Ga naar inhoud
GENEGEERD

Closet preppers?


apex

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wat @JamHard een keer zei:

Elk kind heeft recht op een goede jeugd trauma!

JamHard ik denk dat ik mijne vandaag op heb gedaan :p (grapje).

 

Maar nu serieus. Redelijk wat mensen van mijn familie weten dat ik prep (vroeger heb ik het niet goed aangepakt).

Voor zover ik weet hebben alleen eens stuk of 6 mensen in de fam het onthouden.

De rest weet dat ik soms met wat "rare" mensen ga kamperen.

Maar ja wie is nu niet raar??? :p

Iedereen heeft iets raars, iedereen is raar en niemand is normaal.

 

ik doe aan bushcraft en survival. Iedereen weet het. Niemand die mij als ik in gear rondloop voor een prepper aanziet.

Wel krijg ik soms de 'als er wat gebeurd dan kom ik naar jou toe' gevallen.

Lach ik extra hard. Je bent toch geen prepper eh :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders weten het. Verder weleens bij sommige mensen aangekaart dat een voorraadje best handig kan zijn en vertel iets over stroomstoring, zware sneeuwval (shtf is op zo'n moment wat te heftig :-) )

De meeste mensen zien het punt niet zo en vinden het teveel moeite, eng om aan te denken etc. Schiet dus niet op. Ik ben een tijdje terug verhuisd en ken mijn buren nog niet goed genoeg om hierover te beginnen, maar er zitten gelukkig wel ervaren moestuinierders bij. En we houden met elkaar de buurt in de gaten en de huizen als iemand oo vakantie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit regelmatig op het closet en zolang het kan zal ik het koesteren. Een comfortabele pot met dikke rol pleepapier ernaast, niets kan mij 's morgens gelukkiger maken. :o :) :p

 

Beelden en nieuwe beelden blijven maar voorbij komen he RayPoepe :D ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manlief heeft ooit eens een paar afleveringen gezien over de Amerikaanse doomsday preppers en sinds die tijd reageert hij op het woord "preppers" als een dolle stier op een rode lap :(

En wat er eenmaal in z'n kop zit krijg je er met geen mogelijkheid meer uit (beetje autistisch, helaas).

Dus als ik al iets wil doen moet ik het heeeel voorzichtig brengen.

 

In mijn geval ga ik uit van een bug-in. Ik koop stilletjes aan wat extra water en lang houdbare levensmiddelen onder het mom van "als de kinderen weer eens onverwacht komen heb ik in ieder geval genoeg in huis" - en daar staat hij dan wel weer helemaal achter :o

Of ik koop een Singer handnaaimachine, gewoon omdat ik dat leuk vindt...

Ook wordt mijn voorraad non-food steeds een klein beetje groter zonder dat dit direct opvalt.

 

En voor het geval dat... ik heb sinds kort een rugtas in de kofferbak. Nog lang geen BOB, maar steeds iets kleins erbij stoppen helpt ook al.

Iets is toch altijd beter dan niets!

 

Ja, die doomsday preppers is waar meeste mensen aan denken als je "prepper" zegt. Dat hebben we aan de televisie te danken. Vervelend dat je man er ook zo over denkt.

 

Meeste mensen hebben niet de middelen om in een keer alles te kopen wat ze denken nodig te hebben. Gewoon kleine stapjes en beetje bij beetje groeit je voorraad. Voor je het weet heb je toch een hoop spullen in huis :)

 

Fair enough, disclaimer toegevoegd.

 

Bedankt! Mooie disclaimer :D

 

 

En om dan toch de vraag van de TS te beantwoorden: Ik vertel het niet zo snel aan anderen dat ik prep. Heb ik het idee dat iemand op een lijn zit met mij dan wil er nog wel voorzichtig over beginnen. Meeste mensen snappen het toch niet, men is het tegenwoordig niet meer gewend dat je voor jezelf moet kunnen zorgen. Tegenwoordig kun je in veel plaatsen al 7 dagen in de week tot 10 uur 's avonds boodschappen doen. Het idee dat je wel eens een paar dagen niet naar de winkel zou kunnen omdat die dicht zit/ geen voorraad meer heeft is voor de meeste mensen onvoorstelbaar.

 

Dus nee, ik vertel het de meeste mensen niet. Niet omdat ik bang ben dat ze me gek zullen vinden, dat kan me niet schelen. Maar omdat ik geen zin heb om het uit te moeten leggen aan mensen die het toch niet willen begrijpen. En natuurlijk zorg je er zo ook voor dat al die mensen niet bij jou voor de deur staan als er daadwerkelijk iets gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het woord "Prepper" probeer ik zo min mogelijk te gebruiken; ik hou het op "Survival".

 

De meesten om mij heen vinden dat dat "Spannend" of "Interessant", terwijl het woord "Preppen" een negatieve bijsmaak blijkt te hebben.

Gelukkig kan ik het er met mijn directe collega wel gewoon over hebben: hij prept ook, al is hij (qua mindset) minder actief dan ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor vreemde zeg ik dat ik aan survival doe en van het leven in de buitenlucht helemaal geweldig vind, wat ook zo is hoor zet me een paar dagen op de Veluwe en ik ben in me element als daarom gaat ook werkt het voor mij rustgevend en heb het idee van vrijheid of even controle loos zijn van de big brohter.

 

Het survival verhaal is eigenlijk een soort masker dat ik geef aan het preppen om het toch een beetje verborgen te houden voor de buiten wereld. Als mijn spulletjes die ik heb verzameld in de afgelopen jaren zijn mijn laatste middelen, voor het geval waar neer andere opties niet werken of ik niet meer bij kan komen of kan terug keren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je man gewoon naar het journaal kijken @YVONNE35 en spreek dan je bezorgdheid uit over je kinderen en je kleinkinderen. Zelf sensibiliseer ik jaarlijks ongeveer 200 leerlingen en zowat mijn hele kennissenkring. Zonder het woord 'preppen' maar eenmaal in de mond te nemen. Mijn eigen partner is al lang overtuigd. We nemen elk onze eigen afdeling. Zij houdt de voedsel- en benodighedenvoorraad op peil. Ik zorg voor financiën en beveiliging. Dat soort dingen. Ze koopt grotere hoeveelheden in : waspoeder, deegwaren, rijst, koffie, chocolade, ... . Ze zorgt voor een volle vriezer, ... .

 

Ook mijn laatste toy vond ze stilzwijgend ok. In de hoop dat ik ongelijk heb. Maar als ik gelijk krijg, dan weet ze dat ik tussen haar en de kids en de bedreiging sta. Als het echt erg wordt, dan staan de kids naast mij. Schouder aan schouder. Ze krijgen nu training en opleiding in veiligheid en hantering, ook al zijn ze maar 13 en 15. Het zijn keiharde bikkels als puntje bij paaltje komt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...