Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Greener

The secret world of Gold

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Zeer informatieve film over het gouden goedje in het verleden en het heden.

Schokkend te noemen en ik zet zelfs een extra gear bij om alle zaakjes op orde te brengen.

Greener

Oe, ik dacht even dat je een geheim van @Mr. Gold ging verklappen. :p

Kan je aangeven wat er zo schokkend is alsjeblieft? 45 minuten is nogal wat. :)

Deze post delen

Oe, ik dacht even dat je een geheim van @Mr. Gold ging verklappen. :p

Kan je aangeven wat er zo schokkend is alsjeblieft? 45 minuten is nogal wat. :)

Het schokkende vind ik persoonlijk dat er nu mensen aan het woord komen die wel degelijk in het ponzi verhaal zitten en aan de bel trekken.

Je hoorde vaak "geruis" van mensen die dachten dat alles gemanipuleerd werd maar je hoorde zelden of nooit wat van de mensen die in het spelletje zelf zaten.

Maar @Heksenboot, wat is nu 44 minuutjes van je leven? Gewoon helemaal kijken ik was er zo doorheen!

Greener

Deze post delen

Gast Heksenboot
Het schokkende vind ik persoonlijk dat er nu mensen aan het woord komen die wel degelijk in het ponzi verhaal zitten en aan de bel trekken.

Je hoorde vaak "geruis" van mensen die dachten dat alles gemanipuleerd werd maar je hoorde zelden of nooit wat van de mensen die in het spelletje zelf zaten.

Maar @Heksenboot, wat is nu 44 minuutjes van je leven? Gewoon helemaal kijken ik was er zo doorheen!

Greener

Okee man. Nou weet ik dat het de moeite waard is om te kijken. :)

(had ik kunnen weten, met jou als TS :o )

Deze post delen

Misschien in de herfstvakantie toch maar gaan graven in Walbrzych alhoewel zwemmen in een Duits meer ook zeer lucratief kan zijn (http://www.huffingtonpost.com/entry/girl-finds-gold-bar-german-lake_55cb57b9e4b0f1cbf1e6e451)

Het filmpje maakt wel duidelijk dat de rol van goud als machtsmiddel en als basis voor een monetair systeem allesbehalve uitgespeeld is.

Deze post delen

@Greener, film gezien, informatief, maar voor de meesten van ons weinig nieuws (behalve dat Canada geen goud meer heeft).

Dat er meer goud wordt verhandeld dan er werkelijk, fysiek, is niets nieuws maar maakt het niet minder zorgelijk. Het zelfde geld voor de prijsmanupulatie door de grote banken, we willen het niet maar door hebzucht en blinde marktwerking zonder deugdelijk toezicht gebeurd het wel.

Ik vond het voorbeeld van het "verhuurde" goud wel sprekend hou fragiel de situatie is.

Deze post delen

@Greener, film gezien, informatief, maar voor de meesten van ons weinig nieuws (behalve dat Canada geen goud meer heeft).

Dat er meer goud wordt verhandeld dan er werkelijk, fysiek, is niets nieuws maar maakt het niet minder zorgelijk. Het zelfde geld voor de prijsmanupulatie door de grote banken, we willen het niet maar door hebzucht en blinde marktwerking zonder deugdelijk toezicht gebeurd het wel.

Ik vond het voorbeeld van het "verhuurde" goud wel sprekend hou fragiel de situatie is.

Voor ons wel duidelijk, maar de mensen die niet zo in dit wereldje zitten?

Ik zie het iig als een mooie intro.

Greener

Deze post delen

Gast Heksenboot
Voor ons wel duidelijk, maar de mensen die niet zo in dit wereldje zitten?

Ik zie het iig als een mooie intro.

Greener

Gekeken.

Raadselachtig.

Waar is al dat goud nou?

:D

(bij 1 of 2 personen waarschijnlijk)

Deze post delen

Gekeken.

Raadselachtig.

Waar is al dat goud nou?

:D

(bij 1 of 2 personen waarschijnlijk)

Goud... welk goud, ..... ik heb helemaal geen goud...

“What have I got in my pocket?" he said aloud. He was talking to himself, but Gollum thought it was a riddle, and he was frightfully upset.

"Not fair! not fair!" he hissed. "It isn't fair, my precious, is it, to ask us what it's got in it's nassty little pocketsess?”

Deze post delen

Gast Heksenboot
Goud... welk goud, ..... ik heb helemaal geen goud...

“What have I got in my pocket?" he said aloud. He was talking to himself, but Gollum thought it was a riddle, and he was frightfully upset.

"Not fair! not fair!" he hissed. "It isn't fair, my precious, is it, to ask us what it's got in it's nassty little pocketsess?”

Zou het dan toch een illusie zijn? :)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...