Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zou dit ooit gebeuren?

Gunnie
 Share

Recommended Posts

Zou de situatie zoals de foto ook mogelijk zijn in Nederland ?

Is de regering daar machtig genoeg voor of zijn Nederlanders te nuchter om dit te accepteren ?

En als het zo ver mocht komen, wat zullen de gevolgen en acties zijn van de Regering of het volk ?

( O ja, op de foto staan tanks, die wij niet hebben ( wat wel ) ... maar je snapt het idee ;) )

8299715_f496.jpg.dae6daea6c9e9f6506789e381b56e0f3.jpg

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik begrijp wat je bedoelt, maar die middelen worden nu ook al ingezet.

Zo is er in mijn wijk/straat twee jaar samenscholingsverbod geweest(net opgeheven, maar voor hoelang?) Als dan de Jehova's aan de deur kwamen en je stond er met drie mensen was je dus al verdacht.

Tijdens mijn opleiding is er een grote vechtpartij op school geweest, resultaat, je kon de school pas in na tonen van paspoort en schoolpas, door één deur en een voor een, in school liep marechaussee en politie en beveiliging, en dit alles een week lang. Als je even naar de wc ging had je naast je schoolpas en paspoort ook een briefje nodig van je leerkracht en kon het gebeuren dat je wel drie keer gecontroleerd werd.

Gewoon Nederland, jaar of tien terug.

Link naar reactie

Noodtoestand en daarmee beperking van burgerrechten, avondklok, het afsluiten en controleren van grote wegen, dat zit gewoon in het standaardpakket aan maatregelen bij serieuze calamiteiten. In geval van echte onrusten en SHTF situaties, denk ik dat de overheid niet zit te wachten op grote hoeveelheden burgers die zich gaan verplaatsen.

Mensen die kans willen maken op een Bug-Out, vertrek vroegtijdig, nog voor de echte trammelant anders kom je nergens meer met gemotoriseerd vervoer.

Voor mij zelf heb ik diverse alternatieve routes richting Duitsland uitgezet, via landbouwpaadjes en andere sluipweggetjes. Gelukkig ken ik het gebied tussen mijn woonplek en de grens op mijn duimpje. Dat alles in de hoop dat op dat moment de situatie bij de ooster buren net even anders is dan in NL, zodat eventueel verder reizen mogelijk is.

• Leuk 2
Link naar reactie

Ik denk dat het lang duurt tussen het besluit en het daadwerlikk uitgevoerd te hebben. Zo snel zullen ze niet zijn dat je niet meer weg kan. (Lijkt mij)

Het eventueel afkondigen van de noodtoestand zal ongetwijfeld voortvloeien uit de rampenplannen, precies bij welk GRIP niveau of welk scenario zal waarschijnlijk niet publiekelijk bekend zijn.

Dat besluit kan in een oogwenk genomen worden en na een update van de site: officielebekendmakingen.nl is het in werking.

Dit gaat via een Koninklijk besluit en hoeft dus niet te worden goedgekeurd door het parlement, geen lange discussies en stemmingen dus.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rampenplan

https://nl.wikipedia.org/wiki/Noodtoestand

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijk_Besluit

https://nl.wikipedia.org/wiki/Staatsblad_van_het_Koninkrijk_der_Nederlanden

Link naar reactie

Zou de situatie zoals de foto ook mogelijk zijn in Nederland ?

Is de regering daar machtig genoeg voor of zijn Nederlanders te nuchter om dit te accepteren ?

En als het zo ver mocht komen, wat zullen de gevolgen en acties zijn van de Regering of het volk ?

( O ja, op de foto staan tanks, die wij niet hebben ( wat wel ) ... maar je snapt het idee ;) )

8299715_f496.jpg.dae6daea6c9e9f6506789e381b56e0f3.jpg

Ja die situatie is mogelijk omdat het niet onmogelijk is. En je punt is?
Link naar reactie

Ik denk dat het in NL niet snel zal gebeuren. Wij zijn een klein land en onze politici (op Wilders na) zijn vrij toegankelijk. ze hebben ook niet zoals 80% van de Amerikaans politici een beveiligde bunker\schuilplaats of iets dergelijks en we weten met een beetje zoeken ook gewoon waar iemand woont. Dus stel je voor dat Rutte zoiets van plan is. Dan staan we zo bij hem op de stoep als het echt moet.

Link naar reactie

Tegenwoordig zien we meer kleine snelle inzetbare eenheden of vliegende teams die van uit de lucht via een fastrope ergens neerdalen. een echte volkswoede hebben we niet meer gekend en juist op de momenten dat ik het verwachte zo als bij de moord op pim fortuyn gebeurde er niks.

Een stad helemaal afsluiten door middel van sociale patrouilles / wegafsluitingen / checkpoint / tanks en wielvoertuigen nee ik zie het niet snel gebeuren maar niets is onmogelijk.

Nu ziet het er meer zo uit

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...