Ga naar inhoud
GENEGEERD

Houdbaarheid petroleum voor kachel


Gast Toef

Aanbevolen berichten

ik bereid me voor op een crash van de wereld economie , is al begonnen kleine stenen zijn aant vallen en zullen weldra een lawine veroorzaken ,

als men de schuldenberg bekijkt per land/continent is het afwachten wie eerst gaat vallen,

als de wereld economie instort ga je opslag 100 jaar terug keren in de tijd , zal wel enkele weken duren tegen dat alles stilvalt .

waarvoor prep jij pr3pper greetz lebaro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Voor thuis en in de tent , de 2de vraag is niet van toepassing in dit topic.

als je de petroleum kachel in huis gebruikt kun je ze op een lage tafel plaatsen salon tafel ofzo, naar mijn ervaring was de stralingswarmte beter voelbaar in het begin dan wanneer hij op de grond stond, wel altijd enige vorm van verluchting gebruiken vooral in een tent,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx Ray,

 

Deze heb ik aangeschaft vanwege de omval beveiliging, rondom straling, cilindrisch verwarmings element, afmetingen en kook mogelijkheid erop

 

attachment.php?attachmentid=20487&stc=1

 

Productkenmerken

Brandstof Petroleum

Verwarmingsvermogen 2500kcal / h

Materiaal Metaal Glass

Hoogte 420mm

Brandstofcapaciteit 2,5 liter

Leeggewicht 4,6kg

Merk AWN

Diameter 320mm

 

Dat is een bekende en er is een review van: http://preppers.nl/forum/threads/10586-TEST-Tonysun-Foetsie-veel-voor-weinig

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik gezien en lijkt er idd op, die van mijn brand anders, vergelijk branderkop maar eens op de foto's ;)

 

Klopt, die andere is van metaal en dus onbreekbaar. Hij wordt dan ook vaak verkocht als portable kacheltje voor op scheepjes e.d.

Qua branden en efficiëntie maakt het allemaal geen biet uit, wel veel leuker natuurlijk om die rode gloed te zien. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe, ik heb deze juist gekozen omdat de gloei oppervlakte groter is en ik denk dat de straling rond om beter is dan bij een half bolletje. Zoals te zien in het model van nonkeljones.

Dat de waarde 2500kcal /h hetzelfde is, daar twijfel ik niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een uiterste verkoop datum . Het gaat langer mee dan jij leeft. Aangezien aardolie duizenden jaren oud is. Niet vervuilen.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

 

Tis geen aardolie he, tis petroleum.

En aardolie komt niet in kontakt met lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 7 jaren later...
Op 13-9-2022 om 12:15, cor zei:

Kan ik de brandstof bewaren in een schuur waar het ook kan vriezen??

 

14 minuten geleden, MrLucky505 zei:

Dat vraag ik me ook af 😊 Hebben een grote schuur buiten. Kan ik ze daar gewoon bewaren?

Petroleum (ook wel kerosine genoemd) bevriest pas rond de -45, dus het kan een hoop hebben op zich. Let wel op, petroleum die je in de winkel koopt is een samenvoeging van verschillende stoffen met verschillende bevriezingspunten, dus het kan zijn dat sommige onderdelen al wel bevriezen. Ook kan het gebeuren dat er water in de opslag komt en zich mixt met de brandstof, waardoor je een biologische afzetting aan de oppervlakte krijgt, die je er daarna uit moet zeven. Ik zou deze petroleum ook absoluut daarna niet meer gebruiken voor een generator of auto, anders kun je elk uur het filter leeghalen of de hele motor uit elkaar om het allemaal weer schoon te krijgen. Voor een petroleumkachel is het nog steeds gewoon te gebruiken, zonder al te veel problemen.

 

TLDR: Ja, maar het is niet goed voor de kwaliteit, dus let op waar je het in doet.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...