Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

Jullie mening gevraagd over DE MANIER waarop er gediscussieerd wordt.

Recommended Posts

..

Geef ons maar advies hoe jullie je eigen community hier willen zien m.b.t dit onderwerp.

.

Een forum is naar mijn idee niet het juiste platform om op een prettige manier een discussie met anderen aan te gaan. Natuurlijk zou je kunnen stellen dat de chat daar voor kan worden gebruikt, maar dan heb je weer niet de mogelijkheid om eerst even na te denken voordat je op verzenden drukt.

Ik heb in een vorig bericht aangegeven dat het me verstandig lijkt om na te denken over de VORM van moderatie. De motivatie is niet zozeer dat ik problemen heb met het modereren, maar met de onduidelijkheid die het met zich mee kan brengen.

Wat het is best lullig dat je 20 minuten bezig bent met een post, inclusief diverse links om het te onderbouwen, en dan is de post verdwenen omdat het draadje ontspoord.

Het GEVOLG hiervan kan zijn dat je als member niet meer de moeite zal nemen om nog deel uit te maken van de discussie, en dat hoeft uiteraard geen gemist te zijn, maar hoe kan je dan ooit nog jezelf ontwikkelen als je voor jezelf nog bezig bent om een standpunt te vormen?

En dan kom je uit op het punt wat ik al vaker heb aangegeven. Het zijn juist de mensen waar ik het NIET mee eens ben, waar ik het meest van leer, en het meest van heb geleerd.

Vergelijk het met het het ontdekken van nieuwe smaken tijdens eten.

Natuurlijk kan je iedere dag appelmoes, friet, en knakworst eten. Want waarom zou je het risico lopen om iets nieuws te ontdekken?

Ik ben blij dat ik in de loop der jaren de veilige route van hetgeen ik kende regelmatig heb verlaten, en hierdoor in aanraking ben gekomen met exotische zaken die ik anders nooit en te nimmer had gekend.Dat ik hierdoor een paar keer een zeer onsmakelijke maaltijd heb moeten weggooien, en diverse keren in een restaurant met tegenzin een bord half heb leeggegeten, is het meer dan waard geweest.

Is er binnen de software een mogelijkheid om posts binnen een bepaalde categorie te laten verwijderen?

Het lijkt me namelijk wel een leuk experiment om te kijken wie er van de diverse forumleden nog de moeite gaat nemen om een post te maken, met de wetenschap dat deze binnen 12 uur verdwijnt. Ik heb namelijk de indruk dat sommige posts worden gemaakt om zo correct mogelijk te blijven, en zo veel mogelijk plussen te scoren.

Terwijl het naar mijn idee zou moeten gaan om met elkaar van gedachten te wisselen en mogelijk tot andere inzichten te komen.

Ik heb het nu uiteraard alleen over de onderwerpen waarvan je op voorhand al weet dat het zal leiden tot discussie, en waar je op voorhand zou willen weten hoe anderen over dit onderwerp denken. Als je niet geïnteresseerd bent naar de mening van anderen, dan heeft het ook geen enkele zin om er een post over te starten.

Ik denk dan aan een rubriek “weekend café”

Puur als experiment het virtuele café opengooien om vrijdag 18:00 en zondag 24:00 heel de zooi verwijderen, en de week erna wederom het café opengooien.

Dan kan je vanuit de normale categorie bijvoorbeeld doorverwijzen naar het weekendcafé waarvan je weet dat je gewoon je ongezouten mening kan geven, zonder politiek correct te moeten formuleren. Dan leer je de forumleden ook een stuk beter kennen.

Dat hierdoor de negeerlijst een veel actievere rol zal gaan krijgen is een logisch gevolg, maar het zal ook een heleboel onzin voorkomen in de overige topics.

Resumerend:

- Een rubriek “weekendcafé” die iedere zondag compleet wordt gewist, wat het is puur bedoeld voor discussie, en ik neem aan dat we onze gesprekken die we voeren met onze kennissen/familie ook niet allemaal vastleggen?

- Alleen voor leden en niet geïndexeerd door google

- Alleen > 50 posts leden om trollen te voorkomen

- Geen extra voorwaarden aan deelname, want dan is het einde zoek

- Alleen gemoderate op leden, maar niet op inhoud (dus een moderater kan iemand uiteraard gewoon bannen, maar niet de post wissen, want dat gebeurd automatisch)

Zou dat wat zijn? Uiteraard puur als aanvulling.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
he he eindelijk iemand die ik begrijp.

Helemaal mee eens, en ik ben niets een een echte prepper.

Je kan bij alles wel een verband maken met preppen maar moet je dat ook doen ?

Heb je en hekel aan het koninkshuis, nou en, jouw mening, heeft niets te maken met preppen.

En heeft het echt zin om elke 3 manden te verstellen dat de wereld vergaat omdat dat op één of andere website staat ? En vervolgens over de zin en onzin van die website wordt geklaagd ?.

Ben het eens met @Petroman en @Järv. Laten we het houden bij de keiharde preponderwerpen. Al die meningen en gezeur die gepresenteerd worden als feiten, van mensen die ik niet ken over de regering/EU/VS/Rusland/vluchtelingen/daders/bankiers en ga-zo-maar-door boeien me helemaal niet. Ik wil weten of dat waterfilter, die fiets, tent, firesteel, lamp, tent, slaapzak, en zo voorts functioneren onder zware omstandigheden, ik wil informatie delen over maaltijden gemaakt van lang houdbare ingrediënten, ik wil tips en trucs delen voor het geval water, gas en elektriciteit uitvallen. En als iemand merkt dat er 'iets' gaande is dat wijst op een dreigende ramp dan wil ik dat ook graag weten, net zoals ik het onmiddellijk zal melden als ik zie dat er gevaar dreigt. En dan bedoel ik onmiddellijk dreigend levensgevaar, géén mening over mensen uit een ander werelddeel, andere cultuur, andere inkomensgroep of andere politieke voorkeur. Daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben maar als die mening geen reden is om NU nog snel extra water en voedsel in te slaan omdat de zaak vastloopt dan hoef ik dat niet te weten. Punt.

Natuurlijk gun ik iedereen zijn mening maar VAL MIJ ER NIET MEE LASTIG! En kom ook niet aan met de dooddoener dat ik niet verplicht ben om het te lezen. Dat is onzin, ik moet verdomd veel moeite doen om al die meningen - die eerlijk gezegd niet eens erg origineel zijn - niet te hoeven lezen. Dat wil ik niet. Ik wil een forum waar het simpel en alleen om preppen gaat.

• Leuk 1

Deze post delen

Gewoon draadjes met 'gevoelige' onderwerpen sluiten. Kan er ook niets verkeerd begrepen worden :)

Deze post delen

Gewoon doorgaan zoals het is. Zodra sommige leden menen te moeten oproepen tot moord (bootjes doorzeven met kogels), duidelijk racistische opmerkingen maken of hele bevolkingsgroepen over een kam scheren dienen deze mensen gewaarschuwd te worden en/of gebanned.

Sukkels met een laag IQ, laag EQ of slechte uitdrukkingsvaardigheid hou je toch. De discussie is te interessant en belangrijk om af te schermen en zeer relevant voor de huidige tijd.

Daarmee wel gezegd dat ik ook ben voor een transparantere moderatie. Af en toe een openbare "pets op de hand" is niets mis mee en laat de rest van de community zien wat wel en niet gewenst gedrag is.

Met dit soort opmerkingen zou ik als moderator je meteen een ban for live geven.

Met dit soort opmerkingen begint het spel.

Dan worden het buitenlanders en daarna vul maar in.

En dit geeft maar weer eens duidelijk aan er op een forum niet gediscuteerd kan worden.

• Leuk 1

Deze post delen

ik denk dat het wel goed is om het er over te hebben.

misschien wel meer van een andere invalshoek. wat kunnen we er van leren ??

in feite doen de vluchtelingen ( vanuit hun perspectief gezien) een grote bug-out

we zien inderdaad veel jonge mannen maar ook gezinnen met kinderen die grote afstanden hebben afgelegd met weinig spullen

Deze post delen

Het is geen stokpaardje van me, maar in het verleden heb ik ooit eens gepleit voor een tweedeling van het forum. Nl. het deel dat prepper gerelateerde zaken bevat en een deel wat al het andere bevat. Ik weet niet of dat technisch mogelijk is, maar je zal dan al bewust het niet-prepper gerelateerde forum moeten bezoek om de postings te zien en vice versa.

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan de allerlei topics waarvan het nieuws ook al overloopt. Iets anders wordt het wanneer het een potentieel of direct gevaar voor ons bestaan is en het dien aangaande dus prepper gerelateerd is omdat je er op kan voorbereiden. Ik begrijp ook meteen dat de scheidslijn soms heel dun is.

Modereren is onwenselijk maar meteen ook noodzakelijk zolang er deelnemers aan welk forum dan ook zijn, die zich niet houden aan fatsoensregels.

@phaelin: modereren is volgens mij per definitie selectief.

modereren

Webdefinities

Een nieuwsgroep of mailing lijst zijn gemodereerd als alle berichten die er naar toe gestuurd worden eerst door een mens (de ``moderator'') gelezen worden. De moderator beslist of het bericht al dan niet verder gepubliceerd wordt, en editeert eventueel de boodschap.

http://www.mech.kuleuven.be/~bruyninc/etos/termen.html

Deze post delen

Met dit soort opmerkingen zou ik als moderator je meteen een ban for live geven.

En dit geeft maar weer eens duidelijk aan er op een forum niet gediscuteerd kan worden.

Ik lees daar bijvoorbeeld gewoon overheen, ja er zijn mensen met een laag IQ en EQ, en blijkbaar vind hij dat sukkels..so what..

• Leuk 1

Deze post delen

Natuurlijk gun ik iedereen zijn mening maar VAL MIJ ER NIET MEE LASTIG! En kom ook niet aan met de dooddoener dat ik niet verplicht ben om het te lezen. Dat is onzin, ik moet verdomd veel moeite doen om al die meningen - die eerlijk gezegd niet eens erg origineel zijn - niet te hoeven lezen. Dat wil ik niet. Ik wil een forum waar het simpel en alleen om preppen gaat.

Niet om nou tegen jou en jouw mening in te gaan, maar als discussietopics in een apart onderdeel staan met [Discussie] in de topictitel, dan kost het toch geen tot nauwelijks moeite om dat niet te hoeven lezen?

Punt is namelijk dat dit "dé Nederlandse prepperssite" is, en niet "dé Pathfindersite", en er denk ik gekeken moet worden naar een manier dat dit voor zo veel mogelijk preppers een fijne site is en blijft. Ondertussen is al lang duidelijk dat er veel preppers zijn die wel behoefte hebben aan discussie, die wel vanuit prepperoogpunt over de vluchtelingenproblematiek willen praten.

"Dat wil ik niet" lijkt mij persoonlijk een grotere dooddoener dan "Je hoeft het niet te lezen".

Mij lijkt het constructiever om te kijken naar een manier die voor velen zo goed mogelijk werkt, dan alleen te kijken wat je zelf wel of niet wil.

Daarmee wil ik overigens absoluut niet zeggen dat het verkeerd is om te zeggen wat je wil, er is immers gevraagd om feedback en jouw persoonlijke visie is uiteraard feedback :)

Als je echter alleen maar oog hebt voor wat je zelf wil, en geen enkele belangstelling hebt in de mening van anderen denk ik persoonlijk dat een forum niet het meest geschikte medium is voor jou. Dan kan je het medium wel aan willen passen, maar je kan ook zelf kijken of er ergens anders een geschikter medium is (hey, bekend onderwerp haha ;) )

Deze post delen

Nou maar goed dat je dan geen moderator bent :)

Stiekem denk ik dat je best begrijpt wat ik bedoelde.

Ter verduidelijking: "een sukkel" is in dit geval iemand die binnen een discussie niet verder komt dan platitudes uitkramen, one liners zonder argumenten waaruit blijkt dat er werkelijk sprake is van een een mening. Opmerkingen waaruit slechts minachting blijkt en geen enkel vermogen tot empathie.

Deze post delen

Deze snap ik niet?

Hoe ik die zin van AWOL begreep was: Er zijn altijd wel mensen die domme dingen zeggen (sukkels), of dat nou komt doordat ze intellectueel niet zo sterk zijn (laag IQ), omdat ze emotioneel niet sterk ontwikkeld zijn (laag EQ) of omdat ze simpelweg niet goed kunnen verwoorden wat ze willen zeggen (slechte uitdrukkingsvaardigheid). Misschien dat ik het dan verkeerd begrepen heb, dat weet ik niet. Maar ik begrijp dus niet wat er fout is aan die zin? Hij zet niet een hele bevolkingsgroep weg als dom of minderwaardig, hij scheert niet hele groepen mensen over een kam. Hij zegt (volgens mij) alleen dat er altijd wel dingen geplaatst zullen worden die je dom vindt, om welke reden dat ook zal zijn, en dat dat geen reden is om heel de discussie te bannen.

Zoals gezegd, misschien begrijp ik het niet goed? Je reactie verbaast me in ieder geval :)

Deze post delen

@phaelin: modereren is volgens mij per definitie selectief.

Ik bedoel daarmee dat ik gezien heb dat als er in 1 draadje een vraag gesteld wordt over een luchtbuks er niets gebeurt, maar als vrijwel dezelfde vraag elders opkomt eea verwijderd wordt. Zomaar een voorbeeld. Het hele debacle met Dick en de nu gebande troll duurde veel te lang en werd, naar mijn mening, niet goed aangepakt. Maar zoals ik al zei. Mensen blijven mensen.

Deze post delen

Ik bedoel daarmee dat ik gezien heb dat als er in 1 draadje een vraag gesteld wordt over een luchtbuks er niets gebeurt, maar als vrijwel dezelfde vraag elders opkomt eea verwijderd wordt. Zomaar een voorbeeld. Het hele debacle met Dick en de nu gebande troll duurde veel te lang en werd, naar mijn mening, niet goed aangepakt. Maar zoals ik al zei. Mensen blijven mensen.

Ook moderators zien/lezen niet alles. Daar is de rapporteer knop voor. Begrijp niet zo goed waarom je het bericht niet gerapporteerd hebt als naar jou mening er niet tegen op getreden werd?

Deze post delen

waarom en sinds wanneer zijn we in nederland zo overgevoelig geworden voor beledigingen? wat een flauwekul! niet degene die kwetst of beledigt is een grote lul, maar juist degene die zich beledigd/gekwetst voelt en daarover loopt te miepen......ben je beledigd? fijn voor je! niet over zeiken, jouw probleem!

al dat eindeloze gezeik omdat iemand zich om het minste of geringste "beledigd" voelt.....

ik word liever tien keer per dag "beledigd" dan dat ik op mijn tenen moet lopen, voorzichtig moet zijn met wat ik zeg, kans loop op een ban en weet dat "beledigende" woorden of posts worden gecensureerd.....

Deze post delen

wat voor de een dom is is voor de ander een mening waar hij m/v keihard achter staat .... wanneer is iemand dom, wanneer een sukkel, hoe weet je dat iemand een laag IQ danwel EQ heeft?

De meeste problemen komen hier op het forum omdat persoon A een andere mening heeft dan persoon B en vanaf dat moment wordt er met boven genoemde dingen gesmeten.

Deze post delen

Ook moderators zien/lezen niet alles. Daar is de rapporteer knop voor. Begrijp niet zo goed waarom je het bericht niet gerapporteerd hebt als naar jou mening er niet tegen op getreden werd?

Mijn probleem in dat geval was dat ik niet vond dat er uberhaubt op gemodereerd hoefden te worden. Het was een simpele vraag die de forumregels niet overtrad. Soms heb ik het idee dat het meer om de persoon die post gaat dan om de inhoud van de post zelf. Moet zeggen dat het een hele tijd terug was en ik vind dat het nu een stuk beter gaat :)

Deze post delen

Gast Peerke

Na de waarschuwingen en ban's onthou ik me tegenwoordig vaker van commentaar.

U zoekt het maar uit !

Met vriendelijke groet van mij.

Deze post delen

en de nu gebande troll

Met het risico spuit elf uit te hangen: is er iemand geband dan?

Deze post delen

Gast Toef

Het feit dat er een topic moet komen over hoe er gediscussieerd moet worden..en in dat topic wordt ook gediscussieerd....... pffff..

En grote wijze kabouter zei eens "ik word hier zo moe van"

En ja ..ik zei kabouter ja, krijg ik nu een ban ?

Deze post delen

Eigenlijk zouden we moeten discussiëren over hoe vrede te stichten in het Midden Oosten. Dat zou ook het vluchtelingen probleem oplossen. Helaas wordt daar al sinds mensenheugenis gevochten, al was de fik zelden zo heftig als tegenwoordig.

• Leuk 2

Deze post delen

wat voor de een dom is is voor de ander een mening waar hij m/v keihard achter staat .... wanneer is iemand dom, wanneer een sukkel, hoe weet je dat iemand een laag IQ danwel EQ heeft?

De meeste problemen komen hier op het forum omdat persoon A een andere mening heeft dan persoon B en vanaf dat moment wordt er met boven genoemde dingen gesmeten.

Nou sorry, maar dat is iets dat over het algemeen echt wel af te leiden valt van de inhoud van het geplaatste commentaar, of beter gezegd, het gebrek aan inhoud. Natuurlijk is het hebben van een laag IQ of EQ of taalvaardigheid geen bezwaar om een mening te mogen hebben. Iedereen mag een mening hebben en mag die mening ook geven. Het wordt echter een probleem als die mening racistisch is of ronduit onmenselijk, die beide, naar mijn mening, sowieso uitingen zijn die geen blijk geven van een hoge intelligentie. Zeg maar het verschil tussen zeggen dat: "er binnen de Nederlands / Marokkaanse gemeenschap een uitdaging ligt om tot voldoende maatschappij participatie te komen en een oplossing te vinden voor de oververtegenwoordiging van Marokkaanse jongeren in de criminaliteitscijfers" en "die domme rif apen komen hier allemaal alleen maar om een uitkering te trekken, te stelen en verdommen ook nog eens Nederlands te leren".

Deze post delen

Het feit dat er een topic moet komen over hoe er gediscussieerd moet worden..en in dat topic wordt ook gediscussieerd....... pffff..

En grote wijze kabouter zei eens "ik word hier zo moe van"

En ja ..ik zei kabouter ja, krijg ik nu een ban ?

Wat is er mis met kabouters?

Deze post delen

Nou sorry, maar dat is iets dat over het algemeen echt wel af te leiden valt van de inhoud van het geplaatste commentaar, of beter gezegd, het gebrek aan inhoud. Natuurlijk is het hebben van een laag IQ of EQ of taalvaardigheid geen bezwaar om een mening te mogen hebben. Iedereen mag een mening hebben en mag die mening ook geven. Het wordt echter een probleem als die mening racistisch is of ronduit onmenselijk, beide, naar mijn mening, sowieso uitingen zijn die geen blijk geven van een hoge intelligentie. Zeg maar het verschil tussen zeggen dat: "er binnen de Nederlands / Marokkaanse gemeenschap een uitdaging ligt om tot voldoende maatschappij participatie te komen en een oplossing te vinden voor de oververtegenwoordiging van Marokkaanse jongeren in de criminaliteitscijfers" en "die domme rif apen komen hier allemaal allen maar om een uitkering te trekken, te stelen en verdommen ook nog eens Nederlands te leren".

Ik hoor toch liever mensen die ongezouten hun mening geven, hoe fout die ook moge zijn, dan het soort nietszeggende ambtelijke taal die jij blijkbaar met intelligentie verwart.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...