twee linkjes op dezelfde website uitkomen (hoe dat kan geen idee)

B) de url het al heeft over smartshop. Ik ben niet voor drogerende kruiden, dus dit was wat onhandig gepost achteraf gezien.

C) Het woord 'stresshoofdpijn' is wat de huisarts als 'diagnose' heeft gesteld.

 

Verder dankjewel voor de kruiden die je opnoemt. Ik ken ze van naam (en sommige heb ik al eens van vernomen dat het inderdaad dat doet wat je opsomt) maar misschien moet ik er maar meer mee doen.

 

Probeer anders accupuntuur

 

Als we toch die kant op gaan ga ik liever voor accupressuur hehe.

 

Ik neig eigenlijk naar neuroloog omdat mijn eerste ingeving epilepsie is of een andere vorm van kortsluiting in de hersenen. In elk geval naar je HA voor overleg en doorverwijzen, want dit moet je niet willen oplossen met kruiden, etc. zonder dat je de oorzaak kent.

 

Dat dacht ik (en velen met mij) ook. Huisarts beweerde dat dit niet geen enkel nut had en er op een MRI scan niks zichtbaar zou zijn.

 

het klinkt een beetje alsof je je lichaam te slim af wilt zijn door iets te verzinnen met je hoofd.

helaas werkt het zo niet.

trust me i have tried

 

ik ben herstellende van een burn-out en ook nog snel prikkelgevoelig. ik heb al veel geleerd over grenzen aangeven/voelen maar soms ga ik er toch nog per ongeluk overheen.

mijn lichaam komt dan ook met heftige signalen. beste remedie bij mij is dan plat op bed liggen, ramen en gordijnen dicht. ff geen prikkels, geen telefoon, gewoon rusten.na 2 uur is het dan over.

verder helpt het bij mij om geen koffie, cola of alcohol te drinken, dan ga ik sneller over mijn grenzen heen en moet ik later tol betalen

ik drink nu veel water en kamille thee.

 

ik ben allang ziek ( sinds 2013) en de moeilijkste en pijnlijkste les die heb moeten leren is accepteren dat je geen energie kunt uitgeven die je niet hebt. luisteren naar je lichaam ( geen pieken en dalen maar een saai/constant slome duikelaarsgangetje)

ik wou vaak zo graag, zoveel en was zo gefrustreerd dat ik als 35 jarige het leven van een oud omaatje leidde

ik heb ruim 2 jaar gevochten om meer te kunnen en het resultaat was minder kunnen.

pas toen de knop om ging, dit is het en meer niet ....kwam het herstel.....

heel stom maar wel waar.

 

laatste tip en die klinkt misschien raar.....regelmatig een beetje rauwe witlof eten !!!! ( 2 a 3 x per week een bakje/kommetje)

dit is goed voor je lever en kan verder niet zo veel kwaad

vanuit een holistische visie wordt de lever namelijk ook belast bij het verwerken van stress/emoties/trauma 's/ moeilijke beslissingen etc.

denk maar aan het spreekwoord iets op je lever hebben...

 

Dankjewel voor het delen van je verhaal. En rauwe witlof, jakkes! Maarja... ik moet toch wat he :p!

 

Een soort anabolen voor je hersenen zoek je dus, als dat toch eens zou bestaan had je niet hoeven te zoeken denk ik zomaar.

 

Het beste wat je nu kan gebruiken is iets met een bloeddruk en diploma's aan de muur..

 

Ik ben er van overtuigd dat wat ik in mijn hoofd kan bedenken zal bestaan (of heeft bestaan). Hoe gek dat ook klinkt, maar je zult soms moeten zoeken want ook al ligt het antwoord dichtbij, het kan af en toe ook een godskolere eind weg liggen xD!

 

@Range: ik ben geen arts, maar ik heb ook een tijd last gehad van bewusteloos raken, vaak 's nachts. Bij controle bij huisarts is wel iets gevonden, kan ik pilletjes tegen nemen. Sindsdien zijn de klachten afgenomen. Dus mijn advies is: eerst naar de huisarts, als die niets vind, of je hebt liever alternatieven dan kun je die gericht zoeken. Gewoon alle kansen benutten!

 

En al die kansen benut ik door nu hier op het forum om raad vragen.

 

Kijk, ik heb al best redelijke opties om de hoofdpijn weg te krijgen. Maar nog niks om het energie verlies dat daarmee gepaard gaat te compenseren. Als daar een mogelijkheid voor is ben ik superblij. Als die er niet is, nou dan heb ik er ook vrede mee. Ik heb er echter geen vrede mee om nu al te accepteren dat het er niet is. Zoals al wordt gezegd, ik ben 23, ik heb een leven voor me. Dat is echt wel een diepgaand onderzoek waard om te zien wat helpt en wat niet.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

kijken jullie wel uit met braamblad thee? regelmatig drinken hiervan is je lever niet al te blij mee.

 

Braamblad is volledig veilig. Ik weet niet waar je vandaan hebt dat je lever hier niet blij mee is? Er zitten vitamine A, B, C,in en mineralen ijzer, mangaan, kalium, mangaan en koper.

Een uitstekend kruid voor de algehele gezondheid. Het enige waar je bij op moet letten is dat je geen grote hoeveelheden thee er van drinkt tijdens zwangerschap, omdat de looistoffen in het braamblad een samentrekkend effect hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Braamblad is volledig veilig. Ik weet niet waar je vandaan hebt dat je lever hier niet blij mee is? Er zitten vitamine A, B, C,in en mineralen ijzer, mangaan, kalium, mangaan en koper.

Een uitstekend kruid voor de algehele gezondheid. Het enige waar je bij op moet letten is dat je geen grote hoeveelheden thee er van drinkt tijdens zwangerschap, omdat de looistoffen in het braamblad een samentrekkend effect hebben.

 

In meerdere filmpjes gezien dus uit voorzorg kijk ik er dan mee uit tenzij je een bron hebt waarin staat dat ik ongelijk heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Range ik zie dat er al veel adviezen zijn gegeven en ik ben er ook voor om naar de oorzaken te kijken ipv de symptomen proberen weg te toveren.

 

Ik zeg altijd: eerst medische oorzaken uitsluiten, dus eerst naar de huisarts. Kan die niets vinden, dan kun je er van uitgaan dat jouw systeem is vervuild. Die vervuiling kan komen door overbelasting, teveel informatie, etc. ook je lichaamssysteem kan vervuild zijn. Kijk eens naar wat je binnenkrijgt qua informatie en ook qua voeding.

 

Op mentaal gebied: Genoeg rust nemen, ontspanning, misschien ruimte geven aan interne gevoelens die je mogelijk hebt geblokkeerd. Focus op jezelf i.p.v. focus op informatie van buiten. (even algemeen gezegd, omdat ik niet genoeg van je weet om hier verder over uit te wijden)

 

Een detoxkuur kan zeker helpen. Google eens op detoxdieet of detoxkuur. Eet puur voedsel en er zijn zeker kruiden die je kunnen ondersteunen.

Kruiden die je zo kan gebruiken ivm toevoer mineralen, verwarmend en/of opwekkend effect: brandnetelblad, heermoes (deze kopen en niet plukken), vlierbes, berkensap, rozemarijn, tijm, geber en knoflook.

Een kruid dat helpt bij het verbeteren van prestaties ivm grotere opname van zuurstof in de lichaamscellen is Rhodiola. (hier is veel onderzoek naar geweest, staat ook op de nominatie voor onderzoek bij genezing van kanker) Ook werkt dit kruid tegen vermoeidheid (nogmaals eerst oorzaak nagaan) en concentratieproblemen. Niet vlak voor het slapengaan innemen en ook niet als je last hebt van paniekaanvallen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Range ik zie dat er al veel adviezen zijn gegeven en ik ben er ook voor om naar de oorzaken te kijken ipv de symptomen proberen weg te toveren.

 

Ik zeg altijd: eerst medische oorzaken uitsluiten, dus eerst naar de huisarts. Kan die niets vinden, dan kun je er van uitgaan dat jouw systeem is vervuild. Die vervuiling kan komen door overbelasting, teveel informatie, etc. ook je lichaamssysteem kan vervuild zijn. Kijk eens naar wat je binnenkrijgt qua informatie en ook qua voeding.

 

Op mentaal gebied: Genoeg rust nemen, ontspanning, misschien ruimte geven aan interne gevoelens die je mogelijk hebt geblokkeerd. Focus op jezelf i.p.v. focus op informatie van buiten. (even algemeen gezegd, omdat ik niet genoeg van je weet om hier verder over uit te wijden)

 

Een detoxkuur kan zeker helpen. Google eens op detoxdieet of detoxkuur. Eet puur voedsel en er zijn zeker kruiden die je kunnen ondersteunen.

Kruiden die je zo kan gebruiken ivm toevoer mineralen, verwarmend en/of opwekkend effect: brandnetelblad, heermoes (deze kopen en niet plukken), vlierbes, berkensap, rozemarijn, tijm, geber en knoflook.

Een kruid dat helpt bij het verbeteren van prestaties ivm grotere opname van zuurstof in de lichaamscellen is Rhodiola. (hier is veel onderzoek naar geweest, staat ook op de nominatie voor onderzoek bij genezing van kanker) Ook werkt dit kruid tegen vermoeidheid (nogmaals eerst oorzaak nagaan) en concentratieproblemen. Niet vlak voor het slapengaan innemen en ook niet als je last hebt van paniekaanvallen.

 

Dankjewel voor je adviezen @Richa!

 

Ik denk dat ik het draadje maar weer sluit en hierover ga nadenken/onderzoeken. @Dr.Prepper, slotje a.u.b. :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In meerdere filmpjes gezien dus uit voorzorg kijk ik er dan mee uit tenzij je een bron hebt waarin staat dat ik ongelijk heb?

 

Da's lekker ;) ik vraag jou om een bron en nu moet ik via bronnen aantonen dat jij ongelijk hebt?? :-) Jouw bron: 'meerdere filmpjes' zegt mij niets, er wordt zoveel geluld in filmpjes. Ik kan een scala aan kruiden opnoemen die voor de lever (in combinatie met medicijnen) niet zo handig zijn en braamblad zit daar niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's lekker ;) ik vraag jou om een bron en nu moet ik via bronnen aantonen dat jij ongelijk hebt?? :-) Jouw bron: 'meerdere filmpjes' zegt mij niets, er wordt zoveel geluld in filmpjes. Ik kan een scala aan kruiden opnoemen die voor de lever (in combinatie met medicijnen) niet zo handig zijn en braamblad zit daar niet bij.

 

Dan heb ik jouw vraag over het hoofd gezien, maar snap je mijn punt? wie zegt dat jij gelijk hebt? Dat er veel onzin in filmpjes staat geef ik je helemaal gelijk in maar datzelfde geld voor het forum misschien leef jij helemaal zelfvoorzienend uit de bossen of misschien woon je 25hoog in een flat en kom je nooit de deur uit.

 

Ik zal het zo eens gaan opzoeken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hey,ik weet wel een energie opwekende kruid, coka. Niet die via de antillen versie maar als bladeren om op de kwauwen, koffie is geen kruid maar wel een bes ,geef ook energie. Maar je werk full time ,en heb vier kleine kinderen. Mischien is meer rusten beter, of met de hele gezin richting korsouw gaan voor een mand in de zon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Range Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar wellicht toch het uitzoeken waard.

Ik heb jaren gelopen met migraines vanuit mijn schedelbasis naar achter mijn oog. Meerdere keren per dag.

Uiteindelijk merkte ik dat er een kies waar ik een wortelkanaalbehandeling in gehad had, ook meeklopte. Foto's gehad, mri, bloed afgetapt enzovoort enz. Jarenlang. Het kon niet. Ik zou het te druk hebben (dat was wel zo) maar zelf minder druk zijn hielp niet.

Na 7 jaar inmiddels naar kaakchirurg verwezen. Wat blijkt? Een ontsteking die langzaam mijn kaak aanvroot en een wortelpunt die verkeerd zat. Kies eruit. Nu 3 mnd later ben ik bijna migraine vrij. Kan een half jaar duren nog maar het verschil is aanzienlijk.

Nek blijft een zwak punt door auto ongeluk en dat zal zo blijven maar die kloppende pijn achter mij oog heb ik nog maar zelden.

Al die zenuwen liggen zo dicht bij elkaar dat een kies dus al voor veel ellende kan zorgen.

 

Verder heb ik veel baat bij dryneedling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe voel ik mij niet zo fit en kom ik 'energie tekort'. Voornamelijk door een overdosis aan informatie. Nu ben ik de man die voor alles een oplossing zoekt en bij deze vraag ik hulp aan de community want ik kom er zelf niet meer uit.

 

Probeer eens : Coca bladeren, of coca-thee.

Werkt zeer goed, ook tegen maagklachten.

In veel speciaalzaken verkrijgbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien niet zo kruidenvrouwtjes-achtig, maar wel effe een snelle boost als je dus je energie kwijt bent een boost nodig hebt.

Dan neem ik een paracetamol met coffeïne.

 

Wat doet paracetamol met coffeïne en waarbij gebruik ik het?

 

Paracetamol werkt pijnstillend en koortsverlagend. Coffeïne versterkt mogelijk het pijnstillende effect van paracetamol en werkt opwekkend.

Het is te gebruiken bij verschillende soorten pijn, hoofdpijn, migraine, koorts, griep, verkoudheid, keelpijn, bijholteontsteking, middenoorontsteking, spierpijn, gewrichtspijn en menstruatieklachtenhttps://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=&oq=paracetamo+met+&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4NDKB_nlNL594NL594&q=paracetamol+met+coffeine+&gs_l=hp..1.0i22i30l5.0.0.0.17364...........0.YhgBtKN5Ae4

 

Ik gebruik het regelmatig als ik in de namiddag geen energie meer heb en dan ook erg veel slaap krijg, dan neem ik er 1 na 10 minuten 2 koppen koffie en na 1 uurtje ben je weer behoorlijk fit en helder. Ook lichte pijnen zijn dan weg.

 

Dan haal ik wel een uur of 11 voor ik dan na bed ga.

 

Ik kreeg deze tip van mijn zus die in de verzorging werkt en dan bij de late dienst ook de hele avond nog wakker moet zijn.

 

Ik vind het wel een uitkomst al ik effe geen kruiden in de buurt heb en voor een doosje betaal je 1,50 ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te snel om een slotje verzoeken @Range :) soms vinden andere mensen een onderwerp ook interessant en zijn er later nog mensen die ook wat zinnigs te vermelden hebben :)

 

Met betrekking tot dat braamblad. Er zit vitamine A in en een teveel aan vitamine A is slecht voor je. Maar wat is teveel, om hoeveel braamblad zou dat dan gaan. Dat ligt eraan wat voor andere dingen je consumeert waar veel vitamine A in zit. Braamblad zal dus ongeschikt zijn voor bijvoorbeeld kleine kinderen/ vrouwen die zwanger zijn. Daarom mogen ze ook geen lever eten of zo min mogelijk leverproducten eten. Dat komt door de slechte invloed van teveel vitamine A op de lever. Ik weet niet hoeveel vitamine A in braamblad zit. Ik vermoed dat het te vergelijken is met de slechte invloed van teveel zoethout thee. Mensen met een hoge bloeddruk doen er goed aan zoethout thee te vermijden. Mensen met een zeer lage bloeddruk kunnen er juist baat bij hebben.

 

Het kan dus zijn als je een vitamine A tekort heb, dat extra vitamine A je goed zal doen.

 

Verder denk ik dat het tijd wordt voor een andere huisarts en anders een second opinion. Hij is geen specialist en alleen in een ziekenhuis kunnen ze beoordelen hoe en wat voor onderzoek ze voor je kunnen doen. Zeker met betrekking tot een mogelijke vorm van epilepsie. Kortom ik zou gewoon het ziekenhuis bellen, vertellen wat je huisarts zei en dat jij vind dat er op zijn minst even gekeken moet worden en hoe je dan een second opinion kan krijgen, omdat je huisarts geen doorverwijzing wou geven.

 

LTO3 is iets wat ik wel geprobeerd heb, het hoofdbestanddeel is visolie eigenlijk, aangevuld met nog wat andere dingen die te maken hebben met het versterken van de werking. Ik merkte er wel verschil bij, mijn vriend (ADHD) eigenlijk erg weinig.

 

Zelf zoek ik eigenlijk ook wel zoiets. Er is van alles wat je beter doet slapen, maar natuurlijke producten die juist tegenover gesteld werkt is een stuk lastiger te vinden.

 

Een uitgebreid bloed onderzoek is misschien ook geen overbodige luxe, als er een vitamine tekort is, dan moet je weten welke vitamine het is en kan je dat met natuurlijke producten aanvullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te snel om een slotje verzoeken @Range :) soms vinden andere mensen een onderwerp ook interessant en zijn er later nog mensen die ook wat zinnigs te vermelden hebben :)

 

Met betrekking tot dat braamblad. Er zit vitamine A in en een teveel aan vitamine A is slecht voor je. Maar wat is teveel, om hoeveel braamblad zou dat dan gaan. Dat ligt eraan wat voor andere dingen je consumeert waar veel vitamine A in zit. Braamblad zal dus ongeschikt zijn voor bijvoorbeeld kleine kinderen/ vrouwen die zwanger zijn. Daarom mogen ze ook geen lever eten of zo min mogelijk leverproducten eten. Dat komt door de slechte invloed van teveel vitamine A op de lever. Ik weet niet hoeveel vitamine A in braamblad zit. Ik vermoed dat het te vergelijken is met de slechte invloed van teveel zoethout thee. Mensen met een hoge bloeddruk doen er goed aan zoethout thee te vermijden. Mensen met een zeer lage bloeddruk kunnen er juist baat bij hebben.

 

Het kan dus zijn als je een vitamine A tekort heb, dat extra vitamine A je goed zal doen.

 

Verder denk ik dat het tijd wordt voor een andere huisarts en anders een second opinion. Hij is geen specialist en alleen in een ziekenhuis kunnen ze beoordelen hoe en wat voor onderzoek ze voor je kunnen doen. Zeker met betrekking tot een mogelijke vorm van epilepsie. Kortom ik zou gewoon het ziekenhuis bellen, vertellen wat je huisarts zei en dat jij vind dat er op zijn minst even gekeken moet worden en hoe je dan een second opinion kan krijgen, omdat je huisarts geen doorverwijzing wou geven.

 

LTO3 is iets wat ik wel geprobeerd heb, het hoofdbestanddeel is visolie eigenlijk, aangevuld met nog wat andere dingen die te maken hebben met het versterken van de werking. Ik merkte er wel verschil bij, mijn vriend (ADHD) eigenlijk erg weinig.

 

Zelf zoek ik eigenlijk ook wel zoiets. Er is van alles wat je beter doet slapen, maar natuurlijke producten die juist tegenover gesteld werkt is een stuk lastiger te vinden.

 

Een uitgebreid bloed onderzoek is misschien ook geen overbodige luxe, als er een vitamine tekort is, dan moet je weten welke vitamine het is en kan je dat met natuurlijke producten aanvullen.

 

Ik snap je opmerking omtrent het slotje. Echter is dit wel heel erg specifiek op mijn situatie gericht. Ik open dan liever een andere topic met een andere (meer algemene) stelling.

 

De huisarts en second opinion. Dat vind ik een onverstandig plan. Ik kan het goed met hem vinden en ik heb er vertrouwen in (hoe gek het ook klinkt) dat als hij zegt dat er weinig te vinden zal zijn dat dat ook zo is. Het is ook niet dat ik 'geen energie' heb. Ik raak van stressvolle situaties heel snel uitgeput en kan niet snel genoeg meer op krachten komen (in verhouding tot anderen).

 

Je moet het zien als rusten op de bank. Sommigen met tv aan na een lach programma, anderen met een boek. Voor mij is het dutten/slapen. Onder de streep zal iedereen ontspannen, maar ik ben niet snel genoeg op krachten om na een stressvolle situatie en dutje 100% weer mee te draaien. Hoe meer info ik krijg hoe vermoeider ik wordt. Hoewel ik ook mensen ken die hoe meer info ze krijgen, hoe enthousiaster.

 

Voor mijn arme hoofd heb ik te veel ambitities haha! Ik ga ze wel waarmaken hoor, maar iemand die voor mij dingen kan aanhoren en opsommen werkt wel een stukje effectiever dan al ik het zelf eerst nog moet verwerken.

 

Als laatste over het bloed onderzoek, dat is inderdaad geen slecht plan. Prikken is weten in dit geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas goed uit welke kruiden je gebruikt als je de werking niet goed kent.

 

Heks ook in beroep veroordeeld tot celstraf.

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/4160005/2015/10/09/Heks-van-Kockengen-hoeft-niet-meer-terug-in-de-cel.dhtml

 

Zo stierf een van haar klanten toen hij in 2011 in verwarde toestand onder een vrachtwagen liep. Een vrouw werd na haar behandeling met ernstige gezondheidsklachten in het ziekenhuis opgenomen. Een Belg werd kreupel en bijna blind na een hartaanval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...