Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

Jullie mening gevraagd over DE MANIER waarop er gediscussieerd wordt.

Recommended Posts

Uit het blote hoofd ging het over het topic bommen op gaza, alwaar richting Vladimir eea geuit werd.

Of het nu humor was of niet, weet ik niet, dacht toen wel, dit kan dus allemaal op preppers, zonder dat er ingegrepen wordt.

Dat is ook het punt dat ik wil maken, er wordt niet eerlijk gemodereerd.

Wanneer je politiek correct bent kun je hier bijna alles maken, en zo niet dan wordt keer op keer alles wat niet welgevallig is gewoon verwijderd.

Zoals ik de lijntjes doortrek ziet onze toekomst er echt afschuwelijk uit, had gehoopt er met preppers niet alleen voor te staan, maar wie weet komt het nog goed.

Je vergeet even dat de Preppers als groep worden gezien, ook al is er geen leider of grote gemeenschappelijke gedachte over politiek of andere zaken. Laten we geloof nog maar buiten beschouwing laten.

De mensen die hier zomaar verzeild raken, wegens zorgen over storingen van de elektriciteit of het water, kunnen dan een onterecht beeld krijgen van Preppers.

Wat je niet, absoluut NIET wil, is de associatie van een gezapige meerderheid van burgers, die menen dat Preppers extreme ideeën aanhangen. En de mens is nou eenmaal erg goed in de negatieve aspecten belichten. Er zijn talloze uitspraken die, uit hun context gerukt, het forum in een discutabel daglicht kunnen stellen. Dat gaat wat verder dan mijn plagerijtjes over Oranje.

De gemiddelde prepper in Amerika is ook geen christelijke red neck met vijftien shotguns en vijftien jaar aan weecee papier en vreten in een bunker. Toch leeft dat beeld bij de niet-preppers. Waarom?

Dus.... Laat de forum beheerders hun visie uit stippelen, dat doen ze erg goed. Sommige dingen mogen wel, andere dingen niet. Kom je met goede argumenten, dan kan men besluiten andere regels te hanteren. Dat is niet aan jou of aan mij.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zo lang als dat mensen van welke afkomst dan ook, in Nederland worden geboren en hier getogen, zich nog steeds (vul land van herkomst voorouders in) noemen, persisteert het ' probleem '.

Ergo, het samensmelten van de kroes aan culturen moet van twee kanten komen. Twee paspoorten maakt dat niet beter. De taal achterstand van zelfs derde generatie inburgerlingen helpt ook niet. Mannelijk gesis naar vrouwtjes werkt ook averechts.

Ik heb uitstekende relaties met ' nieuwe Nederlanders ' en ik meen dat het goed mogelijk is met meerdere culturen ergens te wonen. Dat vraagt wel wederzijds respect en acceptatie.

Ik snap niet zo goed wat deze opmerking doet op mijn reactie. Want op dit moment haal je mijn reactie aan, om daarmee een heel ander onderwerp aan te snijden.

Je hebt gelijk met je statement, daar niet van. En kan jij aan iemand zien of deze persoon Nederlands is, of niet, welk paspoort degene heeft, of deze persoon zichzelf Nederlander noemt of niet. Door alleen maar naar deze persoon te kijken?

En doen Nederlanders het niet ook? Wordt het iemand van Turkse komaf bijvoorbeeld (we laten de islamieten er even buiten) niet heel erg moeilijk gemaakt om zichzelf Nederlander te noemen, als Nederlanders continue roepen dat die persoon een Turk is?

Deze post delen

Het zou fijn zijn als feiten en meningen van elkaar onderscheiden zouden worden. Ik zie dat deze dingen op dit forum regelmatig met elkaar worden verward. Dan benoemt iemand een feit ("gras is groen") en dan reageert iemand anders met "daar ben ik het niet mee eens". Dat slaat nergens op.

Oh ja, en de bal spelen en niet de man. Niet beginnen met persoonlijke beledigingen maar kom met argumenten.

feiten bestaan niet en ook al zouden ze bestaan, dan nog zijn meningen altijd belangrijker en waardevoller...

Deze post delen

feiten bestaan niet en ook al zouden ze bestaan, dan nog zijn meningen altijd belangrijker en waardevoller...

Wat een zeldzaam dom gezwatel. Ik kan er niets anders van maken.

Deze post delen

@Novitamya ik heb de indruk dat we wat langs elkaar praten. Nee ik kan niet zien wat voor paspoort iemand heeft. Wat een domme vraag.

Ik spreek wel genoeg mensen met buitenlandse voorouders die nog steeds aan hun overgrootvaderland refereren als het over hun zelf gaat. Maar wat mij betreft bestaan grenzen niet en is er geen wit zwart of geel.

Deze post delen

Je vergeet even dat de Preppers als groep worden gezien, ook al is er geen leider of grote gemeenschappelijke gedachte over politiek of andere zaken. Laten we geloof nog

Wat je niet, absoluut NIET wil, is de associatie van een gezapige meerderheid van burgers, die menen dat Preppers extreme ideeën aanhangen. En de mens is nou eenmaal erg goed in de negatieve aspecten belichten. Er zijn talloze uitspraken die, uit hun context gerukt, het forum in een discutabel daglicht kunnen stellen. Dat gaat wat verder dan mijn plagerijtjes over Oranje.

De gemiddelde prepper in Amerika is ook geen christelijke red neck met vijftien shotguns en vijftien jaar aan weecee papier en vreten in een bunker. Toch leeft dat beeld bij de niet-preppers. Waarom?

Dus.... Laat de forum beheerders hun visie uit stippelen, dat doen ze erg goed. Sommige dingen mogen wel, andere dingen niet. Kom je met goede argumenten, dan kan men besluiten andere regels te hanteren. Dat is niet aan jou of aan mij.

Meest beroerde manier om extreme ideeen te bestrijden is censuur.

Discussie over vluchtelingen niet mogelijk hier, ook hele fatsoenlijke posts van gerespecteerde forumleden worden verwijdert.

Angst voor verkeerde beeldvorming zou niet hoeven te bestaan wanneer de argumenten goed zijn, maar kennelijk kan preppers deze ook niet meer vinden.

Deze post delen

Meest beroerde manier om extreme ideeen te bestrijden is censuur.

Discussie over vluchtelingen niet mogelijk hier, ook hele fatsoenlijke posts van gerespecteerde forumleden worden verwijdert.

Angst voor verkeerde beeldvorming zou niet hoeven te bestaan wanneer de argumenten goed zijn, maar kennelijk kan preppers deze ook niet meer vinden.

En dat is dus precies het probleem. Die argumenten zijn er meestal niet of van een populistisch niveau, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Deze post delen

En dat is dus precies het probleem. Die argumenten zijn er meestal niet of van een populistisch niveau, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Mmm, zijn er wel hoor, worden regelmatig aangedragen, maar net zo snel weer verwijdert.

Dat is nu precies het probleem.

• Niet leuk 1

Deze post delen

Licht eens toe als je wilt?

Mijn 'bezwaar' tegen feiten, is dat feiten zonder context compleet waardeloos kunnen zijn.

Een feit is dat mensen uit Syrië e.o. naar Europa vluchten. De context hiervan gaat over de reden waarom. Omdat ze zich daar onveilig voelen. Waarom? Omdat mensen vermoord en huizen gebombardeerd worden. Waarom? Omdat er een burgeroorlog woedt. Waarom? Het antwoord daarop hangt volledig af van aan wie je het vraagt. Elke regeringsleider heeft zijn eigen mooie PR praatje daarbij. Maar wij - met name wij preppers - hebben een meer dan diep donkerbruin vermoeden dat niet iedereen het echt eerlijke verhaal verteld. Niet dat we het zelf met eigen ogen hebben kunnen zien en checken, maar we lezen meer dan de main stream media. En de grondslag voor dat wantrouwen is heel simpel: Qui bono & follow the money.

Deze post delen

Mmm, zijn er wel hoor, worden regelmatig aangedragen, maar net zo snel weer verwijdert.

Dat is nu precies het probleem.

Dan verschillen we van mening (als dat niet al duidelijk was), de berichten die verwijderd worden bevatten over het algemeen geen steekhoudende argumenten.

Of ze verwijderd moeten worden is dan weer een andere discussie, ik zou graag vaker zien dat (sommige) berichten wel blijven bestaan, al is het maar om nog eens na te kunnen gaan welke leden je graag zou willen mijden in "real life".

Er mag van mij vaker een vorm van statement bij een bericht worden geplaatst door een mod, iets in de trant van:

Mod break: Preppers.nl distantieert zich van de mening die in dit bericht onder woorden wordt gebracht maar in het kader van 'vrijheid van meningsuiting' is besloten dit bericht te laten staan.

Of iets dergelijks, eventueel aangevuld met een motto dat uitdrukt wat de kernwaarden zijn van de oprichters van preppers.nl.

• Leuk 1

Deze post delen

Feit: Iedereen gaat dood.

Feit: De aarde draait om de zon.

Feit: De aarde is rond.

Zo maar een paar feiten. Een paar honderd jaar geleden had iedereen hier een "mening" over, zoals je hierboven zegt. Wat een aperte lulkoek. "Feiten bestaan niet". Werkelijk waar.... Hoe verzin je het?!

• Leuk 2

Deze post delen

Feit: Iedereen gaat dood.

Feit: De aarde draait om de zon.

Feit: De aarde is rond.

Zo maar een paar feiten. Een paar honderd jaar geleden had iedereen hier een "mening" over, zoals je hierboven zegt. Wat een aperte lulkoek. "Feiten bestaan niet". Werkelijk waar.... Hoe verzin je het?!

Nope, de aarde is alleen rond als je je de cirkel over een en dezelfde breedtegraad laat lopen, in alle andere gevallen is de aarde niet rond.

Het meeste dat als "feit" in dit soort discussies gepresenteerd wordt zijn stukjes journalistiek, selected statistics en meningen van sociaal "wetenschappelijk" onderzoekers.

Hierin is het niet echt moeilijk om compleet tegengestelde "feiten" te vinden bij onderzoek met dezelfde methodiek en op dezelfde populatie. Dus wat zijn dan feiten?

• Leuk 1

Deze post delen

Nou een mooier voorbeeld in dit topic over dit topic bestaat er niet.

een goeie nette discussie is niet mogenlijk hier op het forum met dit soort trollen die, nu dan een wazige maar meestal een opruiende, opmerking posten en dan weer maken dat ze wegkomen.

Deze post delen

Nou een mooier voorbeeld in dit topic over dit topic bestaat er niet.

een goeie nette discussie is niet mogenlijk hier op het forum met dit soort trollen die, nu dan een wazige maar meestal een opruiende, opmerking posten en dan weer maken dat ze wegkomen.

Ja, ik zit echt te wachten tot er een MOD ingrijpt en dit draadje sluit.:p

Verder denk ik dat in de eerste paar pagina's het belangrijkste wel is gezegd. De eigenaren en het MOD team moeten hier hun conclusie maar uittrekken en eventueel de regels aanpassen.

Deze post delen

Ja, ik zit echt te wachten tot er een MOD ingrijpt en dit draadje sluit.:p

Verder denk ik dat in de eerste paar pagina's het belangrijkste wel is gezegd. De eigenaren en het MOD team moeten hier hun conclusie maar uittrekken en eventueel de regels aanpassen.

Amen !

Deze post delen

Denk dat wat ik schreef over het bij preppen houden en discussies voor andere fora houden echt zo verkeerd nog niet is ;)

Deze post delen

Licht eens toe als je wilt?

Mijn 'bezwaar' tegen feiten, is dat feiten zonder context compleet waardeloos kunnen zijn.

Een feit is dat mensen uit Syrië e.o. naar Europa vluchten. De context hiervan gaat over de reden waarom. Omdat ze zich daar onveilig voelen. Waarom? Omdat mensen vermoord en huizen gebombardeerd worden. Waarom? Omdat er een burgeroorlog woedt. Waarom? Het antwoord daarop hangt volledig af van aan wie je het vraagt. Elke regeringsleider heeft zijn eigen mooie PR praatje daarbij. Maar wij - met name wij preppers - hebben een meer dan diep donkerbruin vermoeden dat niet iedereen het echt eerlijke verhaal verteld. Niet dat we het zelf met eigen ogen hebben kunnen zien en checken, maar we lezen meer dan de main stream media. En de grondslag voor dat wantrouwen is heel simpel: Qui bono & follow the money.

naar mijn mening worden te vaak zaken gepresenteerd als "feiten" terwijl het dat niet zijn. té vaak wordt het belang van "feiten" overschat en meningen te weinig gewaardeerd. bijvoorbeeld, op het forum zie je regelmatig van die alleen-berichtgeving-topics, daarin mag je dan wel een krantenartikel plaatsen, vaak vol met onvolledige, onjuiste, subjectieve zaken (propaganda), maar wordt tegelijkertijd de kritische analyse en de discussie van forumleden niet gewaardeerd. vind ik erg krom. juist de analyse en de discussie en juist de mening van een ander is zo waardevol. het gekke, tegenstrijdige is dat bij bijvoorbeeld de "review-topics" de meningen wél worden gewaardeerd. dus, in het geval van bv een mes of zaklamp "mag" je een mening hebben en krijg je ervoor een bedankje of kudo, en in geval van de situatie in de wereld/geopolitiek/sociale kwesties krijg je een hoop shit over je heen en loop je risico op een ban of om gecensureerd te worden.... er zijn weinig feiten, en bovendien zijn meningen veel interessanter en leerzamer.

mijn stelling is dat zaken die als feiten worden gepresenteerd het zelden zijn (zie ook bijdrage van Vladimir), en zelden heb je aan feiten meer dan aan meningen..

en ja, feiten moet je plaatsen in de context, hetgeen ook zeer zelden het geval is, zoals bv in dit geval van de vluchtelingen. dus inderdaad, de meeste "feiten" zijn compleet waardeloos of zijn geen feiten. dus waarom hechten sommige mensen er zoveel waarde aan?

• Leuk 1

Deze post delen

Uit het blote hoofd ging het over het topic bommen op gaza, alwaar richting Vladimir eea geuit werd.

Of het nu humor was of niet, weet ik niet, dacht toen wel, dit kan dus allemaal op preppers, zonder dat er ingegrepen wordt.

Dat is ook het punt dat ik wil maken, er wordt niet eerlijk gemodereerd.

Wanneer je politiek correct bent kun je hier bijna alles maken, en zo niet dan wordt keer op keer alles wat niet welgevallig is gewoon verwijderd.

Zoals ik de lijntjes doortrek ziet onze toekomst er echt afschuwelijk uit, had gehoopt er met preppers niet alleen voor te staan, maar wie weet komt het nog goed.

Ah, ik snap hem! Ik dacht dat het eerst over mijn reactie in dit topic ging. Wat betreft de opmerkingen. Ik krijg met regelmaat wel eens een PM als ik over de schreef ga. Het punt zit er bij in dat ik het goed bedoel alleen verwoord ik het knap slecht. Ik weet het vaak via PM wel op te lossen/uit te leggen waardoor het toch nog goed komt en het mag blijven staan.

En forum dreigementen helpen toch niet :p?

Deze post delen

naar mijn mening worden te vaak zaken gepresenteerd als "feiten" terwijl het dat niet zijn. té vaak wordt het belang van "feiten" overschat en meningen te weinig gewaardeerd. bijvoorbeeld, op het forum zie je regelmatig van die alleen-berichtgeving-topics, daarin mag je dan wel een krantenartikel plaatsen, vaak vol met onvolledige, onjuiste, subjectieve zaken (propaganda), maar wordt tegelijkertijd de kritische analyse en de discussie van forumleden niet gewaardeerd. vind ik erg krom. juist de analyse en de discussie en juist de mening van een ander is zo waardevol. het gekke, tegenstrijdige is dat bij bijvoorbeeld de "review-topics" de meningen wél worden gewaardeerd. dus, in het geval van bv een mes of zaklamp "mag" je een mening hebben en krijg je ervoor een bedankje of kudo, en in geval van de situatie in de wereld/geopolitiek/sociale kwesties krijg je een hoop shit over je heen en loop je risico op een ban of om gecensureerd te worden.... er zijn weinig feiten, en bovendien zijn meningen veel interessanter en leerzamer.

mijn stelling is dat zaken die als feiten worden gepresenteerd het zelden zijn (zie ook bijdrage van Vladimir), en zelden heb je aan feiten meer dan aan meningen..

en ja, feiten moet je plaatsen in de context, hetgeen ook zeer zelden het geval is, zoals bv in dit geval van de vluchtelingen. dus inderdaad, de meeste "feiten" zijn compleet waardeloos of zijn geen feiten. dus waarom hechten sommige mensen er zoveel waarde aan?

Het probleem is dat nieuws vaak als feit gepresenteerd wordt en de wereld gaat tegenwoordig allemaal zo snel dat de dag erop de nieuwsfeiten weer omgedraaid zijn. Daarom is het belangrijk zelf te filteren vanuit verschillende invalshoeken en dan je eigen mening te vormen.

Veelal zit er wel een kern van waarheid in, maar de details (onderzoekmethode, rekenmethode, wie betaald, linkse of rechtse media) ontbreken veelal.

Deze post delen

Ik schaar mij volledig achter deze tekst en ik wist ook dat je dit in je eerdere post bedoelde. Vandaar mijn XY feitje.

Een plant bestaat uit cellulose. Geluid bestaat uit trillingen, golfbewegingen van de lucht. Wit licht bevat alle kleuren van het spectrum. Dat zijn feiten.

En dan zijn er meningen. Hitler was een hufter. Dat is een mening. Keynes werkt niet. De aarde warmt op door de menselijke activiteiten. Homo's zijn vies. Negers zijn lui. Religie is belachelijk. Allemaal meningen.

Sommige meningen ' mogen wel ' andere weer niet. We mogen rood mooier vinden dan zwart. We mogen pizza lekkerder vinden dan boerenkool. Maar we mogen religie niet belachelijk vinden en homo's zijn niet vies. Hitler was niet aardig. Meningen.

Ik krijg zelf ook kritiek als ik schrijf dat de Amerikanen verantwoordelijk zijn voor ISIS, Oekraïne, Vietnam, Irak. Deels zijn dat feiten, deels meningen. Mijn opa en oma prezen de Oranjes de hemel in, ik de hel. Meningen.

Volgens sommigen, soms zelfs velen, mogen bepaalde meningen niet. Je mag niet seks met kinderen willen. En als je aan mijn kinderen komt, reken maar dat ik minstens je benen breek en je testikels verwijder met een bot mes.

Je mag niet tegen de overheid zijn. Je mag geen vuurwerk afsteken als je kind jarig is op 6 juni. Je mag geen en ga zo maar door.

De grens ligt niet bij een mening. Als jij wil geloven in Jezus denk ik dat er een steekje bij je los zit. De grens ligt bij fysiek geweld. Als men mij dwingt naar de kerk te gaan, dwingt om tegen mijn wil mijn huis roze te schilderen, dan is dat af te keuren, zeker als de dwang bestaat uit dreigen met geweld.

Men kan nog zo lang discussiëren over rode bloedcellen, maar ze vervoeren zuurstof en koolstofdioxide. Dat is een feit.

Interessanter wordt de discussie over vegetarisch eten, religie, vluchtelingen, financiële markten, salariëring van directeuren, het koningshuis, de hoogte van uitkeringen, homo's, belastingen, grenzen, lievelingsdieren, kunst, mooie auto's.

• Leuk 2

Deze post delen

Dank voor al jullie input community. De poster die bij mijn baas (vorige eeuw) op zijn deur hing "De maatschappij ben je zelf" kan gewoon blijven hangen en dan streep ik het woordje maatschappij door en zet er prep community bij :-)

Mij is het helemaal duidelijk en ga even in overleg met @Dr.Prepper en met ons @Geweten die nooit post maar maar wel een van de oprichters is en ons met zijn wijze woorden en daden altijd bijstaat.

Ik zal een slotje op dit topic zetten en afsluiten met de woorden "we hebben een juweel van een community en forum" en juist de diversiteit van mensen hier, zal ons beter voorbereid zijn als geen ander in Nederland.

• Leuk 2

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...