Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

Jullie mening gevraagd over DE MANIER waarop er gediscussieerd wordt.

Recommended Posts

Had ik niet ergens geschreven dat je niet kan discuteren via een forum maar wel bij een kampvuur ?

Dat waarschijnlijk heeft te maken met menselijk contact versus veilig "anoniem" voor een scherm typen. Kan ook zijn dat je bij het kampvuur meteen een klap voor je kanus krijgt en daarom je mond houd :D

Of een aangebrande stok met scherpe punt op je waffel geworpen krijgt hahah.

Alle grappen opzij, het is voor mij wel duidelijk zo.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Gamble

Niet alle donkerder gekleurde mensen zijn zwart, Marokanen niet, Egyptenaren ook niet, Caramel, donkerbruin, gekleurd, getint whatever is allemaal NIET zwart :) En moet je dus ook niet naar refereren als zwart. Ik zei enkel als je het hebt over "zwarten" en de betreffende mensen zijn "zwart" is het een feit, geen mening, geen belediging of wat dan ook. En wat mij betreft zegt men dus ook blank. Meestal zal de term dus niet correct zijn.

Maar als een Somaliës groepje tuig iets doet en jij vertaald dat als: Een groep zwarten deed dit of dat.

Dan ben je niet erg doelgericht aan het uitleggen. Welke bevolkingsgroep bedoel je nu? Zijn het misschien Antillianen ik weet het niet. Of zijn het alle zwarten zijn hetzelfde?

Dus als een Engels groepje tuig iets doet en die Somaliës hebben het vervolgens over alweer dat witte tuig, dan denk jij niet bij jezelf van 'Hee ho, wacht eens even. Ik ben een Hollander en geen Engelsman, willen jullie ons absoluut even niet op 1 lijn samenstellen!!!'.

Dit bedoel ik dan ook met proberen na te denken over de juiste woordkeuze voordat je iets neer plempt. Woorden en zeer zeker op internet kunnen heel gemakkelijk verkeerd opgevat worden. Terwijl jij denkt niets verkeerds gezegd te hebben, kan een ander er zich behoorlijk beledigd door voelen.

Ook ik heb me hier wel eens schuldig aan gemaakt. Gelukkig ben ik niet te trots om een fout toe te geven als ik dit gedaan heb.

Het is ook de reden waarvoor strenge moderatie nodig is. Als 2 zielen er samen niet uit kunnen komen en zodoende het forum vervuild met vete's, dan moet er gewoon een scheidsrechter zijn die tussenbeide komt.

Deze post delen

zo..heb ik even lang moeten nadenken zeg! Maar ik ben er voor mezelf uit:

toonzetting .. Daar mag voor gewaakt worden door jezelf en de ander, en door mod's worden ingegrepen waneer die dat nodig vind.

En dat ga ik niet verder uitleggen.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Heksenboot
zo..heb ik even lang moeten nadenken zeg! Maar ik ben er voor mezelf uit:

toonzetting .. Daar mag voor gewaakt worden door jezelf en de ander, en door mod's worden ingegrepen waneer die dat nodig vind.

En dat ga ik niet verder uitleggen.

Toonzetting en intentie he? :)

En wéér laten mensen zich afleiden van het werkelijke gevaar. :rolleyes:

Deze post delen

Toonzetting en intentie he? :)

En wéér laten mensen zich afleiden van het werkelijke gevaar. :rolleyes:

ja, dat is inderdaad ook daarmee verbonden.

Deze post delen

In de openingspost vraagt @Mr.Gold naar manieren waarop we met elkaar kunnen discussiëren over gevoelige onderwerpen. Ipv welles/nietes of je gelijk proberen te halen, kunnen we mss proberen constructief mee te schrijven?

Deze post delen

In de openingspost vraagt @Mr.Gold naar manieren waarop we met elkaar kunnen discussiëren over gevoelige onderwerpen. Ipv welles/nietes of je gelijk proberen te halen, kunnen we mss proberen constructief mee te schrijven?

Ik doe niet anders ;)

Deze post delen

Fascinerend hoe na negen pagina's dit topic toch weer over de huidskleur cq. ras gaat.

@Mr. Gold, is er nog geen aanvraag van een afstudeerder pshygologie binnen gekomen ?

Wordt tijd dat dit topic gesloten wordt en iedereen zijn/haar wc rollen gaat tellen.

Deze post delen

.

@Mr. Gold, is er nog geen aanvraag van een afstudeerder pshygologie binnen gekomen ?

.

Wel van een hele leuke dame Vivian die vandaag een aanvraag (4de jaars student) gaat doen op het forum, als jullie nu net zoveel moeite in dit interessante topic stoppen als in haar kan ik weer weken vooruit met energie ;-)

Deze post delen

Mensen verschillen met elkaar nogal eens van mening.Als je een meningsverschil hebt, moet je de ander overtuigen van jouw standpunt door gebruik te maken van goede argumenten en een heldere redenering. Argumenteren doe je mondeling in een discussie of schriftelijk in een betoog.

Een ongeldig argument noemen we een drogreden. De meest gebruikte drogredenen zijn:

Het leggen van verkeerde verbanden

Overhaaste generalisatie

Cirkelredenering

Argumenten uit de weg gaan

Beroep op traditie

Pragmatisch redeneren

Autoriteitsdrogreden

http://www.carrieretijger.nl/functioneren/professionele-vaardigheden/rationeel-denken/argumenteren

Het zou fijn zijn als mensen leren argumenteren en niet zomaar iets roepen. Mijn mening.

• Leuk 1

Deze post delen

Maar als een Somaliës groepje tuig iets doet en jij vertaald dat als: Een groep zwarten deed dit of dat.

Dan ben je niet erg doelgericht aan het uitleggen. Welke bevolkingsgroep bedoel je nu? Zijn het misschien Antillianen ik weet het niet. Of zijn het alle zwarten zijn hetzelfde?

Dus als een Engels groepje tuig iets doet en die Somaliës hebben het vervolgens over alweer dat witte tuig, dan denk jij niet bij jezelf van 'Hee ho, wacht eens even. Ik ben een Hollander en geen Engelsman, willen jullie ons absoluut even niet op 1 lijn samenstellen!!!'.

Dit bedoel ik dan ook met proberen na te denken over de juiste woordkeuze voordat je iets neer plempt. Woorden en zeer zeker op internet kunnen heel gemakkelijk verkeerd opgevat worden. Terwijl jij denkt niets verkeerds gezegd te hebben, kan een ander er zich behoorlijk beledigd door voelen.

Ook ik heb me hier wel eens schuldig aan gemaakt. Gelukkig ben ik niet te trots om een fout toe te geven als ik dit gedaan heb.

Het is ook de reden waarvoor strenge moderatie nodig is. Als 2 zielen er samen niet uit kunnen komen en zodoende het forum vervuild met vete's, dan moet er gewoon een scheidsrechter zijn die tussenbeide komt.

Hoe zou iemand kunnen weten dat het groepje "zwarten" Somaliers zijn? Zwart kan je zien, Somalier kan je niet zien. Men bedoeld geen bevolkingsgroep, dat is nu juist het punt, je neemt een feit waar (je ziet iets), in jouw voorbeeld je ziet een groep zwart gekleurde mensen die iets deden. Je kan niet constateren dat deze zwart gekleurde mensen Somaliers zijn, want dat zie je niet. En je kan al helemaal niet constateren dat een bevolkingsgroep iets deed, want het gaat maar om een beperkt groepje mensen. Dus wat men bedoeld is precies datgene wat men ziet en wat men zegt. Kortom er is niks mis, discriminerend of beledigend als je zegt: Ik zag een groepje zwarte mensen een fiets stelen. Mits dat groepje mensen inderdaad zwarte mensen waren.

Het is zelfs beter dan dat je zou zeggen. Somaliers stelen fietsen, ik heb het zelf gezien. Somalier zijn zie je niet aan iemand af, je generaliseerd en het gaat niet meer over die specifieke situatie.

Verder in jouw voorbeeld als een Somaliër het zou hebben over DAT witte tuig, dan hebben ze het over het specifieke groepje wat iets gedaan heeft. NIET de hele "blanke" bevolkingsgroep. Dus nee ik zou me totaal niet aangesproken voelen, want ik behoor niet tot dat specifieke groepje wat iets gedaan heeft. Sterker nog al zou het woordje DAT er niet bij staan. En heeft men het over wit tuig. Dan nog niet, want ik ben geen tuig dus ik wordt daar niet mee bedoeld en als deze persoon ervaring heeft met tuig dat er wit uitziet (zou den ze wel wit moeten zijn, die zijn er ook, net als zwart) Dan moet iemand dat kunnen zeggen, net als dat je kan zeggen een groep rood harige beroofde de bank.

Dit bedoel ik met objectief kijken naar wat men schrijft, dus ZONDER eigen conclusies te trekken over wat iemand bedoeld, maar door gewoon te lezen wat er staat en er zelf geen dingen bij te verzinnen.

En dit is dus precies wat ik bedoel. Ik zie duidelijk dat jij allerlei dingen zelf concludeert over wat iemand zou kunnen bedoelen. En daar gaat het dan vaak mis. In plaats van dat iemand simpelweg leest wat er staat en als er iets niet duidelijk is er gewoon naar vraagt.

Mensen beledigen is een fijne lijn. 2 verschillende mensen kunnen in precies dezelfde situatie, verschillend reageren. Beledigd worden en beledigd voelen zijn 2 verschillende dingen. Dat laatste doe je zelf, het eerste is de intentie van de schrijver/prater. Het is onmogelijk om altijd zo te praten dat er niemand zich ooit beledigd zal voelen.

• Leuk 1

Deze post delen

Fascinerend hoe na negen pagina's dit topic toch weer over de huidskleur cq. ras gaat.

Wordt tijd dat dit topic gesloten wordt en iedereen zijn/haar wc rollen gaat tellen.

Gaat de hele reden waarom dit topic geopend is, eigenlijk ook vooral niet over dit onderwerp en de wijze waarop gesproken word dan?

Deze post delen

Hoe zou iemand kunnen weten dat het groepje "zwarten" Somaliers zijn? Zwart kan je zien, Somalier kan je niet zien. Men bedoeld geen bevolkingsgroep, dat is nu juist het punt, je neemt een feit waar (je ziet iets), in jouw voorbeeld je ziet een groep zwart gekleurde mensen die iets deden. Je kan niet constateren dat deze zwart gekleurde mensen Somaliers zijn, want dat zie je niet. En je kan al helemaal niet constateren dat een bevolkingsgroep iets deed, want het gaat maar om een beperkt groepje mensen. Dus wat men bedoeld is precies datgene wat men ziet en wat men zegt. Kortom er is niks mis, discriminerend of beledigend als je zegt: Ik zag een groepje zwarte mensen een fiets stelen. Mits dat groepje mensen inderdaad zwarte mensen waren.

Het is zelfs beter dan dat je zou zeggen. Somaliers stelen fietsen, ik heb het zelf gezien. Somalier zijn zie je niet aan iemand af, je generaliseerd en het gaat niet meer over die specifieke situatie.

Verder in jouw voorbeeld als een Somaliër het zou hebben over DAT witte tuig, dan hebben ze het over het specifieke groepje wat iets gedaan heeft. NIET de hele "blanke" bevolkingsgroep. Dus nee ik zou me totaal niet aangesproken voelen, want ik behoor niet tot dat specifieke groepje wat iets gedaan heeft. Sterker nog al zou het woordje DAT er niet bij staan. En heeft men het over wit tuig. Dan nog niet, want ik ben geen tuig dus ik wordt daar niet mee bedoeld en als deze persoon ervaring heeft met tuig dat er wit uitziet (zou den ze wel wit moeten zijn, die zijn er ook, net als zwart) Dan moet iemand dat kunnen zeggen, net als dat je kan zeggen een groep rood harige beroofde de bank.

Dit bedoel ik met objectief kijken naar wat men schrijft, dus ZONDER eigen conclusies te trekken over wat iemand bedoeld, maar door gewoon te lezen wat er staat en er zelf geen dingen bij te verzinnen.

En dit is dus precies wat ik bedoel. Ik zie duidelijk dat jij allerlei dingen zelf concludeert over wat iemand zou kunnen bedoelen. En daar gaat het dan vaak mis. In plaats van dat iemand simpelweg leest wat er staat en als er iets niet duidelijk is er gewoon naar vraagt.

Mensen beledigen is een fijne lijn. 2 verschillende mensen kunnen in precies dezelfde situatie, verschillend reageren. Beledigd worden en beledigd voelen zijn 2 verschillende dingen. Dat laatste doe je zelf, het eerste is de intentie van de schrijver/prater. Het is onmogelijk om altijd zo te praten dat er niemand zich ooit beledigd zal voelen.

Misschien komt het door mijn multi culti achtergrond, maar een somalier, surinamer of antilliaan pik ik er zo uit.

Het voorbeeld wat ik geef over 'die zwarten' is slechts een simpel voorbeeld van wat ik bedoel te zeggen met hoe je iets neerzet op een forum en hoe het opgevat kan worden. Ik persoonlijk voel me niet aangevallen, doch ik kan begrijpen dat er mensen zijn die dit wel zo voelen. Vandaar een voorbeeld van.

Jullie mening vragen over de manier waarop er gediscusseerd word

In principe zeg ik niets anders dan @Highway, enkel onderbouw ik dit met een voorbeeld.

En ja.... als iemand over 'die witten' begint voel ik me wel degelijk aangesproken. Ik ben wit (of blank) en word graag op de persoon zelf beoordeeld en niet op mijn huidskleur ;)

• Leuk 1

Deze post delen

Misschien moeten we eens leren ons niet zo snel aangevallen voelen, gekrenkt in onze 'eer' of dat omdat we door een ander gezien worden als deel van een groep, dit geen afbreuk doet aan ons individu zijnde...

Als iemand mij witte, blanke, kale, loempe of Vlaming noemt (of zelf Belg) dan maakt me dat niets uit... Mijn mentaal vel is op dat vlak dik genoeg. Graag zou ik hebben dat anderen daar ook wat eelt kweken.

Deze post delen

Misschien moeten we eens leren ons niet zo snel aangevallen voelen, gekrenkt in onze 'eer' of dat omdat we door een ander gezien worden als deel van een groep, dit geen afbreuk doet aan ons individu zijnde...

Als iemand mij witte, blanke, kale, loempe of Vlaming noemt (of zelf Belg) dan maakt me dat niets uit... Mijn mentaal vel is op dat vlak dik genoeg. Graag zou ik hebben dat anderen daar ook wat eelt kweken.

Het heeft niks met eelt te maken. Wil je mij een kaaskop noemen dan is dat geen probleem ouwe maffe belg van me.

Het is de toon waarop iets gezegd word, waardoor men aanstoot kan nemen.

Dit is dus ook het punt van mijn hele relaas (die ik nu al tig keer gezegd heb, maar waar men blijkbaar keihard overheen leest): Als men in topics iets beter op let hoe iets gezegd word en/of over kan komen, dan behoeven desbetreffende topics als deze ook niet geopend te worden.

Ik ben een fan van de keiharde waarheid en een keiharde aanpak van het probleem waar we in Europa mee te maken hebben, toch kunnen we er samen toch wel voor zorg dragen dat we kiezen voor een fatsoenlijke woordkeuze in een discussie.

Toch?

• Leuk 1

Deze post delen

.......toch kunnen we er samen toch wel voor zorg dragen dat we kiezen voor een fatsoenlijke woordkeuze in een discussie.

Toch?

Zou heel mooi zijn en het zou inderdaad moeten kunnen ..... maar zolang er hier op het forum schaamteloze hersendooie rond hangen die iemand bij het minste geringste voor K-racist uitmaken vrees ik dat 't 'm niet gaat worden Gamble, hoe graag we ook zouden willen....

Deze post delen

Zou heel mooi zijn en het zou inderdaad moeten kunnen ..... maar zolang er hier op het forum schaamteloze hersendooie rond hangen die iemand bij het minste geringste voor K-racist uitmaken vrees ik dat 't 'm niet gaat worden Gamble, hoe graag we ook zouden willen....

En daarom pleit ik voor een strengere moderatie ipv een volledig open forum waarin alles maar gezegd kan worden.

Laten we het forum een beetje hoogwaardig houden en niet verkwanselen zoals onze dappere leiders doen met ons land...

Deze post delen

En daarom pleit ik voor een strengere moderatie ipv een volledig open forum waarin alles maar gezegd kan worden.

Laten we het forum een beetje hoogwaardig houden en niet verkwanselen zoals onze dappere leiders doen met ons land...

Ik ben van mening dat moderatie hierin weinig zoden aan de dijk gaan brengen... De voorbeelden zijn er al.

Wel ben ik met je eens dat de toon de muziek maakt... Maar dit kunnen overbrengen dmv het geschreven woord, is niet iedereen gegeven.

@Järv: Ik denk dat iedereen moet leren leven met anderen die meer- of minder begaafd zijn... Ik geloof in het geven van het goede voorbeeld volgens mij.

Nu heeft niet iedereen hetzelfde gedacht over "het goede voorbeeld" en zo zijn we weer bij af :D

• Leuk 1

Deze post delen

Het heeft niks met eelt te maken. Wil je mij een kaaskop noemen dan is dat geen probleem ouwe maffe belg van me.

Het is de toon waarop iets gezegd word, waardoor men aanstoot kan nemen.

Toch?

Waar men misschien mee moet beginnen is om iemand anders geen bijnaam te geven.

Of dat nu kaaskop of waal is.

Daar begint het mee. Niet of daarna de "harde waarheid" komt.

Deze post delen

Sorry Wim, ik zal je nooit meer Petroman noemen :p

Deze post delen

Het zou fijn zijn als feiten en meningen van elkaar onderscheiden zouden worden. Ik zie dat deze dingen op dit forum regelmatig met elkaar worden verward. Dan benoemt iemand een feit ("gras is groen") en dan reageert iemand anders met "daar ben ik het niet mee eens". Dat slaat nergens op.

Oh ja, en de bal spelen en niet de man. Niet beginnen met persoonlijke beledigingen maar kom met argumenten.

• Leuk 1

Deze post delen

Misschien komt het door mijn multi culti achtergrond, maar een somalier, surinamer of antilliaan pik ik er zo uit.

Het voorbeeld wat ik geef over 'die zwarten' is slechts een simpel voorbeeld van wat ik bedoel te zeggen met hoe je iets neerzet op een forum en hoe het opgevat kan worden. Ik persoonlijk voel me niet aangevallen, doch ik kan begrijpen dat er mensen zijn die dit wel zo voelen. Vandaar een voorbeeld van.

Jullie mening vragen over de manier waarop er gediscusseerd word

In principe zeg ik niets anders dan @Highway, enkel onderbouw ik dit met een voorbeeld.

En ja.... als iemand over 'die witten' begint voel ik me wel degelijk aangesproken. Ik ben wit (of blank) en word graag op de persoon zelf beoordeeld en niet op mijn huidskleur ;)

Ik begrijp heel goed dat het hier om een voorbeeld ging en niet de discussie zwart/wit/blank whatever. Ik ben het dan ook niet eens met de opmerking dat nu de discussie weer zou gaan over een dergelijk onderwerp.

Dat gezegd hebbende, moet ik toch dit even kwijt.

Ik vind het knap van je, dat je aan iemand kan afzien of hij somalier, surinamer of antilliaan is, ik wist niet dat je aan iemands uiterlijk kan zien waar deze persoon geboren is en waar zijn ouders geboren zijn. Of is iemand met Somalische voorouders, maar in Nederland geboren, niet gewoon Nederlander? En al helemaal als zijn ouders ook in Nederland geboren zijn. Ik noem deze mensen Nederlanders. Kun jij dat zien?

En het is niet mogelijk om rekening te houden hoe iets opgevat kan worden voor iedereen. Dat is ook min of meer mijn punt.

Dat jij je aangesproken voelt als iemand het over "die blanken" begint (ik heb witten echt nog nooit door iemand horen zeggen, maar goed kan verschil in locatie zijn) dan is dat geheel aan jou. Behoor jij tot DIE blanken? vind ik het logisch, of behoor jij tot een bevolkingsgroep die geclassificeerd kan worden onder "blanken" maar die misschien niet bij DIE blanken horen? Dan zie ik niet in waarom jij je aangesproken zou moeten voelen. Dat doe je echt alleen maar zelf. Ik ben blank, dat is nu eenmaal zo, waarom moeilijk doen daarover? Ik ben ook blond. Moet ik me dan ook beledigd voelen als iemand roept Hé blonde! Ik ben ook vrouw. Moet ik me nu ook aangesproken voelen elke keer als iemand zegt: "vrouwen!"? Terwijl ik me niet herken in het besproken gedrag. Nee! Is het beledigend? Nee! Voelen sommige mensen dat zo? Ja. Maar dan kan je eigenlijk helemaal niks meer zeggen en dat is denk ik net niet de bedoeling in een discussie.

Dus geheel terugkomend op het onderwerp, hoe een discussie te voeren over gevoelige onderwerpen. Niet op de man spelen, dat moet gemodereerd worden. Je hebt iemand nodig die objectief kan kijken naar wat er gezegd wordt, zonder eigen interpertatie. Er moet rekening gehouden worden iets wat beledigend bedoeld is, (direct uitschelden is dus een no go) en wat beledigend kan zijn (dat is meer zoals de lezer het opvat en kun je gewoon niet voorkomen)

Deze post delen

Ik begrijp heel goed dat het hier om een voorbeeld ging en niet de discussie zwart/wit/blank whatever. Ik ben het dan ook niet eens met de opmerking dat nu de discussie weer zou gaan over een dergelijk onderwerp.

Dat gezegd hebbende, moet ik toch dit even kwijt.

Ik vind het knap van je, dat je aan iemand kan afzien of hij somalier, surinamer of antilliaan is, ik wist niet dat je aan iemands uiterlijk kan zien waar deze persoon geboren is en waar zijn ouders geboren zijn. Of is iemand met Somalische voorouders, maar in Nederland geboren, niet gewoon Nederlander? En al helemaal als zijn ouders ook in Nederland geboren zijn. Ik noem deze mensen Nederlanders. Kun jij dat zien?

En het is niet mogelijk om rekening te houden hoe iets opgevat kan worden voor iedereen. Dat is ook min of meer mijn punt.

Dat jij je aangesproken voelt als iemand het over "die blanken" begint (ik heb witten echt nog nooit door iemand horen zeggen, maar goed kan verschil in locatie zijn) dan is dat geheel aan jou. Behoor jij tot DIE blanken? vind ik het logisch, of behoor jij tot een bevolkingsgroep die geclassificeerd kan worden onder "blanken" maar die misschien niet bij DIE blanken horen? Dan zie ik niet in waarom jij je aangesproken zou moeten voelen. Dat doe je echt alleen maar zelf. Ik ben blank, dat is nu eenmaal zo, waarom moeilijk doen daarover? Ik ben ook blond. Moet ik me dan ook beledigd voelen als iemand roept Hé blonde! Ik ben ook vrouw. Moet ik me nu ook aangesproken voelen elke keer als iemand zegt: "vrouwen!"? Terwijl ik me niet herken in het besproken gedrag. Nee! Is het beledigend? Nee! Voelen sommige mensen dat zo? Ja. Maar dan kan je eigenlijk helemaal niks meer zeggen en dat is denk ik net niet de bedoeling in een discussie.

Dus geheel terugkomend op het onderwerp, hoe een discussie te voeren over gevoelige onderwerpen. Niet op de man spelen, dat moet gemodereerd worden. Je hebt iemand nodig die objectief kan kijken naar wat er gezegd wordt, zonder eigen interpertatie. Er moet rekening gehouden worden iets wat beledigend bedoeld is, (direct uitschelden is dus een no go) en wat beledigend kan zijn (dat is meer zoals de lezer het opvat en kun je gewoon niet voorkomen)

Zo lang als dat mensen van welke afkomst dan ook, in Nederland worden geboren en hier getogen, zich nog steeds (vul land van herkomst voorouders in) noemen, persisteert het ' probleem '.

Ergo, het samensmelten van de kroes aan culturen moet van twee kanten komen. Twee paspoorten maakt dat niet beter. De taal achterstand van zelfs derde generatie inburgerlingen helpt ook niet. Mannelijk gesis naar vrouwtjes werkt ook averechts.

Ik heb uitstekende relaties met ' nieuwe Nederlanders ' en ik meen dat het goed mogelijk is met meerdere culturen ergens te wonen. Dat vraagt wel wederzijds respect en acceptatie.

• Leuk 1

Deze post delen

Een serieuze discussie zal dergelijke valkuilen voorkomen idd.

Ik schreef eerder: "Het is voor veel mensen kennelijk niet weggelegd om normaal te discussiëren zonder te vervallen in kleurrijke doch negatieve metaforen als 'prachtparel' ... 'boomknuffelaar' e.d. Dergelijke uitlatingen bevorderen natuurlijk helemaal geen discussie tussen de verschillende kampen, maar zijn puur bedoeld om de andere kant een hoek in te drukken."

Jammer genoeg denk ik niet dat dit te modereren of echt te sturen valt. Daartoe besluiten de deelnemers zelf of het worden gewoon draadjes waarin mensen hun linkjes kunnen dumpen en hun frustraties uiten. Na het tikken van een stukje kun je toch gewoon al je kleurrijke, emotionele metaforen veranderen in neutrale woorden? De boodschap wordt hierdoor alleen maar duidelijker.

Toen ik ooit eens serieus de vraag stelde wat oplossingen zouden zijn voor de vluchtelingenstroom, was er maar één serieus antwoord van @Enki. De rest bestond uit het bouwen van hekken en lek schieten van bootjes (letterlijk en later nog vaak geïmpliceerd). Tja, dan houdt het voor mij een beetje op met de discussie.

Dat is wederom jammer, want dit zijn serieuze ontwikkelingen en zelfs op meerdere vlakken prep gerelateerd.

Deze post delen

Licht a.u.b. even toe waar je een bedreiging ziet. Dat is uiteraard niet de bedoeling haha! En dank voor het compliment ^^

Uit het blote hoofd ging het over het topic bommen op gaza, alwaar richting Vladimir eea geuit werd.

Of het nu humor was of niet, weet ik niet, dacht toen wel, dit kan dus allemaal op preppers, zonder dat er ingegrepen wordt.

Dat is ook het punt dat ik wil maken, er wordt niet eerlijk gemodereerd.

Wanneer je politiek correct bent kun je hier bijna alles maken, en zo niet dan wordt keer op keer alles wat niet welgevallig is gewoon verwijderd.

Zoals ik de lijntjes doortrek ziet onze toekomst er echt afschuwelijk uit, had gehoopt er met preppers niet alleen voor te staan, maar wie weet komt het nog goed.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...