Ga naar inhoud
GENEGEERD

'Engelse weerdienst waarschuwt voor koudste winter sinds 50 jaar'


Tom

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dergelijke shit zou onaangekondigd mogen gebeuren. Geen verkondigingen, voorspellingen, mogelijk dit, mogelijk dat.

 

Gewoon 2 meter sneeuw, 20 onder nul...hatseflats...dat zou de mensen leren..

 

Ik kan niet wachten bijna :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een notenboom van mijn buurman hangden vorig jaar wel geteld 8 noten en nu breken de takken bijna af van de noten .

Ook een vriend heeft een bijzonder goed appel jaar .

 

Met andere woorden...de natuur dekt zich in, voor de niet verstaander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het er onlangs over . Aan het aantal vruchten aan de bomen te zien . Ja een strenge winter .

2 afgelopen nat en warm winters was oogst per boom en regio nogal variabel. Sommigen bijna niks, anderen giga, hangt ook van de ritmes van de individuele bomen af, zgn. mastjaren komen elke 3-5-7 jaar voor afhankelijk van de soort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een notenboom van mijn buurman hangden vorig jaar wel geteld 8 noten en nu breken de takken bijna af van de noten .

Ook een vriend heeft een bijzonder goed appel jaar .

 

Ze kunnen natuurlijk ook goed gesnoeid hebben waardoor vruchtvorming toenam.

Als ik deze lente al het vruchthout had weggesnoeid gaat het dan een warme winter worden?

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens deze voorspellingen kan het een koude winter in NL-BE worden als 1986\87.

 

http://wepowder.nl/forum/topic/185613

 

"Conclusie

Op grond van het feit dat in de afgelopen zeven jaar vier winters kouder dan normaal waren, met als waarschijnlijke verklaring het versneld smelten van het Noordpoolijs en de geringe activiteit van de zon, alsmede de invloed van El Niño, is het waarschijnlijk dat de komende winter 2015-2016 een bovengemiddeld strenge winter gaat worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen natuurlijk ook goed gesnoeid hebben waardoor vruchtvorming toenam.

Als ik deze lente al het vruchthout had weggesnoeid gaat het dan een warme winter worden?

 

Greener

 

Zo jullie mogen lachen wat je willen . Zolang het maar niet uitlachen is . In mijn streek zjn er apnormaal veel vruchten aan de bomen . En die zijn niet anders gesnoeid dan andere jaren . Dat wijst er op dat het kan een strenge winter worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jullie mogen lachen wat je willen . Zolang het maar niet uitlachen is . In mijn streek zjn er apnormaal veel vruchten aan de bomen . En die zijn niet anders gesnoeid dan andere jaren . Dat wijst er op dat het kan een strenge winter worden.

 

Ik lach niemand uit, @Geert. Ik zie gewoon elke keer wanneer de koude maanden in aantocht zijn, de grootste verhalen de revue passeren;). Mocht het echt zo koud worden mag ik me gelukkig prijzen met een winterpakket van een paar stevige Olang Snowboots, polyamide onderkleding en een degelijke winterjas.

 

Was ik niet degene die niet stond te klappertanden na een lekker etentje met vrienden;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlak bij ons huis staan veel fruitbomen die vorig jaar een megaopbrengst hadden. Het was niet echt een koude winter, wel een heel koud voorjaar. Dit jaar is de oogst veel kleiner. Bij ons vorige huis hadden we fruitbomen en het ene jaar hadden we gewoon meer fruit dan het andere.

 

Ik was kind in de jaren zeventig en toen waren er veel zachte winters. Ik leerde pas schaatsen in 1979. In de jaren tachtig hadden we een aantal heel koude winters. Twee elfstedentochten achter elkaar en die in 1987 ging niet door omdat het ijs te slechte kwaliteit had. Het was dik genoeg. Wij hadden een huis gekocht in die winter en ook opgeknapt. Behang afstomen enzo. Het ijs stond een centimeter dik aan de binnenkant van de ramen.

Vanaf eind jaren tachtig, en begin jaren negentig waren de winters zacht. Net alsof het in periodes gaat. Ik denk eerder dat we komende winter een gewone winter tot een zachte winter krijgen, en over een paar jaar weer een rijtje van strenge winters. Zo werkt het ook vaak met de zomers.

Ik hoop iig op een zachte winter. Wat mij betreft mag de lente beginnen zodra de bladeren van de bomen zijn gevallen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jullie mogen lachen wat je willen . Zolang het maar niet uitlachen is . In mijn streek zjn er apnormaal veel vruchten aan de bomen . En die zijn niet anders gesnoeid dan andere jaren . Dat wijst er op dat het kan een strenge winter worden.

 

Waar zag je mij lachen?

Je moet niet de rol van slachtoffer aannemen.

 

Zoals @Mar Miet ook aangaf heeft hij hele andere bevindingen.

Mocht je bronnen hebben dat een flinke oogst in relatie staat tot een koude winter heb je een beter punt ipv plaatselijk folklore.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zag je mij lachen?

Je moet niet de rol van slachtoffer aannemen.

 

Zoals @Mar Miet ook aangaf heeft hij hele andere bevindingen.

Mocht je bronnen hebben dat een flinke oogst in relatie staat tot een koude winter heb je een beter punt ipv plaatselijk folklore.

 

Greener

linken leggen is niet aan mij besteed. Laten we he dan maar op de folklore houden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de regio in Zweden is de appel-oogst dit jaar juist rampzalig laag, het beetje wat al aan de bomen hangt is klein en rot. Dat zou dus een hele warme winter moeten geven? Da's toch vreemd als 't in NL/BE zo koud zou moeten worden, ik zit hier tenslotte zo'n 2000 km hoger.

 

Weinig zon en veel regen, is misschien een iets logischere oorzaak voor een slechte oogst, dan dat er een koude/warme winter aan komt en de natuur dat zelf alvast heeft doorgegeven aan alle bomen/struiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jullie mogen lachen wat je willen . Zolang het maar niet uitlachen is . In mijn streek zjn er apnormaal veel vruchten aan de bomen . En die zijn niet anders gesnoeid dan andere jaren . Dat wijst er op dat het kan een strenge winter worden.

 

Hier ook een abnormale hoge vruchtopbrengst, heel veel prachtige appels, 3 boompjes, 1 1/2 wasmand vol.

Daarentegen bijna geen 1 pruim, dat viel weer tegen, vergeleken met vorig jaar.

Of dat wijst op een koude winter ? Ik hoop het wel, ik hou van winters, zolang ik in een huis kan wonen :p

Misschien is het ook wel goed voor al die vervelende insecten, die er ieder jaar weer bij komen, vooral de nieuwere soorten vanuit het zuiden.

Dus ja, laat die winter maar komen, des te meer genieten, als er een echt mooi voorjaar op volgt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jullie mogen lachen wat je willen . Zolang het maar niet uitlachen is . In mijn streek zjn er apnormaal veel vruchten aan de bomen . En die zijn niet anders gesnoeid dan andere jaren . Dat wijst er op dat het kan een strenge winter worden.

 

Ik heb een andere theorie maar ik ben natuurlijk geen meteoroloog. Het verklaard ook deels wat de El Nino mensen roepen.

 

1. We hebben twee zachte winters gehad dus statistisch gezien kan er weer een keer een koude komen.

2. Door de zachte winters overleeft er meer in de natuur, dus zitten de bomen voller dan gemiddeld (met name door die 2e zachte winter).

3. De zeestromen zijn hierdoor extra opgewarmd in de grote oceanen en die veranderen de luchtdruk (vanuit El Nino gezien).

 

Geen idee of het totale onzin is, maar ik denk dat veel mensen in gemiddelden denken maar ze vergeten dat een gemiddelde wordt berekend op basis van alle winters.

 

PS Ik heb je niet uitgelachen. In Spanje kijk en luister je naar de lokale boeren en die weten meestal wel waarover ze praten. Aangezien jij veel in de natuur bent te vinden en eigenlijk vlakbij boeren woont, kan dit zomaar kloppen wat er gezegd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Volgens mij wel zo'n thema dat ieder jaar de kop op steekt (elfsteden tocht anyone?), maar er zijn weer eens berichten die een koude winter suggereren.

 

Linkje naar de Big Wobble:

http://www.thebigwobble.org/2015/10/its-great-debate-of-autimn-2015-and.html?utm_source=BP_recent

 

Nu is net die storm Joachin langs Amerika gegaan (grote overstromingen aan de oostkust) en deze is vervolgens gedraaid richting de westkust van het Europese continent. Het is de afgelopen week dus ook een stuk kouder wat op zich logisch is als je bedenkt dat de storm koude meeneemt van die koude plek in de oceaan.

 

Laat ik de eerste maar zijn die het onderwerp aansnijd. Hebben we direct weer een draadje om alle relevante info voor dit jaar op te kwakken. Heb er zelf erg weinig verstand van, maar heb wel het idee dat het een zinnig onderwerp is om in de gaten te houden. Waarschijnlijk geen grote SHTF als het ff wat kouder wordt, maar ik kan me voorstellen dat het een versterkend effect kan hebben op een ander mogelijk SHTF. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan verder verslechterende relatie met Rusland (of zelfs oorlog) en het dichtdraaien van de gaskraan. Of persoonlijke SHTF's omdat een sector weer een economische tik krijgt (bijvoorbeeld de bouw met een hele strenge winter).

 

Zal zelf me ff inlezen op het topic van vorig jaar. Hoeven we niet onnodig in herhaling te vallen.

 

Any thoughts on the matter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...