Ga naar inhoud
GENEGEERD

Misschien mijn nieuwe BOL ?


Gunnie

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Geert ... ik durf het echt niet te zeggen ... misschien is het inderdaad een handpomp voor een meter of 7 en misschien een puls van 100 meter voor een aggregaat ? zover was ik nog niet ;)

 

Klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Hoewel ik dat voor jou wel hoop.

Ik zou me toch, voor de koop, even vergewissen over het wat en hoe van het perceel. Die 100m heb je ook van iemand en daz best diep.

Blokhut staat niet toevallig op een BB bunker ?:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten trekt een handpomp maar 7meter .

 

Geen enkele pomp kan water hoger opzuigen dan de theoretische 10-en-een-klein-beetje meter. Praktisch wordt het inderdaad boven de 7 meter al erg lasting.

Nu zijn er zeer weinig plekken in Nederland waar de statische grondwaterstand dieper dan 3 meter is. Dus als je een wel/bron heb die 100 meter diep zit (om bijvoorbeeld water van geode kwaliteit te krijgen), dan zal deze buis continue volstaan met water tot hooguit enkele meters onder maaiveld. Hier kan je vrij eenvoudig met een pomp (hand- of electrisch) water uit pompen. Hierdoor zal je het niveau in de put wat verlagen (tot 5 meter onder maaiveld bijvoorbeeld), door het drukverschil zal het water uit de ondergrond de put in gaan stromen. Zolang je het water maar niet sneller wegpompt als dat het aangevoerd wordt kan je dus prima met een handpomp water van 100 meter diep oppompen (je pompt alleen de laatste paar meter zelf, de rest is simpelweg de wet van de communicerende vaten buiten de pijp-binnen de pijp).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als een mooi stekkie! Ik weet natuurlijk niet hoe jij er in staat, maar wat voor mij de moeite waard zou zijn om te overwegen:

- bereikbaarheid (voor jou en je groep)

- verdedigbaar?

- stealth?

- drinkwater / visvijver

- vruchtbaarheid grond voor een tuin

- communicatiemogelijkheden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer nieuwsgierig in zijn algemeenheid. Niet perse wat jij er voor betaald. Ben zelf trouwes van mening dat ik niet een bugout wil doen. Als het mogelijk is wil ik zoveel mogelijk samenwerken met de mensen in mijn omgeving. Maar stel dat is niet mogelijk dan is een bol een goede laatste kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer nieuwsgierig in zijn algemeenheid. Niet perse wat jij er voor betaald. Ben zelf trouwes van mening dat ik niet een bugout wil doen. Als het mogelijk is wil ik zoveel mogelijk samenwerken met de mensen in mijn omgeving. Maar stel dat is niet mogelijk dan is een bol een goede laatste kans.

 

Wat doe je dan als het toch wel erg heet onder de voeten wordt bij je BIL? Bushcraften?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een mooi huisje op het oog .... een lap grond ... aan 1 kant grenzend aan water .... op het platteland en toch beschut ..... einigste huis in een doodlopende straat ... ideale BIL ?

 

1200,00 per maand pff.

Wel een leuke garage van 30m2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1200,00 per maand ? ... ik weet niet over welk huis jij het dan hebt ?

@buurmeisje, eigen weg is volledig in het zicht .... de doorgaande weg een 100 meter verderop is te zien via een verhoging bij het huis

 

Die van het plaatje.

Effe googlen en dan staat ie bij een makelaar.

Overigens staat ie ook bij funda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je een paar nachten daar doorbrengen? Evt een goodwill bedrag aan huidig eigenaar. Ik pomp grond water met een windmolen, de water kom binnen in een grotte cement bak.de windmolen is bijna 12 meter hoog,Best zichtbaar. In mijn keuken is een handpomp,om te drinken ga het water in een berkley. Ik vindt dat je pas merk of iets goed is voor jouw door tijd erin door te brengen.

Als je zoiets koop in een druk bewoonde gebied, dus de hele benelux , kom met een goede reden die je standard woord. Je zoek een rustig plek om te mediteren, of wat dan ook. Als het maar vooral heel suf klink. Dan heb niemand er belangstelling voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...