Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

apex

Waar moet de goudreserve opgeslagen worden?

Recommended Posts

Momenteel is de verdeelsleutel voor 612458 kilogram goud (27/01/2015):

Amsterdam 31%

New York 31%

Ottawa 20%

Londen 18%

Dit is dus alleen de DNB, dus even los van IMF en ECB.

http://www.dnb.nl/nieuws/nieuwsoverzicht-en-archief/nieuws-2014/dnb315314.jsp#

Zijn dit wel de meest geschikte locaties? Moet niet alles op Nederlandse bodem liggen? Of moeten we het risico juist spreiden?

Zelf denk ik dat er spreiding toegepast moet worden en meer dan nu het geval is, liefst onder landen met een sterk militair bondgenootschap en handelspartners, waar voornamelijk Duitsland (ja laat de grappen maar komen!) een grote rol in zou kunnen spelen. Ook moeten we denk ik kijken naar landen waar er nog een sterk leger en dienstplicht is (Zwitserland, Noorwegen, Oostenrijk, Israel ..)

Wat denken jullie?

Deze post delen

Ik zou zeker een aanzienlijk deel overzees bewaren, dit kan ook NZ of Australië zijn, in ieder geval niet alles in het EU continent, spreiden, maar wel met jaarlijkse controle op de fysieke aanwezigheid.

Zou in geval van conflict EU/NLD (dreigen) vallen, dan wil je niet alles in Amsterdam hebben liggen, of bij @MyronPrps op zolder.

Deze post delen

Ik zou zeker een aanzienlijk deel overzees bewaren, dit kan ook NZ of Australië zijn, in ieder geval niet alles in het EU continent, spreiden, maar wel met jaarlijkse controle op de fysieke aanwezigheid.

Zou in geval van conflict EU/NLD (dreigen) vallen, dan wil je niet alles in Amsterdam hebben liggen, of bij @MyronPrps op zolder.

Ik ben voor!

Deze post delen

@MyronPrps

Ik weet niet hoe jouw huis gebouwd is, maar Nederland had per eind 2014 een goudreserve van 612 ton. (Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Goudreserve)

Niet de meest betrouwbare bron, maar hou het aan als indicatie.

Uit bouwkundig oogpunt verwacht ik dat je zolder dit gewicht niet zonder problemen houdt! ;)

Komt bij, goud weegt 19,2 ton per kubieke meter, dus ik weet niet of je zolder een inhoud van ruim 31 kubieke meter heeft.. ;)

On Topic.

Zou het niet slim zijn om op een van onze eilanden (Bijvoorbeeld Sint Maarten of Aruba) een deel van het goud te leggen?

Ander werelddeel, maar wel eigen beheer.

Deze post delen

Als er een invasie is, is het handig om je goud in het buitenland te hebben (Zie WOII en Frankrijk) maar ECHT eigenaar ben je dan niet... Kijk maar naar het goud van Duitsland dat er 7 jaar over gaat doen om terug te komen...

Deze post delen

Momenteel is de verdeelsleutel voor 612458 gram goud (27/01/2015):

Amsterdam 31%

New York 31%

Ottawa 20%

Londen 18%

Dit is dus alleen de DNB, dus even los van IMF en ECB.

http://www.dnb.nl/nieuws/nieuwsoverzicht-en-archief/nieuws-2014/dnb315314.jsp#

Zijn dit wel de meest geschikte locaties? Moet niet alles op Nederlandse bodem liggen? Of moeten we het risico juist spreiden?

Zelf denk ik dat er spreiding toegepast moet worden en meer dan nu het geval is, liefst onder landen met een sterk militair bondgenootschap en handelspartners, waar voornamelijk Duitsland (ja laat de grappen maar komen!) een grote rol in zou kunnen spelen. Ook moeten we denk ik kijken naar landen waar er nog een sterk leger en dienstplicht is (Zwitserland, Noorwegen, Oostenrijk, Israel ..)

Wat denken jullie?

Moet 612458 kg ipv gram zijn of niet?

Deze post delen

@MyronPrps

Ik weet niet hoe jouw huis gebouwd is, maar Nederland had per eind 2014 een goudreserve van 612 ton. (Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Goudreserve)

Niet de meest betrouwbare bron, maar hou het aan als indicatie.

Uit bouwkundig oogpunt verwacht ik dat je zolder dit gewicht niet zonder problemen houdt! ;)

Komt bij, goud weegt 19,2 ton per kubieke meter, dus ik weet niet of je zolder een inhoud van ruim 31 kubieke meter heeft.. ;)

On Topic.

Zou het niet slim zijn om op een van onze eilanden (Bijvoorbeeld Sint Maarten of Aruba) een deel van het goud te leggen?

Ander werelddeel, maar wel eigen beheer.

Ik verzin wel wat, echt waar;)

Niemand verwacht dus misschien wel de beste plek

Deze post delen

Gast Toef

Mmm.....die beste plek he...ja ja.. :p

Deze post delen

Helaas is goud geen goed bouwmateriaal, anders had je de oplossing erbij gehad! ;)

Deze post delen

Wat denken jullie?

100% in Nederland, verspreid over 3 lokaties ofzo. Gezien de instabiliteit in het financiële systeem wil je zoveel mogelijk 'medezeggenschap' in eigen hand hebben. Zonder goud mag je echt niet meepraten als er een vervanging van de dollar als world reserve currency komt.

Deze post delen

Gast Toef

Het verplaatsen van die bult goud wordt dan ook nog een hele operatie, bedenk ik me net.

Deze post delen

Sinds de goudenstandaard is afgeschaft staat er toch niets meer tegenover. Als het systeem klapt dan is het toch oorlog en weg.

Ik zeg dus op een hoogtepunt verkopen en verminderen op de staatschuld en ook lekker gaan leunen op de reserves van andere EU landen.

PS niet zo dus als in eerdere jaren toen we tonnen goud hebben verkocht tegen een belachelijke koers.

Deze post delen

@MyronPrps

31 kuub past wel bij mij in het soutterain :)

Echter ben ik al blij met 1 kuub van dat nep-koper hoor. Ik ben niet zo hebberig :p

Deze post delen

Dat heb je dan denk ik verkeerd begrepen

Hoe weet u dat zo zeker?

Niemand is op dit moment geïnteresseerd om hier eerlijk over te zijn tegen het publiek

Deze post delen

Hoe weet u dat zo zeker?

Niemand is op dit moment geïnteresseerd om hier eerlijk over te zijn tegen het publiek

Ah je denkt dat het een complot is. Ik dacht dat het een misverstand over berichtgeving was :)

Deze post delen

Ah je denkt dat het een complot is. Ik dacht dat het een misverstand over berichtgeving was :)

:'( sinds ik preppers heb ontdek geloof ik bijna niemand meer.

Deze post delen

Sinds de goudenstandaard is afgeschaft staat er toch niets meer tegenover. Als het systeem klapt dan is het toch oorlog en weg.

Ik zeg dus op een hoogtepunt verkopen en verminderen op de staatschuld en ook lekker gaan leunen op de reserves van andere EU landen.

PS niet zo dus als in eerdere jaren toen we tonnen goud hebben verkocht tegen een belachelijke koers.

Maar Finca toch, hoe kan jij als vermeend PM adept nu adviseren om PM op het prijshoogtepunt te verkopen, omdat de waarde toch nihil wordt als het systeem klapt?

Heb je te lang in de zon op je dak in Spanje geklust?

Deze post delen

Maar Finca toch, hoe kan jij als vermeend PM adept nu adviseren om PM op het prijshoogtepunt te verkopen, omdat de waarde toch nihil wordt als het systeem klapt?

Heb je te lang in de zon op je dak in Spanje geklust?

Ik zeg niet dat ik mijn goudreserve verkoop, maar we hebben het over de NL voorraad. Zolang je een grote staatsschuld hebt zou ik regelmatig goud verkopen op een hoge koers en deze aflossen. Eventueel op laag moment weer wat inkopen etc. de staatsschuld moet omlaag als we de VS niet achterna willen gaan.

PS beschikking over kernwapens hebben lijkt momenteel de beste verzekering\bedreiging.;)

Deze post delen

. Zolang je een grote staatsschuld hebt zou ik regelmatig goud verkopen op een hoge koers en deze aflossen. Eventueel op laag moment weer wat inkopen etc. de staatsschuld moet omlaag als we de VS niet achterna willen gaan.

.;)

Wat mij dan weer op een idee brengt: haal het goud uit het buitenland niet terug, verkoop het als de prijs hoog is, en koop terug (wat dan natuurlijk wel gelijk in Nl opgeslagen wordt) als de prijs lager is.

Ok fort knox, dus jullie hebben ons goud nog?, dan verkoop ik bij deze X ton, maak het geld maar over dus. Zal eens een mailtje naar Rutte en de min. fin. sturen met dit idee.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...