Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

AWOL

Kamer worstelt met Wilders-motie om 'schokkend' geheim overleg

Recommended Posts

http://www.volkskrant.nl/binnenland/kamer-worstelt-met-wilders-motie-om-schokkend-geheim-overleg~a4133486/

Het verbaast mij dat ik hier niemand over heb gehoord hier en ik ben normaal wel de laatste die Wilders een platform zal geven :)

k kan er niks over zeggen, ik mag er niks over zeggen, ik kan er niks over vragen,' zegt Emile Roemer dinsdagmiddag enigszins radeloos. 'Anders ben ik strafbaar bezig.' De SP-leider is als één van de weinige fractievoorzitters in de vergaderzaal van de Tweede Kamer gebleven om te horen hoe Geert Wilders een besloten debat probeert aan te vragen over 'iets schokkends' - geheime informatie van inlichtingendiensten waarover niemand mag spreken en waarover bijna niemand iets mag horen.

Het intrigeert mij wel. Door de combinatie met het negatief reisadvies door Israël voor Israëliërs die in september en oktober naar West- en Noord-Europa willen reizen ga je bijna automatisch nadenken over een geplande aanslag in onze contreien?

Of zou Wilders gewoon weer aandacht hoereren?

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
http://www.volkskrant.nl/binnenland/kamer-worstelt-met-wilders-motie-om-schokkend-geheim-overleg~a4133486/

Het verbaast mij dat ik hier niemand over heb gehoord hier en ik ben normaal wel de laatste die Wilders een platform zal geven :)

Het intrigeert mij wel. Door de combinatie met het negatief reisadvies door Israël voor Israëliërs die in september en oktober naar West- en Noord-Europa willen reizen ga je bijna automatisch nadenken over een geplande aanslag in onze contreien?

Of zou Wilders gewoon weer aandacht hoereren?

Dat negatief reisadvies wordt bijna elk jaar wel voor september/oktober afgegeven.

In september/oktober vallen de volgende Joodse feesten:

maandag 14 september: Nieuwjaar 5776, Rosj Hasjana

woensdag 23 september: Jom Kippoer, Grote Verzoendag

maandag 28 september: Soekot, Loofhuttenfeest

maandag 5 oktober: Sjeminie ‘Atseret, Slotfeest

dinsdag 6 oktober: Simchat Tora, Vreugde der Wet

Joodse feestdagen worden vaak aangegrepen om aanslagen te plegen. Vandaar de extra waakzaamheid.

Deze post delen

Er zal imo best iets aan de hand zijn. Maar Wilders kennende zal het niet zo erg zijn als hij laat voorkomen.

Ben wel benieuwd of het idd concreet genoeg is om (ingrijpende) maatregelen te nemen. Het punt is dat als ze geen extra maatregelen, en er gebeurd wel iets, dan heeft het kabinet én de 2e kamer een groot probleem. Nemen ze wel maatregelen, dan riskeer je onnodige paniek.

Moeilijke beslissing, zou niet graag in hun schoenen staan nu ;-)

Deze post delen

Dat negatief reisadvies wordt bijna elk jaar wel voor september/oktober afgegeven.

In september/oktober vallen de volgende Joodse feesten:

maandag 14 september: Nieuwjaar 5776, Rosj Hasjana

woensdag 23 september: Jom Kippoer, Grote Verzoendag

maandag 28 september: Soekot, Loofhuttenfeest

maandag 5 oktober: Sjeminie ‘Atseret, Slotfeest

dinsdag 6 oktober: Simchat Tora, Vreugde der Wet

Joodse feestdagen worden vaak aangegrepen om aanslagen te plegen. Vandaar de extra waakzaamheid.

Juist. Dat plaatst het alweer in een ander perspectief. Blijft de vraag wat Wilders te horen heeft gekregen, duidelijk moge zijn dat daar in dit stadium alleen over te gissen valt.

(Wilders)...wil toch via een motie het kabinet oproepen het geheime beleid te veranderen. Dat is toch wel een interessante motie. Waarschijnlijk kansloos.

Deze post delen

Mja .... hebben ze 2 keuzes.

óf de geheime informatie vrij geven in de hoop dat het meevalt en iedereen Wilders een mediahoer vind.

óf de geheime informatie niet prijsgeven en vanuit de politiek Wilders afschilderen als mediahoer.

.... alleen in het laatste geval weet iedereen met hersens dat er weldegelijk iets schokkends geheim is gebleven.... ;)

.....ohja, 't is politiek hè ... dan is er ook nog de mogenlijkheid dat Wilders wordt vermoord, of dat er geheime informatie wordt verzonnen om hem belachelijk te maken, of er duiken ineens dubieuze foto's op van Wilders met wat kinderen in Laos ..... mja, dan zijn er wat meer keuzes.....

Deze post delen

Het gaat over ISIS en een substantiële bedreiging, dus m.a.w. er staat ons wat te wachten m.b.t. terrorisme. Best logisch eigenlijk als de grenzen openstaan en alles en iedereen NL kan binnenkomen, dus ook ISIS mensen vermomd als vluchteling en wapens en gif etc.:eek:

Deze post delen

Of er staat dat IS niet echt bestaat, dat het een groep huurlingen is. Dan valt de complete oorlog redenen in het water en weten we dat de vluchtelingen voor niets zijn, dat er geen echte grote dreiging van 'terrorisme' is. Maar allemáál onzin om veel geld te verdienen en meer macht over de bevolkingen te krijgen

En zo kun je van alles verzinnen

Deze post delen

Heb je hier concrete informatie over, die je hier openbaar kan delen?

Het gaat over ISIS en een substantiële bedreiging, dus m.a.w. er staat ons wat te wachten m.b.t. terrorisme. Best logisch eigenlijk als de grenzen openstaan en alles en iedereen NL kan binnenkomen, dus ook ISIS mensen vermomd als vluchteling en wapens en gif etc.:eek:

Tevens begrijp ik echt nooit de opmerking

dus ook ISIS mensen vermomd als vluchteling
ISIS is een ideologie/stroming/eng clubje/etc etc. Hoe kan je en waarom zou je dat nou vermommen? Alsof die ISIS/IS/ISIL lui specifieke kenmerken hebben........ als ik ineens denk; Goh laat ik ook de lui eens steunen en die ideologie volgen" hoef ik niets voor te vermommen en ook niet de Middelandse zee voor over te steken....je ziet me niet staan in de buurtsuper.... :cool:
  • Leuk 1

Deze post delen

Ik zag afgelopen zondag in de IKEA Amersfoort iemand lopen met een jurk aan, baard en van westeuropeese afkomst.

Misschien is dat het ?

Deze post delen

Ik sluit me bij Simurgh aan... je kan van alles verzinnen. Maar we weten niets en dat is wel zo gemakkelijk. Biertje?

Deze post delen

Ik zag afgelopen zondag in de IKEA Amersfoort iemand lopen met een jurk aan, baard en van westeuropeese afkomst.

Misschien is dat het ?

Conchita Wust in de IKEA, het moet niet gekker worden.

Deze post delen

Heb je hier concrete informatie over, die je hier openbaar kan delen?

Tevens begrijp ik echt nooit de opmerking ISIS is een ideologie/stroming/eng clubje/etc etc. Hoe kan je en waarom zou je dat nou vermommen? Alsof die ISIS/IS/ISIL lui specifieke kenmerken hebben........ als ik ineens denk; Goh laat ik ook de lui eens steunen en die ideologie volgen" hoef ik niets voor te vermommen en ook niet de Middelandse zee voor over te steken....je ziet me niet staan in de buurtsuper.... :cool:

Ik kan mijn bronnen helaas niet prijsgeven en ook niet checken. Wilders vermoed dat er een aanslag op komst is en vindt dat we de bevolking netjes moeten inlichten.

Mogelijke dreigingshoek:

ISIS aanhangers die eerst hebben gevochten in het M-O komen als vluchteling naar Europa. Dat is voor de EU nauwelijks controleerbaar, gezien de vele miljoenen die er nu al op jaarbasis binnenkomen. Eenmaal in het land waar ze willen wezen, kunnen ze dan aanslagen plegen. "Makkelijker kunnen we je het niet maken".:eek:

• Leuk 1

Deze post delen

LoL .... ja een nederlandse sergeant heeft zich aangesloten bij IS ..... maar er zijn al zeer zware en keiharde maatregelen getroffen ... hij is namelijk geschorst :rolleyes:

...maar dat was het dus niet...

Deze post delen

"Its the thing. You know, the thing".

(Vanaf 01:05).

Overigens zijn er genoeg mogelijkheden voor IS om Europa binnen te komen.

Maw. met het tegenhouden van vluchtelingen houd je IS niet tegen.

Ik ben er vrijwel van overtuigd dat er aanslagen in Europa gepleegd gaan worden.

Wellicht heeft 'de Commissie Stiekem' aangegeven dat we inderdaad maar beter naar het allerhoogste 'dreigingsniveau' moeten gaan.

Deze hele geheimzinnige motie zal daar wel mee te maken hebben.

Er is een positieve factor aan terreur.

Che Guevara zei het al: "Terreur is geen effectieve tactiek.

De bevolking keert zich tegen je".

(Hou me ten goede. Het is slechts een uittreksel van wat hij over terreur zei.

Te vinden in zijn boek: 'Guerrilla oorlog').

Ondanks het feit dat er een groep fanatici is die terreur tegen 'Het Westen' toejuicht,

walgen de meeste moslims ervan.

Groepen die zich van terreur bedienen, kunnen dit makkelijk bewerkstelligen.

De kosten zijn laag, en er zijn altijd wel wanhopige, gefrustreerde, fanatieke 'wanna be' martelaren te vinden.

Maar een oorlog win je er niet mee. Je creëert enkel meer vijanden.

Vandaar ook dat ik denk dat het hele (wereldwijde) terreur gebeuren andere doeleinden heeft.

Onrust zaaien, de orde verstoren, angst teweeg brengen, verdeeldheid veroorzaken.

Angstige mensen zijn makkelijker te leiden, en accepteren meer.

Zo kunnen regels makkelijker aangepast worden, en vrijheden ingeperkt.

En verdeeldheid maakt het ook makkelijker te 'heersen'.

Je zou toch niet willen dat de gehele wereldbevolking 1 is?

Als ze zich tegen de machthebbende groepen richten,

omdat ze het niet meer pikken, kun je het shaken.

Deze post delen

Inmiddels uitgevogeld wat er speelt............

Gordon op bezoek bij Rutte

Gordon werd vanochtend gespot terwijl hij het ministerie van Algemene Zaken binnenging, de werkplek van minister-president Rutte. Wat de zanger te zoeken had bij de premier, is onduidelijk.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24442677/__Gordon_op_bezoek_bij_Rutte__.html

Dreigings nivo gaat meteen naar het hoogste stand(je) :p

• Leuk 1

Deze post delen

ISIS aanhangers die eerst hebben gevochten in het M-O komen als vluchteling naar Europa. Dat is voor de EU nauwelijks controleerbaar, gezien de vele miljoenen die er nu al op jaarbasis binnenkomen. Eenmaal in het land waar ze willen wezen, kunnen ze dan aanslagen plegen. "Makkelijker kunnen we je het niet maken".:eek:

Inderdaad en voor mij reden genoeg om alle bootjes op zn zachts gezegd buiten te houden ( ongeacht de wijze waarop )

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...