Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

ISIS � 10 punten om over na te denken ISIS als �Psy-op�

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Binnen dit topic wordt regelmatig getwijfeld aan de waarheid van wat er wordt beweerd.

De een heeft een bepaald artikel gelezen of bepaalde beelden gezien. De ander weer iets anders.

Deze beelden en artikelen ondersteun een bepaalde mening. Een visie op een werkelijkheid. Die niet per definitie waar hoeft te zijn. Maar die, indien door voldoende mensen erkend als waarheid, vanzelf tot waarheid evalueert. Het mooiste voorbeeld hiervan is wel een grote aantal religies die pretenderen de enige ware religie te zijn.

Is de waarheid nog wel relevant?? Als dit topic iets laat zien dan is het wel dat er erg veel waarheden zijn. Waarheden die worden gecreëerd.

Gecreëerd door hen die daar belang bij hebben. De media wordt ingezet, de publieke opinie wordt bespeeld. En voor dat je het weet is er weer een waarheid gecreëerd.

Men heeft voldoende aanhang gevonden. En warempel het wonder is geschiedt, het is waar geworden.

Ik zat laatst naar een documentaire te kijken. Een documentaire over de impact die 9/11 heeft gehad op de wereld. Men liet daarin zien hoe de media zich heeft laten manipuleren. Hoe de Amerikaanse publieke opinie is gemanipuleerd in de nasleep van 9/11. En hoe dat heeft kunnen leiden naar de inval van de US in Irak.

Het zijn beelden die mij zijn bijgebleven. Maar vertelden zij de waarheid? Of slechts de waarheid die de maker van de documentaire mij wou laten zien?

Een waarheid zoals hij die ziet of een waarheid die zijn opdrachtgevers mij willen laten zien?

Wij mensen worden heden ten dagen aan de lopende band gemanipuleerd. Nog nooit is de hoeveelheid informatie die ons gevraagd of ongevraagd wordt gepresenteerd zo groot geweest. Erg veel van deze informatie wordt gepresenteerd als waarheid.

Zoek eens op internet naar de zin en onzin van bijvoorbeeld de griepprik of inenting tegen baarmoederhalskanker.

Zo zijn er erg veel voorbeelden. Van zaken die door verschillende groepen als waar worden gepresenteerd.

En natuurlijk komt iedere groep met bewijs ter ondersteuning van de eigen waarheid.

Ik pleit voor het gebruiken van het gezond verstand...

Ga eens voor je zelf na wie er belang heeft bij het geloof (dat is het geloof) in een bepaalde waarheid.

Als je daar achter komt weet je of het waar is of mogelijk niet, maar nog steeds niet wat er waar is....

"De waarheid" die bestaat niet meer

Ik vindt het een mooi pleidooi waar ik me wel ik kan vinden...wat ik ook intrigerend vindt is de veelzijdige meningen en inzichten van de forum leden

Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk

The Truth About Muammar Gaddafi

Nog een waarheid of de waarheid. Sommige geloven dat dit het begin is van IS.

In de jaren 90 van de vorige eeuw was er een groepering die in Algerije dood en verderf zaaide.

Op de zelfde manier als IS nu doet, met de zelfde filosofie die groep stond bekend als GIA

"De GIA heeft haar wortels in het jaar 1992. In november 1991 annuleerde het militaire Algerijnse regime de verkiezingen omdat het ernaar uit zag dat de islamitische partij Front Islamique du Salut (FIS) de verkiezingen zou winnen. In maart 1992 werd de FIS verboden. Na het verbod van het FIS vormden zich al snel militante islamitische organisaties die de wapens opnamen tegen de regering, één van die organisaties was de GIA. De GIA, die niet gelieerd was aan de FIS, groeide al snel uit tot de grootste terreurorganisatie in Algerije. De GIA verklaarde het seculiere regime in Algerije omver te zullen werpen teneinde een Islamitische staat te vestigen conform de Sharia. Een groot aantal leden van het eerste uur waren veteranen die hadden meegevochten in Afghanistan. Daar vochten ze als moedjahedien tegen het Rode Leger van 1979 tot 1989. Uit Afghanistan namen ze de strijdlust mee en het idee dat een seculier regime in strijd is met de Islam. [2]

In eerste instantie richtte de GIA zich op mensen die een band hadden met het heersende regime, maar al snel werd de actieradius van de GIA verbreed: journalisten, buitenlanders, publieke figuren, ambtenaren en tenslotte ook burgers. Het annuleren van de verkiezingen in november 1991 leidde tot de Algerijnse Burgeroorlog, die duurde van tot 2002. In de periode van 1992 tot 1998 kwamen meer dan 100.000 mensen om het leven, ongeveer 70.000 van deze slachtoffers zijn vermoord door de GIA. [3]

Tot 1995 was de GIA alleen in Algerije actief, maar in 1995 verklaarde de GIA de heilige oorlog aan alle tegenstanders van de Islam, sindsdien is de GIA ook in Europa aanwezig."

bron: wikipedia.org

Eind jaren 90 begeleide ik een aantal Algerijnse jongens in een KWE in Amsterdam. Bijna dagelijks waren er berichten in het nieuws over hele dorpen die werden uitgeroeid. Soms 900 mensen per dag.

Nog een artikel over een Islamitische Staat

ALGIERS (AFP, Reuter) - Na weken in alle toonaarden te hebben gezwegen, heeft de Algerijnse president Liamine Zéroual gisteravond in een tv-toespraak tot het Algerijnse volk een complot van “buitenlandse krachten” aan de kaak gesteld, verantwoordelijk voor de recente terreurgolf in het land.

Bron: Volkskrant 6 okt 1997

[modbreak] quote ingekort, zie forum regels. Linkje naar bron?

Of de NAVO heeft een waardeloos leger, of ze willen IS niet verslaan omdat ze IS gebruiken voor een groot opgezet plan.

Wat als ze ooit in een oorlog komen tegen Rusland of dergelijke, dan is de kans groot dat de NAVO een grond en luchtoorlog zullen verliezen.

Ze kunnen niet eens IS verslaan!

• Leuk 1
Weet je wat ik lastig vind met "de waarheid" en het zoeken naar "feiten".

Alles wat je niet zelf gezien hebt, kun je in twijfel trekken.

Want alle informatie, verhalen, beelden die je nu vind over een gebeurtenis in het verleden kunnen gemanipuleerd zijn, leugens, fantasie etc. Hoe moet een ik eigenlijk erachter komen wat de waarheid is? Is dat eigenlijk niet een onmogelijke opgave?

Hoewel dat wel iets is waar ik naar streef om te doen, eindigt het uiteindelijk in het opzoeken van zoveel mogelijk informatie van beide kanten en dan bekijken wat ik zelf het meest logisch / waarschijnlijk vind klinken, om vervolgens te zeggen waar ik in geloof, maar het nog steeds niet zeker weet.

Geschiedenis, het is net "geloof".

Goede post! De 'waarheid' is dátgene wat we graag 'geloven'.

Zeg Doom heb jij het stuk van de TS niet gelezen? Er spelen diverse belangen van diverse landen.......hoe onwerkelijk ook voor de vele burgers en omstanders, kan je niet "zomaar" ingrijpen. Rusland en China zullen zich gaan roeren....is geen reden om niets te doen maar de aktie(s) die genomen moeten gaan worden zullen goed afgewogen moeten worden. Olifant en porselijnen kast enzo.....

Of de NAVO heeft een waardeloos leger, of ze willen IS niet verslaan omdat ze IS gebruiken voor een groot opgezet plan.

Wat als ze ooit in een oorlog komen tegen Rusland of dergelijke, dan is de kans groot dat de NAVO een grond en luchtoorlog zullen verliezen.

Ze kunnen niet eens IS verslaan!

Landdestroyer zie ik niet als een betrouwbare bron en dus kan ik er geen werkelijkheid aan koppelen !

Maar toch een positief iets als ze tegen IS strijden !?

Het op hun Footprint in elkaar zakken vind ik geen bewijs aangezien ik weet hoe de constructie van torens is ontworpen.

Een buiten ring en een binnenkern, die beiden ongeveer 50% van het draagvermogen bevatten.

als de binnenkern het eerder begaf, door iets hoger oplopende temperaturen, of welke reden ook,

is het logisch dat de toren als het ware naar binnen getrokken werd.

En dus op hun footprint in elkaar zakt.

Heb ik hier bewijs voor?

Het is wetenschappelijk onderbouwd, maar in mijn ogen niet voldoende om het als bewezen te kunnen stellen.

Maar dat is er voor de theorie dat het gebouw gesprongen moet zijn ook niet.

Ja, er zijn dingen niet aan de haak,

maar of dat hem zit in echte voorkennis

of in bijvoorbeeld bouwfouten waardoor er meer gebouwen onveilig zouden blijken?

Wederom, geen bewijs.

Ik neem aan dat het verhaal van de maan bedoeld is om mij als stompzinnig weg te zetten, prima, mag altijd.

Ik denk zelf, ik kijk naar de bewijzen. Wetenschappelijk onderbouwd.

Als jullie nu eens Antwoorden met citaat (functieknop onderaan bericht) of een mention (@Richard434) gebruiken kan ik zien dat er posts van mij wordt gereageerd. Dan kan ik daar op reageren. Nu kom ik deze reactie per toeval tegen.

Richard, dit is wel de grootste onzin die ik de afgelopen maanden heb gelezen. Jij vindt het geen bewijs dat deskundige zeggen dat een kerosine brand niet heet genoeg kan worden om staal te smelten. Maar zelfs als dat wel het geval zou kunnen zijn, als de temperatuur zo hoog opliep dat de constructie rond de inslag het begaf, dan nog geeft dat geen verklaring waarom de onderliggende verdiepingen als eierkoek in elkaar zakken. En dan zou het niet met een snelheid gelijk aan een vrije val kunnen instorten. Als je dat al niet kunt aannemen, dan twijfel je waarschijnlijk ook aan de natuurkundige wetmatigheden die je op middelbare school onderwezen hebt gekregen.

En WTC7 zou ingestort zijn door brandend meubilair. Als je enig geloof aan die verklaring hecht, zou je met recht geen enkel flatgebouw meer betreden, want bij de eerste de beste brand, lazert de boel zo in elkaar. Overigens zijn de WTC gebouwen de eerste wolkenkrabbers die door een brand zijn ingestort.

Charlie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...