Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Preppie

Ruilhandel goederen en diensten

Recommended Posts

Welke goederen en diensten zijn het meest gevraagd in een ruilhandel economie?

Een artikel hierover is:

Post-Collapse Barter Items And Trade Skills

To be sure, this list is a summary of items that will have high value during and after a breakdown scenario. I welcome readers to post their own ideas for trade goods below this article. The following is merely a framework which you can use to get started, and was compiled using actual accounts of post collapse trade from the Great Depression, to Bosnia, to Argentina, to Greece, etc. These are items and skills that people were literally begging for after financial catastrophe occurred in numerous separate events.

http://www.survival-spot.com/survival-blog/post-collapse-barter-items-and-trade-skills/

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zal het morge eens goed doorlezen, en die site kende ik staan leuke en handige dingen op als je heel de site doorzoekt (alternative housing) is een leuke pagina op de site bv.

Deze post delen

Gast jolanda

groente/fruit/koffie/chocolade/varkensvlees eigen gemaakt brood/beschuit/gebak/snoepgoed ei kolen/benzine/diesel zout/suiker shag en zilver ;)

groet jolanda

Deze post delen

Weer een leuk en goed lijstje.

Doe er iets mee en dan bedoel ik meer dan alleen lezen:cool:

Deze post delen

Deze lijst (link) toont ook aan dat wat ik reeds meerdere keren geprobeerd heb duidelijk te maken, je ben nooit alleen met jou idee om te gaan jagen.

you are dealing with a person who has a heavy hunting background, and believes he will be able to procure whatever food he wants whenever he wants with his trusty bolt action rifle and a few hours in the woods. Don’t fall into this foolish trap.

Als je nu reeds wakker bent om te preppen, wordt dan ook wakker dat jagen onderaan de lijst moet staan.

Deze post delen

Jagen kost gewoon te vaak teveel energie, strikken is het motto!

En dat weten we van onze voorouders. Vogeltjes vangen is echt niet zo moeilijk. En nee niet met lijm.

Mijn grootouders vonden het heel normaal om spreeuwen op het menu te hebben.

Deze post delen

En dat weten we van onze voorouders. Vogeltjes vangen is echt niet zo moeilijk. En nee niet met lijm.

Mijn grootouders vonden het heel normaal om spreeuwen op het menu te hebben.

Zag laatst de BBC documentaire Planet Earth, bij een volk is het gewoonte om honderden vogels te vangen en deze onbehandeld (wel dood...) in een zak in de grond te stoppen. In de winter maanden later is dat lekker smikkelen zonder te hoeven koken....

Deze post delen

Zag laatst de BBC documentaire Planet Earth, bij een volk is het gewoonte om honderden vogels te vangen en deze onbehandeld (wel dood...) in een zak in de grond te stoppen. In de winter maanden later is dat lekker smikkelen zonder te hoeven koken....
De Inuit doen dat ook.

Deze post delen

De Inuit doen dat ook.

Waarschijnlijk ging het dan over de Inuit :)

Deze post delen

Over ruilhandel - om weer eens een oud maar niet minder relevant draadje nieuw leven in te blazen:

Vandaag las ik een afschrift van een brief van de fiscus met uitspraken over het Letssysteem (Local Exchange Trading System) met een aantal opvallende uitspraken. Deze zijn vorig jaar al via overheid.nl bekend gemaakt, maar ik heb ze toen niet eerder opgemerkt.

"De centrale administratie renseigneert de naam-, adres- en woonplaatsgegevens van leden die in een jaar een omzet van 3.000 of meer Lets hebben behaald aan de inspecteur onder wie de centrale administratie ressorteert."

Ofwel: de coöperatie moet verplicht en proactief opgave doen van de punten. Deze vorm van staatscontrole op een ruilsysteem gaat best ver en het is duidelijk dat de overheid regie probeert te houden op nieuwe vormen van geld en ruilmiddelen.

Niet minder opmerkelijk is de afsluitende alinea van de inspecteur: "U kunt tegen het standpunt wat ik in deze brief heb ingenomen geen bezwaar maken."

Zijn er mensen met LETS ervaring?

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2014-6643.html

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...