Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

Jullie mening gevraagd over DE MANIER waarop er gediscussieerd wordt.

Recommended Posts

We willen graag jullie mening horen over "de manier" waarop er gediscussieerd mag worden in de topics over de vluchtelingen/asielzoekers topics die op het forum staan van Preppers.nl

We zijn uiteraard voor vrijheid van meningsuiting en dat de forum regels gerespecteerd worden. Daarnaast snappen we heel goed dat het onderwerp migratie in de ruimste zin van het woord helemaal bij Preppen hoort en hier absoluut over gesproken mag worden.

Willen jullie een topic waarin niet gemodereerd gaat worden? Topic achter een afgeschermd gedeelte? Open topic waarin we alles laten staan maar wel bij klachten erbij zetten dat het niet onze mening is? Dedicated moderator alleen in deze topics, die jullie zelf kiezen?

We kunnen niet aan ieders wens voldoen maar wel aan de algemene consensus en dat we met elkaar rekening houden. Dat deze topics veel emoties oproepen snap ik als geen ander. Mijn vrouw durft het bos niet eens in (paar kilometer van ons vandaan is een groot asielzoekers centra. Bij mijn schoonouders in een ander gebied kijken ze door de ramen heen. Dat de migratie stroom net pas begint is in mijn ogen een feit en daar moeten we met ze alleen zeker over discussiëren.

Geef ons maar advies hoe jullie je eigen community hier willen zien m.b.t dit onderwerp.

Dit topic gaat dus over "de manier" waarop er gediscussieerd mag worden en niet over het onderwerp zelf!

• Leuk 2

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Op een forum discussie, dat kan volgens mij helemaal niet.

Voor een discussie moet je een ander communicatiemiddel zoeken.

Dat is mijn mening voor wat hij waard is.

Deze post delen

Gast Heksenboot

Een negeerknop voor topics graag.

Nu moet ik hele lijsten mensen eronder stoppen om een topic op blauw te krijgen. ;)

Deze post delen

Vrij discussiëren zoveel mogelijk binnen de forumregels natuurlijk en met respect voor ieders mening. Vrijheid van meningsuiting staat voor mij boven de geroepen boodschap zel. Misschien moeten we de discussie wel verplaatsen naar een members only gedeelte van het forum.

Wanneer er te emotionele discussies ontstaan vind ik dat een MOD moet ingrijpen zoals bij ieder ander draadje. Hoeft niet altijd gelijk met een waarschuwing voor een BAN, maar gewoon even iemand wakker schudden. Van achter de PC kan nl.niemand zien in welke toestand iemand zit te tikken (misschien wel half kachel),

In de algemene regels zou preppers.nl kunnen aangeven dat zij niet inhoudelijk achter bepaalde forum discussies staan, maar dat zij ook voor lastige onderwerpen (aangaande het preppen) een platform bieden aan preppers met een bepaalde mening.

Deze post delen

als mensen perse een discussie willen voeren lijkt mij het het beste dat dit alleen voor leden toegangkelijk is waar moderators af en toe iemand een flinke trap onder kont kunnen geven.

Zeker als de opmerkingen weer voorbij komen met: Laten we ze allemaal maar afschieten...... af en toe een 24uurs ban zou helemaal niet verkeerd zijn.

Deze post delen

Een echt afgeschermd gedeelte waar je op uitnodiging pas aan kan, is een optie om EEN discussie binnenskamers te houden, en voor dit topic misschien een optie.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat iedere poster verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen post en NIEMAND anders en dit op GANS het forum... Maar aangezien dit forum onder de Nederlandse wetgeving valt... zal je die moeten volgen.

Van mij persoonlijk mag iedereen met een actieve account schrijven wat hij of zij wil, MAAR daar ook de verantwoordelijkheid voor dragen, dus eigen rechten komen met eigen verantwoordelijkheden.

Als je je hier registreert en wil posten, onderschrijf je de hier geldende regels en gaat men ervan uit dat je deze kent en veranderingen ook meeneemt in de toekomst en je er jezelf dus aan houdt.

Ik denk dat ik het al tig keer gezegd heb, de beste moderators zijn deze die zo weinig mogelijk ingrijpen! (Aanvullingen in andere kleur onder de naam van de mod daarentegen zijn het beste om te doen als actie).

Anoniem modereren is in mijn ogen verantwoordelijkheid voor de mod actie proberen ontwijken en hoort niet. Als een mod een actie onderneemt, neemt ie daarvoor verantwoordelijkheid en zal deze motiveren,

dit vooraf, tijden of na de actie naar eigen goeddunken.

Ik ben forum software gewoon waar er per afdeling de mod's staan opgelijst. Als er geen staan = geen moderatie. Soms kan het simpel.

En in een emotioneel geladen topic ons enkel bij de feiten houden (liefst goed geverifieerd indien mogelijk) is een nobel doel, maar vaak onrealistisch.

Als men wat post wat mogelijks xenofoob is, so what? Vraag naar extra onderbouwing en dan zal het zichzelf wel regelen.

Waarom zou je niet mogen zeggen: Een groepje van zwarte mensen? Als ze zwart zijn, zijn ze dat toch gewoon? Niets mis mee toch?

Denk je dat ik me beledigd voel als morgen eentje zegt: "Wodan stond daar in een groepje met andere kale mannen..." Ben je kaal, dan ben je dat...

Als men zou zeggen: "Wodan stond daar in een groepje met andere domme mannen..." dan nog vind ik dat prima. Ik zal als het me de moeite loont,

proberen aantonen dat ik geen domme man ben en anders, wat maakt het mij uit? Ieder zijn mening, liefst gefundeerd, indien niet, tja, het zij zo.

Dus in het kort: Graag meer vrijheid van meningsuiting, liefst binnen de algemene regels, anders aparte regels voor een apart gedeelte. Wel klaar en duidelijk,

zowel voor de gewone leden van het forum, als voor mods en admins.

Deze post delen

Op een forum discussie, dat kan volgens mij helemaal niet.

Voor een discussie moet je een ander communicatiemiddel zoeken.

Dat is mijn mening voor wat hij waard is.

Geen idee of je dit serieus meent maar je begrijp denk ik niet helemaal wat een forum inhoud

https://nl.wikipedia.org/wiki/Internetforum

Voor wat betreft de vraagstelling...

Ik vindt dat er in principe gewoon over gesproken moet kunnen worden. Maar termen als 'parels' en 'cultuurverrijkers' en meer van dit soort onzinnige PVV teksten mag van mij achterwege blijven. Helaas blijkt keer op de keer de discussie te ontsporen over dit onderwerp waarna een draadje gesloten wordt. Terwijl het meer voor de hand zou liggen om die forum leden die zich niet kunnen gedragen de toegang tot het betreffende topic ontzegd zou moeten worden zodat de rest gewoon kan blijven posten/meepraten. Dus een ban op een bepaald topic.

Geen idee of de forum software deze mogelijkheid bied?

Deze post delen

Nederland was een land waar vrijheid van meningsuiting was, en het vrije woord hoog in het vaandel stond.

Ik vind dat Hans Teeuwen het erg goed onder woorden brengt. De grens ligt bij geweld.

Verder een dikke olifanten huid kweken is voor iedereen goed.

Dus ik ben van mening dat als iedereen op tenen loopt om het allemaal wel "fijntjes" te houden, dat een rem op ontwikkelingen gooit. Lekker benoemen wat er speelt, het beestje bij het naampje durven noemen. Is iemand het er niet mee eens, dan kan daar prima over gesproken worden. Het zou te gek worden als we om de goede rust te bewaren allemaal met elkaar mee gaan praten.

Ik wil eraan toevoegen dat een gesprek in real life altijd de voorkeur geniet bij beladen onderwerpen. (tenminste als de ander geen CS kukri in je buik wil stompen met een briefje eraan)

Deze post delen

In mijn ogen is/kan het heel simpel zijn:

- Behoudt je teksten tot feiten,

- Geef je je mening, zet dit er duidelijk bij,

- Ben of probeer je grappig/sarcastisch of zoiets te zijn, zet dit er duidelijk bij. (Op zijn minst met smiley's)

In een normaal gesprek heb je lichaamstaal en intonatie waardoor deze dingen vaak al duidelijk zijn.

Op het forum staat er alleen tekst, waardoor mensen dingen snel verkeerd interpreteren.

En natuurlijk als belangrijkste:

Als je tijdens het typen merkt, dat je emotioneel geraakt bent, (op welke manier dan ook),

wacht een paar minuten met reageren.

Maar, dit is alleen maar mijn mening, totaal niet op feiten gebaseerd! ;)

Deze post delen

Gast Jim90

Ik zou inderdaad gaan voor een afgeschermd gedeelte, waarbij er maar 1 regel geldt: geen kwetsende uitspraken over de leden die erin posten. Over het betreffende onderwerp mag alles gezegd worden.

Dus:

'Asielzoekers zijn nutteloze lamballen' mag wel

'Die @Peerke is een nutteloze lambal' mag niet

grapje Peerke, kon het niet laten

Deze post delen

Mijn gedachte over discussies.

Hou discussies achter preppers only, zeker niet openbaar, en alleen voor de personen met meer dan bijvoorbeeld 500 post. Dat scheelt trollen en weten de andere ook hoe personen reageren, dat voorkomt een deel misverstanden.

Maar laat het forum niet kapot gaan aan discussies waar we niet uit gaan komen. Op het hele Internet staan alleen maar meningen van mensen,

Een Mod lijkt me zeker zinvol om enige structuur te houden en te filteren en topic af te sluiten.

Deze post delen

Geen idee of je dit serieus meent maar je begrijp denk ik niet helemaal wat een forum inhoud

https://nl.wikipedia.org/wiki/Internetforum

Voor wat betreft de vraagstelling...

Ik vindt dat er in principe gewoon over gesproken moet kunnen worden. Maar termen als 'parels' en 'cultuurverrijkers' en meer van dit soort onzinnige PVV teksten mag van mij achterwege blijven. Helaas blijkt keer op de keer de discussie te ontsporen over dit onderwerp waarna een draadje gesloten wordt. Terwijl het meer voor de hand zou liggen om die forum leden die zich niet kunnen gedragen de toegang tot het betreffende topic ontzegd zou moeten worden zodat de rest gewoon kan blijven posten/meepraten. Dus een ban op een bepaald topic.

Geen idee of de forum software deze mogelijkheid bied?

Ban die linkse rakkers ook gelijk. Hoef ik mij daar ook niet meer aan te ergeren.

Slaat nergens op natuurlijk. Of je laat mensen de discussie aangaan, maar houden de moderators in de gaten dat men elkaar niet verrot scheld. Of je geeft geen ruimte.

Blijft nu eenmaal een onderwerp waar mensen emotioneel op kunnen reageren. Ik ben persoonlijk meer rechts van het midden en moet niets van links hebben. Maar gelukkig heeft niemand het alleen voor zeggen. Brengen we elkaar zo toch nog in balans.

Deze post delen

Ik ben voor zeer strenge moderatie en een afgeschermd deel op het forum gaat niet werken.

Mijn opvattingen mbt het onderwerp zijn van de keiharde aanpak, doch ik zorg ervoor dat mijn woordenkeus subjectief en netjes blijft.

Racistische sh#t behoef ik hier niet te lezen, ook al kan ik soms de gevoelens wel begrijpen.

Als een ieder wat beter nadenkt over zijn woordkeus voordat diegene gelijk op het versturen knopje drukt dan kunnen er best pittige discussies gevoerd worden, maar wel op een normale manier.

Er is een probleem. Dat probleem dient besproken te worden. Maar we hoeven ons niet als Neanderthalers te profileren...

Deze post delen

Willen jullie een topic waarin niet gemodereerd gaat worden? Topic achter een afgeschermd gedeelte? Open topic waarin we alles laten staan maar wel bij klachten erbij zetten dat het niet onze mening is? Dedicated moderator alleen in deze topics, die jullie zelf kiezen?

In mijn ervaring werkt een afgeschermd gedeelte niet, of je moet echt heel selectief mensen gaan uitnodigen, maar dan nog wordt er van alles gelekt en de rel die daardoor ontstaat is meestal groter omdat niet iedereen de hele draad heeft gelezen. Ook is dat al mogelijk met het groepen systeem. (kan wel een upgrade gebruiken)

Dedicated mod kan werken als je iemand kan vinden die niet aan de discussie deel neemt maar wel bereid is om er een berg tijd in te steken en als een drone zijn werk doet.

Waarom laat je alles wat niet tegen de forumregels en NL wetgeving in gaat niet gewoon staan?

Deze post delen

Ik denk houd het vooral bij jezelf.

Veel meer "ik vind' durven zeggen. In plaats van "veel asielzoekers zijn asociaal (of %)" kun je denk ik wel zeggen "ik vind veel asielzoekers asociaal".

Als je dat niet doet en het als feit presenteert heb je meteen weer een lading bronnen nodig. Bovenstaande was slechts een voorbeeld en volstaat niet als mijn mening :o

Of je gewoon niet mengen in de discussie :) scheelt een boel.

Greetz,

Deze post delen

Ik waag me hier niet aan een discussie over een onderwerp als de vluchtelingen stroom . Heb het eigenlijk al zwaar genoeg met de discussies met mijn dochters en schoonzoons die denken het beter te weten .

• Leuk 1

Deze post delen

Er zijn websites die werken met een tekst classificatie. Maar dat kost meestal veel geld.

Iets kan discriminerend of kwetsend zijn zonder dat er woorden gebruikt worden die afzonderlijk kwetsend zijn. Dus dat zal lastig blijven.

Toch worden er ook woorden gebruikt waarvan je als Admin zou kunnen stellen dat je die hier niet wilt zien.

Je zou evt een lijst met woorden kunnen plaatsen die op dit forum niet gebruikt mogen worden. Evt. met suggesties vd leden zelf. Zonder enige discussie zal die post dan worden verwijderd. Kun je ook misschien steeksproefsgewijs op controleren via de zoekfunctie?

Natuurlijk zijn er dan slimmerds die *** gaan gebruiken. Dat kun je dan in de regels opnemen dat sterretjes ter vervanging van een woord niet gebruikt mogen worden.

"Je gaat ermee akkoord om deze dienst niet te gebruiken om materiaal te plaatsen - of ernaar te linken - dat lasterlijk, beledigend, haatdragend, bedreigend, spam of spam-achtig, aanstootgevend of erotisch is, persoonlijke informatie van anderen bevat, het auteursrecht schendt, illegale activiteiten aanmoedigt, of anderszins in strijd is met de wet."

En... vergeet niet dat de Admins gedonder kunnen krijgen wanneer er bijv. discrimerende uitingen worden gedaan. Iemand kan er een printscreen van maken en aangifte doen. Uiteindelijk is de poster vast zelf verantwoordelijk, maar toch. Je wilt zo niet in het nieuws komen.

https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://radar.nl/file/2823264/factsheet%2Bdiscriminatie%2Ben%2Bmedia%2BDEF.pdf&ved=0CCIQFjABahUKEwjWltrSgOPHAhUGVxoKHWCXA78&usg=AFQjCNGatw0MqC4-JXmsNZd9SbeKfXYQmA

Deze post delen

In mijn ogen is het zeker zinvol om discussie mogelijk te maken, en ook haalbaar. Hoewel ik persoonlijk meer voorstander ben van de dialoog, ga ik een discussie niet uit de weg. Het is alleen jammer dat discussies vaak worden tegengewerkt door mensen die helemaal niet willen discussiëren, maar wél de discussie blijven vormen en domineren.

Mensen die bij voorbaat een complete kant uitsluiten ("Ban die linkse rakkers ook gelijk. Hoef ik mij daar ook niet meer aan te ergeren." en "Ik ben persoonlijk meer rechts van het midden en moet niets van links hebben." bijvoorbeeld) hebben niets te zoeken in een discussie. Dat is helemaal niet erg, en iedereen mag zelf weten waar hij zijn beeld wel of niet door laat vormen. Als je echter niet bereid bent open te staan voor meerdere kanten van een verhaal, is een discussie voor jou simpelweg niet de place to be. Dan heb je waarschijnlijk meer aan blogs, of aan bepaalde sites met een duidelijk gekleurde ondertoon. Dan kan je daar lekker propaganda slikken van boomknuffelaars of van racisten (ik doe voor het gemak maar even mee met het spelletje van het ene uiterste tegen het andere), en kan je lekker je ogen sluiten voor alles dat je niet zien wil.

Een discussie is per definitie een gesprek waarin meerdere kanten van een onderwerp besproken worden. Een discussie kan dan ook alleen zin hebben, als er ruimte is voor meerdere kanten. Persoonlijk denk ik dat het helemaal geen kwaad kan om discussietopics anders vorm te geven dan de "gewone" topics, en hier aparte regels voor op te stellen. Niet in het kader van censuur, maar in het kader van "de juiste middelen inzetten op het juiste moment". Je doet ook niet mee aan een hardloopwedstrijd op de fiets, en zo doe je ook niet mee aan een discussietopic als je niet bereid of in staat bent om op fatsoenlijke en constructieve wijze de discussie aan te gaan. Geef in de topictitel duidelijk aan dat het een discussietopic is door [Discussie] neer te zetten, en verwijs in een algemeen inleidend stukje naar de discussieregels. In dat algemeen inleidend stukje kan ook vermeld worden dat de in het topic geuite standpunten niet per definitie standpunten zijn die het forumbeheer deelt.

Enkele regels lijken mij dus dat je, ook al ben je het er niet mee eens, open staat voor en respectvol omgaat met afwijkende meningen. Dat je voor jezelf nagaat of je wel daadwerkelijk een bijdrage levert aan de discussie door jouw reactie te plaatsen. En dat als je niets fatsoenlijks te zeggen hebt, je je mond gewoon dicht houdt. Zeggen dat alle asielzoekers, boomknuffelaars, racisten, en alles er tussenin lamballen zijn draagt op geen enkele manier wat bij aan welke discussie dan ook, en heeft dan ook geen plaats in een discussie.

Wat mij persoonlijk betreft mag zo'n opmerking gewoon blijven staan, maar mag iemand die zo'n opmerking plaatst er best op gewezen worden dat hij op dat moment niet bijdraagt aan de discussie. Blijf je je zo gedragen na meerdere opmerkingen mag er wat mij betreft best een ban volgen, omdat je dan blijkbaar niet bereid bent je eigen bijdrage aan het forum serieus te nemen. Dit is echter puur mijn persoonlijke mening. Eventueel worden alle discussietopics in een apart onderdeel geplaatst, en krijgt iemand die zich niet aan de discussieregels weet te houden een ban voor dat onderdeel. Vroegah had ik zelf overigens een groot drukbezocht forum, daar had ik een geheel apart onderdeel voor discussies. Dat werkte over het algemeen goed.

Verder gewoon als regel dat je leest wat er geschreven wordt, en als er daarbij op je pik getrapt wordt om even na te lezen of de ander daadwerkelijk zegt wat je denkt dat de ander zegt. De discussie binnenkomen met "ik heb niet gelezen wat er staat maar heb ook wat te melden" lijkt me sowieso een no-go.

Bij bovenstaande ben ik er dus van uit gegaan, dat men daadwerkelijk een discussie wil houden. Als mensen eigenlijk gewoon anderen willen overtuigen van hun gelijk, is bovenstaande natuurlijk nutteloos.

Het klinkt misschien wat kinderachtig zo met allerlei regeltjes ed, maar punt is dat het anders simpelweg geen discussie is maar een ordinaire scheldpartij. Niet dat ik ga zeggen dat daar wat mis mee is (mijn ding is het niet), maar dan moet je ook niet beweren dat je een discussie wil.

• Leuk 1

Deze post delen

Een discussie op een forum met alleen geschreven taal en verder niets is gedoemd verkeerd te gaan bij een onderwerp met dusdanig tegengestelde, vaak stevige, meningen.

Als daar dan bij komt dat de vrijheid van meningsuiting maar voor 1 groep geld en dat dezelfde vrijheid van meningsuiting ook wordt gebruikt om alle gene te verliezen maakt het er niet beter op.

Als een post met "wat een achterlijk verhaal loop je te vertellen..." als reactie op iemand die pro ene kant is keihard wordt verwijderd...

... en als een post met "het achterlijke verhaal met flinke beschuldiging" of een post waarin iemand K-racist wordt genoemd gewoon blijft staan ... dan draagt dat ook niet echt bij.

Persoonlijk denk ik dan ook dat we het hier op het forum dan ook maar bij Preppen, Bushcraft, Survival moeten laten en topics met alleen sec en kleurloze berichtgeving .... dan wordt het er een stuk gezelliger forum op.

Het is tenslotte een Preppers-forum en geen PolitiekDiscussieforum....

• Leuk 1

Deze post delen

Van mij mag er ook wel wat meer mogen. Als er draadjes zijn waar ik me aan stoor of die me geen moer interesseren blijf ik er wel weg :) Goed modereren is prima, maar zoals ik het beleef gebeurt dat nu wat selectief.

Maar goed mensen blijven mensen zullen we maar zeggen.

Misschien gewoon zorgen dat we ons als forum aan de Nederlandse wetten houden (hoezeer ik me ook stoor aan sommige wetten) en verder vrij laten? De forumregels waren er al toen ik me aanmeldde dus ik weet niet wanneer die opgesteld zijn (heb ze goed gelezen want ik heb ze naar Engels vertaald voor het internationale gedeelte) dus misschien is het tijd om er nog eens over na te denken?

Deze post delen

Een discussie op een forum met alleen geschreven taal en verder niets is gedoemd verkeerd te gaan bij een onderwerp met dusdanig tegengestelde, vaak stevige, meningen.

Als daar dan bij komt dat de vrijheid van meningsuiting maar voor 1 groep geld en dat dezelfde vrijheid van meningsuiting ook wordt gebruikt om alle gene te verliezen maakt het er niet beter op.

Als een post met "wat een achterlijk verhaal loop je te vertellen..." als reactie op iemand die pro ene kant is keihard wordt verwijderd...

... en als een post met "het achterlijke verhaal met flinke beschuldiging" of een post waarin iemand K-racist wordt genoemd gewoon blijft staan ... dan draagt dat ook niet echt bij.

Persoonlijk denk ik dan ook dat we het hier op het forum dan ook maar bij Preppen, Bushcraft, Survival moeten laten en topics met alleen sec en kleurloze berichtgeving .... dan wordt het er een stuk gezelliger forum op.

Het is tenslotte een Preppers-forum en geen PolitiekDiscussieforum....

he he eindelijk iemand die ik begrijp.

Helemaal mee eens, en ik ben niets een een echte prepper.

Je kan bij alles wel een verband maken met preppen maar moet je dat ook doen ?

Heb je en hekel aan het koninkshuis, nou en, jouw mening, heeft niets te maken met preppen.

En heeft het echt zin om elke 3 manden te verstellen dat de wereld vergaat omdat dat op één of andere website staat ? En vervolgens over de zin en onzin van die website wordt geklaagd ?.

• Leuk 1

Deze post delen

Goed modereren is prima, maar zoals ik het beleef gebeurt dat nu wat selectief.

Ben blij dat ik niet alleen ben.

Gisteren zonder reden een kranten artikel waarnaar ik een link plaatste verdwenen.

Ik heb bij die moderator navraag gedaan en nog steeds geen antwoord. Modereren is best maar op deze manier eerder censuur, een reden geven moet kunnen

• Leuk 1

Deze post delen

Moderators die op basis van persoonlijke emotie mee gaan doen in een topic meteen onslaan van hun verplichtingen; ongeschikt.

In een afgesloten deel van het forum iets ruimhartiger omgaan perssonlijke en politiek getinte meningen van forumleden, te allen tijden wel de wettelijke kaders blijven handhaven.

Deze post delen

Gewoon doorgaan zoals het is. Zodra sommige leden menen te moeten oproepen tot moord (bootjes doorzeven met kogels), duidelijk racistische opmerkingen maken of hele bevolkingsgroepen over een kam scheren dienen deze mensen gewaarschuwd te worden en/of gebanned.

Sukkels met een laag IQ, laag EQ of slechte uitdrukkingsvaardigheid hou je toch. De discussie is te interessant en belangrijk om af te schermen en zeer relevant voor de huidige tijd.

Daarmee wel gezegd dat ik ook ben voor een transparantere moderatie. Af en toe een openbare "pets op de hand" is niets mis mee en laat de rest van de community zien wat wel en niet gewenst gedrag is.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...