Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Gunnie

Huisuitzetting

Recommended Posts

Zit nu RTL 5 te kijken.

Gaat over huisuitzettingen van burgers die de huur niet meer kunnen / willen betalen.

Je ziet mensen voorbij komen die het inderdaad zelf verkloot hebben met de huur ( eigen schuld )

Maar je ziet ook mensen voorbij komen die van geen enkele instantie hulp krijgen en gewoon simpel weg de huur niet kunnen betalen ( Werkloos, kunnen geen werk krijgen, met gezin ) en zo op straat worden gezet.

Sommige dingen grijpen je wel aan, stel je voor dat je zelf in zo een situatie zit.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Zit nu RTL 5 te kijken.

Gaat over huisuitzettingen van burgers die de huur niet meer kunnen / willen betalen.

Je ziet mensen voorbij komen die het inderdaad zelf verkloot hebben met de huur ( eigen schuld )

Maar je ziet ook mensen voorbij komen die van geen enkele instantie hulp krijgen en gewoon simpel weg de huur niet kunnen betalen ( Werkloos, kunnen geen werk krijgen, met gezin ) en zo op straat worden gezet.

Sommige dingen grijpen je wel aan, stel je voor dat je zelf in zo een situatie zit.

Tja lang of kort, asielzoekers moeten uiteindelijk ook een woning op deze krappe markt zien te krijgen.:p (just kidding)

Ik ben zelf geen voorstander van dergelijke TV programma's maar er zit altijd een kern van waarheid in. De realiteit is dat steeds meer mensen in de problemen zijn gekomen en zeker niet iedereen door de eigen schuld. NL kampt met 2,3 miljoen mensen die op bepaalde punten hulp nodig hebben, maar die is er vrijwel niet meer. Door de voortdurend stijgende belastingen en het schrappen van hulp op welke manier dan ook zullen steeds meer mensen op straat komen en\of in de financiële problemen. Dat zal zo door gaan totdat de mensen het niet meer pikken of zoals in Spanje en Griekenland ten tijde van de crisis er geen mensen meer worden uitgezet. Het is daarnaast belachelijk dat de huurprijzen voor sociale huurwoningen verreweg het grootste deel van iemands inkomen opslokken en dat deze mensen zonder toeslagen niet eens iets meer kunnen huren. Dat zegt dan weer iets over het verrotte systeem waarin we leven.

Deze post delen

Over vluchtelingen zeg ik niks meer ;)

Maar feit blijft dat de gemiddelde vasten lasten van Nederlanders op laten we zeggen 1200 euro in de maand liggen.

Kom je in de WW terecht of ziektewet , dan kan je inkomen zomaar zakken naar 300 of minder euro in de week van het UWV ongeacht werkjaren.

300 euro x 4 weken = 1200 euro ... dan heb je je vaste lasten betaald, maar geen eten, drinken of wat dan ook.

Lang leven het systeem hier in het Holland waar ik al jaren niet trots meer op ben, sterker nog : schaam me er voor Hollander te zijn !!

• Leuk 2

Deze post delen

In Nederland zijn huurders tot op grote hoogte beschermd. Voordat je je huurwoning wordt uitgezet moet er eerst heel veel zijn gebeurd. Als je een half jaar de huur niet betaalt en ook geen afbetalingsregeling treft, ja, wat verwacht je dan?

Maar je hebt gelijk. Soms gebeuren er rare dingen. Er zijn altijd gevallen dat je er echt niets aan kunt doen omdat instanties (deurwaarder, verhuurder, curator, sociale dienst) langs elkaar heen werken en dingen doen die volgens de wet eigenlijk niet mogen. Als je geen geld hebt en weinig praktische mogelijkheden is het heel moeilijk om je daar tegen te verzetten.

Deze post delen

het is vaak een cirkel .... het begint niet met het betalen van de huur ... vaak daarvoor is het al het opvullen van het ene gat met het andere ... op een gegeven moment kom je er gewoon niet meer uit, en hulp van instanties kan je vergeten ( of je moet een buitenlander zijn ) !

Deze post delen

In Nederland zijn huurders tot op grote hoogte beschermd. Voordat je je huurwoning wordt uitgezet moet er eerst heel veel zijn gebeurd. Als je een half jaar de huur niet betaalt en ook geen afbetalingsregeling treft, ja, wat verwacht je dan?

Maar je hebt gelijk. Soms gebeuren er rare dingen. Er zijn altijd gevallen dat je er echt niets aan kunt doen omdat instanties (deurwaarder, verhuurder, curator, sociale dienst) langs elkaar heen werken en dingen doen die volgens de wet eigenlijk niet mogen. Als je geen geld hebt en weinig praktische mogelijkheden is het heel moeilijk om je daar tegen te verzetten.

Kan ook tegen je werken. We hebben hier in de buurt een aantal luitjes wonen die behoorlijk overlast veroorzaken maar de woonstichting/politie kan/wil niets doen.

• Leuk 1

Deze post delen

dat is dan weer het andere uiterste en dat zijn ook vaak bepaalde personages waar zelfs de politie te schijterig voor is ..... daarentegen kunnen ze dan hun frustraties en tekortkomingen weer botvieren op het gewone alledaagse gezinnetje ;)

Deze post delen

dat is dan weer het andere uiterste en dat zijn ook vaak bepaalde personages waar zelfs de politie te schijterig voor is ..... daarentegen kunnen ze dan hun frustraties en tekortkomingen weer botvieren op het gewone alledaagse gezinnetje ;)

Ach, ze hebben net zo'n hekel aan de politie als ik heb dus da's een overeenkomst. De beste manier om een vijand te verslaan is om vrienden te worden. Ik weet niet meer wie dat gezegd heeft maar ik denk dat het waar is.

Deze post delen

het gezegde is : de vijand van mijn vijand is mijn vriend ;) ... maar als je vrienden wordt met je vijand kan je wel ongemerkt vertrouwen winnen en infiltreren ;)

Deze post delen

Over vluchtelingen zeg ik niks meer ;)

Maar feit blijft dat de gemiddelde vasten lasten van Nederlanders op laten we zeggen 1200 euro in de maand liggen.

Kom je in de WW terecht of ziektewet , dan kan je inkomen zomaar zakken naar 300 of minder euro in de week van het UWV ongeacht werkjaren.

300 euro x 4 weken = 1200 euro ... dan heb je je vaste lasten betaald, maar geen eten, drinken of wat dan ook.

Lang leven het systeem hier in het Holland waar ik al jaren niet trots meer op ben, sterker nog : schaam me er voor Hollander te zijn !!

Kleine correctie over de berekening van maandloon/weekloon

Weekloon 300 euro X 13 weken (kwartaal)= 3900 / 3 (maand) = 1300 euro . Het exacte maandloon is dus 1300 euro t.o.v. weekloon van 300 euro.

Bijstandsnorm

Netto bedragen bijstandsniveau per maand per 01-07-2015

http://rechtopgeld.nl/regelingen/tabellen/bijstandsniveau

Deze post delen

@Tom ... het was gewoon een gemiddelde ... ik ken mensen die zelfs onder de bijstandsnorm zitten !!

En stel het is 1300 i.p.v. 1200 .... wat koop jij voor 100 euro in een maand ??

Deze post delen

@Tom ... het was gewoon een gemiddelde ... ik ken mensen die zelfs onder de bijstandsnorm zitten !!

En stel het is 1300 i.p.v. 1200 .... wat koop jij voor 100 euro in een maand ??

Ja ken ik ook wel, UVW wil niet altijd minimum uitkeren.

Maar het gaat meer om te kijken of men het juiste bedrag zit wat betreft de uitkering.

En voor 100 euro kan men toch weer een karretje boodschappen halen. Voor 1 week klein gezin.

Deze post delen

Het lijkt mij logisch dat je, indien je in welke bijstand dan ook zit, ervoor zorgt dat je vaste lasten lager dan gemiddeld zijn. Dan zijn je vaste lasten dus lager dan 1200 euro per maand. Dan hou je dus ook geld over voor eten ed.

Ik schaam me juist eerder voor het "Hollandse" gezeik van nooit tevreden zijn, en niet zelf verantwoording nemen. Heb je een smartphone, een tv, een playstation, een duur telefoonabbo, glasvezel, een rookverslaving en weet ik veel wat, dan moet je niet gaan lopen janken dat je geen geld overhoudt om te eten. Dan moet je zelf eens gaan kijken wat je zelf kan doen om er voor te zorgen dat je wel wat te eten hebt.

Iedereen beroept zich maar op van alles omdat ze vinden dat ze daar recht op hebben. Beroep je eens op het recht van zelfredzaamheid en "genoegen nemen met". Moet je je voorstellen hoe je er bij zou zitten als je geen WW zou krijgen, of bijstand, of ziektewet. Dan mag je janken.

Verder is het gewoon een kwestie van keuzes maken. Check your priorities.

Wil je echt ergens tegen afzetten? Met reden ergens om janken? Je echt ergens voor schamen? Dan moet je even de ogen open doen, en kijken waar het grote geld echt naartoe verdwijnt. En guess what, dat zijn niet de vluchtelingen.

Deze post delen

dat keuzes maken is iedereen nu wel duidelijk !

Maar vertel .... @Loreen .... wat zijn jouw vaste lasten zonder luxe ? ... en dan wel even denken als een normaal niet preppend gezin ? ... dus wel computer enzo , want dat hebben ze tegenwoordig nodig voor school.

En dan de reactie van moet je je eens voorstellen als je geen WW, bijstand of ziektewet uitkering zou krijgen ? .... ik weet niet hoor, maar normale hollanders brengen hun zuur verdiende centjes weg naar het rijk en ja ook voor de vluchtelingen, is het dan vreemd als je na zeg 40 jaar werken begint te zeiken dat je er niks van terug krijgt ?

niet iedereen leeft in het stenen tijdperk van ganzeborden en hamertje tik, kijk de echte wereld eens in zonder onzin over keuzes !!

De rest is FUBAR.

Deze post delen

dat keuzes maken is iedereen nu wel duidelijk !

Maar vertel .... @Loreen .... wat zijn jouw vaste lasten zonder luxe ? ... en dan wel even denken als een normaal niet preppend gezin ? ... dus wel computer enzo , want dat hebben ze tegenwoordig nodig voor school.

En dan de reactie van moet je je eens voorstellen als je geen WW, bijstand of ziektewet uitkering zou krijgen ? .... ik weet niet hoor, maar normale hollanders brengen hun zuur verdiende centjes weg naar het rijk en ja ook voor de vluchtelingen, is het dan vreemd als je na zeg 40 jaar werken begint te zeiken dat je er niks van terug krijgt ?

niet iedereen leeft in het stenen tijdperk van ganzeborden en hamertje tik, kijk de echte wereld eens in zonder onzin over keuzes !!

De rest is FUBAR.

Niet dat ik me tegen jou hoef te verantwoorden, maar als alleenstaand moeder van twee kids ben ik de afgelopen jaren rondgekomen van alleen studiefinanciering. Mocht je je vervelen, dan kan je dat opzoeken en zien dat dat ver onder bijstandsniveau ligt.

Nou weet ik niet goed wat ik me voor moet stellen bij "een normaal niet preppend gezin", normaal is niet echt het eerste woord dat me te binnen schiet bij mijn gezin, maar goed we hebben wel een computer. Sterker nog, ik heb een laptop, mijn dochter heeft een laptop (zelf gekocht) en mijn zoon een tablet (zelf gekocht). Daar staat dan weer tegenover dat we geen diepvries hebben, geen vaatwasser, geen playstation oid, zuinig doen met gas water en licht, en ik over het algemeen koop wat ik nodig heb ipv koop wat ik wil.

Jammer dat je niet gewoon wil lezen wat ik zeg, ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat als je 40 jaar lang belasting betaalt om bij te dragen aan een systeem, en je er vervolgens zo goed als niets voor terug krijgt dat dat je behoorlijk frustreert. Kijk dan alleen even wat verder dan je neus lang is, en kijk waar het grote geld naar toe verdwijnt.

• Leuk 1

Deze post delen

Niet dat ik me tegen jou hoef te verantwoorden, maar als alleenstaand moeder van twee kids ben ik de afgelopen jaren rondgekomen van alleen studiefinanciering. Mocht je je vervelen, dan kan je dat opzoeken en zien dat dat ver onder bijstandsniveau ligt.

Nou weet ik niet goed wat ik me voor moet stellen bij "een normaal niet preppend gezin", normaal is niet echt het eerste woord dat me te binnen schiet bij mijn gezin, maar goed we hebben wel een computer. Sterker nog, ik heb een laptop, mijn dochter heeft een laptop (zelf gekocht) en mijn zoon een tablet (zelf gekocht). Daar staat dan weer tegenover dat we geen diepvries hebben, geen vaatwasser, geen playstation oid, zuinig doen met gas water en licht, en ik over het algemeen koop wat ik nodig heb ipv koop wat ik wil.

Jammer dat je niet gewoon wil lezen wat ik zeg, ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat als je 40 jaar lang belasting betaalt om bij te dragen aan een systeem, en je er vervolgens zo goed als niets voor terug krijgt dat dat je behoorlijk frustreert. Kijk dan alleen even wat verder dan je neus lang is, en kijk waar het grote geld naar toe verdwijnt.

Zo bedoelde ik het niet, en je hoeft je zeker niet te verantwoorden tegen over mij !!

Ik ben ook van mening dat ik respect heb dat jij als alleenstaande moeder je eigen red heden ten dagen ( meen ik serieus ) !!

Maar iemand als jij bent zo vindingrijk en bij de tijd om je voor te bereiden en te weten hoe je een en ander aan moet pakken.

Daarmee bedoel ik een niet preppend gezin ( die geen studiefinanciering krijgen ) die altijd normaal ( dus niet luxe ) geleefd heeft van hun inkomen, als dat van de man of vrouw ( of zelfs beiden ) wegvalt, komen een hoop mensen in de problemen ...

Neem mijn gezin uitgaand van 7 personen ... wij hebben wel de luxe van een vaatwasser, we hebben een diepvries ( kunnen we aanbiedingen invriezen voor latere tijdstippen ) ...we hebben computers voor mezelf en de kids ( kids hebben die verplicht nodig voor school, zelfs mijn dochter van 9 ) ... dus automatisch internet, wifi en de hele ratteplan .... ik doe ook zuinig met gas, water en licht ... alleen moeten er bij mij meer pannen op het vuur, meer mensen douchen, en ze vergeten wel eens een lampje uit te doen en ik vind het niet meer dan normaal dat als je je eigen jaar in jaar uit de pestpokken werkt, dan je dan een groot gedeelte terug krijgt als het wat slechter gaat.

En waar het grote geld naar toe gaat weet ik donders goed .... naar die gouden koets van willempie en o.a. een paar miljard naar vluchtelingen

Deze post delen

Wij zouden met z'n tweeën hier 2 keer de kosten uit te kunnen. Wij hebben geen auto maar dan nog. Het kan wel. Kwestie van bezuinigingen.

Deze post delen

ook als je met een volledig gezin het met een basis inkomen moet doen ? ... 2 man is een koekie ... een heel gezin een ander verhaal.

Ik zie ze hier ook ... carrière volk .. met zijn 2-tjes ... leven als god in frankrijk ... hebben immers niks om naar om te kijken ... daartegen over een gezin , hij werkzaam in magazijn, zij parttime werkzaam bij een buurtsuper ( kinderopvang is tegenwoordig ook amper meer te betalen ) .... moeten elke maand ondanks zeer zuinig leven elk dubbeltje op zn kant draaien ..... wat een verschil van werelden tegenover elkaar !!

Maar @Pr3pper, ... als jij / jullie 2 x uit de kosten kunnen komen, neem dan eens een bijstandsgezin mee uit eten !! ;) de mensheid zou je dankbaar zijn ;)

Deze post delen

Wat @FincaInSpanje al zegt. Programma's als deze die worden gemaakt over de ruggen van anderen. Dat vind ik pas smakeloos. Dat geld dat hiermee verdiend wordt kan gemakkelijk de kosten van complete woonwijken bekostigen. Genoeg dat het hele programma niet eens zou hoeven worden gemaakt!

Ik wist eerlijk gezegd hier niet van af maar het verbaasd me dat er nog geen noodlijn nummer is opgezet om deze mensen te helpen. Ook al hebben sommigen het verdiend, je onderdak verliezen is zowat hetzelfde als iemand neerschieten. Je raakt met zulke beperkte middelen op zo'n achterstand dat je er (haast) niet bovenop komt.

Het is inderdaad opvallend dat het verschil tussen vaste lasten en inkomen steeds kleiner wordt. Te klein in mijn optiek. Ondanks dat wel even petje af voor @Loreen. Heb je ooit eens overwogen een boek te schrijven en daarin je tips en trucs uit de doeken te doen? Mocht dat er zijn (of staat in de planning) dan koop ik je boek. Op studie financiëring met twee kids overleven in NL is in mijn ogen een boek wat ik moet hebben! Al is het maar om even de realiteit onder ogen te zien.

Deze post delen

ook als je met een volledig gezin het met een basis inkomen moet doen ? ... 2 man is een koekie ... een heel gezin een ander verhaal.

Ik zie ze hier ook ... carrière volk .. met zijn 2-tjes ... leven als god in frankrijk ... hebben immers niks om naar om te kijken ... daartegen over een gezin , hij werkzaam in magazijn, zij parttime werkzaam bij een buurtsuper ( kinderopvang is tegenwoordig ook amper meer te betalen ) .... moeten elke maand ondanks zeer zuinig leven elk dubbeltje op zn kant draaien ..... wat een verschil van werelden tegenover elkaar !!

Maar @Pr3pper, ... als jij / jullie 2 x uit de kosten kunnen komen, neem dan eens een bijstandsgezin mee uit eten !! ;) de mensheid zou je dankbaar zijn ;)

Dat is inderdaad een goed idee een gezin uit de bijstand mee uit eten nemen.

(En dan ben ik niet sarcastisch)

Maar de twee gezinnen die ik ken die in de bijstand zitten hebben de nieuwste Iphone en de laatste sneakers aan de voeten zitten.

Blijkbaar hebben ze dat etentje echt niet nodig.

Helaas de werkelijkheid in mijn persoonlijke cirkel.

Greener

Deze post delen

Dat is inderdaad een goed idee een gezin uit de bijstand mee uit eten nemen.

(En dan ben ik niet sarcastisch)

Maar de twee gezinnen die ik ken die in de bijstand zitten hebben de nieuwste Iphone en de laatste sneakers aan de voeten zitten.

Blijkbaar hebben ze dat etentje echt niet nodig.

Helaas de werkelijkheid in mijn persoonlijke cirkel.

Greener

in dat geval geef ik je helemaal gelijk ... en over dat soort bijstandgezinnen heb ik het dan uiteraard niet .... ik bedoel de echte !! ;)

Deze post delen

@Tom als ik die bijstandsnormen zie denk ik slechts... schandalig. :mad: Ons kikkerlandje behoort tot de rijkste landen ter wereld!

Huisuitzettingen zijn simpelweg kapitaalvernietiging, want je hebt gewoonweg recht op een woning. Dus wat er gebeurt is dat een gezin wordt uitgezet, vervolgens door allerlei duurbetaalde hulpverleners worden bijgestaan die de zaak voor de burgerlijke rechter brengen waardoor dat gezin uiteindelijk weer een andere woning krijgt toegewezen. Allemaal verspilde moeite en geld! En onnodig zeer stressvol voor het gezin, weinig bevorderend voor de schoolprestaties van de kids.

@Loreen ik vind het te gemakkelijk om te stellen dat wanneer je inkomen daalt je er maar voor moet zorgen dat je vaste lasten meedalen... je zegt dat dat een keuze is.

Zestig procent van mijn vaste lasten gaat naar de huur... 440 euro voor een 2-kamerwoning(kje). Daar kan ik weinig aan veranderen, want goedkoper huren in Rotterdam is niet mogelijk. Dus verhuizen is geen optie.

De huurprijzen van "sociale" huurwoningen zijn veel te hoog. De meeste huurwoningen zijn al dubbel en dwars betaalt... elke maand huur is pure winst voor de woningbouwvereniging.

Ik ben een groot voorstander van een basisinkomen voor elke volwassen inwoner van NL. Een basisinkomen dat garandeert dat je daarvan je vaste lasten kunt betalen en leven (eten&drinken). Wil je meer dan moet je er voor werken.

Gr. en suc6, Martin.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...