Ga naar inhoud
GENEGEERD

Honden trainen voor personal protection


Lieneke

Aanbevolen berichten

IPO zou niet manscherp zijn en KNPV wel, daar zit het grote verschil blijkbaar maar......onze doet IPO en is wel manscherp.....:confused:

 

Elk pakwerk is "manscherp" zoals jij dat zegt...tuurlijk bijt een hond bij IPO alleen op de mouw, maar vraag elke willekeurige pakwerker eens zijn mouw af te doen :eek: , reken maar dat de hond gewoon zijn aanval uitvoert en bijt.

Voor de hond is het geen spel, dat maken wij ervan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb nu 3 mechelaars, ze zijn niet echt in iets getrain. Ik train iedere week met een k9 agent maar dat is meer gehoorzaamheid. Ze lopen mee om mijn terrein iedere dag, ze blafen hard overdag als iemand de huis omheening binnen komen, ze bijten als het nacht is en mensen binnen komen.

Ze kunnen deur open en dicht maken, zo kunnen ze stiekem op de kamers van de kinderen komen. En ze kunen geiten en koe terug vinden.oh en tegen kinderen zijn ze heel lief,maar kippen gaan dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik het zo zeggen: als honden echt zo geweldig zijn in extreme situaties dan zouden alle sniper- en commandoteams er wel een paar bij zich hebben. Er is een goede reden waarom dat niet het geval is.

 

Dat sniper teams geen hond bij zich hebben lijkt me logisch ... ben je bekend met wat sniper inhoud ?? Zo ja , dan zou je dit domme antwoord niet geven !! ;)

Commando teams daarentegen hebben geregeld een hond mee op een missie !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik zeker niet @Enigma13 .... maar op dit vlak ( militair ) ben ik wel degelijk op de hoogte en weet ik waar ik het over heb.

Dan zal ik ook meteen even een kleine uitleg geven ;)

 

Waarom geen hond bij een sniper team ? :

Sniper teams werken normaliter in 2 mans verband .... de spotter en de schutter.

Ze zijn getraind om tot wel 3 dagen op 1 plek haast bewegingsloos te liggen ( Een hond houdt dat gewoon fysiek niet vol )

Snipers werken op grote afstand, 800 meter ... 1500 meter .... en de beste 2000+ meter ...... op zulke afstanden heb je dus simpelweg niks aan een hond.

 

Hond bij commandoteams :

Deze worden zeker meegenomen ook bij black-op missies.

Veelal voor het overmeesteren van gewapende doelwitten die levend gevangen moeten worden.

Ook voor het opsporen van explosieven op de route en andere op die missie gebaseerde onderdelen.

 

En echt ... geloof me !! ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik zeker niet @Enigma13 .... maar op dit vlak ( militair ) ben ik wel degelijk op de hoogte en weet ik waar ik het over heb.

Dan zal ik ook meteen even een kleine uitleg geven ;)

 

Waarom geen hond bij een sniper team ? :

Sniper teams werken normaliter in 2 mans verband .... de spotter en de schutter.

Ze zijn getraind om tot wel 3 dagen op 1 plek haast bewegingsloos te liggen ( Een hond houdt dat gewoon fysiek niet vol )

Snipers werken op grote afstand, 800 meter ... 1500 meter .... en de beste 2000+ meter ...... op zulke afstanden heb je dus simpelweg niks aan een hond.

 

Hond bij commandoteams :

Deze worden zeker meegenomen ook bij black-op missies.

Veelal voor het overmeesteren van gewapende doelwitten die levend gevangen moeten worden.

Ook voor het opsporen van explosieven op de route en andere op die missie gebaseerde onderdelen.

 

En echt ... geloof me !! ;)

 

Daar sluit ik me bij aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 3 mechelaars, ze zijn niet echt in iets getrain. Ik train iedere week met een k9 agent maar dat is meer gehoorzaamheid. Ze lopen mee om mijn terrein iedere dag, ze blafen hard overdag als iemand de huis omheening binnen komen, ze bijten als het nacht is en mensen binnen komen.

Ze kunnen deur open en dicht maken, zo kunnen ze stiekem op de kamers van de kinderen komen. En ze kunen geiten en koe terug vinden.oh en tegen kinderen zijn ze heel lief,maar kippen gaan dood.

 

K9 agent ?? ... hondengeleider politie bedoel je ?

Kippen gaan dood ?? .... heb je ze al vanaf pup of niet ? ... want elke hond getraind of niet, leer je vanaf begin om geen dieren te grijpen, dat is echt iets wat aan het het baasje ligt. ( of ze moeten voor de jacht gebruikt worden !! )

Link naar reactie
Delen op andere sites

K9 agent ?? ... hondengeleider politie bedoel je ?

Kippen gaan dood ?? .... heb je ze al vanaf pup of niet ? ... want elke hond getraind of niet, leer je vanaf begin om geen dieren te grijpen, dat is echt iets wat aan het het baasje ligt. ( of ze moeten voor de jacht gebruikt worden !! )

 

Yep, just what i said, k9 agent.

Ik heb ze rond hun 9 wekken ong. Als de kippen buiten de kippenschuur komen gaan ze dood. Altijd zo geweest, met iedere hond die ik ooit heb gehad.waarom zo je je hond trainen om niet te grijpen, ze pakken ook de iguanas,dat vind ik positief.het zijn geen stads honden. Ze kunen ook zonder mij blijven leven,ze jagen en eten het op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, just what i said, k9 agent.

Ik heb ze rond hun 9 wekken ong. Als de kippen buiten de kippenschuur komen gaan ze dood. Altijd zo geweest, met iedere hond die ik ooit heb gehad.waarom zo je je hond trainen om niet te grijpen, ze pakken ook de iguanas,dat vind ik positief.het zijn geen stads honden. Ze kunen ook zonder mij blijven leven,ze jagen en eten het op.

 

ok , maar dat is je eigen insteek , als mijn honden zonder commando iets of iemand grijpen , dan zijn ze de klos !!

Als je honden alles toestaat , dan is het hek van de dam ... misschien dat het op je eiland normaal is, maar hier is het "not done " .... ik ben ook bang dat je honden op die manier niet te trainen zijn !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok , maar dat is je eigen insteek , als mijn honden zonder commando iets of iemand grijpen , dan zijn ze de klos !!

Als je honden alles toestaat , dan is het hek van de dam ... misschien dat het op je eiland normaal is, maar hier is het "not done " .... ik ben ook bang dat je honden op die manier niet te trainen zijn !!

 

De honden kregen net resjes vlees van 2 kleintjes van 1 1/2. Ze mogen dan uit hun handen eten,de komando gentle is genoeg om heel voorzichtig uit de handen van de kinderen eten te pakken. Mijn honden leven los op een grote gebied in de jungle. Ze kunnen aan de lijn lopen enzo, maar ze opereren de grootse deel van de dag en nacht alleen.het is voor een andere doel.waarschuwing, bescherming, ongedieren bestrijden.binnen ons binnenterrein,2500 m2 blaffen ze,in de nacht als de hek dicht is dan bijten ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De honden kregen net resjes vlees van 2 kleintjes van 1 1/2. Ze mogen dan uit hun handen eten,de komando gentle is genoeg om heel voorzichtig uit de handen van de kinderen eten te pakken. Mijn honden leven los op een grote gebied in de jungle. Ze kunnen aan de lijn lopen enzo, maar ze opereren de grootse deel van de dag en nacht alleen.het is voor een andere doel.waarschuwing, bescherming, ongedieren bestrijden.binnen ons binnenterrein,2500 m2 blaffen ze,in de nacht als de hek dicht is dan bijten ze.

 

Vergeet niet dat honden, en zeker in een groepje die los lopen in een jungle zonder toezicht op een gegeven moment verwilderen !!

Ook al denk je nu , dat ze naar je luisteren en dat ze een commando opvolgen.

Als een paar honden zo leven als je nu aangeeft, dan ben ik bang voor die 2 kleintjes !!! ..... jij en andere mogen het niet met me eens zijn, maar ik vind dit erg onverantwoord !! .... nu ben jij de Alpha ... maar morgen neemt een hond die taak op zich en dan ben je niks meer !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat honden, en zeker in een groepje die los lopen in een jungle zonder toezicht op een gegeven moment verwilderen !!

Ook al denk je nu , dat ze naar je luisteren en dat ze een commando opvolgen.

Als een paar honden zo leven als je nu aangeeft, dan ben ik bang voor die 2 kleintjes !!! ..... jij en andere mogen het niet met me eens zijn, maar ik vind dit erg onverantwoord !! .... nu ben jij de Alpha ... maar morgen neemt een hond die taak op zich en dan ben je niks meer !!!

 

Je zie het te extrem. Ze lopen los in de jungle,maar zijn het liefste naast mij. Ze gaan op jacht en komen terug.op appel zijn ze aller drie prima. Ze en wij leven gewoon op een heel andere plek. Honden kunnen zich hier prima reden en toch kiezen alle straat honden om ergens bij te horen.eentje woon op de parking van de toko,een andere naast de garage. Honden hier vallen niet aan, sommige zoals de mijne zijn huisdieren,maar ook die lopen los. Nog nooit iemand hier een hond zien uitlaten. Zit nu op mijn porch met allerdrie aan mijn voeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik help het je hopen ... ik heb het te vaak gehoord : mijn hond(en) doen zoiets niet, tot de volgende hun kind werd dood gebeten .... klinkt dat hard ? ja , klinkt hard .... is het de waarheid ?? , helaas vaak wel.

Ieder heeft zijn eigen ideeën en gedachten, die moeten we respecteren .... zoals jij het doet, zou ik van mijn leven niet doen, maar jij bent jij en ik ben ik ;)

Ik wens je in ieder geval succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees net op AD hoe 2 honden op een man worden afgestuurd en zelfs met een grote groep kan men ze niet tegenhouden (met de handen).

 

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/4141095/2015/09/12/Amerikaanse-vrouw-stuurt-pitbulls-af-op-man-na-ruzie.dhtml

 

 

 

 

 

Man viciously attacked by pit bulls in Bronx; owner arrested (graphic video)

http://www.nydailynews.com/new-york/pit-bulls-attack-man-bronx-graphic-video-shows-article-1.2358056

 

https://www.youtube.com/watch?v=NpJnB0A-H1c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zie het te extrem. Ze lopen los in de jungle,maar zijn het liefste naast mij. Ze gaan op jacht en komen terug.op appel zijn ze aller drie prima. Ze en wij leven gewoon op een heel andere plek. Honden kunnen zich hier prima reden en toch kiezen alle straat honden om ergens bij te horen.eentje woon op de parking van de toko,een andere naast de garage. Honden hier vallen niet aan, sommige zoals de mijne zijn huisdieren,maar ook die lopen los. Nog nooit iemand hier een hond zien uitlaten. Zit nu op mijn porch met allerdrie aan mijn voeten.

 

Onze hond loopt eigenlijk nooit los hier, is nogal ondeugend.

Maar toen wij op vakantie waren in Spanje, heeft hij 10 dagen losgelopen op de finca, van Finca.

Wij geloofden het bijna zelf niet, maar hij liep niet weg, had respect voor de andere campo honden, viel geen kinderen lastig, en controleerde het hele terrein waar wij verbleven.

Oke, soms lag er wel een slipper 2 meter verder 's morgens, maar dat was al.

Ook liep hij mee, met mensen aldaar, die even wat verder uit de groep gingen.

 

Het klopt wat @Mrsjones zegt denk ik, een boerderijhond gedraagt zich gewoon anders, dan een aangelijnde hond in een stad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zegt denk ik, een boerderijhond gedraagt zich gewoon anders, dan een aangelijnde hond in een stad.

.

 

Een aangelijnde hond voelt zich altijd gesteund door de geleider, hier in liggen de leer mogelijkheden en de teugels om een hond iets aan te leren of af te leren, ten goede en ten kwade

 

Straf dressuur of beloning dressuur ;) wil ik eventueel wel dieper op in gaan. (werkt ook bij kinderen btw)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook liep hij mee, met mensen aldaar, die even wat verder uit de groep gingen.

 

honden lopen normaal gezien niet weg.

ik heb ook gemerkt dat herders nog steeds hun "roedel" bijeen willen houden.

Een Duitse herder die samen met onze hond traint kan het bij het wandelen mentaal gezien niet aan als leden van de roedel die verlaten.

De hond gaat er dan ook alles aan doen om die terug bij de groep te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

.Straf dressuur of beloning dressuur ;)

 

Of? Gewoon beide toepassen. Zowel bij honden als bij kinderen.

 

O ja, ik kom uit de IPO en mijn man vanuit de oude KNPV (reeds 25 jaar).

Verschil tegenwoordig is maar marginaal. Grootste verschil is dat IPO mouwgericht is en KNPV mangericht.

 

Uitgaande van de oude KNPV zit er wel véél meer verschil tussen die 2. Maar de oude KNPV word nauwelijks meer toegepast. Te duur om de honden zo nog te trainen tbv het echte werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...